5 مرحله عملی برای بهبود دامنه وب سایت شما

هنگامی که از بازاریابان دیجیتال در سراسر جهان سؤال می کنید، هدف شماره 1 آنها این است که رتبه 1 در موتورهای جستجو باشند. اکثر مردم فکر می کنند داشتن رتبه 1 و صفحه 1 رؤیایی است، اما داشتن موقعیت برتر در SERP منطقی است و باعث افزایش CTR می شود. گوگل از معیارهای زیادی برای تعیین رتبه وب سایت استفاده می کند. Domain Authority یکی از مهمترین عوامل است که به وب سایت کمک می کند تا در رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتور جستجوی Google قرار بگیرد.

وقتی در مورد رتبه بندی جستجوگرها و کلمات کلیدی در SERP صحبت می کنیم، Domain Authority یا به اختصار DA یک امتیاز برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها است که توسط شرکت MOZ ارائه شده است. این امتیاز پیش‌ بینی می‌ کند یک سایت در نتایج SERP چه جایگاهی خواهد داشت. اگر Domain Authority برای یک وب سایت بالاتر باشد، خوب است، زیرا این امر تأثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت خواهد داشت. DA برای یک وب سایت بین 20 تا 40 پایین تر از متوسط ، 40 تا 50 به طور متوسط و بالاتر از 60 بسیار مناسب است. داشتن قدرت دامنه بالا برای یک وب سایت به معنای رتبه بالا در موتور جستجو است که در نهایت منجر به ترافیک زیاد در وب سایت می شود. هرچه DA شما بالاتر باشد، احتمالاً وب سایت شما ترافیک بیشتر و بهتری از جمله رتبه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را دریافت می کند.

مراحل اصلی برای بهبود قدرت دامنه وب سایت شما:

1. محتوای با کیفیت – محتوای خوب حکم پادشاه را دارد و یکی از مهمترین عواملی است که به شما کمک می کند در رتبه بندی 3 گزینه برتر گوگل باشید. محتوای با کیفیت بالا برای بهبود دامنه وب سایت شما مفید است. شما باید محتوای SEO خود را با حفظ تعداد کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط و برجسته بودن کلمات کلیدی بهینه سازی کنید.

2. On Page SEO- پس از انتشار به روزرسانی Google Penguin در آوریل 2012، سئو داخلی سایت 70 تا 80 درصد در بهبود رتبه وب سایت و همچنین افزایش قدرت دامنه نقش ایفا می کند. عوامل ذیل در بهبود DA دخیل هستند:

  • ساختار وب سایت – با استفاده از navigation و breadcrump صفحات دسته بندی را بهینه کنید و از مپ HTML برای پیمایش سایت استفاده کنید.
  • لینک داخلی – استفاده از لینک های داخلی قوی و مرتبط با کلمات کلیدی شما کمک می کند تا دامین اتوریتی بهترین داشته باشید. این امر به بهبود رتبه و DA وب سایت شما کمک می کند.
  • صفحات مناسب برای موبایل – صفحات وب سایت خود را با تلفن همراه سازگار کنید. زیرا 80٪ از بازدیدها از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.
  • سرعت بارگذاری صفحه – سرعت بارگذاری سریعا تعداد کاربران را بهبود می بخشد.

3. SEO Off Page – Off page SEO یا سئوی خارجی سایت نقش مهمی در بهبود قدرت دامنه یک وب سایت دارد. Off Page SEO فقط ایجاد لینک های زیاد برای یک وب سایت ممکن نیست، بلکه اعتبار آنها نیز مهم است. برای بهبود DA، هنگام ایجاد لینک باید این نکات را در خاطر داشته باشید:

  • از طریق محتوا لینک برقرار کنید – با ایجاد پست مهمان (رایگان / با هزینه) در وب سایت های High DA، ترافیک سایتتان را افزایش دهید.
  • ایجاد بک لینک های قانونی با کیفیت بالا – همیشه باید لینک های طبیعی ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر درمورد پست وبلاگ شخص ثالث اظهار نظر می کنید، نظر شما باید مربوط به پست باشد و باید متن شما حداقل 3 تا 4 سطر باشد.
  • حذف لینک های بد – شما باید هر از گاهی، با بررسی ابزارهای وب مستر، بر لینک های وب سایت خود نظارت داشته باشید. اگر فکر می کنید لینکی وجود دارد که به DA وب سایت شما آسیب می رساند، بلافاصله لینک آن را حذف کنید. صرفا باید لینک های بد را حذف کنید و در صورت عدم موفقیت، می توانید آنها را غیرفعال کنید.
  • برای صفحه اصلی / دامنه، لینک های بیشتری ایجاد کنید – استفاده از لینک های قوی باعث می شود که وب سایت شما DA بهتری داشته باشید.

4. رسانه های اجتماعی – رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه های بهبود رتبه وب سایت هستند. شما باید مطالب جذاب و جالبی را ارسال کنید که باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود. محتوای سفارشی، مشتریان را به سمت وب سایت شما سوق می دهد و به آنها اجازه می دهد اطلاعات بیشتری درباره محصولات و پیشنهادات شما کسب کنند.

5. صبور باشید – نمی توانید مجوز دامنه را بخرید یا سرقت کنید. شما باید با روشی مناسب کار کنید و مدتی صبر کنید تا شاهد پیشرفت DA باشید.

بنابراین، Domain Authority به چند دلیل برای افزایش رتبه سایت مهم است. DA به کاربران این اجازه را می دهد که عملکرد کلی وب سایت را قضاوت کند.  بهبود لینک های داخلی به قوی نگه داشتن وب سایت شما کمک می کند تا دامین اتوریتی بهتری داشته باشید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *