امروزه بیش از پنجاه درصد جست و جوی های گوگل منجر به کلیک می شوند

در ژوئن سال 2019 ، برای اولین بار ، اکثر جستجوهای مرتبط با  مرورگر در Google.com دارای نرخ کلیک صفر بودند.

در طول این پست ، از اطلاعات شرکت Clickstream استفاده شده است. (Clickstream، (Jumpshot درواقع آنها بهترین و مطمئن ترین منبع اطلاعاتی در مورد  مرورگرهای وب و آنچه در آنها اتفاق می افتد هستند. به این دلیل که می دانند چگونه اطلاعات را جمع آوری و پردازش کنند و آنها را مقیاس بندی کنند و تخمین بزنند. به همین دلیل SparkToro و Moz دو مشتری Jumpshot هستند. با توجه به همه چیزهای خوبی که من در مورد آنها می گویم ، ممکن است به نظر برسد که آنها به من پول می دهند ، اما دقیقا برعکس این امر درست است؛ ما به آنها پول می دهیم ! می توانید در مورد روش و عملکرد  آنها در این مقاله اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

بیایید برای لحظه ای ، به 23 ژوئیه 2019 برگردیم. بعد از اینکه هیئت نمایندگان کنگره ایالات متحده از آدام کوهن ، نماینده گوگل مستقیماً درباره فعالیت های گوگل سؤال کردند ، (video link)  سؤال کرد و پاسخ های وی را… بدون پاسخ قابل قبول یافت. رئیس کمیته ، دیوید سیسیلین (از Rhode Island) ، این درخواست فوق العاده واضح را ارسال کرد:

ترجمه ی عکس :

لطفا درخواست زیر را تا روز 26 جولای 2019 تحویل دهید . شما آزادید که به پیوست فرم زیر مطالب بیشتری اضافه کنید. اگر سوالی از شما می خواهد که گزینه ای را پر کنید لطفا در جای در نظر گرفته شده این کار را انجام دهید .

1 – در صورتجلسه s-1 با اتحادیه اسرار و تبادلات در سال 2004 گوگل یک مصاحبه از لری پیج پیوست کرد که با جمله “ما از شما می خواهیم به گوگل بیایید و به سرعت چیز هایی که میخواهید را پیدا کنید … ما می خواهیم در سریع ترین حالت ممکن از گوگل خارج شوید و به چیزی که میخواهید برسید” ایا این اظهار نظر هنوز به درستی نمایشگر اهداف گوگل است؟

□بله                                                                            □خیر

2 – در تمامی جستجو هایی که توسط موبایل ها و کامپیوتر های امریکا در گوگل صورت می گیرد آیا درست است که کمتر از 50 درصد نتیجه ها سایت هایی هستند که متعلق به گوگل نیست ؟

□بله                                                                            □خیر

 

من عاشق وضوح این فرمت پرسش هستم. کنگره اعلام کرد که گرچه گوگل از پیوست اطلاعات بیشتر استقبال می کند ، اما سوالات باید در یک کادر بله / خیر بررسی شوند. بیایید ببینیم گوگل چگونه پاسخ می دهد …

اوه … شاید من باید سطح انتظارم را از گوگل پایین بیاورم  و انتظار دروغگویی ، گمراه کردن و سرباز زدن از جواب به سؤال مستقیم آنها را داشته باشم. من افراد بسیار شگفت انگیزی را می شناسم که در گوگل کار می کنند و حداقل تعداد معدودی از آنها را می شناسم که  از نحوه این که چگونه همکارانشان شرکت را در اینجا اینگونه به تصویر کشیده اند هیجان زده هستند.

اما ، از آنجا که گوگل پاسخ واضحی نخواهد داد ، من به داده های Jumpshot اجازه می دهم این کار را برای آنها انجام دهد. درتصویر  زیر یک نمودار بصری نشان داده شده است که مشخص می کند جستجوها در مرورگرهای تلفن همراه و دسکتاپ در ماه آوریل ، ماه می و ژوئن سال 2019 (مرتبط با سوال 2) چگونه اتفاق افتاده است:

ژوئن (همانطور که در بالای این پست نشان داده شده است) زمانی است که بیشتر از 50٪ جستجوهای مرورگرها دارای نرخ کلیک صفر بودند ، اما نمودار بالا نشان می دهد که حتی قبل از آن ، گوگل بخش عظیمی از کلیک های جستجو را به سایت های خود منتقل می کرده است (6 ٪ جستارها  و 12٪ ~ کلیک ها). این ها  شامل YouTube ، Maps ، Android ، وبلاگ گوگل ، زیر دامنه های Google.com و ده ها سایت دیگر می شود .

شاید به این دلیل است که وب سایت های متعلق به گوگل رتبه های بالا تری کسب می کنند ، اما اگر کنگره سؤال کند که آیا گوگل از انحصار خود و غالب بودن در یک زمینه دارد برای رقابت نا عادلانه در زمینه های دیگر استفاده می کند  ، من چیز دیگری دارم که لازم است ببینند. این نمودار جایی است که جستجوهای وب در Q2 رخ داده است ، و همانطور که می بینید ، هیچ رقابتی وجود ندارد.

گوگل به طور تقریبی حتی از نمودار فوق غالب تر است. به این دلیل است که اپ های تلفن همراه ، که در حال حاضر Jumpshot آن ها را  اندازه گیری نمی کند ، در این نمودار در نظر گرفته نمی شوند. این نمودار فقط بر اساس داده های جستجوی مبتنی بر مرورگرها است. اپ Google Maps ، اپ جستجوی گوگل و YouTube تقریباً در هر دستگاه تلفن همراهی در ایالات متحده نصب شده است و احتمالاً چنان از آنها استفاده شده است که اگر آمار جستجوی آنها  در نمودار گنجانده شود ، سهم واقعی گوگل از 97% بیشتر خواهد شد.

این امر آنها را به یک موضع قدرتمند و انحصار کاملا واضح در جستجو تبدیل می کند و بسیاری از افراد فکر می کنند که مقداری عجیب و مشکوک است که چگونه ویژگی ها و اختیارات گوگل به مرور زمان تا این حد پیشرفت کرده اند .

گوگل شرکتی عالی است ، آنها هرگز از به‌روزرسانی های الگوریتم آسیب ندیده اند.

نقشه گوگل ، YouTube ، پرواز ، خرید و موارد دیگر تقریباً در هر زمان برنده هستند. (و بخش تبلیغات به طور سرسام آوری فعال است)

که واقعاً یک گواهی بر محتوای عالی آنهاست.

حالا ، بیایید ببینیم که چگونه نرخ کلیک در طول زمان تغییر کرده است.

ما می توانیم یک الگوی ثابت را مشاهده کنیم: نرخ کلیک طبیعی سیر نزولی دارد در حالی که جستجوهای با نرخ کلیک صفر و CTR یا همان تبلیغات ادوردز خریداری شده افزایش پیدا می کنند. اما حقیقت را باید در جزئیات پیدا کرد و در این مورد ، بیشتر جزئیات در تلفن همراه است ، جایی که گوگل با نحوه نمایش تبلیغات و ویژگی های فرم پاسخ فوری ، بسیار قوی تر عمل می کند.

در بالا توزیع کلیک های جستجو در بین میلیون ها دستگاه تلفن همراه در پنل Jumpshots نشان داده شده است. در زیر ، همین توزیع برای میلیون ها دستگاه کامپیوتر نشان داده می شود.

در دسکتاپ ، تغییرات زیادی در سه سال گذشته رخ نداده است . جستجو ارگانیک چند درصد کاهش یافته است ، جستجوی پرداختی ( تبلیغات ) و دارای نرخ کلیک صفر اندکی بالا رفته است ، اما در ژوئن سال 2019 و ژانویه 2016 تغییرات چندان زیاد نیست.

در تلفن همراه ، جایی که بیش از نیمی از همه جستجوها انجام می شود ، داستان متفاوت است. نرخ جستجو ی طبیعی تقریبا 20٪ کاهش یافته است ، در حالی که جستجوهای پرداختی ( تبلیغات گوگل ) تقریباً سه برابر شده و جستجوهای دارای نرخ کلیک صفر به میزان قابل توجهی افزایش یافته اند. حتی در ژانویه سال 2016 ، بیش از نیمی از جستجوهای تلفن همراه بدون کلیک به پایان رسیده است. امروزه ، تقریباً این رقم به دو سوم رسیده است.

سه روند ثابت با این اعداد مشخص شده است:

1. درصد جستجوهای موجود به عنوان ترافیک ارگانیک از گوگل به طور پیوسته در حال کاهش است ، به خصوص در تلفن همراه.

2. کلیک های پرداختی در هر زمان که گوگل تغییراتی در نحوه نمایش در صفحه  نتایج ایجاد می کند افزایش می یابد ، پس از آن که جستجوگرها ، با روند و محل قرار گیری  آنها آشنا می شوند ، به آرامی کاهش می یابد.

3. تلاش های مداوم گوگل برای پاسخ دادن به جستجوهای بدون کلیک روی نتیجه ، یا کلیک بر روی سایت های متعلق گوگل ، هر دو موفقیت آمیز هستند. در نتیجه ، جستجوهای دارای نرخ کلیک صفر و کلیک هایی که جستجوگرها را به یک سایت متعلق به گوگل منتقل می کند ، رو به افزایش است.

یک بازاریاب هوشمند ، کارآفرین یا خالق وب چه کاری باید انجام دهد؟

  • روش های کسب ارزش از جستجوهای دارای نرخ کلیک صفر را پیدا کنید.
  • کلمات کلیدی را جستجو کنید که نتایج آنها CTR بالاتری دارند.
  • محتوای خود را بر اساس ویژگی های اختیارات گوگل (یوتیوب ، نقشه ها ، تصاویر ، AMP ، پانل های دانش و غیره) بهینه کنید.
  • امیدوار باشید که تحقیقات اخیر مربوط به عملکرد ضد رقابتی گوگل (یا یافته هایی مبنی بر اینکه این رفتار ضد رقابتی نیست یا پیامدهایی است که فرصت برگشتن بازار را باز کند) به نتیجه برسد.

نکته های روش شناسی:

Jumpshot بازوی اصلی داده های Avast ، تولید کننده مشهور بسیاری از محصولات امنیتی اینترنتی است. این مجموعه از محصولات ، به منظور عملکرد ، باید هر URL را که توسط هر مرورگر از هر دستگاهی که نصب شده باشد ، بازدید کند. این شامل میلیون ها دستگاه مجهز به Android و میلیون ها رایانه شخصی می شود. آنها پوشش بسیار کمتری در دستگاه های iOS دارند و بنابراین در مورد داده های بازدید از آن مرورگرها گزارش نمی دهند.

از آنجا که Avast مجبور است به هر حال همه این URL ها را ببیند و پردازش کند (برای اینکه بتواند عملکرد خود را در زمینه  امنیت وب انجام دهد) ، آنها را به صورت ناشناس جمع کرده و هرگونه اطلاعات شخصی را از ویزیت های URL مرورگر حذف کرده و سپس آنها را به Jumpshot ارائه می دهد ، درواقع مسئول تخمین و برآورد در مورد رفتار گسترده استفاده از وب است. به نظر من ، این یک روش اخلاقی برای جمع آوری داده های مهم در مورد اتفاقاتی است که در وب وجود دارد  و یک راه عالی برای تحلیلگران داده برای گرفتن اعداد با دقت بالا در مقیاس وب است.

پنل Jumpshot در سراسر جهان بیش از 100 میلیون دستگاه دارد. فقط در ایالات متحده ، این رقم شامل میلیون ها نفر است (گرچه Jumpshot اندازه دقیق را مخفی نگه می دارد). طبق تخمین های من (بهترین حدس) بین 2-6٪ از کل دستگاه های مرور اینترنت و موبایل در دسکتاپ در ایالات متحده است، به گفته دیگر اندازه نمونه آماری، قابل توجه است. بدون شک ، این صفحه دستگاه دارای طرفدار هایی است – شاید کاربران iOS (که حساب نمی شوند) به طور متوسط بیشتر جستجو می کنند ، یا وقتی جستجو می کنند بیشتر روی نتایج کلیک می کنند. شاید پنل کاربران Jumpshot مقدار کمتری نسبت به یک فرد معمولی از گوگل و بیشتر از بینگ استفاده می کنند.

اما ، به طور کلی ، احتمالا میزان این تعصبات اندک می باشد (حداکثر چند درصد). و تاکنون ، هیچ شواهدی از تعصب ندیده ام که نشان دهد شیوه جستجو و کلیک کاربران Jumpshot با نحوه استفاده ی کاربرانی که  از مرورگرهای دیگر استفاده می کنند ،متفاوت باشد. اگر این اتفاق صورت بگیرد ، مطمئنا این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

به روز رسانی: چندین نفر از افراد خواستار توضیح بیشتر و جزئیات بیشتر در مورد آنچه شامل جستجوی “Zero-click” می شود ، شده اند.

  • دقیق ترین تعریف ، جستجویی است که منجر به صفرِ مراجعه به وب سایت می شود ، یعنی هیچ وب سایتی از جستجو بازدید نمی شود.
  • پاسخ جستجوهایی که تنها توسط مشاهده ی لیست نتایج ، جواب داده می شوند ، جستجوهایی که پایان می یابد زیرا کاربر ناامید می شود و نمی تواند پاسخی پیدا کند ، جستجوهایی که به پایان می رسد زیرا که اتصال جستجوگر از اینترنت قطع شده است یا هر دلیل دیگری برای قطع فعالیت پس از پرس و جو ، همه به عنوان ” جستجوهای با نرخ کلیک صفر شناخته می شوند.
  • از آنجا که Jumpshot فقط رفتار مرورگر را اندازه گیری می کند ، یک کلیک / عملی که جستجوگر را از مرورگر خارج می کند (به عنوان مثال ، باز کردن برنامه تلفن برای کلیک به تماس یا برنامه Google Maps برای راهنمایی های رانندگی) در زیرمجموعه نرخ کلیک صفر طبقه بندی می شود .
  • جستجوی صوتی که صفحه نمایش نتایج را نشان می دهد ، بخشی از این تجزیه و تحلیل است. جستجوگرهای صوتی که لیست نتایج را نمایش می دهند  (مانند الکسا ، سیری ، دستیار گوگل و غیره) محاسبه نمی شوند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *