محتوای سئو شده: راهنمای کامل سال 2019

راهنمای محتوای سئو در سال 2019

این مقاله یک راهنمای کامل برای ایجاد محتوای سئو در سال 2019 است.

محتوای سئو شده چیست؟

محتوای سئو شده به محتوایی می گویند که برای رتبه گرفتن در موتور های جستجو مانند گوگل نوشته شده است. علاوه بر این، محتوای نوشته شده برای سئو در مورد یک کلمه کلیدی خاص بهینه سازی شده است. همه ما خوب می دانیم که برای بهینه سازی موتورهای جستجو محتوا کلید اصلی است. بر اساس گزارشی که HubSpot منتشر کرد، مشاغلی که به صورت منظم در وبلاگ خود مطلب منتشر می کنند، 350% بازدید کننده بیشتری نسبت به مشاغلی که این کار را به صورت نامنظم انجام می دهند، دارند.

طبق گفته ی گوگل محتوا یکی از مهمترین بخش ها در موفقیت سئو سایت می باشد. پس می توان گفت که بازاریابی محتوا اگر به درستی انجام شود، به دریافت ترافیک ارگانیک کمک زیادی خواهد شد.

مرحله 1: انتخاب موضوع

اولین قدم شما این است که موضوع محتوای خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که شما می خواهید موضوعی را پوشش دهید که مشتری هدف شما به دنبال آن می باشد. در ادامه سه روش برای انتخاب موضوع های جذاب آورده شده است:
• وب سایت Reddit: به قسمت سوابق فعال بروید جایی که می توانید سلایق مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. به دنبال مباحثی بگردید که خیلی تکرار شده اند. اینها می توانند مباحث خوبی برای یک پست یا یک ویدئو در وبلاگ باشند.
• وبلاگ های رقبا: پست ها، فیلم ها و اینفوگرافی های وبلاگ های رقبای معروف خود را بررسی کنید. نکات مشترک آنها را پیدا کنید. بررسی کنید که چه چیزی را می توانید تقلید کنید یا بهبود دهید.
• پرسونای مخاطب:تشخیص پرسونای مخاطب به شما کمک می کند که متوجه شوید کاربران هدف شما چه نوع محتوایی را در فضای اینترنت جستجو می کنند. اگر بتوانید به درستی پرسونای سایت خود را تشخیص دهید، بسیار به افزایش رتبه شما کمک خواهد کرد.

مرحله 2: پیدا کردن کلمات کلیدی

حال زمان آن رسیده است که یک کلمه کلیدی مناسب برای محتوای خود پیدا کنید. تحقیق برای یافتن کلمات کلیدی یک مبحث بسیار گسترده است. بنابراین نمی توانم همه نکات آن را در اینجا پوشش دهم. اما بعضی از تکنیک های تحقیق سریع کلمات کلیدی را که در حال حاضر بسیار عالی کار می کنند را به شما می گویم. (در سال 2019).
در ابتدای امر بهتر است از Google Suggest برای یافتن عبارات کلیدی طولانی استفاده کنید. جذابیت این روش جستجو به این است که به شما نشان می دهد کاربران الان به دنبال چه چیزهایی هستند. خیلی از مواردی که گوگل در این قسمت پیشنهاد می دهد، هنوز خیلی رقابتی نشده اند. یک ابزار رایگان دیگر Ubersuggest برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی می باشد. توسط آن می توانید به ایده های جذابی برای تولید محتوا برسید. این ابزار به شما نشان می دهد که هر کلمه یا عبارت چند بار در ماه جستجو می شود.

البته هیچ کدام از این ابزارها آمار دقیق را به شما نمی دهند. مطمئن ترین گزینه داده های سرچ کنسول شما می باشد. آن هم اگر در آن کلمه یا عبارت کلیدی مورد نظر در صفحه اول باشید. در این روش شما باید بتوانید داده های غیر واقعی را تشخیص دهید. این موضوع بسیار مفصل است و در یک مطلب به صورت کامل آن را شرح خواهم داد.

مرحله 3: نوشتن مطالب جامع

اگر می خواهید محتوای شما در گوگل رتبه بندی شود، محتوای شما باید AWESOME باشد. به عبارت دیگر: “محتوای با کیفیت” کافی نیست. محتوای شما باید در زمان جستجو بهترین نتایج را کسب کند وگرنه شانسی برای رتبه بندی نخواهد داشت. در حقیقت، محتوای شگفت انگیز و جالب کلید موفقیت سئو است. چگونه این کار را انجام می دهید؟ محتوای جامع بنویسید. به عبارت دیگر محتوایی منتشر کنید که تمام نیازهای جستجو کننده را برای آن کلمه کلیدی برطرف کند.
برای مثال چند وقت پیش من یک راهنمای کامل را برای مفهوم سئو منتشر کردم. در حالی که می توانستم یک مطلب کوتاه درباره مفهوم سئو بنویسم. اما از آنجا که می دانستم که محتوای جامع نسبت به محتوای کوتاه، شانس بیشتری برای کسب رتبه 1 در گوگل را دارد. بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که 10 نتیجه اول گوگل به صورت میانگین در عبارت ها و کلمه های کلیدی مختلف، بالای 2000 کلمه دارند

مرحله 4: بهینه سازی محتوا برای کاربران

حال که مطالب مورد نظر خود را نوشته اید، زمان آن رسیده که آنها را برای کاربران بهینه سازی کنید. توجه کنید که باید محتوای شما برای کاربران بسیار روان و قابل درک باشد. چرا که اگر مطالب شما به راحتی درک نشوند و خوانایی خوبی نداشته باشد، رتبه ای خوبی کسب نخواهد کرد، حتی اگر شما تمام اصول سئو داخلی را رعایت کرده باشید.

اخیرا گوگل علاوه بر سیگنال های رتبه بندی سنتی، مانند بک لینک ها، از”سیگنال های تجربه کاربری” استفاده می کند تا بفهمد کدام صفحات شایسته گرفتن رتبه 1 در نتایج جستجو “SERP” می باشند.

چند نکته برای تولید محتوای سئو شده

در این بخش چند نکته از روش های تولید محتوا بر اساس قوانین سئو را برایتان آورده ام. با رعایت آن ها مطمئن باشید که هم کاربران و هم موتورهای جستجو راضی خواهند بود.

• ابتدا مطمئن شوید که چند خط ابتدای محتوایی که می نویسید، بسیار کوتاه و جذاب باشد. تحقیقات نشان داده است که اکثر مردم ترجیح می دهند جملات کوتاه را بخوانند.

• از محتوای چندرسانه ای به خوبی در محتوای خود استفاده کنید هم مانند: ویدئو، پادکست، نمودار، جدول، آزمون و اینفوگرافیک ها. تنوع محتوا باعث رضایت بیشتر کاربران می شود. هم محتوای شما کامل و غنی می شود و هم دیگر کسل کننده نخواهد بود.

• از تگ های عنوان ( H1، H2 ، H3 ) برای تفکیک کردن محتوای خود به خصوص محتواهای طولانی استفاده کنید.

مرحله 5: بهینه سازی کلمات کلیدی محتوا

در این مرحله باید همه چیز را با محتوای سئوی خود سازگار کنید.

ابتدا مطمئن شده ام که کلمه کلیدی اصلی من در 100 کلمه اول صفحه وجود دارد. سپس بر اساس آن کلمات کلیدی را مشخص و بهینه سازی کردم.

مرحله 6: اشتراک محتوا در رسانه های اجتماعی

حال زمان آن رسیده که محتوای خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. نحوه تبلیغ شما بستگی زیادی به موضوع مورد بررسی شما دارد. مثلا: اگر یک وبلاگ آشپزی دارید، باید در Pinterest یا Instagram فعالیت کنید. اما اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ مشغول هستید، بهتر است از بسترهای نرم افزاری مانند توییتر فعالیت کنید.
در مورد من، من دوست دارم پستهای خود را روزانه در توییتر به اشتراک بگذارم. همچنین من از یک حساب Facebook استفاده می کنم تا مطالب خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهم.

مرحله 7: ایجاد لینک

حتما تا این لحظه درباره اهمیت لینک سازی شنیده اید. دریافت بک لینک های با کیفیت و مرتبط به شدت در رتبه بندی شما تاثیرگذار هستند. البته اگر با یک استراتژی درست و هدفمند دریافت شوند. چون گوگل روی آن ها حساس است.

مرحله 8: آنالیز و بررسی نتایج

آخرین مرحله این است که بررسی کنید که چگونه محتوای شما اجرا می شود. برای انجام این کار، توصیه می کنم رتبه بندی موتور جستجوگر صفحه خود و ترافیک ارگانیک را بررسی کنید.

این ابزارها داده های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهند. ولی نکته بسیار مهم این است که شما توانایی تحلیل درست این داده ها را داشته باشید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که سئو زمان می برد. حتی اگر به طور دقیق تمام این مراحل را انجام دهید، هنوز هم ممکن است 2 تا 3 ماه طول بکشد تا به رتبه مناسب برسید. بنابراین انتظار این را نداشته باشید که یک روز بعد، محتوای تازه منتشر شده شما در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *