لینک سازی کلاه سفید

ایجاد لینک برای همه ی صاحبان مشاغل خصوصا کارهای دیجیتالی اهمیت ویژه ای را دارد. لینک سازی فرآیندی است که شما دیگر سایت ها را قانع می سازید که به سایتتان لینک دهند. ولی واقعا لینک دهی چرا این قدر اهمیت دارد؟

زمانی که سایتی به سایت شما لینک می دهد، یعنی این که سایتتان مطالب مهم تری را در مقابل کاربران خودش می گذارد. به همین خاطر لینک نمودن با استفاده از قوانین گوگل باعث دیده شدن سایت شما می شود.

 شما باید قادر باشید با روالی طبیعی لینک بدست بیاورید. راه های درست و غلطی برای این کار وجود دارد که برخی آن ها را با عنوان کلاه سفید و کلاه سیاه می شناسند.

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که لینک سازی کلاه سفید را راهکاری برای وب سایت های خارجی می دانند. ولی باید بدانید که سایت های زیادی با این روش، بک لینک های مفیدی را دریافت نموده اند.

بنابراین اگر می خواهید در وب سایتتان اعتبار کسب نمایید، باید ایجاد کردن لینک طبیعی را یاد بگیرید و آن را در روند کاریتان قرار بدهید. یعنی بایستی سعی نمایید که دیگر سایت ها به سایت شما به خاطر محتوای جذابی که دارد، لینک بشوند.

 ما در مقاله ی زیر به بررسی نکاتی در مورد لینک سازی کلاه سفید می پردازیم.

چرا شما به لینک سازی نیاز دارید؟

لینک ها عامل بسیار مهمی برای سایت ها هستند. برخی دلایلی که شما به لینک ها احتیاج دارید عبارتند از:

  • لینک ها مثل یک رأی برای سایت شما عمل می کنند. هر قدر موتورهای جستجو، این آراء را بیشتر ببینند، احتمال زیادتری وجود دارد که در رتبه ی بالاتری را در هنگام رتبه بندی کلمات کلیدی بهتان بدهند.
  • ترافیک ارجاع مستقیم هم نباید نادیده گرفته بشوند. حتی اگر درجه بندی موتورهای قدرتمند جستجو را به کناری بگذاریم، زمانی که شما لینک های با کیفیتی را دارید که به سایتتان وصل می شوند، بعضی ترافیک ها بدین وسیله دیده می شود.
  • آگاهی پیدا نمودن از برند، از دیگر دلایلی است که شما به برند احتیاج دارید. این موضوع نیز زمانی مهم می باشد که شما در مورد سایت هایی که با موقعیت یا صنعت شما مرتبطند، ارتباط پیدا نمایید.

لینک داخلی راهی بدون هزینه است

برای این که لینک دهی خوبی را داشته باشید بایستی به چند نکته توجه نمایید. این چند نکته عبارتند از:

  • انکر تکست ( Anchor text ) : بسیار مهم می باشد که شما را از طریق چه کلمه ای به سایت ارجاع دهند.
  • کیفیت صفحه ی لینک دهنده: مثل لینک خارجی، محبوبیت و کیفیت صفحه ی لینک دهنده در لینک داخلی نقش مهمی را ایفا می کند.
  • صفحه ی مورد هدف: در اکثر اوقات، زمانی که افراد به سایتتان ارجاع می شوند، صفحه ی اصلی را مد نظر خودشان قرار می دهند.

آیا روشی برای لینک دادن سایت های خارجی وجود دارد؟

در اینجا چند روش برای لینک دادن سایت های خارجی به سایت شما وجود دارد که عبارتست از:

  • تولید کردن محتوایی جذاب : محتوایی با کیفیت و جذاب، مهم ترین عاملی هستند که باعث انتخاب سایت به وسیله ی مردم می شوند. شما قبل از این که انتظار داشته باشید سایتتان به عنوان مرجع انتخاب بشود، بایستی بستر مناسبی را برای آن فراهم کرده باشید.

ایجاد محتوایی که کاربران را درگیر خودش کند، کلید رفتن به سوی جلو است. محتوا هم باید کلید واژه ی مناسبی را داشته باشد و هم مطالب با کیفیتی را داشته باشد. همه ی این موارد دست به دست هم می دهند تا محتوایی جذاب تولید گردد.

  • خدمات، محصولات و یا سایت خویش را در مقابل دید افراد مشهور در حوزه ی تخصصی خودتان قرار بدهید.
  • از همکاران و دوستان و آشنایان خویش بخواهید که به سایتتان بپیوندند.

آهنربای لینک سازی

آهنربای لینک سازی همان چیزی می باشد که ارزش لینک دهی را داشته باشد. در حقیقت شما باید بدانید که اشخاص بی دلیل بهتان لینک نمی دهند و چنانچه می خواهید بک لینک کلاه سفید داشته باشید، بایستی آهنربای لینک سازی داشته باشید. آهنربای لینک سازی همان محتوای ارزشمند می باشد.

یک محتوای ارزشمند می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مرجعی کامل باشد.
  • ابزاری مفید و قابل استفاده باشد.
  • مقاله ای مفید باشد.
  • ویدئویی ارزشمند باشد و …

شما برای ایجاد محتوایی مناسب و با کیفیت بایستی بسیار تحقیق نمایید تا بتوانید محتوایی بی نظیر را بسازید.

روش ایجاد آهنربای لینک سازی

در زمینه ی کاری خود جستجو نمایید و ببینید که چه محتوایی بیشترین بازدید را داشته است. یا به عبارت دیگر در زمینه ی کاری شما محبوب ترین محتوا کدام است؟ سپس شما با توجه به آن اقدام به تولید محتوا نمایید. چنین محتوایی همان آهنربای لینک سازی است. یعنی محتوایی که ارزش لینک دهی دارد و شما می توانید به شکل کلاه سفید، سئو سایتتان را ارتقا دهید.

چگونه لینک بسازیم؟

برای لینک سازی بایستی موارد زیر را رعایت نمایید:

  • آغاز تگ لینک: کاراکتر “a”، تگ لینک را آغاز نموده و به جستجوگرهای گوگل گزارش می دهد که لینکی در آن قرار دارد.
  • مقصد لینک: نشانگر آدرس سایتی است که به آن لینک شده است. این آدرس صرفا نباید آدرس وب سایت باشد، شما می توانید به آدرس یک فایل یا یک تصویر اشاره نمایید. لینک هایی که با کارکتر شروع می شوند، شما را به بخش های مختلفی که آن ها را مطالعه می کنید، هدایت می نمایند.
  • متن قابل مشاهده ی لینک: این بخش، همان متن لینک می باشد که کاربران مشاهده می نمایند و چنانچه بخواهند لینکی را باز نمایند، به روی این قسمت کلیک می نمایند. معمولا این کار با گذاشتن خطی به زیر متن و یا تغییر رنگ آن صورت می گیرد. تغییرات به کاربران می فهماند که متن قابل کلیک است.
  • پایان تگ لینک: این کد به جستجوگرها، پایان تگ را اطلاع می دهد.

روش های استفاده موتورهای جستجو از لینک ها

موتورهای جستجو به 2 شیوه از این لینک ها استفاده می نمایند. این دو شیوه عبارتند از:

  • برای پیدا نمودن صفحات جدید و وب سایت ها
  • برای تصمیم گرفتن در رابطه با رتبه بندی سایت

هنگامی که موتورهای جستجو، سایتی را شناسایی می کنند، محتوای آن صفحه را استخراج می کنند و به ایندکس و فهرست خویش اضافه می نمایند. به این شکل، آن ها تصمیم گیری می کنند که این صفحه کیفیت لازم را برای رتبه بندی دارد یا نه.

البته موتورهای جستجو تنها به محتوا دقت نکرده، بلکه به تعداد لینک ها نیز توجه می کنند و کیفیت آن ها برایشان مهم است. در کل باید بگوییم که هر قدر تعداد لینک ها بیشتر باشد، رتبه سایت بالاتر می باشد.

روش PageRank

این روش فوق العاده بود ( به این دلیل که منسوخ شد، البته صرفا میزان امتیازی که گوگل برای سایت در نظر میگرفت از بین رفت ). چرا که در این روش هر لینک، رأی تأییدی برای صفحه به حساب می آمد. مثلا اگر صفحه ای، کیفیت مناسبی را نداشته باشد، لینکی دریافت نمی کند. در حقیقت، زمانی که شخصی به سایتی لینک می دهد، یعنی این که آن صفحه اطلاعات مفیدی را داشته است. در غیر این صورت نباید به این صفحه لینک گردد.

با این وجود، طولی نکشید که متخصصین سئو راه هایی را برای دست کاری این روش و دور زدن گوگل پیدا کردند. در همین راستا، موتور جستجوگر گوگل هم برای پیدا نمودن آن ها، فعالیتی را آغاز نمود. فیلتر گذاری متعدد و ارائه ی آپدیت های منظم از جمله روش های گوگل برای مقابله با سایت هایی است که شایستگی گرفتن رتبه یک را نداشتند.

دور زدن های این چنینی، گوگل را مجبور کرد که بعضی از روش های لینک سازی خود را پیشتر معرفی کرده بودند، بی اعتبار نمایند. ثبت آدرس سایت در فهرست راهنما و هم چنین دریافت لینک برای آن، از جمله روش هایی است که در مقطعی از زمان به وسیله ی گوگل توصیه می شد، ولی از جایی که متخصصین سئو از آن سوء استفاده نمودند، گوگل دیگر مثل گذشته با این روش اهمیت نمی دهد.

ویژگی های لینک سازی

لینک بیلدینگ ویژگی هایی را دارد که می توان برای لینک ها عملی نمود. یکی از آن ویژگی ها، nofollow می باشد. زمانی که شما این لینک را دریافت می نمایید، متوجه تغییرات خاصی نمی شوید. ولی اگر به کد آن نظر بیاندازید، تغییری کوچک را در آن می بینید.

به صورت کلی چندین نوع ویژگی لینک سازی داریم :

  • Nofollow
  • Follow
  • Sponsored
  • UGC

علت استفاده از این کد، مربوط به زمانی است که در آن مدیر به دلیل تعدد لینک ها، مدیریت و کنترل سایت از دستش خارج می گردد. شما از این کد می توانید در مکان های زیر استفاده نمایید:

  • بخش دیدگاه ها
  • بخش نظرات کاربران
  • صفحات قابل ویرایش

کاربران می توانند لینک های خودشان را در این نقاط استفاده نمایند و به دلیل حجم زیاد آن ها، بررسی تک تک آن ها عاقلانه نیست. به همین خاطر برای سوء استفاده نکردن اسپمرها، مدیران وب سایت، این ویژگی را به لینک های کاربران اعمال می نمایند.

یکی دیگر از کاربردهای nofollow این است که از آن برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود. بنابراین، چنانچه شما از بنری تبلیغاتی برای سایت خود استفاده کرده اید که به سایتتان لینک شده، گوگل می گوید این لینک باید nofollow باشد تا نتواند تأثیری به روی pagerank داشته باشد. علت این کار نیز این می باشد که گوگل می گوید این لینک نباید تأثیری به نتایج ارگانیک سایت داشته باشد.

جدیدا گوگل این قانون را برای لینک های مقالات، اخبار، پست های رپورتاژ و فهرست های راهنما گسترش داده است. شما باید بدانید که لینک هایی که به این صورت، اشتراک گذاری می شوند، مثل لینک های مستقیم بر نتایج ارگانیک موثر نیستند.

به هر حال، افراد هیچ گاه متوجه ی notfollow بودن نمی شوند و به روی لینک شما کلیک می کنند ( البته به جز زمانی که کنجکاو می شوند و از قسمت سورس کد ها به آنجا دست پیدا می کنند ) و به سایت شما مراجعه می نمایند. در واقع، این خصوصیت، یک نکته ی تبلیغاتی است. شما بایستی تمام تلاشتان را بکنید که بیشتر لینک ها، notfollow نباشند تا به وسیله ی گوگل و کاربران دنبال بشوند.

لینک سازی چگونه باعث سودآوری شما می شود؟

 لینک سازی در برخی اوقات می تواند باعث آشنایی شما با وبلاگ ها و سایت های مرتبط با تجارتتان بشود. غالبا این آشنایی به وسیله ی تبلیغ و معرفی نمودن چیزی که شما خلق نمودید، ایجاد شده است. مثل اینفوگرافیک یا یک مطلب.

هدف اصلی این آشنایی، ایجاد لینک می باشد. ولی همین لینک می تواند باعث آشنایی شما با سایت های مرتبط با زمینه ی کاریتان بشود. در نهایت شما لینک با کیفیتی را بدست می آورید که یک مهر تأیید بر تجارت شماست. این لینک حتی اگر به صورت لحظه ای نیز ایجاد گردد، باز ارزشمند است. چون توانسته است برای تجارت، مبلغی معتبر پیدا نماید.

تأثیر لینک بیلدینگ به روی ترافیک سایت

یک لینک خوب و با کیفیت می تواند آمار بازدید کنندگان سایت را افزایش بدهد. چنانچه سایتی لینکتان را در صفحه ی خودش قرار بدهد، شانس این که شما مشتریان بیشتری را به دست بیاورید، افزایش پیدا می کند. در این مواقع، ارزش لینک به مشتریان آن بستگی دارد نه به سئوی آن.

برند تجاری با لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ باعث می شود که شما برای خود برندی تجاری بسازید. تکنیک های زیادی مثل تولید محتوا موجود می باشد که می تواند فعالیتتان را برای مخاطبان تشریح نماید و این موضوع می تواند نشان تجاریتان را معتبر سازد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *