قوانین گوگل برای عدم نمایش نظرات Self-serving

منظور از نظرات Self-serving، نظراتی هستند که توسط مدیر سایت و … به صورت جعلی در سایت قرار داده می شوند.

گوگل قوانین خود را برای نحوه و زمان نمایش نتایج جستجو Reviews Rich و review stars به روز کرده است و به طور خلاصه ،  قوانین جدید مطرح شده، تعریف جدیدی از ست کردن تایپ های مختلف schema برای نتایج review snippets است.

این قوانین بدین صورت است که self-serving reviews یا نظرات و دیدگاه های متعصبانه اجازه نمایش ندارند و مشخص بودن نام چیزی که شما مورد بررسی قرار می دهید الزامی می باشد.

اجازه بدهید قبل از توضیح الگوریتم جدید، rich sinppet ها و داده های ساختار یافته را بررسی کنیم:

Rich Snippet یا ریچ اسنیپت

Rich Snippet بخشی از لیست نتایج جستجو می باشند. ریچ اسنیپت ها بخشی فراتر از یک لینک آبی هستند به طوری که در ادامه آن لینک، چند خط در مورد توصیف متن آن لینک وجود دارد. سایت های تجارت الکترونیکی نظرات، قیمت ها، دسترسی، sitelink ها و دیگر محتویات خود را در قالب Rich Snippet به نمایش می گذارند. در واقع ریچ اسنیپت ها یک سری کدهایی می باشند که برای توصیف اطلاعات و داده های نشانه‌گذاری شده وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع ریچ اسنیپت ها به موتورهای جستجو کمک می‌ کنند تا موضوع و محتوای یک وب سایت راحتر جستجو شود و کاربران اطلاعات مورد نیازشان را راحت‌ تر از موتورهای جستجو دریافت کنند.

Rich Snippet  فقط زمانی در نتیجه ی جستجوی ارگانیک ظاهر می شود که HTML مربوط به آن صفحه با داده های ساختار یافته یا Structured data مشخص شده باشد. این مثال Rich Snippet، برای بررسی مربوط به یک کفش است.

1-review-rich-snippet-rothys-1-570x605

 

به عنوان مثال، در تصویر بالا فلش 1 نشان می دهد که صفحه محصول مربوط به کفش Rothy مشکی ، توسط 2617 کاربر نظردهی شده است و در نتیجه امتیاز 4.6 را دریافت کرده است. فلش 2، قسمتی از سورس کد صفحه را نشان می دهد که شامل داده های ساختار یافته یا Structured data می باشد. که این داده ها باعث می شود که داده های نظرات به راحتی برای ربات های موتور جستجو قابل استفاده باشد. فلش 3 به نحوه نمایش اطلاعات توسط گوگل اشاره می کند. همانطور که معلوم است این اطلاعات در ریچ اسنیپت به صورت ستاره های نارنجی و متن خاکستری نمایش داده می شود.

داده های ساختار یافته یا Structured data، به کدهایی اطلاق می گردد که دارای فرمت خاصی هستند و و به گونه ای نوشته می شوند که قابل درک برای موتورهای جستجو باشند. موتورهای جستجو این داده های ساختار یافته را خوانده و از آنها در نمایش نتایج جستجو بهره می برند. داده های ساختاریافته یا Structured data از استاندارد ارائه شده در سایت Schema.org، پیروی می کنند. این استاندارد، انواع اطلاعاتی که داده های ساختار یافته توصیف می کنند ( مانند یک محصول، رویداد یا دستورالعمل) را مشخص می کند.

داده های ساختار یافته شبیه داده های بررسی شده در تصویر بالا می باشد. این داده ها مسئول راه اندازی ریچ اسنیپت ها و همچنین اطلاع رسانی ویژگی های گسترده جستجو می باشند.

الگوریتم جدید گوگل از لحاظ لیست بندی برای دریافت ریچ اسنیپت نظرات مطلوب می باشد و بر روی صفحاتی تمرکز می کند که:

• از داده های ساختار یافته یا Structured data با کیفیت استفاده می کنند

• دارای ویژگی name می باشند.

• دارای نظراتی می باشند که به صورت self-serving نمی باشند.

داده های ساختار یافته یا Structured data

دو مورد اول که در بالا ذکر شده است، مبتنی برای داده های ساختار یافته یا Structured data می باشند. تنها داده های ساختار یافته مجاز به ایجاد ریچ اسنیپت می باشند.

پیش از این، شما می توانستید یک نوع طرح را برای نشانه گذاری ریچ اسنیپ نظرات تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر می خواستید در مورد احساسات خود، یک پست به زبان انگلیسی بنویسید، می توانستید به نشانه گذاری خلاصه مربوط به طرح زبان بپیوندید. اکنون گوگل 17 طرح تولید کرده است که ریچ اسنیپت هایی مطرح می شوند که شامل محصول، کتاب، کسب وکار محلی، دستورالعمل و سازمان می باشند.
همچنین، شما برای شناسایی نام آیتم که در ریچ اسنیپت قرار می گیرد، نیاز به مشخص کردن نام ویژگی موردنظر دارید.

نظرات self serving

Google طبق شرط سوم ذکر شده در بالا، نوع خاصی از نظرات را شناسایی کرده است که اصطلاح self serving را به آنها داده است.

گوگل این نظرات را در نتایج جستجو، به عنوان ریچ اسنیپت در نظر نمی گیرد.

Google اظهار کرد:” ما نظرات و بررسی هایی را self serving در نظر می گیریم که درباره موجودیت سازمان A می باشد و در وبسایت A قرار می گیرد – یا مستقیماً در نشانه گذاری آنها قرار می گیرد- یا این که از طریق ویجت یک شخص ثالث انجام شده اند”.

گوگل معتقد است که وجود برخی از نظرات و دیدگاه ها با استفاده طرح سازمانی و کسب و کار محلی، بیشتر از مصرف کننده به نفع شرکت است. به خاطر اینکه نظرات self -serving، از طرف مصرف کننده نمی باشند، گوگل در نتایج جستجو به این نظرات که به عنوان ریچ اسنیپت نظرات هستند، زیاد توجه نمی کند.

به عنوان مثال، ارسال یک نظر توسط مشتری به صفحه شما که در این نظر، مزایای همکاری با شرکت شما را بیان کرده است نسبت به نظرات self -serving، صلاحیت بیشتری برای گوگل دارد. با این حال، بررسی محصولات در صفحه های مربوط به محصولات با استفاده از طرح محصول، نشانه گذاری می شوند – احتمالاً گوگل این دیدگاه و بررسی ها را self -serving در نظر نمی گیرد.

homepage-no-rich-snippet-mainline-

صفحه testimonial مربوط به Mainline Menswear، در نتایج جستجو ارگانیک، یک ریچ اسنیپت نظرات، ایجاد می کند.

تصویر بالا، صفحه ی بررسی Mainline Menswear را نشان می دهد. این نظرات از یک فروشنده ثالث دریافت شده است که نظرات خود را در مورد عملکرد این شرکت جمع آوری می کند و نشان می دهد. ممکن است گوگل، بررسی های این صفحه را به عنوان self serving در نظر بگیرد.

یک فروشنده شخص ثالث ، مانند eKomi که نظرات خود را در مورد شرکت های دیگر جمع آوری می کند، تا زمانی که از طرح سازمان یا کسب و کار محلی استفاده می کند می تواند ریچ اسنیچت نظرات مربوط به نام شرکت را در نتیجه جستجو توصیف کند.

review-rich-snippet-ekomi-

در مثال بالا، فلش 1 دیدگاه های مربوط به Mainline Menswear را جمع آوری می کند و آن ها را با داده ی ساختار یافته یا Structured data نشانه گذاری می کند. فلش 2 به ریچ اسنیپت نظرات یک شرکت دیگر مربوط به تلاش های eKomi اشاره می کند که توسط گوگل نمایش داده شده است.

بنابراین یک شرکت خود نمی تواند با یک ریچ اسنیپت نظرات، رتبه ی خودش را بهبود ببخشد اما یک شرکت دیگر می تواند دیدگاه های مربوط به آن شرکت را جمع آوری کند. نکته ای که وجود دارد این است که شرکتی که دیدگاه ها را جمع آوری می کند نباید همان شرکتی باشد که در حال بررسی می باشد.

حتی با وجود این تغییرات، ریچ اسنیپت نظرات به نفع شرکت های تجارت الکترونیک است. جذابیت ظاهری ستاره های نارنجی باعث پرش از روی حلقه های ارزشمند گوگل می شود. به نشانه گذاری داده محصول خود – به ویژه نظرات محصول – با داده های ساختاریافته در طرح محصول، ادامه بدهید که نتایج جستجوی شما واجد شرایط نمایش در ریچ اسنیپت نظرات مناسب می شود.

با این حال، شرکت های تجارت الکترونیک باید در نشانه گذاری صفحات خاصی از نظرات که روی کل شرکت متمرکز هستند، تجدیدنظر کنند. در غیر این صورت، فرصت خوبی برای گوگل وجود دارد که نظرات وارد شده را به عنوان نظرات self serving در نظر بگیرد و آنها را در قسمت ریچ اسنیپت قرار ندهد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *