نحوه استفاده از دایرکتوری های مرتبط و هدفمند برای کسب لینک

دوره ی استفاده از دفتر تلفن را به خاطر دارید؟

می دانم … این ایده امروزه بسیار خنده دار به نظر می رسد. اما باید قبول کنیم که در زمان خودش بسیار مفید بود. می توانستید چشمان خود را ببندید، یک صفحه را تصادفی باز کنید و به صورت رندوم با یک شماره تماس بگیرید و مزاحم تلفنی شوید ! و حتی می توانستید به پشت دفترچه مراجعه کنید – تا کسب و کار های محلی را پیدا کنید.

امروزه ، دفترچه های تلفن عملاً منسوخ شده اند. شما محصول یا خدمات مورد نیاز خود را بصورت آنلاین پیدا می کنید و وقتی موقعیت مکانی خود را درج کردید ، می توانید ظرف چند دقیقه یک فروشگاه نزدیک به خود پیدا کنید. این دقیقاً همان کاری است که شما با دفترچه های تلفن انجام می دادید .

طبق گفته گوگل ، 80٪ مصرف کنندگان ایالات متحده از موتورهای جستجو برای یافتن مشاغل محلی استفاده می کنند:

مصرف کنندگان در هر مکان و در هر مرحله از روند خرید اطلاعات محلی را جستجو می کنند.

googleconsumerstudy

سه  مزیت استفاده از دایرکتوری های آنلاین

دایرکتوری های آنلاین – که با عنوان دایرکتوری های تجاری یا لیست مشاغل نیز شناخته می شوند – راهی آسان برای مشاغل برای ایجاد لینک و جلب مراجعه به سایتشان می باشد.

در اینجا سه مزیت استفاده از دایرکتوری آنلاین وجود دارد:

1. هدفمند و مرتبط ترافیک

وب دایرکتوری ها معمولا مشاغل را بر اساس بازار هدف، محل و دسته خدمت دسته‌بندی می‌کنند و وقتی شخصی از یک دایرکتوری آنلاین استفاده کند، در واقع قسمتی را جستجو می‌کند که واقعاً به نیازهای او مربوط است و دقیقا همان‌طوری جستجو می‌کند که به آن نیاز دارد. از قرار دادن سایت در یک وب دایرکتوری می‌توانیم علاوه بر اینکه ترافیک خوبی را از آن جا می‌گیریم ساخت بک لینک خوبی هم داشته باشیم و فروش مان را افزایش بدهیم

directory

2. لینک های مطمئن

قرار دادن سایتمان در دایرکتوری های اینترنتی علاوه بر تقویت سئوی سایت و رتبه گیری می‌تواند یک مزیت جانبی باشد.

دایرکتوری های آنلاین سایت‌ های بسیار معتبری برای گوگل هستند و دارای اعتبار بالایی برای موتورهای جستجو هستند و این برای ما خیلی مناسب است که از آن‌ها لینکی را دریافت کنیم.

اضافه کردن سایتمان به یک دایرکتوری یکی از کارهای لازم برای سئو سایت است و احتیاج به فکر کردن ندارد. خصوصا اگر به این نکته توجه کنیم که سایت ما بیشتر دیده خواهد شد و امکان بهبود سئو و رتبه بندی سایت مان هم بیشتر می‌ شود.

binglocal_pizzabellingamwa

3. مقرون به صرفه بودن

بسیاری از دایرکتوری های آنلاین – به عنوان مثال ، بینگ پلیسس، یلپ و فور اسکوئر – به کسب و کار ها اجازه می دهند تا اطلاعات خود را به صورت رایگان به فهرست آنها ارائه دهند. از طرف دیگر، قرار گرفتن در برخی از فهرست های آنلاین، هزینه دارد!

اگر قرار باشد پول اندکی هم به این دایرکتوری ها بدهیم اشکالی ندارد و خیلی مفید است مخصوصا اینکه لینک های معتبری را از آن‌ها دریافت می‌کنیم و البته برای بازاریابی و فروش سایتمان هم مناسب است.

yelp_coffeeinnashville

3 راه برای یافتن دایرکتوری مناسب برای تجارت شما

انواع مختلفی از دایرکتوری های آنلاین وجود دارد. به عنوان مثال دایرکتوری های عمومی، لیست های تجاری، لیست های محلی و فهرست های موضوعی.

انتخاب یک دایرکتوری مناسب برای ثبت سایت ما باید یکی از استراتژی‌های ما باشد و اینگونه نیست که ما به صورت شانسی در اینترنت جستجو کنیم و در هر دایرکتوری که پیدا کردیم، سایتمان را ثبت کنیم.

دایرکتوری که ما سایتمان در آن ثبت شود باید یک سری خصوصیات داشته باشد و باید ارزش این را داشته باشد که ما سایتمان را در آن ثبت کنیم. در ادامه به سه راه پیدا کردن یک دایرکتوری خوب می‌پردازیم.

  1. مرتبط بودن

مرتبط بودن بسیار اهمیت دارد و مهم‌ ترین اهمیت آن این است که بازار هدف شما در آنجا حضور دارد و روی لینک شما کلیک می‌ کنند. البته موتورهای جستجو هم لینکی که از سایت مرتبطی گرفته شده باشد را لینک ارزشمندتری می‌دانند.

به عنوان مثال اگر شما در حوزه خدمات مسافرتی فعالیت می‌کنید سعی کنید دایرکتوری را پیدا کنید که موضوع آن دایرکتوری تا حد ممکن مربوط به حوزه شما باشد .

البته مورد دیگری که باید به آن دقت کنید این است که مخاطبان شما از آن دایرکتوری استفاده بکنند یا به قول معروف مشتریان دایرکتوری باشند.

  1. اعتبار دامنه

زمانی که قصد دارید در یک دایرکتوری سایتتان را ثبت کنید باید دقت نمایید که آن دایرکتوری دامنه قدرتمندی داشته باشد. دامنه قدرتمند دامنه‌ای است که آتوریتی بالایی داشته باشد.

برای اینکه اعتبار یا اتوریتی یک دامنه را چک کنید می‌توانید از سایت هایی مثل ahref یا moz استفاده کنید هرچقدر آتوریتی یک دامنه بالاتر باشد در همان آن دامنه در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود و لینکی که به سایت شما می‌دهد ارزشمندتر خواهد بود.

Domain Authority
  1. ویژگی های مناسب را پیدا کنید.

برخی از دایرکتوری های آنلاین با جزئیات بیشتری نسبت به سایرین ،به خدمات رسانی به شما می پردازند و این حق انتخاب را به شما می دهند که بین قرار گیری در یک لیست ساده NAP + W (نام ، آدرس ، تلفن و آدرس اینترنتی وب) یا یک لیست شامل عکس ، بررسی و رتبه بندی انتخاب کنید.

به منظور دستیابی به مخاطب مورد نظر خود ، استفاده از دایرکتوری هایی با ویژگی های بهتر ، ارزش تلاش بیشتری را دارد. با قرار دادن مشاغل خود در یک دایرکتوری خوب، شما مشتریان خود را تشویق می کنید تا به شما بازخورد ارائه دهند، که برای تقویت اعتبار سایت و سئوی شما مفید است. مهم نیست که کدام دایرکتوری آنلاین را انتخاب کنید، مهم این است که به روز و مرتبط با حیطه ی کاری آنها باشید. این نه تنها برای موفقیت استراتژی ایجاد لینک شما مهم است بلکه برای ارتقا اعتبار کسب و کار شما مهم است.

در حالی که استفاده از دایرکتوری های وب ممکن است به راحتی نادیده گرفته شود ، قرار گرفتن نام کسب و کار شما در یک دایرکتوری آنلاین مرتبط یکی از بهترین و ساده ترین کارهایی است که می توانید برای تجارت و وب سایت خود انجام دهید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *