برترین موتورهای جستجوی جهان

امروزه موتورهای جستجو بخشی از زندگی روزمره ما شده اند. استفاده از موتورهای جستجو به طرز چشمگیری افزایش یافته است. همه ما تنها با کلیک یک دکمه، می توانیم اطلاعات کاملی را برای موضوع موردنظرمان دریافت کنیم. بیشتر افراد برای دریافت پاسخ سؤالات خود، به این موتورهای جستجوگر وابسته هستند. موتور جستجو یک دستگاه پاسخگو آنلاین است که برای ارائه اطلاعات در سراسر جهان ساخته شده است. موتورهای جستجو برای همه کارآمد هستند، زیرا افراد مختلف بر اساس نیازشان به موتورهای جستجو احتیاج دارند. بیشتر افراد حتی برای تهیه نان و کره نیز به این موتورهای جستجوی اینترنتی وابسته هستند. بنابراین، نقش اصلی وبمسترها برای استفاده از موتورهای جستجو، این است که آنها ترافیک را به وب سایت هایی که به فروش کمک می کنند، ارسال می کنند.

Google بهترین موتور جستجوی وب است، اما علاوه بر گوگل موتورهای جستجوگر دیگری نیز وجود دارند. اگرچه بسیاری از آنها به طور گسترده شناخته نمی شوند، اما اطلاعات مربوط به میلیون ها جستجو در روز را ارائه می دهند. امروز در اینترنت، گوگل تنها موتور جستجوگر نیست. چندین موتور جستجوی اینترنتی وجود دارد که می توانند جایگزین گوگل باشند.

برترین موتورهای جستجو کدامند؟

Google : موتور جستجوی Google برترین موتور جستجو در جهان است. تقریبا ۷۰ % بازار موتورهای جستجو در دستان این موتور جستجوگر می باشد. گوگل ماهانه حدود 1.100.000.000 بازدیدکننده دارد. گوگل همیشه در تلاش است تا الگوریتم جستجو را بهبود ببخشد و بهترین نتیجه را به بازدید کنندگان ارائه دهد.

google

Bing : با تقاضای بازار برای ارائه پاسخ های مناسب تر برای سوالات، مایکروسافت موتور جستجوی بینگ را برای به چالش کشیدن گوگل راه اندازی کرد. بینگ دومین موتور جستجوی بزرگ با سهم بازار 20.8% است. با این حال، با وجود تلاش های زیاد نتوانستیم کاربران را متقاعد کنیم که این موتور جستجو می تواند نتایج بهتری را ارائه دهد. Bing، همیشه تلاش می کنند تا موتور جستجوی برتر شناخته شود، اما نمی تواند به سادگی با گوگل رقابت کند. برای مرورگر اینترنت مایکروسافت، Bing موتور جستجوی پیش فرض برای جستجوی اطلاعات است.

Bing_Search
YAHOO : یاهو سومین موتور جستجوی بزرگ است. در واقع یاهو 9.57٪ سهم بازار را در اختیار دارد. اگرچه یاهو به عنوان پیشتاز سرویس دهنده ایمیل رایگان محسوب می گردد، اما برای جستجو هنوز به پای موتور جستجوی گوگل نرسیده است.

Yahoo_SearchBaidu : در طول یک دهه گذشته، بایدو یکی از 10 موتور جستجوگر برتر بوده است. Baidu در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و محبوب ترین موتور جستجو در چین است. بایدو در جایگاه چهارم بزرگترین موتورهای جستجوی اینترنتی جهان ایستاده است. بایدو نتایج را برای وب سایت، بصورت فایل های صوتی و تصاویر ارائه می دهد. در سال 2006 ، بایدو 740 میلیون صفحه وب ، 80 میلیون تصویر و 10 میلیون فایل چندرسانه ای ارائه داد.

Baidu_Search
AOL Search : این موتور جستجو 0.59% سهم بازار را در بین سایر موتورهای جستجو محبوب دارد. این موتور جستجو در سال  ۱۹۹۱ به نام America Online و در سال ۲۰۰۹ به عنوان AOL  نامگذاری شد. AOL یک شرکت رسانه ای جهانی است که در نیویورک مستقر می باشد. این شرکت همچنین خدمات تبلیغاتی از جمله AOL Advertising، AOL mail و AOL Platform را ارائه می دهد.

AOL_Search

ASK : امروزه Jeeves Ask به Ask.com شناخته می شود. مفهوم کلیدی این است که نتایج جستجو بر اساس یک فرم ساده پرسش به علاوه پاسخ آن در قالب یک صفحه وب داده شود. پاسخ سوال بر اساس ادغام حجم زیادی از اطلاعات بایگانی شده می باشد. توجه کنید که نتایج به همان اندازه که شما در Google، Bing و Yahoo دریافت می کنید، باکیفیت نخواهد بود. Ask.com یک موتور جستجوی رسمی NASCAR است.

ASK_Search

DuckDuckGo : DuckDuckGo محبوب ترین موتور جستجوی وب برای محافظت از حریم خصوصی کاربر است. این موتور جستجو با Yahoo، Bing و Yummly همکاری داشته است. به جای جستجوی داده ها از اکثر منابع، موتور جستجوی وب DuckDuckGo به کاربران امکان می دهد داده ها را از بهترین منابع جستجو کنند. در مرورگر Safari و Mozilla Firefox  DuckDuckGo یک موتور جستجوی اختیاری است.

DuckDuckGo

Yandex : موتور جستجوگر Yandex پرکاربردترین موتور جستجوی اینترنتی در روسیه است. موتور جستجوگر Yandex در قزاقستان، اوکراین ، بلاروس و ترکیه نیز حضور دارد. این موتور جستجوگر خدماتی مانند نقشه های Yandex، موسیقی Yandex، مترجم آنلاین، Yandex Money و بسیاری از خدمات دیگر را فراهم می کند.

Yandex_Search_Engine

Info.com : موتور جستجوگر Info.com نتایج جستجو را از کانالهای وب و رسانه های اجتماعی نمایه شده جمع می کند. مهمتر از همه، Info.com مکالمات اجتماعی در زمان واقعی را نظارت می کند. با توجه به گزارش در زمان واقعی، Info.com نتایج جست و جوی معتبر و بسیار محبوب را قبل از قرارگیری در صفحه وب نمایه شده، ارائه می دهد.

Info_Search

WolframAlphal : موتور جستجوگر WolframAlpha یک موتور جستجوی محاسباتی است که نتایج جستجوی آن یک فهرستی از اسناد و صفحات وب نمی باشد، بلکه نتایج بر اساس حقایق و اطلاعات مربوط به یک درخواست می باشد. این موتور جست و جو مستقیماً با محاسبه پاسخ از داده های منبع خارجی به موضوعات مورد جستجوی واقعی پاسخ می دهد. WolframAlpha مبتنی بر Mathematica است که با ابزار محاسباتی در ارتباط است. این مجموعه با آمار، نمادهای رایانه ای، محاسبات عددی، جبر و قابلیت های تجسم فکری ساخته شده است.

WolframAlpha

قابل توجه : فهرست موتورهای جستجو برتر با مراجعه به منابع قابل اعتماد بر اساس سهم بازار، کیفیت، محبوبیت و ویژگی های منحصر به فرد آماده شده است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *