سئو برای استارت آپ ها (2019)

با پیشرفت سریع الگوریتم های رتبه بندی و تکنیک های سئو، بهینه سازی حضور کسب و کارها در نتایج جستجو دشوار است. سئو برای استارت آپ ها چالش برانگیز تر می شود زیرا آنها باید قبل از اتمام بودجه، نام کسب و کار خود را گسترش بدهند.

شما به عنوان یک استارت آپ نیاز به این دارید که به همه مردم بگویید، چه کسی هستید و چگونه می توانید به آنها کمک کنید. بهترین راه برای پیدا کردن افراد علاقمند به محصولات و خدمات شما، کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی مرتبط می باشد.

اعمال سئوی مفید برای استارت آپ ها می تواند به شما کمک کند که نشانه ای در ذهن مصرف کنندگان هدف خود بگذارید و از رقبای خود پیشی بگیرید. شما می توانید ترافیک هدفمند را به سمت وب سایت خود هدایت کنید و فرصت با ارزشی را برای جلب توجه مخاطب به دست آورید.

برای اینکه این اتفاق بیافتد، نیاز به آماده سازی یک استراتژی سئوی قوی برای کسب و کار خود دارید. بهتر است برای توسعه استراتژی خود، یک مشاور سئو برجسته استخدام کنید یا با یک شرکت برتر در زمینه سئو همکاری کنید.

یک متخصص سئو می تواند به شما کمک کند که به راحتی مخاطبان را متوجه وبسایت خود بکنید. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند که روش های سئو درستی را برای استارت آپ های خود انتخاب کنید و از سایت خود در مقابل مجازات های گوگل محافظت کنید.

در این پست، چالش هایی که شرکت های نوپا با آنها روبرو هستند و نحوه غلبه برا آنها برای توسعه کسب و کار، موردبررسی قرار می گیرد.

سئو برای استارت آپ ها : چالش های اصلی

آگاهی از چالش های اصلی بهینه سازی محتوا برای حضور موثرتر در جستجو، زمینه لازم برای ساده سازی این روند را فراهم می کند. شما به عنوان یک صاحب استارت آپ، باید به چالش های زیر توجه کنید و برای غلبه بر آنها آماده شوید.

انتظارات و واقعیت سئو

زمانی که یک متخصص را برای کار در سئوی استارت آپ خود، استخدام می کنید واضح است که در انتظار کسب نتایج سریع هستید. با این حال، گاهی اوقات دستیابی به نتایج دلخواه زمان می برد. مهم نیست که چقدر وبسایت خود را بهینه کرده اید، بهینه سازی هنوز هم می تواند وقت شما را برای کسب اعتماد و احترام موتورهای جستجو، بگیرد.

چندین عامل از جمله الگوریتم های موتورجستجو وجود دارد که می تواند نتایج استراتژی سئو شما را تحت تاثیر قرار دهند. شما در طول زمان و به طور مداوم نیاز به تولید محتوای عالی و ایجاد تعداد مناسبی از لینک های با کیفیت دارید.

گاهی اوقات ممکن است رقیبان شما هزینه بیشتری را صرف استراتژی های سئو خود بکنند. همچنین این اقدام ممکن است مانع دستیابی شما به رتبه بالاتر از رقیبانتان شود.

بنابراین قبل از اینکه دانش و تخصص مشاور سئو خود را زیر سوال ببرید، باید تصویر واقع بینانه ای از نتایج مورد انتظار خود در مورد تاکتیک های سئو، داشته باشید.

شرکت های سئو ساختگی

شرکت های سئو ساختگی زیادی وجود دارند. آنها به شما می گویند که سئو به طور کلی در مورد کلمات کلیدی، تکنیک های کلاه سیاه و فریب موتورهای جستجو می باشد.

اگر شخصی فقط هفته ای 50 دلار از شما دریافت می کند و وعده های بزرگی به شما می دهد، بهتر است نسبت به او تردید کنید. کم هزینه بودن، بدون داشتن دلیل منطقی برای آن، اولین طعمه ای است که یک شرکت ساختگی سئو برای شما ایجاد می کند.

کتاب الکترونیکی ترافیک وبسایت

به احتمال زیاد آنها فقط برای اینکه نشان دهند کاری انجام می دهند از شما می خواهند که پست مهمان خود را در وبسایت های رده پایین و نامربوط قرار دهید و در وبسایت های رسانه های اجتماعی که دارای عضویت نامعقول هستند، حساب کاربری ایجاد کنید.

اگر یک شرکت نتایج بزرگی را در طی یک هفته به شما وعده می دهد، بهتر است که با آن شرکت قطع رابطه کنید. شما باید زمانی را برای تجزیه و تحلیل اختصاص دهید و مشاور و شرکت مناسبی را برای رفع نیازهای سئو استارت آپ خود انتخاب کنید.

بودجه

بسیاری از استارت آپ ها فراموش می کنند که بودجه ای را برای نیازهای سئو خود اختصاص دهند. اگر می خواهید نتایج یک استراتژی سئو برای استارت آپ خود را به حداکثر برسانید، باید از همان ابتدا بودجه ی مناسبی را برای آن اختصاص دهید.

تنظیم اهداف سئو مانند میزان ترافیک درخواستی یا کلمات کلیدی لازم برای رتبه بندی ، برای استارت آپ ها از اهمیت خاصی برخوردار است. زمانی که هدف خود را بشناسید، می توانید یک استراتژی تهیه کنید که در رسیدن به هدف شما کمک کند.

اقدام بعدی شما، پخش بودجه در حوزه های خاص می باشد. از جمله:

• استخدام یک متخصص برای کار در زمینه سئو استارت آپ ها
• تولید محتوای با کیفیت، معتبر، مرتبط و بهینه شده بر اساس کلمات کلیدی
• دسترسی به وب سایت های DA برتر برای پست مهمان و فراهم کردن فرصت های لینک سازی
• تبلیغ محتوا از طریق رسانه های اجتماعی، انتشارات مطبوعاتی ، انجمن های عمومی و …
• عضویت در ابزارهای پرداختی برای تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل بک لینک و موارد دیگر

شما باید یاد بگیرید که چگونه یک بودجه را برای سئوی استارت آپ ها اختصاص دهید و چگونه از بودجه خود به صورت عاقلانه برای فعالیت های مختلف سئو استفاده کنید.

تاکتیک های سئو جدید و قدیمی

seo-for-startups

موتورهای جستجو مانند گوگل، به طور دائم الگوریتم های خود را تغییر می دهند و مدل های جدیدی را معرفی می کنند. به عبار دیگر، پارمترهای لازم برای ایندکس حضور آنلاین کسب و کار شما همیشه در حال تغییر می باشند. استارت آپ ها برای موفقیت در سئو، نیاز به این دارند که با جدیدترین بروزرسانی ها همگام شوند.

بیشتر تاکتیک های سئو قدیمی که چند سال پیش برندگان مطمئنی بودند، امروزه مجازات هایی را از موتورهای جستجو دریافت می کنند. بنابراین، همکاری با وب مستر هایی که سبک قدیمی دارند می تواند عملکرد کسب و کار استارت آپ ها را پایین بیاورد.

پیشرفت آهسته

سئو نقطه اوج چندین تلاش آنلاین برای جلب توجه برند شما در شبکه جهانی وب می باشد.

برخی تاکتیک های سئو مانند AdWords و کمپین های رسانه های اجتماعی پرداختی می توانند نتایج فوری را نشان دهند. با این حال، سایر تلاش های معمولی سئو می توانند برای نشان دادن نتایج، نیاز به زمان بیشتری داشته باشند.

اگر می خواهید تصویر واضحی را در مورد مدت زمان لازم به دست بیاورید می توانید در مورد آن از مشاور سئوی خود سوال کنید. شما باید تحقیقات که روی شما انجام می شود را اداره کنید و ادعاها را نیز تایید کنید.

رسانه اجتماعی و سئو

امروزه همه ما تحت محاصره رسانه های اجتماعی هستیم. طبیعی است که باور کنیم که حضور در فیسبوک، توییتر و دیگر پلتفرم ها می تواند بسیار موثر باشد.

با این حال، واقعیت می تواند کاملاً متفاوت باشد. رسانه های اجتماعی و سئو رقیب همدیگر نیستند بلکه مکمل یکدیگر می باشند.
به عبارت دیگر، مدیریت رسانه های اجتماعی بخشی از سئو می باشد. بنابراین، اگر انتخاب یکی از این دو مورد برای شما به یک معضل تبدیل شده است، نگران نباشید. استارت آپ شما به هر دوی اینها نیاز دارد.

بازده سرمایه گذاری (ROI)

این کاملاً منطقی است که کسب و کارهای استارت آپ در صورت عدم موفقیت تولید ROI کافی، بتوانند از هر گونه کمپین خاص کناره گیری کنند. به هر حال، محاسبه ROI کمپین های سئو می تواند یک چالش باشد.

خوشبختانه، ابزارهای کافی برای اندازه گیری موثر ROI وجود دارد. بنابراین، در صورت قرارگیری در مسیر درست، استارت آپ شما نیز به راحتی تشخیص داده می شود. اکثر کارشناسان سئو به راحتی آمار ROI را در اختیار شما قرار می دهند تا شما هنگام محاسبه آن دچار اشتباه نشوید.

محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت در هسته اصلی استراتژی سئو شما قرار دارد. این مورد ارتباط مستقیمی با سئو ندارد و اما این دو به هم پیوسته می باشند.

اگر می خواهید اعتبار خوبی را برای استارت آپ خود ایجاد کنید، باید روی کیفیت محتوای خود تمرکز کنید. دلیل این کار این است که محتوای شما، تصویر برند شما را بازتاب می کنند.

موتورهای جستجو از معیارهای مختلفی استفاده می کنند تا میزان قابل خواندن بودن محتوای شما را تعیین کنند. بنابراین به خاطر داشته باشید که محتوای شما نیاز به جذب خزندگان و همچنین مخاطبان شما دارد. شما باید تعادل مناسب بین جذب هر دو را پیدا کنید.

زمانی که به دنبال یک کپی رایتر برای استارت آپ خود هستید، این احتمال وجود دارد که با افرادی روبروشوید که خدمات خود را با قیمت بسیار ارزان ارائه می دهند.

وجود این افراد شما را وسوسه می کند که بودجه ی خود را کاهش دهید و کار خود را با شخصی که دارای کمترین نرخ است، پیش ببرید. اما قبل از هر گونه تصمیم گیری، از باکیفیت بودن کار خود اطمینان حاصل کنید.

خطای دستوری داشتن محتوای وبسایت، نشاندهنده ضعف برند شما می باشد که این ضعف در نهایت به اعتبار استارت آپ شما آسیب می رساند.

در صورتی که روی استراتژی محتوای خود کار کنید، ممکن است بین کمیت و کیفیت دچار سردرگمی شوید. شاید انتشار مقاله و محتوای بیشتر وسوسه انگیز باشد ولی این سبک در طولانی مدت می تواند مانع پرباربودن هر یک از محتوا شود.

از طرف دیگر، ممکن است بین انتخاب محتوای کلمه کلیدی محور یا محتوای بسیار جذاب، دچار چالش شوید.

پر کردن مطالب خود با کلمات کلیدی ایده خوبی نیست. موتور های جستجوگر در کنار کلمات کلیدی، به دنبال همکاری و مشارکت نیز می باشند و فقط در صورتی به این مشارکت دست پیدا خواهید کرد که محتوای باارزشی برای خوانندگان ارائه دهید.

نحوه غلبه بر چالش های سئو برای استارت آپ ها

غلبه بر چالش های سئو

غلبه بر این چالش های سئو استارت آپ ها آنقدر که به نظر می رسد، سخت نیست. شما باید زمانی کافی برای انجام تحقیقات مناسب، استراتژی گذاری، پیداکردن یک متخصص یا شرکت در زمینه سئو اختصاص دهید و به کار خود ادامه دهید.

بیایید نگاهی به برخی از موثرترین روش هایی بیاندازیم که نتیجه مربوط به استراتژی سئو شما را به حداکثر می رسانند:

لیستی از متخصصان رقابتی تهیه کنید

در ابتدا شما باید زمانی کافی را برای پیدا کردن شخص مناسب اختصاص دهید. با اولین متخصصی که مطابق با دیدگاه های شماست، همکاری نکنید. شما چشم انداز آنلاین استارت آپ خود را به آن متخصص واگذار خواهید کرد پس پیدا کردن فرد مناسب، مهم می باشد.

متخصصانی را در این لیست خود قرار دهید که احساس می کنید برای کار مناسب هستند. سپس می توانید بقیه افراد را نادیده بگیرید و یکی از آنها را انتخاب کنید.

متخصصی که راه حل مناسبی را برای مشکلات ایجاد شده توسط کسب و کار استارت آپ ها ارائه می دهد، همیشه بهترین انتخاب است.

نظرات آنلاین را بررسی کنید

نظرات آنلاین ارائه شده توسط کسب و کارهای معتبر و شخصیت های تجاری مهم است. این امر بیشتر به این دلیل است که نمی توان نظر افراد را جعل کرد. سعی کنید بفهمید که آنها قبلاً برای استارت آپ کار کرده اند یا نه.

این بررسی ها، ایده خوبی را در مورد میزان رضایت مشتریان از متخصص سئو به شما ارائه می دهد. پاسخ متخصص به این نظرات، نوع شخصیتی که با آن سروکار دارید را نیز نشان می دهد.

ارجاعات و پیشنهادات را دریافت کنید

پیشنهادات اعضای خانواده ، دوستان ، همکاران و آشنایان تجاری خود را نادیده نگیرید. اگر از طریق شخصی که بهترین علایق شما را در نظر دارد، ارجاع معتبری دریافت کردید هرگز آن فرصت را از دست ندهید.

با متخصص ارجاع شده در زمینه سئو تماس بگیرید و جزئیات استارت آپ خود را به او توضیح دهید. حتی اگر شخص موردنظر انتخاب مناسبی نباشد هم مطمئن باشید که توصیه های ارزشمندی در اختیار شما قرار خواهد داد.

مطمئن شوید که متخصص سئو به روز است.

همانطور که قبلاً ذکر شد، باید مشاور سئویی را استخدام کنید که با استراتژی های فعلی سئو آشنایی دارد.

کسی که درگیر تاکتیک های قدیمی است می تواند به حضور آنلاین شما صدمه بزند. تعدادی سوال آماده کنید و از متخصص خود بپرسید.
اطمینان حاصل کنید که آنها هیچ روش آنلاین غیراخلاقی مانند مزرعه لینک را پیشنهاد نمی کنند. در نهایت، کسب و کار های استارت آپی که از این استراتژی ها استفاده می کنند، مجازات می شوند.

تجربه گذشته او را دوباره بررسی کنید

مردم به راحتی می توانند ادعا کنند که تجربه گسترده ای در زمینه پیشبرد رقابت دارند. با تایید تاریخچه مربوط به سابقه کار متخصص، هرگونه ادعای تقلبی را آشکار کنید. قطعاً شما تمایلی به کار با این گونه افراد ندارید.

از تماس با کارفرمای مرجع و قبلی متخصص مورد نظر برای بررسی نحوه عملکرد او، خجالت نکشید. نسبت به متخصصانی که اطلاعات تماس مربوط به کارفرمای قبلی خود را ارائه نمی دهند، محتاط باشید.

افرادی که در پروپوزال خود، نام کارفرما یا شرکت های خود را ذکر کرده اند باید در صف افرادی که شایسته تایید هستند، قرار بگیرند.

یک قرار ملاقات بگذارید

در این دنیای مدرن، لزوماً نیازی به ملاقات حضوری ندارید. شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Skype، در یک زمان خاص با متخصص سئو در تماس باشید و در مورد موضوعات و استراتژی ها صحبت کنید. در صورت توافق، این ابزارها در آینده می توانند به کانال ارتباطی سریع شما تبدیل شوند.

با هر شخصی که انتخاب می کنید، تعداد جلسات کافی برگزار کنید تا بفهمید که چه کسانی هستند و چه چه امکاناتی را فراهم می کنند. فقط یک بار مطمئن شوید که آنها شایسته این جایگاه هستند و به بحث در مورد جزئیات بپردازید.

روی یک هزینه رقابتی به توافق برسید

ممکن است اکثر متخصصان با تجربه سئو برای استارت آپ ها هزینه بالایی را درخواست کنند. با این حال، شما به عنوان یک استارت آپ، باید جریان پول خارجی خود را کنترل کنید.

شما باید سعی کنید که روی یک هزینه ی منصفانه ای مذاکره کنید که بهترین عملکرد را برای هردوی شما داشته باشد. از زمان مورد نیاز شغل اطلاع پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که پرداخت شما مطابق با مجموعه مهارت های متخصص و سطح تجربه او می باشد.

یک تعهدنامه یا قرارداد بنویسید

با طرح یک قرارداد رسمی با متخصص سئو، معامله خود را با او انجام دهید. خود را در یک رابطه غیررسمی که با هیچ قراردادی کنترل نمی شود، قرار ندهید.

این کار به دو روش انجام می شود. این قرارداد تضمین می کند که متخصص حداقل ساعت معینی از هفته را برای شما کار کند. همچنین این توافق نامه برای متخصص نشان دهنده ضمانت پرداخت است . به احتمال زیاد، طی تنظیم این قرارداد به یکدیگر اعتماد خواهید داشت.

انتظارات واقع بینانه ای تنظیم کنید

پس از شروع فعالیت متخصص، مطمئن شوید که در مورد انتظارات خود بحث کرده اید. به تخصص او احترام بگذارید و از او بپرسید که بهتر است فعالیت خود را از چه کاری شروع کند. بر این اساس ، اهداف واقع بینانه ای را برای کمپین سئو استارت آپ خود تعیین کنید.

بسیار مهم است که با متخصص سئوی خود در یک صفحه باشید. ارتباطات واضح و تعیین اهداف و انتظارات درست در آغاز کار، پیش نیاز هر استراتژی موفق سئو می باشد.

بسیاری از استارت آپ ها یک متخصص را استخدام می کنند و اهدافی را به او محول می کنند که همگام با بودجه اختصاص داده شده نمی باشد یا اینکه ممکن است کار خود را بدون یک مسیر آشکار شروع کنند. در چنین مواردی، تمرکز طولانی مدت روی اهداف سخت است.
شاید شما به عنوان یک استارت آپ نیاز به این داشته باشید که هر از گاهی اهداف و استراتژی های خود را تغییر دهید. بنابراین، فضایی را برای انعطاف پذیری کنار بگذارید اما تصویری واضحی از اهداف و خواسته های خود داشته باشید.

در هر ماه بروزرسانی هایی را انجام دهید

مطمئناً شما یک متخصص سئو نیستید، اما این به این معنا نیست که نباید پیشرفت خود را بررسی کنید. شما باید بدانید که متخصص چه کاری انجام می دهد و چگونه این کار را انجام می دهد. در نهایت، باید بدانید که استراتژی سئو استارت آپ شما به کجا هدایت می شود.
یک مشاور سئو خوب پیشرفت کار را با یک زبان قابل فهم برای شما توضیح می دهد. اگر این کار را انجام ندهد، شما همیشه می توانید از او بخواهید که جریان کار را به شما توضیح دهد.

فقط اطمینان حاصل کنید که در هنگام تلاش برای پیگیری روند کار، مانع انجام وظیفه متخصص نمی شوید. زمان مشخصی از ماه را برای بررسی میزان انجام وظایف و نقاط عطفی که قبلاً تعیین شده است ، مشخص کنید.

نتیجه

طبیعی است که در مراحل اولیه بهینه سازی برای موتورهای جستجو، با این چالش های مربوط به سئو استارت آپ ها مواجه شوید. شما برای غلبه با این چالش ها نیاز به یک استراتژی قوی و راهنمایی یک مشاور یا شرکت متخصص در زمینه سئو دارید.

یک مشاور سئو می تواند در بهینه سازی وبسایت کسب و کار برای پرس و جوهای مرتبط، به شما کمک کند تا به این ترتیب بتوانید توجه مخاطبان مورد نظر خود را جلب کنید. شما با همکاری یکدیگر می توانید استراتژی هایی را ایجاد و پیاده سازی کنید که به خوبی برای حرفه و کسب و کار شما موثر باشد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *