17 تكنيک فوق العاده برای بالا بردن رنكينگ وبسایت در سال 2019

روزانه تقريبا 5 الی 6 ميليارد جستجو در گوگل انجام می شود. طبق آمارهای سالانه، گوگل 79% از ترافيک جستجو در سراسر دنيا را به خود اختصاص می دهد.

این در حالی است که موتورهای جستجو ديگر مثل بینگ 7.27-% ، بايدو 6.55-% و ياهو 6.05-% درصد از اين ترافيک ها را به خود اختصاص می دهند. با وجود اين رقابت بالا در گوگل، حتما بايد از بهترين تكنيک های سئوسازی برای بالا بردن رتبه خود استفاده كنيد.

بنابراين بديهی است كه در گوگل آمار ترافيک جستجوی زیاد است. با اين حجم ترافيكی كه گوگل اداره می كند، توصيه می كنيم كه بر روی بهينه سازی كسب و كار خود در گوگل تمركز كنيد تا كسب و كارتان بيشتر قابل جستجو و پيدا كردن باشد. البته اين موضوع به معنی اين نيست كه بيشتر تكنيک های سئو، روی ساير موتورهای جستجو بی تاثير است.

سوالی كه در اينجا مطرح می شود، اين است كه شما چطور مطمئن شويد كه كسب و كارتان در موتور های قابل دیدن است؟ طبق گفته های Andrey Lipattsev، يک مدير ارشد در گوگل، كليد دستيابی به رتبه های بالا در گوگل وابسته به استفاده از لينک سازی و محتوای با كيفيت بالاست. بيشتر تكنيک های موثر سئو بر مبنای اين دو عامل مهم هستند.

مشكل اين است كه با تغيير مداوم الگوريتم های موتور جستجو و كارايی بيشتر آن در هر روز، چطور می توان جلوتر از منحنی ها و به روز رسانی ها حركت كرد؟

ما در اين مقاله به برخی از موثرترین تكنيک های روز سئو اشاره می كنيم كه به كمک آنها می توانيد ميزان بازدید کنندگان خود را رشد دهيد.

1. اجرای يک حسابرسی سئو یا SEO Audit

به جای اينكه نگران اين مسئله باشيد كه چرا سايت شما ترافيک لازم را ندارد، چرا يک حسابرسی سئو اجرا نمی كنيد؟ اين مورد یکی از راحت ترين تكنيک های سئو است كه شما بايد در زمان بهينه سازی سايت خود استفاده كنيد. به هر حال، شما نمی توانيد بدون تشخيص خرابی، چيزی را تعمير كنيد.

شما در هنگام اجرای يک حسابرسی سئو بايد جوانب مختلفی را در نظر بگيريد. برخی از سوال های اساسی در اين باره عبارتند از:

* آيا سايت شما براي كلمات كليدی مرتبط بهينه سازی شده است؟
* آيا ساختار URL شما برای کشف و كراول شدن توسط موتورهای جستجو بهينه سازی شده است؟
* آيا محتوا های سايت شما لينک های خوبی دارند؟
* آيا از برچسب هاي به خوبی تعريف شده سئو و توضيحات متا استفاده می كنيد؟
* آيا تصاوير دارای برچسب های جايگزين هستند؟

شما می توانيد از ابزارهايی مانند SEMrush برای راحت تر كردن اين مراحل برای خودتان استفاده كنيد. استفاده از چنين تكنیک های سئو برای شناخت و تشخيص جايگاه سئوی شما ضروری است.

SEMRush-SEO-techniques

2. درک نيازهای بازدید کنندگان

اگرچه نيازهای بازدید کنندگان يكی از تكنيک های سنتی سئو نيست ولی اخيرا يكی از جنبه های مهم قضيه است. شما نمی توانيد بدون درک نيازهای بازدید کنندگان هدف، انتظار داشته باشيد كه تعداد كاربران افزايش يابد.

بايد ارزش خدماتی كه به بازدید کنندگان كنونی خود ارائه می دهید و همچنين چيزهايی كه بازدید کنندگان احتمالی ديگر به دنبال آن هستند را به درستی تشخيص دهيد. بايد اين توانايی را داشته باشيد كه برای پر كردن خلاء موجود، از تخفيف ها و پيشنهاد های ويژه استفاده كنيد.

بهترين روش برای اين كار اين است كه از مشتريان هدف خود بازخورد دريافت كنيد. با اين تكنيک سئو می توانيد از تاثير شبكه های اجتماعی، تحليل های گوگل و بخش نظر در زير پست های خود استفاده كنيد.

3. سازگاری با موبايل

طبق آمارهای منتشر شده در ژانويه سال 2018، حدود 3.7 ميليارد كاربر موبايل در سراسر دنيا وجود دارد. از شروع فوريه 2017، 49 درصد صفحات وب كه به صورت آنلاين بازديد شدند، روی دستگاه های موبايل ديده شدند. با اين حجم از بازار مصرف در كسب و كار، شما به راحتی نمی توانيد نسبت به آن بی تفاوت باشيد.

كليد دسترسی به اين پتانسيل از كاربران، استفاده از ضروری ترين تكنيک های سئو يعنی بهينه سازی برای موبايل است.

اگر صفحات وب شما برای ديدن روی دستگاه های موبايلی بهينه سازی نشده اند، مخاطبين شما در مسيريابی سايت شما با مشكل مواجه می شوند و از جايی به بعد ممكن است تصميم بگيرند كه ازسايت شما ديگر بازديد نكنند.

بنابراين راه حل اين شكل اين است كه از شيوه ای استفاده كنيد كه موبايل در الويت اول قرار داشته باشد. پس به جای اينكه صفحات سايت را گسترش دهید، آن را برای استفاده موبايل بهينه سازی كنيد.

يک روش جايگزين می تواند اين باشد كه برنامه های موبايلی مرتبط برای كار خود بسازيد و در اختيار مشتری قرار دهيد. ساير تكنيک های سئو برای بهينه سازی موبايل عبارتند از ايجاد وبسايت های سبك و پاسخ دهنده.

4. استفاده از صفحات لندينگ بهينه سازی شده طبق سئو

فوايد ظاهری داشتن يک صفحه لندينگ با طراحی خوب و مناسب تقريبا برای همه بديهی است. اين مدل تكينک های سئو بايد به خوبی اجرا و به كار برده شوند. در حقيقت، هر چقدر محتوای بيشتری كه شما توليد می كنيد، ترافيک بيشتری را وارد سايت می كنيد.

متاسفانه، مشاغل و تجارت های كمی از اين تكنيک های سئو آگاه هستند و بنابراين، آنها را به كار نمی برند.

بيشتر افراد فقط نگران صفحه اصلی سايت خود هستند و نه صفحات لندينگ خاص خود. اما، با بهينه سازی آنها برای سئو، نرخ های تبديل سايت شما بهتر می شود.

5. تاثير داده نگاری (اينفوگرافيک)

مردم معمولا با چشمان خود قضاوت می كنند. به همين دليل است كه اخيرا شاهد افزايش استفاده از تكينک های سئو مثل داده نگاری هستيم.

اين تكينک ها به شما اجازه می دهند تا اطلاعات پيچيده را به روشی ساده و با فرمت قابل فهم تر به نمايش دربياوريد. درست است كه محتوا كليد به دست آوردن مخاطبين است ولی اين جنبه تصويری است كه مخاطب را جذب می كند.

به همين دليل بايد به ايجاد داده نگاری بر روی وبلاگ خود و اشتراک گذاری آن در ساير سايت ها دقت كنيد. بهترين شيوه برای اين كار اين است كه محتوای توضيح دهنده ايجاد كنيد مثل «5 روش براي انجام فلان كار» يا «بهترين تكينک های سئو برای فلان چيز».

بهترين قسمت مربوط به داده نگاری اين است كه خيلی وقت شما را نمی گيرد. حتی می توانيد آمارهايی را از پست های وبلاگ خود بگيريد و آنها را به داده نگاری تبديل كنيد.

6. ايجاد پست های کارشناسی

گذاشتن پست های كارشناسی برای گردآوری آخرين اطلاعات يكی از موثرترين روش های سئو است كه می تواند تعداد مخاطبين سايت را افزايش دهد. اين پست ها به شما كمک می كند تا در تجارت يا كسب و كار خود، مديريت فكری به دست بياوريد و به شكل موردی به مخاطبين خود نشان دهيد كه تا چه اندازه مسلط و مطلع هستيد.

من هم گاهی از اين تكينک سئو استفاده می كنم. پست هايی را به اشتراک می گذارم كه در آنها از اينفلوئنسرهای تجاری يک سوال مشترک می پرسم. بعد تمام جواب ها را در درون يک پت واحد جمع آوری می كنم و روی وبلاگ خود به اشتراک می گذارم. با اين كار، فرصتی برای خوانندگان خود فراهم می آورم كه با تمام نظرات مختلف و مربوط به مسائل كاری و تجاری خودشان از نگاه كارشناسان و متخصصين مختلف مطلع شوند.

در قبال مشاركت آنها، من به آنها بک لينكی می دهم كه خواننده های من بتوانند با آن، وبلاگ خود را بررسی كنند.

به همين شكل، من از آنها دعوت می كنم كه همين مدل پست (راوندآپ) را با مخاطبين خود به اشتراک بگذارند. گروه هايی كه علاقمند به اين پست ها شوند، ممكن است با كليک بر روی لينک به وبلاگ من سر بزنند ولی اگر علاقمند شدند، مطالب من را دنبال كنند.

اين مدل تكينک های سئو به ما كمک می كنند تا دنبال كننده های خود را افزايش دهيم و همچنين شانس دريافت بلک لينک از ديگران را بالا ببريم.

7. بهينه سازی برای رنک برين

قطعا هر چقدر مخاطب از محتوای سايت شما بيشتر راضی باشد، رتبه شما در صفحه نتایج گوگل بالاتر می رود. بنابراين اگر می خواهيد مخاطب خود را افزايش دهيد، بايد روی بهينه سازی وبلاگ خود برای رتبه سازی تمركز كنيد. با اين كه اين مسئله يكی از تكنيک های جديد سئو است ولی بسيار موثر است.

نكته كليدی در اينجا اين است كه مطمئن شويد نرخ كليک واقعا بالايی داريد. اگر ميزان كليک ها شروع به كاهش پيدا كردن كند، رنک برين سايت شما را به انتهای صفحه نتايج می برد.

Backlink-io-SEO-techniques

8. بهبود سرعت سايت

تكينک های سئو همچنين شامل بهبود سرعت بارگذاری وبسايت شماست. با در نظر گرفتن سرعت های بارگيری سايت، تنها برای موبايل، 15 ثانيه طول می كشد تا وبسايت ها كاملا بارگيری شوند. متاسفانه، اين خبر بدی برای مشاغل مختلف و كسب و كار هاست. چون معمولا 53 درصد بازدید كنندگان اگر ببينند كه بارگيری يک صفحه وب بيش از 3 ثانيه طول می كشد، سايت را ترک می كنند.

چندين راه برای بهبود سرعت بارگيری صفحه خود داريد مثل كشينگ مرورگر و بهينه سازی تصوير.

برای كار كردن روی اين تكينک سئو، می توانيد از ابزارهايی مثل PageSpeed Insights گوگل استفاده كنيد. اين ابزارها به شما كمک می كند تا صفحات وب خود را برای بهبود عملكرد آنها تحليل كنيد. تكنيک های سئوی مانند اين مورد، نه تنها به شما كمک می كند كه بهينه سازی سئو را بهتر كنيد بلكه حتی باعث بهتر شدن نرخ های تبديل هم می شود.

PageSpeed-Insights-SEO-techniques

9. تمركز روی سئوی يوتيوب

ويديوهای يوتيوب اغلب در رتبه های اول صفحه نتايج گوگل و خيلی بالاتراز ساير ويديو های سايت های ديگر قرار می گيرند. يوتيوب دومين وبسايت محبوب در دنياست. از طرفی اين سايت متعلق به گوگل است. بنابراين ديگر هيچ شكی نيست كه ويديوهای يوتيوب نقش مهمی در صفحات نتايج جستجوی گوگل بازی می كنند.

اين باعث می شود كه بهينه سازی برای يوتيوب يكی از مهم ترين تكنيک های سئو باشد.

از كوچكترين جزييات گرفته مثل عنوان ويديو، توضيحات، طول و غيره ، همگی بر روی سئوی شما در يوتيوب تاثير می گذارند. تمام اين عوامل در قابليت جستجوی محتوای شما در گوگل تاثير گذار هستند و اين كار باعث می شود كه ترافيک سايت خود را بالا ببريد.

بسياری از توليد كنندگان محتوا و بازارياب ها بدون توجه به اين موضوع، فقط يک عكس را با چند خط توضيح در سايت بارگذاری می كنند و اين فرصت را از دست می دهند. تكنيک های سئو شما بايد به گونه ای باشد كه بهينه سازی ویدیوهای شما را هم تضمين كند.

توصيه می شود كه برای ويديوها، توضيحاتی بيش از 200 كلمه بنويسيد. به اين طريق، به بازديدكنندگان اجازه می دهيد تا محتوای خلاصه ای مرتبط با ويديوی شما ببينند. چون آنها بدون تماشا نمی توانند محتوای ويديو را مشاهده كنند ولی توضيحات شما به آنها كمک می كند كه در نگاه اول متوجه داستان فيلم شوند.

اگر می خواهيد شانس خود را در بالا بردن رتبه خود افزايش دهيد، بيشتر به شرح و توضيحات ويديو توجه كنيد.

شما همچنين می توانيد توضيحات مربوط به ويديو را در باكس مربوط به آن بنويسيد. اين كار همچنين به بينندگان شما كمک می كند تا تجربه تماشای بهتری داشته باشند.

10. استفاده از ليست محلی و سئوی محلی

به نتايج آمارهايی كه در زير آمده ، دقت كنيد:

• 46 درصد جستجوهای گوگل مربوط به افرادی است كه به دنبال اطلاعات محلی هستند.
• 69 درصد از كاربران حداقل يک بار در ماه به دنبال كسب و كارهای آنلاين در حومه خود هستند.
• 97 درصد از مشتريان از اينترنت برای پيدا كردن كارها، فروشگاه ها و غيره، به خصوص در حومه محل زندگی خود هستند. به همين دليل سئوی محلی يكی از مهم ترين تكينک های سئو برای كسب و كارهای محلی است.

به اين موضوع فكر كنيد. اگر شما هم به شهر يا محله جديدي نقل مكان كنيد، به دنبال امكانات اطراف خود هستيد. ممكن است به دنبال پيدا كردن فروشگاه هاي مواد غذايي، بيمارستان ها، سينما و رستوران هايي در اطراف خود باشيد. بيشتر ما ترجيح مي دهيم خيلي سريع در گوگل جستجو كنيم و اين اطلاعات را پيدا كنيم.

اگر می خواهيد كسب و كاری راه بياندازيد، بايد مطمئن شويد كه در نتايج مربوط به اين جستجو ها قابل ديدن هستيد. اين كار نه تنها به ارتقای برند شما كمک می كند بلكه باعث دريافت تبديل های بيشتری هم می شود.

بايد اطلاعات تماسی، آدرس و ليستينگ و ساعات كاری خود را در قسمت Google My Business به روزرسانی كنيد. جنبه ديگر سئوی محلی اين است كه مطمئن شويد كار شما با كلمات كليدی درست و مناسب مرتبط است.

براي مثال، يک كلينيک دندانپزشكی می خواهد يک فهرست نويسی برتر در كلمات كليدی مانند «بهترين دندانپزشک در فالسوم» يا «كلينيک دندانپزشكی برتر در فالسوم» داشته باشد.

كاربران همچنين به دنبال كسب و كارهاي محلی در ساير سايت ها مثل فوراسكوئر و يلپ هستند. شما بايد پروفايل فعالی در اين سایت ها هم داشته باشيد. به دست آوردن سايتيشن (نقل قول) محلی يک تكنيک حياتی و مهم سئو است.

برای آنهايی كه با اين مفهوم تازه آشنا شده اند، سايتيشن محلی به تعداد منشن هايی اشاره می كند كه برند شما به طور آنلاين دريافت می كند.

هر بار كه كار شما در توييتر، كورا ، اينستاگرام، فيسبوک يا هر شبكه اجتماعی ديگر منشن شود، به عنوان يک سايتيشن محلی شمارش می شود. مرورها، عكس ها، ویديو ها، تگ ها و ساير اطلاعات مربوط به كار شما، همگی به عنوان نقل قول های محلی به شمار می آيند.

برای دريافت نقل قول های محلی بيشتر، مشتريان خود را تشويق كنيد تا نظراتی بنويسند و محصولات شما را در شبكه های اجتماعی نشان دهند.

Google-listing-SEO-techniques

11. تاثير پست مهمان

گست پستينگ يكی از بهترين تكينک های سئو است كه كه می توانيد به آن تكيه كنيد تا بک لينک های قابل اعتماد دريافت كنيد. شما با پست گذاشتن در سايت های ديگر، به نوعی يک روش تشويقی برای ارائه محتوای خود به مخاطبان احتمالی به كار می گيريد. اگر آنها به محتوای شما علاقمند شوند، احتمالا شما را دنبال می كنند. 

تكنيک های سئوی مشابه، می توانند با وجود پست های مهمان ساير وبلاگ نويس ها در روی سايت شما، بهتر شوند. به هر حال، شما بايد به هر طريقی، كسب و كار و تجارت خود را مخاطبی جديد عرضه كنيد.

وقتی شما پست های مهمان ديگران را روی سايت خود داريد، يك تاكتیک جذب به كار می بريد. مطمئنا آن وبلاگ نويس ها هم محتوای خود را روی سايت شما به مخاطبين شما نشان می دهند و تبليغ می كنند.

اگر خوش شانس باشيد، اين مخاطبين ممكن است زمان كافی برای بررسی محتوای شما اختصاص دهند و می توانيد آنها را تبديل به مخاطبين هميشگی خود بكنيد.

12. داشتن URL های قابل دسترسی و خزیدن

قطعا روشی خوب برای رشد مخاطبين خود اين است كه در «مثلث طلايی» نتايج جستجوی باشيد. يكی از سريع ترين و ساده ترين تكنيک های سئو كه می توانيد استفاده كنيد اين است كه URLهايی داشته باشيد كه به راحتی قابل دسترس باشند و كراول كردن آنها راحت باشد.

ابزارهايی مثل Screaming Frog در اين زمينه به كارتان می آيد.

اين مسئله از اين جهت اهميت دارد چون می خواهيد عنكبوت های گوگل به صفحه شما بيايند و محتوای سايت شما را پيدا كنند. اين جستجوگران نگاه می كنند كه آيا متن شما فرمت خوانايی دارد، محتوای تصويری شما را متوجه می شوند و هر كد موجود ديگر را هم بررسی می كنند.

استفاده از چنين تكينک هايی برای سئو به آنها كمک می كنند تا صفحه شما را به شكل بهتری شاخص گذاری كنند. اهميت يک URL بهينه سازی شده از درک خارج است. بدون آن، تمام تلاش ها و زحمات ديگر شما كاملا بيهوده است.

اگر جستجوگران وب مطالب موجود در سايت شما را متوجه نشوند، احتمالا شما را در رتبه های بالای صفحه نتايج گوگل قرار نمی دهند.

Screaming-Frog-SEO-techniques

13. بهينه سازی تحقيق كلمات كليدی

اين مورد شايد يكی از تكنيک های قديمی و اصلی سئو به نظر بيايد ولی هنوز هم مرتبط است. چيزی كه تغيير كرده يا به نوعی متحول شده، اين است كه روی كلمات كليدی طولانی كه به عنوان كلمات كليدی اصلی و ساده در نظر گرفته می شوند، تمركز می شود.

چيزی كه بايد بدانيد اين است كه بازدید كننده ها و كاربران در جستجوی خود در گوگل فقط از كلمات كليدی ساده مثل «دندانپزشک» يا «مشاور» در عبارت های مورد جستجوی خود استفاه نمی كنند. در عوض از عبارت های طولانی تری مثل «تكنيک های سئو كه می تواند ترافيك بيشتری جذب كند» به كار می برند. اگر واقعا در افزايش مخاطبين خود جدی هستيد، بايد از چنين كلمات كليدی طولانی در محتوای سايت خود استفاده كنيد.

14. استفاده از برچسب های عنوان قانع كننده و توضيحات متا

اين مورد يكی از مهم ترين تكينک های سئو برای بالا بردن رتبه سايت شما در SERP ها است. اين تكنيک به شما كمک می كند تا سايت و محتوای آن بيشتر در دسترس كاربران باشد . توسط جستجوگران وب و موتورهای جستجو قابل خواندن باشد. استفاده از برچسب های عنوان مناسب و درست برای تيترهای خود ، يک بخش از اين تكينک است. اين برچسب ها ساختاری مناسب و مرتبط به محتوای سايت شما می دهند و آنها را برای موتورهای جستجو قابل پيدا كردن می كنند.

به طور مشابه، توضيحات متای مرتبط و مناسب به جستجوگران كمک می كند تا متوجه شوند كه سايت شما در چه زمينه ای فعاليت می كند. يک توضيح درست متا و برچسب های مرتبط به شما كمک می كند تا در موتورهای جستجو هم رتبه بالاتری داشته باشيد. اين تكنيک های سئو زحمت زيادی ندارند ولی می تواند راه طولانی رسيدن به رتبه های بالا را برای شما كوتاه كنند.

15. داشتن يک بازی لينک قوی

لينک ها يكی از برترين فاكتورها برای موتورهای جستجو در هنگام تصميم گيری برای رتبه دادن به سايت ها هستند. به همين دليل، لينک دادن داخلی و خارجی يكی از مهم ترين تكينک های سئو برای شماست.

شما می خواهيد وبسايت هايی را كه دارای اعتبار دامنه بالايی هستند را امتحان كنيد و به آنها لينک بدهيد. همزمان، لينک های منبع از چنين سايت هايی هم به نفع سئوی سايت شماست.

علاوه بر اين، شما بايد به لينک دادن محتوای با رتبه پايين خود در درون محتواهای با رتبه بالای خود هم توجه كنيد. لينک سازی به محتوای شما جذابت بيشتری می دهد.

يكی از تكينک های ديگر سئو كه به شما توصيه می كنم اين است كه وبسايت خود را از هر لينک خرابی كه به رقيبان خود می دهيد، پاک كنيد. اگر محتوا به كار شما نزديک و مرتبط است، بايد به صاحبان اين سايت ها دسترسی داشته باشيد و از آنها بخواهيد كه هر لينک خراب يا مرده ای را با منابع جديد شما جايگزين كنند.

16. استفاده ازيک مدل هاب اند اسپوک (Hub and Spoke)

اگر با فقط تكيه بر پست های وبلاگ خود برای بهتر كردن رتبه خود در جستجوی گوگل در حال تلاش هستيد، نمی توانيد به رتبه ای كه انتظار داريد برسيد. تكنيک های سئوی شما بايد پيشرفته تر باشند.

اگرچه اجزای محتوای سايت شما به طور جداگانه می تواند عملكرد خوبی در رتبه بندی نتايج گوگل داشته باشد ولی راه درازی در پيش داريد. ولی اگر از استراتژی محتوايی هاب اند اسپوک استفاده كنيد، خيلی بيشتر از محتوای خود جلو می زنيد.

اين يكی از تكنيک های سئو است كه زير نظر بسياری از كسب و كارها است. شما با يک مدل هاب اند اسپوک، يک محتوای طولانی به عنوان يک صفحه لندينگ برای افرادی كه از صفحه نتايج گوگل به سايت شما می آيند، استفاده می كنيد.

شما اين صفحه را به ساير صفحات مرتبط ديگر در وبلاگ يا وبسايت خود لينک می كنيد. هاب شما بايد پرمحتوا باشد.

به عبارت ديگر، اسپوک های شما مانند منابعی عمل می كنند كه مردم می توانند برای دريافت محتوای پر از اطلاعات و قابل فهم از آنها استفاده كنند. اين تكنيک های سئو به صفحه اصلی شما كمک می كند تا در همراه با اسپوک ها در رتبه بندی نتايج جستجو بالا برود.

17. بهينه سازی محتوا برای جستجوی صوتی

امروزه مردم به طور گسترده ای از جستجوهای صوتی روی گوشی های خود استفاده می كنند. ابزارهای كمكی صوتی مثل اكوی آمازون و گوگل هوم کاربرد را برای مردم راحت كرده اند. شما درحين كار بر روی تكينک های سئو بايد از اين تغيير رويه و ذائقه هم آگاه باشيد.

همزمان می توانيد به كارهای ديگر خود مثل سفارش ناهار يا انجام تكاليف خود هم كار كنيد. يا همزمان می توانيد بازی كنيد و يا وسايلی را سفارش دهيد. جستجوهای صوتی هم به قوت خود باقی هستند. اگر بخواهيد در اين رقابت برنده شويد، بايد محتوای خود را برای جستجوهای صوتی بهينه سازی كنيد.

جالب اينجاست كه تكينک سئو می تواند تاثير مستقيمی روی درآمد شما هم داشته باشد. طبق يک گزارش گارتنر، كسانی كه شروع به طراحی وبسايت های خود برای جستجوهای صوتی و تصويری می كنند، درآمد خود را تا 30 درصد افزايش می دهند. شما برای بهينه سازی برای جستجوی صوتی بايد ابتدا به اين موضوع دقت كنيد كه مردم سوالات خود را چطور می گويند. بيشتر سوالات صوتی به جای استفاده از كلمات کلیدی با كلمات متفاوت تری بيان می شوند. 70 درصد درخواست ها در برنامه دستيار گوگل كلا محاوره ای هستند.

تفاوت اساسی ديگر اين است كه معمولا سوالات صوتی طولانی تر هستند. برای مثال، جستجوی صوتی كابران به اين شکل نيست كه برای جستجو، عبارت «بهترين سوشی در نيويورک» را بگويند بلكه احتمالا اينطور سوال می پرسند : « كجای نيويورک بهترین سوشی رو داره؟»

تعداد زيادی از اين سوالات صوتی با كلماتی مثل «كجا»، «چطور»، «كدوم»، «چرا» و «كی» شروع می شوند. پس در هنگام توليد محتوا، اين چيزها را مد نظر داشته باشيد.

البته شما بايد برای چنين سوالاتی عنوان ها يا زيرعنوان هایی در محتوای خود بنويسيد. تمركز شما بايد روی اين مسئله باشد كه به سوال های كاربران خود در محتوا پاسخ دهيد.

اين تكنيک سئو به كاربر شما كمک می كند كه تجربه خوبی در سايت شما داشته باشد و شانس رتبه بندی محتوای شما را بالا می برد.

نتيجه گيری

اگر می خواهيد در مثلث طلايی صفحه نتايج جستجو قرار بگيريد و كسب و كار خود را موفق كنيد و مخاطب خود را افزايش دهيد، بايد هر كاری كه در توان داريد انجام دهيد تا به جايگاه مناسبی برسيد. اما شما فقط با به كارگيری موثرترين تكينک های به روز سئو می توانيد در اين كار موفق شويد. خوشبختانه راهنمايی هايی كه در بالا شد، كمک زيادی در رسيدن به اهداف تان می كند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *