هر آنچه که باید در مورد بازنویسی محتوا بدانید (2019)

تولید و انتشار محتوا، یکی از مهم ترین جنبه های استراتژی بازاریابی می باشد. محتوای با کیفیت می تواند در دستیابی به اهداف مختلف از جمله افزایش ترافیک وبسایت، بهبود حضور آنلاین و اعتبار بهتر مارک و برند به شما کمک کند.

با این حال، ایجاد یک محتوای خوب یک کار بسیار دشوار است که نیاز به قدرت و تلاش زیاد دارد. یکی از روش های ساده سازی این فرآیند، بازنویسی محتوایی است که قبلاً منتشر کرده اید.

بازنویسی محتوا، مزایای سودآوری را به بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا عرضه می کند. با این حال، اجازه بدهید قبل از بررسی مزایا نگاهی دقیق تر به مفهوم دقیق بازنویسی محتوا داشته باشیم.

بازنویسی محتوا : درک مفهوم

بازنویسی محتوا به معنای برداشتن محتوای موجود است که شما قبلاً برای یک هدف خاص ایجاد کرده اید ولی الان می خواهید از آن برای یک هدف دیگر استفاده کنید. این به معنی تبدیل محتوای موجود به یک قالب جدید است. این یک استراتژی ساده است که فقط نیاز به خلاقیت دارد.

شما می توانید یک پست وبلاگ طولانی را به یک سری پادکست تبدیل کنید یا اینکه، اطلاعات مهم یک کتاب الکترونیکی را انتخاب کنید و با آنها یک اینفوگرافیک طراحی کنید. این دقیقاً همان کاری است که با بازنویسی محتوا انجام می دهید. شما از محتوای خود دوباره استفاده می کنید و آن را با یک روش متفاوت، عرضه می کنید.

این مانند درآوردن یک لباس قدیمی و پوشیدن یک لباس جدید و مدرن است.

به عنوان مثال، یک تیم در Moz هر جمعه ویدیوی اطلاع رسانی کوتاهی را به عنوان بخشی از سریال “Whiteboard Friday” در کانال یوتیوب خود منتشر می کنند. هر فیلم با یک پست وبلاگ همراه است که شامل رونوشت دقیق فیلم می باشد. شما با این کار، از دو روش مختلف برای ارائه محتوای یکسان استفاده می کنید که مخاطبان روش دلخواه خود را انتخاب می کنند.

علاوه بر این، لازم نیست وقت خود را صرف تحقیق و نوشتن مطالب کنید. شما فقط با متن فیلم خود یک پست وبلاگ آماده کرده اید. این یک استراتژی عالی برای استفاده مجدد از محتوا می باشد. این در مورد متنوع سازی رسانه شماست.

Moz-Repurposing-content

همچنین بازنویسی محتوا می تواند به معنای تغییر مخاطب هدف برای آن محتوا می باشد.

فرض کنید که پستی در مورد نکات عکاسی در سفر منتشر کرده اید. شما می توانید این پست را ویرایش کنید و ساختار آن را به گونه ای تغییر دهید که برای دیگر ژانر های عکاسی مانند منظره و حیات وحش نیز قابل استفاده باشد.

به طور خلاصه، شما با آنچه که قبلا ایجاد کرده اید، کار می کنید. شما از زاویه ای دیگر به آن نگاه می کنید و چرخش جدیدی به آن اضافه کنید.

حال بیایید نگاهی به نحوه بازنویسی محتوایی بیاندازیم که می تواند برای شما مفید باشد:

استفاده بهینه از زمان و تلاش

بارزترین مزیت بازنویسی محتوا این است که شما را از مشکلات مربوط به طرح ایده های جدید خلاص می کند.

موضوعی که یک بار به درستی با مخاطب آمیخته است، احتمالاً بیشتر از یک موضوع جدید کشش دارد. بنابراین به جای طوفان مغزی برای ایجاد یک لیست بی پایان از ایده های محتوا، می توانید قوی ترین محتوای خود را انتخاب کنید. سپس کافی است روی ایجاد محتوای با کیفیت تمرکز کنید تا بتوانید بیشترین استفاده را از آن داشته باشید.

میزان کشش خود را گسترش دهید

مخاطبان شما – طرفداران شما در رسانه های اجتماعی، خوانندگان وبلاگ یا مشترکین ایمیل شما- به مرور زمان بیشتر می شوند. ممکن است مخاطبان جدید شما از کتاب الکترونیکی که یک سال پیش منتشر کرده اید، مطلع نباشند.

بازنویسی محتوا، فرصتی را برای شما فراهم می کند که همان اطلاعات را در اختیار مخاطبان جدید خود قرار دهید، به طوری که این اطلاعات برای مخاطبان قدیمی شما که قبلاً آن را خوانده اند، اضافی نباشد. به عنوان مثال، می توانید کتاب الکترونیکی را به یک فیلم آموزش حاوی جزییات آن، تبدیل کنید و آن را در یوتیوب به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، ممکن است مخاطبان هدف شما انتخاب های زیادی داشته باشند و با این وجود سبک یادگیری و ترجیحات آنها هم متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، یادگیری برخی از افراد به صورت تصویری بهتر می باشد و این افراد ترجیح می دهند که از اطلاعاتی که به صورت فیلم و اینفوگرافیک هستند، استفاده کنند. برخی دیگر ممکن است از آمارها و مطالعه موردی ثبت شده روی یک صفحه سفید، لذت ببرند.
بازنویسی محتوا به شما امکان می دهد بدون ایجاد محتوای متفاوت، محتوای موجود را با سلیقه های متفاوتی ارائه دهید.

هنگامی که یک کتاب الکترونیکی منتشر می کنید و همراه آن، یک مجموعه پادکست هم ارائه می دهید، همان محتوا برای اعضای مختلف مخاطبان هدف شما جذاب می شود. همچنین این اقدام باعث می شود که محتوای شما به خارج از محدوده ی مخاطب هدف شما برسد و برند شما دید بیشتری به دست آورد.

به عنوان مثال Jay Baer، بنیانگذار Convince and Convert در مورد موضوعات مربوط به بازاریابی دیجیتال، فیلم های اطلاع رسانی 2 تا 3 دقیقه ای ایجاد می کند.

سپس تیم او، این فیلم ها را به پست های وبلاگ برای وب سایت، اینفروگرافیک برای شبکه های اجتماعی و پست های وبلاگ برای Medium تبدیل می کنند. آن ها در این روش، با بازنویسی محتوا می توانند در پلتفرم های مختلف به مخاطب گسترده ای دست پیدا کنند.
مراحل مختلف سفر خریدار (Buyer’s Journey) را هدف گیری کنید.

[Buyer’s Journey] فرایندی است که خریداران برای آگاهی از محصولات یا خدمات، در نظر گرفتن، ارزیابی و تصمیم گیری برای خرید یک محصول یا خدمات جدید طی می کنند.

بازنویسی محتوا به طور غیر مستقیم با سفر خریدار در ارتباط است.

مخاطبان هدف شما از افرادی تشکیل شده اند که در سه مرحله مختلف سفر خریدار – آگاهی ، توجه و تصمیم گیری – قرار دارند. طرز فکر و تصمیمات افراد مختلف در هر یک از این سه مرحله متفاوت است. شما برای حفظ دائم پیروزی، نیاز به این دارید که در مورد خریداران ، نیازها و ترجیهات آنها مطالعه کنید.

شخصی که در مرحله تصمیم گیری قرار دارد، قبلاً تحقیقات خود را انجام داده است و اکنون در آستانه خرید قرار دارد. ممکن است خریداران بخواهند مقاله یا کتاب الکترونیکی مربوط به جزئیات محصول یا خدمات را مطالعه کنند تا تصمیم آگاهانه تری بگیرند.
از طرف دیگر، کسی که در مرحله آگاهی قرار داد، به تازگی با برند شما آشنا شده است و احتمالاً زمان زیادی را صرف مطالعه مشخصات و جزئیات ثبت شده در یک صفحه سفید نمی کند. آنها ترجیح می دهند خیلی سریع به اینفوگرافیکی نگاه کنند که خلاصه ای از محصول یا خدمات شما است.

بازنویسی محتوا به شما امکان می دهد که در مراحل مختلف سفر خریدار، بدون ایجاد محتوای متفاوت برای هر یک از آنها، به مخاطبان مختلف دسترسی پیدا کنید.

مسابقه سئوی خود را ارتقاء دهید

موتورهای جستجو به وبسایت هایی اولویت می دهند که سعی می کنند محتوای با ارزش و معنی داری را به کاربران خود ارائه دهند.
بازنویسی محتوا به شما امکان می دهد که بارها کلمات کلیدی یکسان را بدون خطر تکراری بودن آنها، مورد هدف قرار دهید. این یک استراتژی هوشمند است که نه تنها شما را در سمت بد گوگل قرار نمی دهد بلکه به تقویت استراتژی سئو شما کمک می کند.

اگر شما به طور مداوم، مطالب با کیفیتی را در مورد موضوعات یکسان منتشر کنید، به عنوان یک متخصص در این زمینه شهرت پیدا می کنید. این به نوبه خود ، رتبه بندی شما را در موتور جستجو بهبود می بخشد و باعث افزایش دید ارگانیک به محتوای شما می شود.

فرض کنید که یک پست وبلاگ منتشر کرده اید که در ایجاد یک جایگاه برتر در SERP های گوگل به شما کمک کرده است. پس شما می توانید آن محتوا را در قالب یک نمایش SlideShare (اسلایدر) تغییر دهید.

این استراتژی درستی است که توسط AdEspresso ، “social proof marketing guide.” نام گذاری شد و برای دستیابی به جایگاه برتر در نتایج جستجوی گوگل بخاطر کلمه کلیدی موردنظر استفاده می شد. این استراتژی به برند شما کمک می کند که برای کلمه کلیدی یکسان، دو جایگاه برتر را در SERP به دست آورید.

AdEspresso-Repurposing-Content

همچنین، زمانی که آوازه ی محتوای شما در بین اعضای مختلف از مخاطبانتان بپیچد، احتمالاً تمایل بیشتری برای اشتراک گذاری آنها خواهند داشت.

علاوه بر این، بازنویسی محتوا فرصتی را برای به دست آوردن بک لینک های معتبر به شما می دهد که این نیز باعث افزایش دید شما می شود. این به شما کمک می کند که یک پروفایل لینک داخلی قدرتمند بسازید و رتبه بندی سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

اعتبار و حضور آنلاین برند را تقویت کنید

همه ی بازاریابان به دنبال راهی برای کسب آتوریتی و اعتبار در حرفه خود هستند. رایج ترین مسیر برای رسیدن به این هدف، تمرکز روی سئو و بازاریابی رسانه های اجتماعی است. این همان چیزی است که بیشتر بازاریابان روی آن کار می کنند. بازنویسی مطالب مانند یک اسب تاریک است. این استراتژی هنوز یک استراتژی بسیار محبوب نمی باشد، اما می تواند باعث افزایش اعتبار برند شما شود.

همانطور که قبلاً هم مطرح شد، بازنویسی محتوا می تواند دید بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. هنگامی که محتوای شما دید بیشتری پیدا می کند، برند شما را به مخاطبان جدیدی نیز نشان می دهد. این به شما کمک می کند که در یک بازه زمانی کوتاه، یک حضور آنلاین قدرتمند ایجاد کنید.

علاوه بر این، بازنویسی محتوای موجود، باعث تایید تخصص شما را در زمینه موضوعات خاص می شود. مخاطبان نیز شما را به عنوان یک چهره قدرتمند در زمینه حرفه خود می بینند. این نتایج به نوبه خود، شهرت و اعتبار برند شما را تقویت می کند.

محتوای ناموفق را نجات دهید

شما اغلب به عنوان یک سازنده محتوا، وقت و تلاش زیادی را صرف یک پست وبلاگ یا فیلم می کنید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است این تلاش های شما جواب ندهد و محتوایی که ایجاد کرده اید، توجه مخاطب را به خود جلب نکند.

در این شرایط است که بازنویسی محتوا می تواند مفید واقع شود.

البته شما نباید طرح ایده و ایجاد محتوا را به طور کامل کنار بگذارید. علت این شکست می تواند مربوط به زمان بندی نادرست، زمینه نامناسب، پلتفرم اشتباه و … باشد.

بازنویسی محتوا به شما امکان می دهد که به محتوای قدیمی خود زندگی دوباره بدهید و آن را با قالب جدید به مخاطبان خود ارائه دهید.

به عنوان مثال، کتاب الکترونیکی که توجه مخاطب را به خود جلب نکرده است، می تواند به یک مجموعه پادکست هفتگی تبدیل شود.این اقدام، باعث رهایی شما از مشکل پیدا کردن محتوای جدید برای شروع پادکست می شود. همچنین به شما فرصت می دهد که از قالب محتوایی استفاده کنید که نتوانسته است به هدف اصلی خود برسد.

به اهداف چندگانه خود برسید

اگر به یک ایده محتوایی دست پیدا کرده اید که در یک پلتفرم به خوبی کار می کند، احتمالاً در دیگر پلتفرم ها نیز نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. شما با بازنویسی محتوا می توانید به چیزی فراتر از محتوای خود دست پیدا کنید.

فرض کنید، یک پست وبلاگ منتشر کرده اید که باعث افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما شده است. شما می توانید از همین محتوا و مطلب برای ایجاد کتاب الترونیکی استفاده کنید که در دستیابی به فرصت های شغلی به شما کمک کند. یا می توانید نکات اصلی را در یک برورشور خلاصه کنید که در یک رویداد شبکه ای در اختیار افراد موردنظر قرار گیرد.

مجموعه مهارت های خود را تقویت کنید

شما می توانید محتوای خودتان را با انجام بروزرسانی محتوای موجود و تغییر قالب آن، بازنویسی کنید. این استراتژی نیاز به این دارد که شما تناسب بین موضوعات روند یا ترند، قابل های محتوا و پلتفرم ها را حفظ کنید. در نتیجه، شما تبدیل به یک بازاریاب متنوع تری می شوید که می تواند به کانال های مختلف تبلیغاتی دست پیدا کند.

علاوه بر این، شما باید به طور عمیق به کاوش بپردازید و دانش دقیقی درباره موضوعاتی که می خواهید در مورد آنها صحبت کنید، کسب کنید. این اقدام، فرصت های یادگیری زیادی به شما ارائه می دهد که باعث تقویت و بهبود مهارت های شما می شود.

نتیجه

بازنویسی محتوا بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوا می باشد. بازنویسی محتوا علاوه بر صرفه جویی در زمان و منابع، می تواند به شما در رسیدن به نتایج بهتر، دید ارگانیک و رتبه بندی در موتورهای جستجو کمک کند.

حتی این کار فرصتی را برای شما مهیا می کند که محتوایی که به موفقیت کمی رسیده اند را بازنویسی کنید. در نهایت، بعنوان بازاریاب و سازنده محتوا به رشد شخصی شما نیز کمک می کند.

لازم نیست که قبل از تبدیل محتوا به قالب های دیگر برای پلتفرم های جدید، منتظر انتشار محتوای خود باشید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، کافی است در کنار تلاش برای ایجاد محتوا، به دنبال فرصت هایی برای بازنویسی محتوای قبلی خود نیز باشید.

با این حال، در انجام این کار هیچ اجباری نیست و سعی نکنید که دائم در حال تلاش برای بازنوس تولید محتوای خود باشید. در عوض، شما باید روی محتوایی تمرکز کنید که به احتمال زیاد باعث جلب توجه مخاطبانتان می شود و می تواند در دستیابی به اهداف متعدد به شما کمک کند.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *