محتوای سئو شده (راهنمای جامع 2019)

محتوای سئو شده مبحثی است که در این راهنما قصد بررسی آن را داریم. در این راهنما تکنیک هایی به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آنها می توانید به رتبه 1 دست پیدا کنید. بنابراین اگر می خواهید نحوه نوشتن محتوا برای سئو را بیاموزید، این راهنما را از دست ندهید!

محتوای سئو شده چیست؟

محتوای سئو شده محتوایی است که برای رتبه گرفتن در موتور های جستجو مانند گوگل نوشته شده و در مورد یک کلمه کلیدی خاص بهینه سازی شده است. همه ما خوب می دانیم که برای بهینه سازی موتورهای جستجو محتوا کلید اصلی است.

طبق گزارش HubSpot مشاغلی که به صورت منظم در وبلاگ خود مطلب منتشر می کنند، 350% بازدید کننده بیشتری نسبت به مشاغلی که این کار را به صورت نامنظم انجام می دهند، دارند.

رتبه بندی محتوای سئو شده

گوگل می گوید محتوا یکی از مهمترین بخش هایی است که به ما در موفقیت سئو سایت کمک می کند. پس می توان گفت که اگر بهینه سازی محتوا به درستی انجام شود، به دریافت ترافیک ارگانیک کمک زیادی خواهد شد. آنها ادعا کردند که” محتوا” یکی از 3 فاکتور برتر گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد.

رتبه بندی محتوای سئو شده

بر اساس تجربیات به دست آمده می توانم بگویم که اگر بهینه سازی محتوا اگر به درستی انجام شود، کمک زیادی به دریافت ترافیک ارگانیک می کند.

مرحله شماره 1: انتخاب موضوع

اولین قدم این است که موضوع محتوای خود انتخاب و موضوعی را پوشش دهید که مشتری هدف شما به دنبال آن می باشد. در اینجا 3 روش برای پیدا کردن موضوع به شما معرفی می کنم:

وب سایت Reddit

با مراجعه به قسمت سوابق فعال می توانید سلایق مخاطبان هدف خود را پیدا کرده و به دنبال مباحثی باشید که خیلی تکرار شده اند.

 وب سایت رقبا

برای داشتن بهترین محتوای سئو شده به وبلاگ های معروف در زمینه کاری خود سر بزنید. پست ها و فیلم های وبلاگ های رقبای خود را بررسی کنید. نکات مشترک آنها را پیدا کنید. بررسی کنید که چه چیزی را می توانید تقلید کنید یا بهبود دهید.

پرسونای مخاطب

یکی دیگر از راه های داشتن بهترین محتوای سئو شده، تشخیص پرسونای مخاطب است. اینکار به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کاربران هدف شما چه نوع محتوایی را در فضای اینترنت جستجو می کنند. اگر به درستی پرسونای سایت خود را تشخیص دهید، رتبه سایت شما به راحتی افزایش می یابد.

محتوای سئو شده بر اساس پرسونای مخاطب

مرحله  شماره 2: پیدا کردن کلمات کلیدی

برای داشتن بهترین محتوای سئو شده، پیدا کردن کلمات کلیدی خیلی مهم است. پس اکنون زمان آن است که یک کلمه کلیدی مناسب برای محتوای خود پیدا کنید. یافتن کلمات کلیدی یک مبحث بسیار گسترده است. بنابراین نمی توان همه نکات آن را در اینجا پوشش داد. اما بعضی از تکنیک های تحقیق سریع کلمات کلیدی را که در حال حاضر بسیار عالی کار می کنند را به شما می کنیم.

Google Suggest  یکی از بهترین گزینه های است که می توانید از آن برای یافتن عبارات کلیدی طولانی استفاده کنید. جذابیت این روش جستجو به این است که به شما نشان می دهد کاربران به دنبال چه چیزهایی هستند. خیلی از مواردی که گوگل در این قسمت پیشنهاد می دهد، هنوز خیلی رقابتی نشده اند.

google suggest و محتوای سئو شده

Ubersuggest یکی دیگر از اینگونه ابزارهاست. با استفاده از این ابزار می توانید به ایده های جذابی برای تولید محتوا برسید. همچنین این ابزار به شما نشان می دهد که هر کلمه یا عبارت چند بار در ماه جستجو می شود.

Ubersuggest و محتوای سئو شده

مرحله شماره 3: نوشتن مطالب جامع

برای داشتن بهترین محتوای سئو شده این مرحله فراموش نکنید. اگر می خواهید محتوای شما در گوگل به رتبه های برتر دست یابد، باید محتوای فوق العاده داشته باشید.

تنها “محتوای با کیفیت”کافی نیست. محتوای شما باید بهترین گزینه برای جستجو کننده باشد. در غیر این صورت رتبه مناسب بدست نمی آورید. چگونه این کار را انجام می دهید؟ محتوای جامع بنویسید. در واقع باید محتوایی منتشر کنید که تمام نیازهای جستجو کننده را برای آن کلمه کلیدی برطرف نماید.

به عنوان مثال چند وقت پیش من یک راهنمای کامل را برای مفهوم سئو منتشر کردم. حتی می توانستم یک مطلب کوتاه درباره مفهوم سئو بنویسم. اما می دانستم که محتوای سئو شده جامع شانس بیشتری برای کسب رتبه 1 نسبت به محتوای کوتاه دارد.

google-search-mobile-seo- و محتوای سئو شده

به محتوایی که 400 کلمه داشته باشد محتوای جامع نمی گوییم. بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که 10 نتیجه اول گوگل به صورت میانگین در عبارت ها و کلمه های کلیدی مختلف، بالای 2000 کلمه دارند. که البته این عدد در سایت های ایرانی تقریبا بالای 1000 کلمه می باشد.

content total word count و محتوای سئو شده

مرحله شماره 4: بهینه سازی محتوا برای کاربران

برای داشتن بهترین محتوای سئو شده این مرحله خیلی مهم است. پس از نوشتن محتوا، زمان آن رسیده که آنها را برای کاربران بهینه سازی کنید. توجه کنید که محتوای سئو شده شما باید برای کاربران بسیار روان و قابل درک باشد. اگر مطالب به راحتی درک نشوند و خوانایی خوبی نداشته باشند، رتبه ای خوبی را کسب نخواهند کرد.

pogo-stick-effect و محتوای سئو شده

گوگل به تازگی علاوه بر سیگنال های رتبه بندی متداول، مانند بک لینک ها، از”سیگنال های تجربه کاربری” استفاده می کند تا بفهمد کدام صفحات می بایست رتبه 1 در نتایج جستجو “SERP” را کسب کنند.

مرحله  شماره 5: بهینه سازی کلمات کلیدی محتوا

برای داشتن بهترین محتوای سئو شده این مرحله فراموش نکنید. در این مرحله باید همه چیز را با محتوای سئو شده خود سازگار نمایید. ابتدای کار مطمئن شدم که کلمه کلیدی اصلی من در 100 کلمه اول صفحه وجود دارد و سپس بر اساس آن کلمات کلیدی را مشخص و بهینه سازی نمودم.

ahrefs-seo-strategy و محتوای سئو شده

مرحله شماره 6: اشتراک محتوا در رسانه ها و نقش آن در محتوای سئو شده

اکنون زمان آن رسیده است که محتوای سئو شده خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. دقت کنید که نوع تبلیغ شما بستگی به نوع محتوای شما دارد. برای مثال اگر یک وبلاگ آشپزی دارید، باید در Pinterest یا Instagram فعالیت کنید یا اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ مشغول هستید، بهتر است در بسترهای نرم افزاری مانند توییتر فعالیت نمایید. به عنوان مثال من خودم ترجیح می دهم از توییتر استفاده کنم.

using twitter و محتوای سئو شده

مرحله شماره 7: لینک سازی و نقش آن در محتوای سئو شده

برای داشتن بهترین محتوای سئو شده، لینک سازی را فراموش نکنید. احتمالا درباره اهمیت لینک سازی شنیده اید. بک لینک های با کیفیت و مرتبط به شدت در رتبه بندی شما تاثیرگذار هستند. البته این به شرطی است که لینک ها با یک استراتژی درست و هدفمند دریافت شوند، چرا که گوگل روی آن ها حساس است.

searchengineland-chart و محتوای سئو شده

متاسفانه هنگام رتبه بندی محتوای سئو شده تا بحث لینک مطرح می شود، اکثر افراد سریعا به فکر خرید پیکج های لینک برای کسب رتبه می افتند. در این پکیج ها پیشنهاد چند صد لینک را با قیمت بسیار ارزان به شما داده می شود. خرید این لینک ها نه تنها به شما کمک نمی کند، بلکه به سایت شما ضرر هم خواهد زد.

مرحله شماره 8: آنالیز و بررسی نتایج

برای داشتن بهترین محتوای سئو شده این مرحله فراموش نکنید. آخر سر شما باید بررسی کنید که محتوای سئو شده شما چگونه اجرا می شود. برای انجام این کار، شما باید رتبه بندی موتور جستجوگر صفحه خود و ترافیک ارگانیک سایت خود را بررسی کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند”گوگل سرچ کنسول” و “گوگل آنالیتیکس” می توانید محتوای خود را بررسی کنید.

analytics-organic-traffic و محتوای سئو شده

این ابزارها داده های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهند. اما شما باید دقت کنید که آیا توانایی تحلیل درست این داده ها را دارید یا خیر؟

لازم به ذکر است که بدانید سئو بسیار زمان بر است و اگر به طور دقیق تمام این مراحل را انجام دهید، ممکن است 2 تا 3 ماه زمان ببرد تا رتبه مناسب کسب کنید. پس انتظار نداشته باشید که  یک روزه محتوای منتشر شده شما در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *