آغاز به کار موتور جستجوی جدید یاهو وان سرچ (OneSearch)

موتور جستجوی جدید یاهو وان سرچ (OneSearch) نام دارد. OneSearch که از مایکروسافت بینگ قدرت می‌گیرد و تمرکز اصلی اش بر روی حفظ حریم خصوصی و امنیتی  کاربران است.

مالک یاهو شرکت Verizon، موتور حستجوی وان سرچ را عرضه کرد. این موتور جستجو از مایکروسافت بینگ قدرت گرفته است و اولویت اصلی اش حفاظت از حریم خصوصی کاربران می باشد. این موتور جستجو در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل قابل استفاده است.

همچنین اگر قصد استفاده از آن را روی گوشی هوشمند یا تبلت دارید، می‌توانید نسخه اندروید را از Google Play Store و نسخه آی او اس را از App Store دریافت نمایید.

ONE SEARCH

براساس گفته های یاهو OneSearch، رفتار کاربران را ردیابی نمی کندو اطلاعات جستجوهای آنها  را برای فروش بعدی به شرکت های تبلیغاتی، در پایگاه داده اش ذخیره نخواهد کرد. همچنین به جهت افزایش میزان امنیت کاربران، داده بین دستگاه کاربر و سرورهای وان سرچ به صورت رمزنگاری شده ارسال و دریافت می گردد.

از آن جایی که موتور جستجوی جدید یاهو عبارات جستجو شده از قبل، آدرس آی پی و موقعیت جغرافیایی کاربران خود را ذخیره نمی کند، در هر مرتبه وارد کردن کوئری،عکس العملی مانند داشته و دیگر خبری از بهینه سازی بر اساس فاکتورهای بالا نخواهد بود.

در موتور جستجویی همچون گوگل، بر اساس آدرس آی پی و موقعیت مکانی کاربر، با در نظر گرفتن کوئری های قبلی، نحوه نمایش عناوین با جستجوی یک عبارت خاص، از کاربری به کاربر دیگر متفاوت است.

در صورت فعال‌ سازی حالت Advanced Privacy Mode  برخی از ویژگی های اصلی این موتور جستجو در دسترس خواهد بود. پس به خاطر داشته باشید هنگام استفاده از این موتور جستجو، از روشن بودن این گزینه اطمینان حاصل کنید.مهمترین ویژگی‌های OneSearch در ادامه آمده است:

  • عدم ردیابی کوکی‌ها و عدم ایجاد پروفایل شخصی
  • عدم اشتراک‌ گذاری داده کاربر با شرکت‌ های تبلیغاتی
  • عدم ذخیره‌ سازی تاریخچه جستجوهای کاربر
  • جستجو بدون در نظر گرفتن هر گونه فیلتر
  • رمزنگاری برای کوئری‌ های کاربران

از آن جایی که همه عبارت‌های جستجو شده در موتور جستجوی یاهو OneSearch رمزنگاری می‌شوند، می‌توان از ادعای شرکت مبنی بر عدم اشتراک‌ گذاری آن‌ها با شرکت‌های تبلغاتی مطمئن بود.

پس خیالتان راحت باشد که با ورود به وب سایت‌های مختلف، تبلیغات همان محصول را روی سرتان تلنبار نخواهد شد!

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *