چگونه فیچر اسنیپت ها را رتبه بندی کنیم؟ 2018

در یک مطالعه که توسط SEMrush و Ghargich & Co انجام شد ما 6.9 فیچر اسنیپت را بررسی کردیم. هدف ما این بود که درصد فیچر اسنیپت ها را به عنوان گروه کلمات کلیدی کاهش دهیم.

تمرکز ما روی قسمت جستجوی سوال ها و مقایسه ها بود. من متوجه شده ام که فیچر اسنیپت ها در این سه قسمت موفقیت های بزرگی کسب کرده اند:

بیایید با نگاهی به قدرت سوالات کلمات کلیدی کارمان را شروع کنیم.

تازه با فیچر اسنیپت ها آشنا شده اید؟ داده ها می گویند از همین جا شروع کن.

dreamforce semrush

گاهی اوقات وقتی که من سوالات، حرف اضافه ها و مقایسه ها را از یک سری بزرگ داده هایمان استخراج می کنم اتفاق عجیبی رخ می دهد. بر خلاف عقیده ی عموم تنها 7 درصد از کلمات کلیدی رایج، فیچر اسنیپت دارند. مطالعات کوچک عدد های بزرگ تر را نشان می دهد اما 80 میلیون کلمات کلیدی ، بزرگ ترین مطالعه ی کلیدی است که دیده ام.

(کلمات کلیدی رایج، شامل هر کلمه ی کلیدی غیر مقایسه ای، حرف اضافه و سوالی می شود.)

در نمودار می توانید مشاهده کنید که 41% از سوالات، فیچر اسنیپت دارند. کلمات کلیدی مقایسه ای و حرف اضافه ها احتمالا فیچر اسنیپت ها را بیشتر نشان می دهند.

فیچر اسنیپت های سوالی، 480% افزایش در میان کلمات کلیدی با فیچر اسنیپت را دارند. 

یافته های فیچر اسنیپت سوالی

فیچر اسنیپت ها به صورت سوال

پیج با این مبحث آغاز می شود که سوال ها در جذب پاراگراف های فیچر اسنیپت چقدر خوب عمل می کنند. استثنای اصلی برای این قاعده عبارت “چگونه” است. کلمات کلیدی”چگونگی” در جذب لیست های فیچر اسنیپت ها بسیار خوب عمل می کنند.

یافته های فیچر اسنیپت حرف اضافه

فیچر اسنیپت حرف اضافه

کلمات کلیدی حرف اضافه را با دقت بررسی کنید و آنچه را که راجع به کلمات کلیدی “چگونگی” به شما گفتم خواهید دید. حروف اضافه برای بهینه سازی لیست های مرتب و نا مرتب فرصت بسیار خوبی هستند.

یافته های فیچر اسنیپت مقایسه ای

فیچر اسنیپت های مقایسه ای

بررسی ما در رابطه با کاهش دادن کلمات کلیدی مقایسه ای اندکی فریب دهنده است. در ظاهر به نظر می آید که برای پاراگراف های فیچر اسنیپت به خوبی تنظیم شده اند اما این مورد به این علت است که گوگل، جدول های مقایسه ای خوش ساخت زیادی ندارد که از بین آن ها انتخاب کند. من مقایسه ی هزینه ها را به شکل جدول و فیچر اسنیپت طراحی کردم و در این کار موفقیت زیادی کسب کردم. محتوا تغییری نکرد. فقط روشی که محتوا را ارائه دادیم تفاوت داشت. کلمات کلیدی مربوط به هزینه ها نوعی از کلمات کلیدی چرخه ی خرید هستند که تمایل به تغییر در آن ها بسیار است.

کاهش کلی فیچر اسنیپت ها

کاهش کلی فیچر اسنیپت ها

نمودار گویای این است که اگر سعی دارید سوالات را رتبه بندی کنید به دنبال یک پاراگراف فیچر اسنیپت باشید. اگر می خواهید حروف اضافه را رتبه بندی کنید از یک لیست استفاده کنید. مقایسه ی قیمت ها در جدول ها به خوبی عمل می کنند. الان شما داده های هر نوع فیجر اسنیپتی که می خواهید بهینه سازی کنید را دارید. بیایید ببینیم چگونه محتوا را برای فیچر اسنیپت ها بهینه سازی کنیم.

طول محتوای فیچر ا‌سنیپت ها چقدر باید باشد؟

طول محتوای فیچر ا‌سنیپت ها چقدر باید باشد؟

من همیشه به نویسندگان تبلیغاتی توصیه می کنم که پاراگراف هایی بنویسند در حدود۴۰ تا۶۰ کلمه. باید مختصر و کوتاه نوشته و از نگارش متن های بلند بالا اجتناب کنید.

طول فیچر اسنیپت

باید هر جا که امکان پذیر بود از لیست های طولانی تر استفاده کنید و گوگل مجبور است که نتایج را مختصر و کوتاه کند. شما باید یک دلیل در اختیار کاربر بگذارید که روی سایت شما کلیک کند. اگر فقط یک لیست کوتاه نیاز داشته باشید سعی کنید برای هر آیتم کلمات کافی استفاده کنید و گوگل هم آیتم های هر لیست را کوتاه می کند. به خاطر داشته باشید که چه چیز برای کاربر بهتر و مناسب تر است. گاهی یک لیست کوتاه و مستقیم است و همین کافی است.

فیچر اسنیپت لیستی

 

 

مثل لیست ها شما باید به دنبال ساخت جدول هایی باشید که گوگل آن ها را کوتاه می کند. روی کلمات کلیدی چرخه

خرید تمرکز کنید مثل قیمت ها.

تصاویر در فیچر اسنیپت

یکی دیگر از مسائل استفاده از تصاویر برای فیچر اسنیپت ها است. به این نتیجه رسیدیم که بهترین تصاویر برای فیچر اسنیپت ها استفاده به صورت Landscape و نسبت 4:3 است. اندازه پیکسل تصاویر بهتر است به این سایز باشد 600w×425h. به نظر می رسید گوگل هم پیکسل های تصاویر Landscape را بهبود می بخشد.

فیچر اسنیپت هاب چیست؟

فیچر اسنیپت چیست ؟

مرکز فیچر اسنیپت، یک آدرس سایت داخلی است که تنها برای یک پیج تعداد ده تا یا بیشتر، فیچر اسنیپت برای گوگل به دست آورده است. من این عبارت را به کار بردم که برای چیز هیجان انگیزی که در داده ها شاهد آن بودیم، نامی انتخاب کنم. اگر برای هر چیزی که با آن روبرو می شوید نامی انتخاب نکنید قطعا نمی توانید در بازاریابی بمانید. ما پیج هایی را پیدا کردیم که برای یک آدرس سایت داخلی به تنهایی200 – 300 تا فیچر اسنیپت به دست می آورند.

سقوط فسچر اسنیپت هاب

به طور کلی ما ۳۸۰۰ آدرس سایت به دست آوردیم که برای یک پیج ۱۰تا فیچر اسنیپت یا بیشتر به دست می آوردند. بررسی این فیچر اسنیپت هاب ها، بهینه سازی فیچر اسنیپت ها را برای ما روشن تر کرد.

برای کاهش دادن و تصویر سازی محتوای خود از رسانه استفاده کنید

بررسی استفاده از تصویر کار دشواری است زیرا بعضی از تصویر ها برای اهداف طراحی هستند. برای مبارزه با آن ما فقط تصاویری را بررسی کردیم که این برچسب را داشتند:

Alt

به طور میانگین ما در هر آدرس سایت ۱۴ تصویر با این برچسب پیدا کردیم. دوره ی استفاده از عکس در قسمت بالای مقاله به سر رسیده است. در ابتدا آن ها اصلا وجود نداشته اند.

حوزه های معتبر

  1. 1. Median Root domains 3500
  2. 2. Median Awesome score 60

به حوزه های معتبر به عنوان مرتبط با موقعیت خودتان فکر کنید. تعداد کمی از تجارت های کوچک برای این که معتبر حساب شوند یا رقابتی به 3500 Root domain نیاز دارند.

شبکه های اجتماعی

۸۹ درصد از آدرس های سایت فیچر اسنیپت هاب ها در شبکه های اجتماعی حضور دارند. این به این معنا نیست که اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی برابر است با رتبه بندی بالاتر یا به دست آوردن اسنیپت ها. بلکه به این معناست که محتوایی که ما در این موقعیت شاهد آن هستیم سیگنال های قوی از تعهدات کاربران را نشان می دهد.

HTML elements

۹۵.۷۷ درصد از فیچر اسنیپت هاب ها از لیست استفاده می کنند. نه تنها یک لیست بلکه لیست های مرتب و نا مرتب زیادی در هر آدرس سایت.

بیاید نگاهی داشته باشیم به چند کاری که گوگل وقتی که کاربران را به محتوای خاصی ارسال می کند باید انجام دهد.

اگر به یافته های رایج این هاب ها نگاهی بیندازید آن ها با اهداف یک موتور جستجو مطابقت دارند.

1. پاسخ های کوتاه فراهم کنید

میانگین پاراگراف ۴۲ کلمه است

لیست ها برای موبایل بسیار مناسبند

هدر واضح برای اسکن کردن

2. از منابع قابل اعتماد استفاده کنید

لینک های خارجی قوی

شبکه های اجتماعی قوی

3. موضوع خود را پوشش دهید

۲۱۰۰ کلمه

4. روی جستجوی امن تمرکز کنید

پروتکل HTTPS

5. مطمئن شوید تجربه کاربری در سایت شما بسیار عالی است

High mobile friendly scores

High mobile usability scores

به لطف این مطالعه ما داده های هر نوع فیچر اسنیپتی را که بخواهیم بهینه سازی کنیم در اختیار داریم. شما طول هر نوع استنیپ را که بخواهید استفاده کنید می دانید. همچنین فیچر اسنیپت هاب ها را می شناسید و می دانید چرا گوگل به محتوای آن ها اعتماد دارد

این مطالعه را استفاده کنید تا بهترین محتوایی که رتبه ی 10 دارد اما فیچر اسنیپت ندارد را بهینه سازی کنید. به موتور های جستجو جواب هایی بدهید که نیاز دارند. از فرمت های کوتاه استفاده کنید، روی تجربه ی کاربران موبایل تمرکز کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *