الگوریتم های گوگل – تاریخچه بروزرسانی ها ( 2019 )

تاریخچه ای از بروزرسانی های بزرگ الگوریتم­ گوگل ( از سال 2000 تا 2019 )

گوگل در هر سال ، تغییرات زیادی برای جستجو ایجاد می کند. در سال 2018 ، گوگل تقریباً 3024 بروزرسانی را گزارش دارد – که می توان گفت در هر روز به طور متوسط 9 بروزرسانی انجام می شد که این آمار 8 برابر تعداد بروزرسانی های سال 2009 می باشد. بیشتر این تغییرات و بروزرسانی های جزئی و برای رفع نقص های کارکردی می باشند ولی گاهی اوقات گوگل بروزرسانی های الگوریتمی بزرگی ( مانند پاندا و مرغ مگس خوار ) انجام می دهد که تاثیرات قابل توجهی روی نتایج جستجو می گذارند.

دانستن زمان دقیق بروزرسانی های اصلی و عمده گوگل برای بازاریابان موتورهای جستجو از اهمیت خاصی برخوردار است چون آنها می توانند با استفاده از این الگوریتم ها و وِیژگی های جدید ، رتبه و ترافیک سایت خود را بهبود ببخشند و در نهایت به بهینه سازی موتور جستجو یا سئوی سایت خود کمک کنند.

بروزرسانی های سال 2019

بروزرسانی Site Diversity یا تنوع سایت

تایید شده و برقرار

گوگل قبل از بروزرسانی تنوع سایت اعلام کرد که این ویژگی باعث بهبود شرایط سایت هایی می شود که بیش از 2 لیستینگ ارگانیک دارند. داده های دریافتی نشان داده است که این بروزرسانی باعث بهبود صفحه نتایج حاصل از جستجو می شود و صفحاتی که در صفحه اول نتایج جستجو بین 3 الی 5 بار تکرار شده اند را به حداقل می رساند تا تنوع سایت های مرتبط با جستجوی کاربر افزایش پیدا کند ، اما این تاثیر نسبتاً کوچکی بود.

بروزرسانی هسته گوگل ژوئن 2019 - 3 ژوئن 2019

تایید شده و برقرار

گوگل قبل از اعمال این بروزرسانی ، جزئیات محدودی را در مورد آن اعلام کرد. به نظر می رسد که سایت هایی که تحت تاثیر ورژن قبلی بروزرسانی های هسته گوگل قرار گرفته بودند ، در برخی موارد و طبق گزارشات ناشران بزرگ انگلستان، دچار خسارت های سنگینی شده اند. طبق نتیجه های حاصل، تاثیر این ویژگی کمتر از بروزرسانی ” Medic” ماه آگوست بود.

شاخص گذاری اشکال ها یا باگ ها - 23 می 2019

تایید شده و برقرار

گوگل طی دو روز پیاپی ، شاخص گذاری باگ ها را تایید کرد. طبق گزارشات ، اولین باگ از شاخص گذاری صحیح محتوای جدید جلوگیری می کرد. البته بین 23 تا 25 ماه می ، تغییرات سطح بالایی در نتایج صفحات جستجو اثبات شد ولی مشخص نیست که این تغییرات به طور مستقیم با این باگ ها ارتباط دارند یا خیر.

باگ دی ایندکس - 5 آوریل 2019

تایید شده و برقرار

گوگل باگی که در اواخر 5 آوریل در مورد ایندکس صفحات جستجوی گوگل وجود داشت را تایید کرد. داده های دریافتی به این نکته اشاره می کرد که در 5 و 7 آوریل ، تقریباً 4 درصد از URL های پایدار از صفحه ی اول جستجو سقوط کردند. بیشتر سایت ها بعد از مدت کوتاهی دوباره بازیابی شدند.

بروزرسانی هسته مارس 2019 - 12 مارس 2019

تایید شده و برقرار

گوگل یک بروزرسانی “هسته” را تایید کرد و اظهار داشت که از زمان شروع استفاده از برچسب “هسته” ، این سومین بروزرسانی در این زمینه می باشد. البته در زمان معرفی این بروزرسانی ، جزئیات خاصی درباره ماهیت آن ارائه نشده است.

صفحات جستجو 19 نتیجه ای - 1 مارس 2019

تایید نشد

گوگل به مدت یک روز ، لینک های صفحات موجود در صفحه اول جستجو را با حداکثر 19 نتیجه ارگانیک نشان داد. به نظر می رسد که این ویژگی مربوط به مقالات عمیقی هستند که در تاریخ 6 مارس ناپدید شدند. با اعمال این تغییر ، MozCast به 108 درجه فارنهایت رسید ، اما مشخص نیست که چه مقدار از این پیشرفت ، به دلیل افزایش موقتی تعداد نتایج ارگانیک بوده است.

بروزرسانی بی نام - 6 فوریه 2019

تایید نشد

پس از یک دسامبر و ژانویه نسبتاً ساکت و بی خبر ، ابزارهای ردیابی ، جریان رتبه بندی سنگینی را شناسایی کردند که  MozCast به 103.2 درجه فارنهایت رسید.

بروزرسانی های سال 2018

بروزرسانی بی نام - 29 نوامبر 2018

تایید نشد

MozCast به 103.1 درجه فارنهایت رسید و ادعا های وب مستر و دیگر ابزارهای ردیابی ، جریان الگوریتمی سطح بالایی را نشان داد البته گوگل این مسئله را تایید نکرد.

بروزرسانی بی نام - 15 اکتبر 2018

تایید نشد

ابزارهای ردیابی و ادعاهای وب مستر جریان الگوریتمی سنگینی را نشان داد و MozCast به 109.7درجه فارنهایت رسید. این تغییر هیچ تاییدیه ای از گوگل نگرفت.

بروزرسانی بی نام - 15 سپتامبر 2018

تایید نشد

در این زمان میزان دمای  MozCast به 107.6 درجه فارنهایت رسید و وب مستر در مورد وجود یک بروزرسانی ادعاهایی داشت ولی گوگل هیچ تغییر مهمی را تایید نکرد.

بروزرسانی هسته "Medic" - 1 آگوست 2018

تایید شده و برقرار

گوگل با ارائه گزارشات زیادی از تاثیر زیاد اعمال یک بروزرسانی بزرگ الگوریتمی هسته را تایید کرد. این دوره تقریباً یک هفته طول کشید اما در تاریخ 1-2 آگوست به اوج خود رسید. به نظر می رسید که این بروزرسانی تاثیر نامناسبی روی سایت های موجود در زمینه سلامتی و پزشکی می گذارد، هر چند تاثیر گسترده آن در تمامی زمینه قابل مشاهده بود. که اتفاقا گریبان سایت تجهیزات پزشکی سدان به آدرس sedanmed.ir و سایت اول این شرکت به آدرس sedanmed.com را هم گرفت که از مشتریان سئو هاب بودند.

هشدارهای امنیتی Chrome - 24 ژوئیه 2018 ( Full Site )

تایید شده و برقرار

گوگل پس از هشدار کاربران در مورد سایت های ناامن ( به غیر از سایت های دارای پروتکل HTTPS) وارد عمل شد و چند ماه قبل، شروع به علامت گذاری تمامی سایت های بدون پروتکل HTTPS کرد و برچسب ” ناامن” را برای آنها تعیین کرد. این تغییرات در 24 ژوئیه به اجرا درآمدند، اما این بروزرسانی به کاربرانی که ورژن آخر Chrome را نصب می کنند بستگی دارد، که می تواند چند هفته یا چند ماه طول بکشد چون در آن صورت گوگل متوجه می شود که این ویژگی خواهان زیادی دارد.

بروزرسانی بی نام - 21 ژوئیه 2018

تایید نشد

ردیاب های الگوریتم و وب مستر ادعاهای در مورد سیگنال جریان رتبه بندی سنگینی داشتند ولی گوگل این مسئله را تایید نکرد. MozCast در سال 2018 بیشترین دمای خود را با 114 درجه فارنهایت ثبت کرد.

بروزرسانی سرعت موبایل - 9 ژوئیه 2018

تایید شده و برقرار

گوگل تقریباً 6 ماه پس از اعلام بروزرسانی سرعت موبایل، آن را اعمال کرد و سرعت صفحه را به عنوان عملی برای به دست آوردن رتبه در نتایج جستجوی تلفن همراه تبدیل کرد. گوگل ادعا کرد که این تغییر فقط آهسته ترین سایت های موبایل را تحت تاثیر قرار داد و هیچ مدرکی مبنی بر تغییر عمده رتبه بندی موبایل وجود ندارد.

چرخش نتایج ویدیویی - 14 ژوئن 2018

تایید شده و برقرار

گوگل با انجام این بروزرسانی ، نتایج ارگانیکی که برای فیلم ها در قالب یک عکس پیش نمایش ، نشان داده می شد را تبدیل به یک چرخش ویدیویی کوتاه کرد و این کار باعث شد که نتیجه ای که قبلاً به صورت ارگانیک ردیابی می شد ، متحرک شود. در زمان اعمال این تغییر ، تعداد صفحات نتایج جستجو با استفاده از ویدیو به طور قابل توجهی افزایش یافت. ( بیشتر از 60 درصد در MozCast)

بروزرسانی بی نام - 23 می 2018

تایید نشد

ردیاب های الگوریتم و وب مستر ادعاهای در مورد سیگنال جریان رتبه بندی سنگینی داشتند ولی گوگل این مسئله را تایید نکرد. MozCast در سال 2018 بیشترین دمای خود را با 114 درجه فارنهایت ثبت کرد.

افت طول Snippet - 13 می 2018

تایید شده و برقرار

گوگل پس از انجام آزمایش های طولانی (به مدت چند ماه) در مورد نمایش Snippet های با بیشتر از 300 کاراکتر ، دوباره بیشتر Snippet هایی که طول کمتری داشتند ( تقریباً 150 تا 160 کاراکتر) را برگرداند.

بروزرسانی هسته بی نام - 17 آوریل 2018

تایید شده و برقرار

در این زمان MozCast جریان الگوریتمی سنگینی داشت که این جریان در 17 آوریل به اوج خود رسید و بیشتر از یک هفته ادامه داشت. گوگل بعداً این بروزرسانی هسته را تایید کرد، اما هیچگونه ویژگی خاصی از آن ارائه نداد و این بروزرسانی توسط گوگل یا انجمن سئو نام گذاری نشد.

معرفی شاخص اول موبایل - 26 مارس 2018

تایید شده و برقرار

در این تاریخ گوگل اعلام کرد که شاخص اول موبایل در حال اجرا است. با این که این شاخص یا ایندکس ماه ها در حال آزمایش بود و گوگل اظهار کرده است که آنها به تدریج اقدام به مهاجرت به سایت ها می کنند ولی مشخص نیست که این ویژگی تا چه اندازه روی شاخص کل تاثیر گذاشته است. وب مستر باید با استفاده از  Google Search Console ، شروع به دیدن اعلان ها بکند.

آزمایش صفحه های جستجوی بدون نتیجه ( صفر - نتیجه) - 14 مارس 2018

تایید شده و برقرار

بر اساس مجموعه ای از دانش های حاصل از راه هایی مانند تاریخ / زمان پرس و جوها و محاسبه های تبدیل واحد ، گوگل شروع به نمایش جستجو های بدون نتیجه کرد و دکمه ای تحت عنوان “Show all results” قرار دارد. یک هفته بعد ، گوگل این آزمایش را متوقف کرد ، اما مطمئناً این یک نشانه مهم از چیزهایی است که در آینده اتفاق می افتد.

بروزرسانی هسته Brackets - هشتم مارس 2018

تایید شده و برقرار

گوگل در تاریخ 7 مارس ، یک بروزرسانی هسته را تایید کرد ، اما نوسانات اولیه در 4 مارس به اوج خود رسید و تغییرات ثانویه در 8 مارس به اوج رسید و این روند تقریباً دو هفته ادامه یافت. این مورد ممکن است یک بروزرسانی چندگانه یا طولانی مدت باشد. نام “Brackets” یا قلاب توسط Glenn Gabe ابداع شده است و هیچ جزئیاتی از آن توسط گوگل ارائه نشده است.

بروزرسانی بی نام - 20 فوریه 2018

تایید نشد

رتبه بندی های مربوط به 20 فوریه ، نقطه اوجی را در نوسانات نشان داد ( بر اساس تعدادی ابزار) که به سرعت جاگیر و مستقر شد و گاهی اوقات نشانه هایی از وجود یک الگوریتم هدفمند وجود داشت. گوگل در این دوره زمانی هیچ بروزرسانی را تأیید نکرد.

بروزرسانی های سال 2017

بروزرسانی Maccabees - چهاردهم دسامبر 2017

تایید نشد

وب مستر و تعدای از ابزار ها در 14 دسامبر ، وقوع نوساناتی را در رتبه بندی نشان دادند. Barry Schwartz این بروزرسانی را “Maccabees” نام گذاری کرد ، اما گوگل فقط این مسئله را تایید کرد که در این زمان بندی ، فقط چند بروزرسانی کوچک اتفاق افتاد. بروزرسانی های قبل تعطیلات ، به علت اثرات مخربی که بر روی تجارت الکترونیکی دارند ، توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.

افزایش طول اسنیپت - 30 نوامبر 2017

تایید شده و برقرار

گوگل پس از انجام آزمایش های طولانی مدت ( بیش از دو سال ) بر روی Snippet ، تعداد کاراکترهای آن را برای تعدادی از نتایج جستجو افزایش داد. این کار باعث شد که محدودیت تعریف شده برای این بخش تغییر کند و از 155 کاراکتر به 300 کاراکتر افزایش پیدا کند. گوگل وجود یک بروزرسانی در مورد Snippet ها را تایید کرد اما جزئیاتی از آن ارائه نداد.

بروزرسانی بی نام - 14 نوامبر 2017

تایید نشد

ردیاب های الگوریتم و وب مستر یک جریان سطح بالایی را شناسایی کردند و بر اساس داده ها این جریان در 15 نوامبر به اوج خود رسید. گوگل وجود یک بروزرسانی رسمی را تایید نکرد.

افت Featured Snippet - در 27 اکتبر 2017

تایید نشد

طی مدت 27 الی 31 ماه اکتبر ،افت قابل توجهی در Featured Snippet ها اتفاق افتاد. این نتیجه گیری با توجه به پنل های دانشی انجام شد زیرا به نظر می رسید که گوگل پنل های زیادی را برای اصطلاحات و اشیاء گسترده ای (“travel”, “toilet”, “web design”, غیره) اضافه می کند. در 15 دسامبر ، برخی از این پنل ها ناپدید شدند.

هشدار های امنیتی Chrome - در 17 اکتبر 2017

تایید شده و برقرار

گوگل با راه اندازی Chrome 62 ، شروع به هشدار دادن به بازدید کنندگان سایت های ناامن کرد. در حالی که این یک بروزرسانی الگوریتمی نیست بلکه یک گام مهم در حرکت گوگل به سمت پروتکل HTTPS بود و ممکن است این امر تاثیر زیادی در ترافیک سایت داشته باشد.

بروزرسانی بی نام - 27 سپتامبر 2017

تایید نشد

ردیاب های گوگل ( از جمله MozCast ) و وب مستر در 25 سپتامبر متوجه شروع افزایش جریان شدند که به نظر می رسد که این افزایش جریان بعد از یک دوره ی یکنواخت ، در 27 سپتامبر به اوج خود رسید. البته هیچ بروزرسانی توسط گوگل تایید نشد.

مشاغل گوگل - 20 ژوئن 2017

تایید شده و برقرار

گوگل به طور رسمی پرتال شغلی خود که شامل 3 بسته لیست مشاغل مستقل در نتایج جستجو بود ، راه اندازی کرد. این نتایج ، داده ها را از ارائه دهندگان اصلی مانند LinkedIn  ، Monster  ، Glassdoor و CareerBuilder استخراج کرد.

بروزرسانی بی نام - 17 می 2017

تایید نشد

MozCast و دیگر ابزارها یک پیشرفت گسترده و چند روزه ای را ردیابی کردند که تقریباً در 17 می آغاز شده بود. این اوج و پیشرفت با جریان الگوریتمی سطح بالا ادامه یافت که برای چند ماه پایدار ماند و بعد از بین نرفت.

تخصیص 50 درصدی نتایج برتر گوگل به HTTPS - در 16 آوریل 2017

تایید نشد

بر اساس 10 هزار ردیابی انجام شده توسط MozCast ،  در اواسط ماه آوریل نیمی از نتایج ارگانیک صفحه اول مربوط به صفحاتی بود که دارای پروتکل HTTPS بودند. این میزان تا پایان سال 2017 به 75 درصد افزایش یافت.

بروزرسانی "Fred" - در 8 مارس 2017

تایید نشد

با این که در این تاریخ ، گزارشاتی در مورد تاثیرات گسترده ای روی انجمن سئو وجود داشت و ولی گوگل وجود یک بروزرسانی عمده را رد کرد. Gary Illyes این بروزرسانی را “Fred” نام گذاری کرد ولی بعد ها اظهار داشت این بروزرسانی دارای تاییدیه رسمی نمی باشد.

بروزرسانی بی نام - 6 فوریه 2017

تایید شده و برقرار

تقریباً در 1 فوریه تغییرات الگوریتمی آغاز شد که به مدت یک هفته ادامه یافت و در 6 فوریه به اوج خود رسید البته برخی هم نقطه اوج آن را 7 فوریه گزارش دادند. وب مستر و دیگر مطالعات تجاری انجام شده نشان می دهند که این اتفاقات جدا بودند و به یکدیگر مربوط نبودند.

بروزرسانی بی نام - 1 فوریه 2017

تایید نشد

دوره ای از یک جریان الگوریتمی سنگینی وجود دارد که در 1 فوریه آغاز شد و در 6 فوریه به اوج خود رسید. البته مشخص نیست که این تغییرات در اثر اعمال چند بروزرسانی الگوریتمی بود یا یک بروزرسانی گسترده اما شواهد نشان می دهد که حداقل دو بروزرسانی وجود داشت.

مجازات مزاحمت های داخلی - 10 ژانویه 2017

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ ، مجازاتی را برای مزاحمت های تهاجمی و پاپ آپ هایی که باعث آزار کاربر تلفن همراه و آسیب زدن به تجربه او می شد ، اعمال کرد. همچنین گوگل 5 ماه قبل ، هشداری در مورد این بروزرسانی ارائه داد. MozCast در 10 تا 11 ژانویه دمای بالایی نشان داد ، اما بسیاری از سئو ها که باید تحت تاثیر قرار می گرفتند ، اثر کمی را بر روی سایت ها گزارش دادند.

بروزرسانی های سال 2016

بروزرسانی بی نام - 14 دسامبر 2016

تایید نشد

در تاریخ 14 – 15 دسامبر ، چندین ردیاب گوگل یک جریان بزرگی را نشان دادند به عنوان مثال دمای MozCast به 109 درجه فارنهایت رسید. وب مستر نیز حجم سنگینی داشت اما گوگل این بروزرسانی را تایید نکرد.

بروزرسانی بی نام - 10 نوامبر 2016

تایید نشد

MozCast در تاریخ 10 و 18 نوامبر نقطه اوجی (109 درجه فارنهایت) را شناسایی کرد. فعالیت وب مستر در هر دو دوره زیاد بود و برخی ها اظهار داشتند که دومین اوج ، معکوس بروزرسانی اول بود. گوگل هیچ رویداد و بروزرسانی را تایید نکرد. در این دوره ، گزارش های بدی در مورد تاریخ صفحه های نتایج جستجو ارائه شد. ، اما مشخص نیست که دلیل این تغییرات بروزرسانی بوده یا اینکه به صورت اتفاقی بوده است.

بروزرسانی Penguin 4.0 ، فاز 2 - 6 اکتبر 2016

تایید نشد

فاز دوم پنگوئن 4.0 ، واژگونی تمامی مجازات های قبلی پنگوئن بود. به نظر می رسد که پس از تمام شدن و کنار گذاشتن کد جدید ، این اتفاق افتاد و ممکن است که تا دو هفته طول بکشد. فعالیت Post-Penguin در 6 اکتبر یک اوج نهایی داشت ، اما مشخص نیست که آیا دلیل آن پنگوئن بود یا یک بروزرسانی جدید. سرانجام دمای الگوریتم در MozCast پس از 6 اکتبر شروع به کاهش کرد.

بروزرسانی Penguin 4.0 ، فاز 1 - 27 سپتامبر 2016

تایید شده و برقرار

اولین فاز پنگوئن 4.0 که احتمالاً در 22 – 23 سپتامبر راه اندازی شد و برای کنار گذاشتن الگوریتم پنگوئن جدید “Gentler” بود که به جای مجازات سایت ها ، لینک های بد را کاهش می دهد. زمان دقیقی برای این بروزرسانی تایید نشده است اما مطمئناً حداقل چند روز طول کشید که این بروزرسانی تکمیل شود و ممکن است که با اوج دمای الگوریتمی (113 درجه فارنهایت) مربوط به تاریخ 27 سپتامبر مطابقت داشته باشد.

اطلاعیه Penguin 4.0 - در 23 سپتامبر 2016

تایید شده و برقرار

گوگل تقریباً پس از 2 سال انتظار ، بروزرسانی مهم پنگوئن را اعلام کرد. آنها اظهار کردند که اکنون پنگوئن جدید واقعیت پیدا کرده است و در الگوریتم “هسته” آماده سازی شده است. ارزیابی های تاثیرات اولیه کم بود ولی بعدها مشخص شد که روند عرضه پنگوئن 4.0 به طولانی و به صورت چندفازی است.

افت تصویری / عمومی - 13 سپتامبر 2016

تایید نشد

MozCast در این تاریخ دمای 111 درجه فارنهایت و افت 50 درصدی صفحات نتایج جستجو با نتایج تصویری را گزارش داد. این نتیجه عمومی ، موقعیت ارگانیک مربوط به صفحه اول را تکان داد و باعث تغییر قابل توجه در رتبه بندی شد اما به احتمال زیاد این تغییر بخشی از یک بروزرسانی بسیار بزرگتر بود.

بروزرسانی "Possum" - در 1 سپتامبر 2016

تایید نشد

با این که MozCast دمای شدید 108 درجه فارنهایت و افتی را در نفوذ بسته محلی گزارش داد ولی گوگل هیچ نوع بروزرسانی را تایید نکرد و انجمن محلی سئو به این نکته اشاره کرد که شاهد یک تغییر و حرکت عمده در نتایج بسته است. داده های موجود حاکی از این است که این بروزرسانی ( یا یک بروزرسانی همزمان) به شدت نتایج ارگانیک را تحت تاثیر قرار داد.

سازگار با موبایل یا موبایل فرندلی 2 - 12 می 2016

تایید شده و برقرار

تقریباً یک سال پس از بروزرسانی سازگار با موبایل ، گوگل یکی دیگر از علائم ارتقای رتبه بندی را برای منفعت سایت های سازگار با موبایل و جستجوی از طریق موبایل کنار گذاشت. از آن جایی که اکثر سایت هایی که ردیابی شده اند ، با موبایل سازگار هستند احتمالاً آخرین بروزرسانی تاثیر کمی داشته است.

بروزرسانی بی نام - 10 می 2016

تایید نشد

MozCast و دیگر ردیاب های شرایط گوگل یک الگوی هفتگی کم یابی از فعالیت الگوریتمی نشان دادند. گوگل این بروزرسانی را تایید نمی کند و در حال حاضر هیچ توضیحی در این مورد در دسترس نیست.

تغییر تبلیغات AdWords - در 23 فوریه 2016

تایید شده و برقرار

گوگل تغییرات اساسی در AdWords ایجاد کرد ، به طور کامل تبلیغات ستون راست را حذف کرد و 4 بلوک برتر تبلیغاتی را از جستجوهای تجاری کنار گذاشت. این بروزرسانی به صورت پرداختی بود و پیامدهای مهمی برای CTR  ، نتایج ارگانیک و پرداختی و به ویژه کلمات کلیدی رقابتی داشت.

بروزرسانی بی نام - 8 ژانویه 2016

تایید نشد

چندین ابزار ردیابی (از جمله MozCast) تغییر بزرگی را در رتبه بندی گزارش دادند که بعداً گوگل آن را به عنوان “بروزرسانی هسته الگوریتمی” تأیید کرد. گوگل به طور رسمی گفت که این یک بروزرسانی پنگوئن نیست ولی جزئیات دقیقی در مورد این بروزرسانی مطرح نشد.

بروزرسانی های سال 2015

الگوریتم RankBrain - در 26 اکتبر 2015

تایید شده و برقرار

گوگل به طور صریح اعلام کرد که یادگیری ماشین ماه ها بخشی از این الگوریتم بوده و این الگوریتم را به عنوان سومین فاکتور تاثیرگذار رتبه بندی معرفی کرد.

توجه! این تاریخ مربوط به اعلام الگوریتم توسط گوگل است ولی شواهد نشان میدهد که تاریخ واقعی راه اندازی این بروزرسانی اوایل بهار 2015 است.

Panda 4.2 #28 - در 17 ژوئیه 2015

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ یک بروزرسانی پاندا را معرفی کرد و اعلام کرد که تکمیل این برنامه چند ماه طول می کشد. تاثیر واضحی و علائم مشخصی در مورد بروزرسانی عمده الگوریتم وجود نداشت.

بروزرسانی کیفیت - 3 می 2015

تایید شده و برقرار

گوگل پس از ارائه گزارش های زیادی در مورد تغییرات رتبه بندی تحت عنوان “Phantom 2” ، تایید کرد که یک تغییر الگوریتمی هسته روی سیگنال های کیفیت تاثیر می گذارد. به نظر می رسد که این بروزرسانی تاثیر گسترده ای داشته است ولی گوگل هیچ ویژگی خاصی در مورد ماهیت سیگنالهای درگیر آن فاش نکرد.

بروزرسانی موبایل AKA "Mobilegeddon" - در 22 آوریل 2015

تایید شده و برقرار

گوگل طی یک اقدام نادر ، بروزرسانی الگوریتم را از قبل اعلام کرد و ادعا کرد که از تاریخ 21 آوریل رتبه بندی موبایل برای سایت های سازگار با موبایل فرق کرده است. تاثیر این بروزرسانی کوتاه مدت بود ( خیلی کمتر از حد انتظار) و داده های موجود نشان داد که در 22 آوریل ، جریان الگوریتمی به اوج خود رسید.

بروزرسانی بی نام - 4 فوریه 2015

تایید نشد

چند ردیاب صفحات نتایج جستجو و بسیاری از وب مسترها یک جریان عمده ای را در صفحات نتایج جستجوی گوگل گزارش دادند. حدسیات زیادی در مورد این بروزرسانی وجود داشت ( از بروزرسانی متمرکز تجاری گرفته تا بروزرسانی قابل استفاده در موبایل). البته گوگل این بروزرسانی را به طور رسمی تایید نکرد.

بروزرسانی های سال 2014

توسعه الگوریتم کبوتر (UK ، CA ، AU) - در 22 دسامبر 2014

تایید شده و برقرار

بروزرسانی اصلی الگوریتم کبوتر در انگلستان ، کانادا و استرالیا گسترش یافت. این بروزرسانی در ژوئیه 2014 به ایالات متحده ارتقاء یافت و 22 ژوئیه تایید شد ولی احتمالاً در 19 ژوئیه به پایان رسیده بود.

Penguin Everflux - در 10 دسامبر 2014

تایید شده و برقرار

یکی از نمایندگان گوگل گفت که الگوریتم پنگوئن به دلیل بروزرسانی های مداوم ، تغییر کرده است و از بروزرسانی های نادر و بزرگ فاصله گرفته است. در حالی که زمان دقیق آن نامشخص بود ، به نظر می رسد که این ادعا برای تناسب جریان مداوم بعد از پنگوئن 3.0 باشد. ( از جمله ادعاهای تایید نشده ی پنگوئن 3.1 )

الگوریتم pirate 2.0 ( دزد دریایی) - 21 اکتبر 2014

تایید شده و برقرار

با گذشت بیش از 2 سال از بروزرسانی اصلی “DMCA/”Pirate ، گوگل بروزرسانی دیگری را برای مقابله با نرم افزارها و رسانه های دیجیتالی راه اندازی کرد. این بروزرسانی بسیار هدفمند بود و باعث افت چشمگیری در رتبه بندی مرتبط با گروه کوچکی از سایت ها شد.

Penguin 3.0 - در 17 اکتبر 2014

تایید شده و برقرار

بیش از یک سال پس از بروزرسانی قبلی پنگوئن (2.1) ، گوگل یک الگوریتم پنگوئن جدیدی راه اندازی کرد. ظاهراً این بروزرسانی کوچکتر از حد انتظار است ( فقط 1 درصد از پرس و جوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد) و فقط به صورت داده بود ( نه یک الگوریتم پنگوئن جدید). زمان این بروزرسانی مشخص نیست و گوگل ادعا کرد که این بروزرسانی طی چند هفته انتشار یافت.

قسمت "In The News" - در 1 اکتبر 2014

تایید شده و برقرار

ظاهراً گوگل در این تاریخ تغییری در نتایج قسمت News (اخبار) ایجاد کرد ، اما بعداً اعلام کرد که لینک های اخبار به مجموعه ی بزرگتری از سایت های بالقوه گسترش داده شده است. حضور نتایج خبری در صفحات نتایج جستجو به شدت زیاد شد و سایت های خبری گزارشی تحت عنوان تغییر اساسی ترافیک خود ارائه دادند.

Panda 4.1 #27 - در 23 سپتامبر 2014

تایید شده و برقرار

گوگل یک بروزرسانی قابل توجهی را اعلام کرد که شامل اجزای الگوریتمی بود و ارتقای 3.5 درصدی در پرس و جو های تحت تاثیر را تخمین زد. با توجه به روند آهسته ، زمان دقیق آن مشخص نبود.

گوگل Authorship حذف شد - 28 آگوست 2014

تایید شده و برقرار

پس از افت عکس های Authorship در 26 ژوئن ، گوگل اعلام کرد که به طور کامل گوگل Authorship را حذف می کند ( دیگر آن را پردازش نمی کند) . تا صبح روز بعد ، byline های مربوط به Authorship از صفحات نتایج جستجو ناپدید شد.

بروزرسانی HTTPS/SSL - در 6 آگوست 2014

تایید شده و برقرار

گوگل بعد از ماه ها تفکر و بررسی، اعلام کرد که آنها سایت های امن را در اولویت قرار می دهند و اضافه کردن رمزگذاری باعث افزایش خفیف رتبه بندی می شود. آنها تاکید کردند که این افزایش در مرحله اول کم خواهد بود، اما اگر تغییرات انجام شده نتیجه مثبتی داشته باشد، ممکن است که کاربران شاهد افزایش بیشتری شوند.

Pigeon - در 24 ژوئیه 2014

تایید شده و برقرار

گوگل با اعلام یک بروزرسانی که باعث تغییر چشمگیر برخی نتایج محلی ، تغییر در نحوه عملکرد و تفسیر نشانه های لوکیشن  ، انجمن سئوی محلی را شوکه کرد. گوگل ادعا کرد که الگوریتم کبوتر روابط نزدیکی را بین الگوریتم های محلی و الگویتم های هسته ایجاد می کند.

حذف Authorship Photo - در 24 ژوئن 2014

تایید شده و برقرار

John Mueller در این تاریخ اعلامیه غافلگیرانه ای ارائه داد و اعلام کرد که گوگل می خواهد Authorship Photo را به طور کلی از صفحات نتایج جستجو حذف کند ( پس از ارتقاء زیاد authorship به عنوان رابطی برای اتصال به Google+). این اقدام تقریباً در تاریخ 28 ژوئن تکمیل شد.

Payday Loan 3.0 - در 12 ژوئن 2014

تایید شده و برقرار

کمتر از یک ماه پس از بروزرسانی Payday Loan 2.0، گوگل یک اقدام تکراری بزرگی را آغاز کرد. در بیانیه های رسمی به این نکته اشاره شده است که نسخه 2.0 سایت های خاصی را هدف قرار داد در حالی که نسخه 3.0 پرس و جو های اسپم را هدف قرار داد.

Panda 4.0 #26 - در 19 می 2014

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ یک بروزرسانی مهم پاندا را تأیید کرد که احتمالاً شامل بروزرسانی الگوریتم و تجدید اطلاعات بود. با اعمال این بروزرسانی به طور رسمی 7.5 درصد پرس و جو های انگلیسی تحت تاثیر قرار گرفتند. در حالی که Matt Cutts گفت که این بروزرسانی در تاریخ 20/5 شروع به کار کرد ولی داده های موجود نشان می دهد که این کار خیلی زودتر آغاز شده بود.

Payday Loan 2.0 - در 16 می 2014

تایید شده و برقرار

گوگل درست قبل از Panda 4.0، الگوریتم Payday Loan را بروزرسانی کرد که این بروزرسانی پرس و جوهای اسپم را هدف قرار داد. تاریخ دقیق این اقدام مشخص نیست ( گوگل گفت : ” این بروزرسانی در آخر هفته گذشته که تقریباً مربوط به تاریخ20/5 است، انجام شده است ) و بروزرسانی های پشت سر هم تشخیص جزئیات مربوط به این بروزرسانی را دشوار می کند.

بروزرسانی بی نام - 24 مارس 2014

تایید نشد

ردیاب های جریان الگوریتم و وب مستر در 25/3-24/3 نقطه اوجی را نشان دادند و برخی ها حدس زند که بروزرسانی جزئی در الگوریتم panda انجام شده است. بسیاری از سایت های تغییراتی را در رتبه بندی خود گزارش دادند اما این بروزرسانی هرگز توسط Google تأیید نشد.

Page Layout شماره 3 - در 6 فوریه 2014

تایید شده و برقرار

گوگل الگوریتم Page Layout را بازسازی کرد و آن را “Top Heavy” نام گذاری کرد که این اقدام ابتدا در ژانویه 2012 راه اندازی شد. این الگوریتم page layout، سایت هایی که تبلیغات زیادی در بالای صفحه خود دارند را جریمه می کند.

بروزرسانی های سال 2013

تغییر Authorship - در 19 دسامبر 2013

تایید نشد

بر اساس پیش بینی های Matt Cutts ، طی یک دوره یک ماهه ، علامت authorship از 15 درصد پرس و جو ها ناپدید شد. این اقدام در 19 دسامبر به پایان رسید اما تعداد باقی مانده کم بود و نتوانست به نقطه اوج قبلی خود برسد.

بروزرسانی بی نام - 17 دسامبر 2013

تایید نشد

در این تاریخ ، تقریباً تمام ردیاب های جهانی فعالیت سنگینی را ثبت کردند. گوگل این بروزرسانی را تایید نکرد و آنها اعلام کردند که در اواخر هفته بروزرسانی انجام نمی دهند. همچنین MozCast افزایش برخی از دامنه های Partial-Match را ثبت کرده است اما الگوهای مربوط به آن مشخص نمی باشند.

بروزرسانی بی نام - 14 نوامبر 2013

تایید نشد

چند ردیاب گوگل فعالیت غیر عادی را ردیابی کردند که با گزارش خطاهای گسترده DNS در Google Webmaster Tools همزمان بود. گوگل این بروزرسانی را تایید نکرد و دلیل این جریان مشخص نشد.

Penguin 2.1 (شماره 5) - در 4 اکتبر 2013

تایید شده و برقرار

گوگل بعد چند ماه فاصله ، بروزرسانی دیگری از الگوریتم پنگوئن را راه اندازی کرد. با توجه به نامگذاری 2.1 ، احتمالاً این اقدام یک بروزرسانی داده بوده و الگوریتم پنگوئن دچار تغییر اساسی نشده است. به نظر می رسد که این بروزرسانی تاثیر متوسطی روی نتایج گذاشته ولی برخی از سایت ها ، ارتقای سنگین و قابل توجهی را گزارش دادند.

Hummingbird - در 20 آگوست 2013

تایید شده و برقرار

گوگل در تاریخ 26 سپتامبر اعلام کرد که بروزرسانی “Hummingbird” یا مرغ مگسخوار تقریباً یک ماه زودتر به پایان رسید. MozCast در تاریخ 20 آگوست دمای زیادی را نشان داد و در تاریخ 22-20 آگوست گزارش های زیادی در مورد جریان زیاد ارائه شد و این موضوع نشان می دهد که این تغییرات مرتبط با یکدیگر هستند. Hummingbird با Caffeine مقایسه شده است و به نظر می رسد که یک الگوریتم هسته باشد و امکان دارد به خاطر این بروزرسانی ، گراف دانش برای ماه های آینده تغییر کند.

مقاله های In-depth - در 6 آگوست 2013

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ نوع جدیدی از اخبار را با عنوان “in-depth articles” اضافه کرد که به مطالب معتبر و طولانی تر اختصاص داده شده بود. در زمان راه اندازی ، این قسمت شامل 3 مقاله بود و تقریباً در 3 درصد جستجوهایی که توسط  MozCast ردیابی می شد ، ظاهر شد.

بروزرسانی بی نام - 26 ژوئیه 2013

تایید نشد

در این تاریخ MozCast نقطه اوجی (105 درجه فانهایت) را ردیابی کرد و منابع دیگر فعالیت چشمگیری را در طول آخر هفته نشان دادند. البته گوگل این بروزرسانی را تایید نکرد.

توسعه گراف دانش - 19 ژوئیه 2013

تایید نشد

به نظر می رسد که در طول شب این تاریخ ، پرس و جوهایی با ورودی گراف دانش به اندازه بیش از 50 درصد توسعه یافتند که این نتیجه گیری برای اساس دیتاست MozCast انجام شد و تقریباً بیش از یک چهارم جستجو ها ، نوعی ورودی KG را نشان می دهند.

بازیابی الگوریتم پاندا - 18 ژوئیه 2013

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ بروزرسانی پاندا را تایید کرد ، اما مشخص نبود که آیا این بروزرسانی یکی از بروزرسانی های مربوط به 10 روز اخیر است یا یک اقدام جدید. این موضوع به این معنا است که این یک بروزرسانی الگوریتمی بود و ممکن بود که شامل برخی از مجازات های قبلی پاندا باشد.

بروزرسانی چند هفته ای - 27 ژوئن 2013

تایید شده و برقرار

Matt Cutts در تاریخ بین 12 ژوئن و هفته بعد از 4 ژوئیه ، توئیتی مبنی بر بروزرسانی چند هفته ای یا همان “multi-week” به اشتراک گذاشت. ماهیت این بروزرسانی مشخص نیست ، اما در این دوره زمانی ، نوسانات رتبه بندی گسترده ای وجود دارد که در تاریخ 27 ژوئن به اوج خود رسید ( بر اساس اطلاعات  MozCast ). این موضوع نشان دهنده ی این است که ممکن است گوگل برخی از تغییراتی که چند هفته پیش وارد کار شده بود را آزمایش می کند.

بروزرسانی "Payday Loan" - در 11 ژوئن 2013

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ از یک بروزرسانی هدفمندی برای استفاده در نتایج اسپم خبر داد. این بروزرسانی در تاریخ 11 ژوئن اعلام شد ، اما Matt Cutts اظهار کرد که این بروزرسانی طی یک دوره 1 یا 2 ماهه ، وارد عمل می شود.

رقص الگوریتم پاندا - 11 ژوئن 2013

تایید نشد

این مورد جزو بروزرسانی واقعی پاندا نیست اما Matt Cutts توضیحات مهمی را در SMX Advanced ارائه داد و اظهار کرد که پاندا هر ماه بروزرسانی می شود و هر بروزرسانی تقریباً 10 روز طول می کشد. برخی از مردم انتظار داشتند که این بروزرسانی “everflux” بعد از Panda شماره 25 باشد ولی اینگونه نبود.

Penguin 2.0 (شماره 4) - در 22 می 2013

تایید شده و برقرار

پس از ماه ها تفکر و بررسی ، چهارمین بروزرسانی الگوریتم پنگوئن تحت عنوان Penguin 2.0 وارد شد و تاثیر متوسطی داشت. ماهیت دقیق تغییرات مربوط به این بروزرسانی مشخص نیست ، اما برخی شواهد نشان می دهد که Penguin 2.0 نسبت به ورژن های قبلی هدفمندتر بود.

Domain Crowding - در 21 می 2013

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ ، یک بروزرسانی را برای کنترل عمق تنوع / شلوغی یا Crowding دامنه در صفحات نتایج جستجو منتشر کرد. زمان این بروزرسانی نامشخص بود ، اما به نظر می رسد که این اقدام درست قبل از Penguin 2.0 در ایالات متحده و احتمالاً همزمان با انجام شد.

"Phantom" - در 9 می 2013

تایید نشد

تقریباً در نهم ماه می ، گزارش های زیادی در مورد وجود یک بروزرسانی الگوریتم (همچنین به خاطر فعالیت بالای MozCast تأیید شده است) ارائه شد. ماهیت دقیق این بروزرسانی مشخص نشد ، اما بسیاری از سایت ها ، از دست دادن قابل توجه ترافیک خود را گزارش دادند.

Panda شماره 25 - در 14 مارس 2013

تایید نشد

Matt Cutts قبل از اعمال یک بروزسانی پاندا ، در SMX West اطلاع رسانی کرد و اعلام کرد که این آخرین نسخه بروزرسانی قبل از ادغام پاندا در الگوریتم هسته خواهد بود. تاریخ دقیقی برای این بروزرسانی تایید نشده بود ، اما داده های MozCast به تاریخ 13/3 – 14/3 اشاره می کند.

Panda شماره 24 - در 22 ژانویه 2013

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ اولین بروزرسانی رسمی سال 2013 خود را اعلام کرد و ادعا می کند که 2/1 درصد پرس و جو ها تحت تاثیر قرار گرفتند و به نظر نمی رسد که این موضوع با بحث مربوط به بروزرسانی تاریخ 17/1-18/1 مرتبط باشد ( که گوکل آن را تایید نکرد).

بروزرسانی های سال 2012

Panda شماره 23 - 21 دسامبر 2012

تایید شده و برقرار

گوگل درست قبل از تعطیلات کریسمس ، یکی دیگر از بروزرسانی های مربوط به الگوریتم پاندا را منتشر کرد و آن ها به طور رسمی این بروزرسانی خود را “refresh” نامگذاری کردند که 1.3 درصد پرس و جوها را تحت تاثیر قرار داد. البته تاثیر این بروزرسانی کمتر از الگوریتم پاندا شماره 21 و 22 بود.

توسعه گراف دانش - 4 دسامبر 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ گراف دانش را به پرس و جوهای غیر انگلیسی از جمله اسپانیایی  ، فرانسوی  ، آلمانی  ، پرتغالی  ، ژاپنی  ، روسی و ایتالیایی اضافه کرد. این بروزرسانی فراتر از ترجمه ساده بود و قابلیت های KG پیشرفته ای را نیز به آن اضافه کرد.

Panda شماره 22 - 21 نوامبر 2012

تایید شده و برقرار

گوگل پس از برخی سیگنال های ترکیب شده ، شماره 22 ام الگوریتم پاندا را تایید کرد که به نظر می رسد این بروزرسانی فقط محدود به داده باشد. این اقدام بعد از بروزرسانی بی نام 19 ام نوامبر انجام شد.

Panda شماره 21 - 5 نوامبر 2012

تایید شده و برقرار

گوگل تقریباً 6 هفته بعد از انتشار Panda #20 ، 21 امین بروزرسانی الگوریتم پاندای خود

را به پایان رساند. گزارشات حاکی از این است که این بروزرسانی کوچکتر بود و به طور رسمی 1.1 درصد پرس و جوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.

Page Layout شماره 2 - 9 اکتبر 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در ماه ژانویه بروزرسانی که مربوط به تغییراتی در الگوریتم page layout بود ، اعلام کرد و این بروزرسانی صفحاتی که تبلیغات زیادی داشتند را مورد هدف قرار داد. البته مشخص نیست که این بروزرسانی یک تغییر در الگوریتم بود یا بازسازی اطلاعات.

Penguin شماره 3 - 5 اکتبر 2012

تایید شده و برقرار

گوگل بعد از اعلام بروزرسانی بعدی الگوریتم پنگوئن ، یک بروزرسانی جزئی داده الگوریتم پنگوئن را منتشر کرد که 0.3 درصد پرس و جو ها را تحت تاثیر قرار داد. شماره گذاری بروزرسانی های الگوریتم پنگوئن همانند الگوریتم پاندا انجام شد و این سومین نسخه الگوریتم پنگوئن بود.

August/September 65-Pack - در 4 اکتبر 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ لیست برجسته جستجوی ماهانه ( یا دو ماهه ) خود را ارائه داد. این 65 بروزرسانی مربوط به ماه آگوست و سپتامبر است که شامل صفحات جستجوی 7 نتیجه ای ، توسعه گراف دانش و به روز رسانی هایی در مورد محاسبه “کیفیت صفحه” و تغییر در نحوه تعیین نتایج محلی بود.

Panda شماره 20 - 27 سپتامبر 2012

تایید شده و برقرار

همزمان با بروزرسانی EMD ، در الگوریتم پاندا نیز بروزرسانی انجام شد که مربوط به الگوریتم و داده بود که این تغییر 2.4 درصد پرس و جو ها را تحت تاثیر قرار داد. از آنجا که شماره گذاری اعشاری سری 3.X عجیب می شد ، نام گذاری این الگوریتم به صورت ترتیبی و با اعداد صحیح انجام شد که این 20 امین بروزرسانی الگوریتم پاندا بود.

بروزرسانی الگوریتم دامنه تطابق دقیق (EMD) - در 27 سپتامبر 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ تغییری را در روش استفاده از الگوریتم EMD اعلام کرد. این اقدام باعث کاهش ارزش در مقیاس بزرگ شد و حضور EMD ها را در داده های MozCast به اندازه بیش از 10 درصد کاهش داد. طبق گفته های رسمی ، این تغییر 0.6 درصد جستجوها را تحت تاثیر قرار داد.

Panda 3.9.2 (شماره 19) - در 18 سپتامبر 2012

تایید شده و برقرار

گوگل بازسازی دیگری را در الگوریتم پاندا انجام داد که به نظر می رسد فقط مربوط به داده بوده است. جریان رتبه بندی مربوط به این بروزرسانی متوسط بود ولی در حالت کلی بروزرسانی گسترده ای محسوب نشد.

Panda 3.9.1 (شماره 18) - 20 آگوست 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ بروزرسانی دیگری را اعمال کرد اما به نظر می رسد که تاثیر این تغییر نسبتاً کم بود. چون سری های مربوط به Panda 3.0 از شماره 3.0 بالاتر رفت ، این بروزرسانی 3.9.1 نامیده شد.

SERP های 7 نتیجه ای - 14 آگوست 2012

تایید نشد

گوگل در این بروزرسانی تغییرات مهمی را اعمال کرد و برخی از پرس و جو ها به 7 نتیجه محدود شدند. تحقیقات نشان داد که این تغییرات در طی چند روز اعمال شد و 18 درصد کلمات کلیدی را تحت تاثیر قرار داد.

June/July 86-Pack - در 10 آگوست 2012

تایید شده و برقرار

بعد از یک مدت وقفه در تابستان ، نکات برجسته و با کیفیت ماه ژوئن و ژوئیه در یک بسته بزرگ اعمال شد. بروزرسانی های عمده شامل داده الگوریتم پاندا و بازسازی های الگوریتمی ، بهبود عملکرد رتبه بندی ، افزایش رتبه منابع امن و تغییراتی در دسته بندی سایت بود.

مجازات DMCA) Pirate) - در 10 آگوست 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ اعلام کرد که شروع به مجازات سایت هایی می کند که تخلف های کپی رایت را تکرار می کنند و احتمالاً این کار را از طریق درخواست های DCMA شروع می کند. زمان بندی این بروزرسانی با عنوان ” اوایل هفته آینده ” گزارش شد.

Panda 3.9 (شماره 17) - 24 ژوئیه 2012

تایید شده و برقرار

تقریباً یک ماه پس از Panda 3.8 ، گوگل یک نسخه جدیدی از الگوریتم پاندا منتشر کرد. اگر چه عملکرد سطح بالای این بروزرسانی به اندازه ی یک روز هم دوام نیاورد ولی رتبه بندی به مدت 5 تا 6 روز دچار نوسان شده بود. گوگل ادعا کرد که 1 درصد پرس و جوها تحت تاثیر قرار گرفتند.

هشدارهای لینک - 19 ژوئیه 2012

تایید نشد

گوگل در ماه مارس و آوریل ، تعداد زیادی از هشدارهای لینک غیرعادی را از طریق ابزارهای Google Webmaster از رده خارج کرد. بعد یک مدت اعلام کردند که این هشدارهای جدید ، باعث ایجاد مشکل نمی شوند.

Panda 3.8 (شماره 16) - 25 ژوئن 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ بازسازی دیگری در داده های الگوریتم پاندا اعمال کرد ، اما ظاهراً این بروزرسانی مربوط به داده است و هیج تغییری در الگوریتم ایجاد نشده است. تاثیر این ورژن از Panda 3.7 کمتر بود.

Panda 3.7 (شماره 15) - 8 ژوئن 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در 8 ژوئن نسخه ی دیگری از پاندا را ارائه داد و ادعا کرد که کمتر از 1 درصد پرس و جوها تحت تاثیر قرار گرفتند. عملکرد رتبه بندی داده نوساناتی را نشان دادند که تاثیر قابل توجه و بالاتری از ورژن قبلی الگوریتم پاندا داشت.

May 39-Pack - در 7 ژوئن 2012

تایید شده و برقرار

گوگل 39 بروزرسانی که مربوط به نکات برجسته جستجوی ماه می بود را منتشر کرد. تغییرات عمده شامل بهبود الگوریتم پنگوئن ، تشخیص طرح لینکی بهتر ، تغییر snippet و به روزرسانی Google News بود.

Penguin 1.1 (شماره 2) - 25 می 2012

تایید شده و برقرار

گوگل بعد از بروزرسانی الگوریتم پنگوئن ، اولین بروزرسانی هدفمند داده خود را وارد عمل کرد. این اقدام تأیید کرد که داده های پنگوئن  ، دقیقاً مانند داده های پاندا  ، در خارج از شاخص اصلی جستجو پردازش می شوند.

گراف دانش - 16 می 2012

تایید شده و برقرار

گوگل طی یک گام بزرگ در راستای جستجوی معنایی یا سمانتیک ، شروع به عرضه گراف دانش کرد ، نمایش یکپارچه صفحات نتایج جستجو هدف مکملی در مورد افراد ، مکان ها و چیزهای خاص ارائه می داد. انتظار می رود که پنل های دانش بیشتری در صفحات جستجو ظاهر شود.

April 52-Pack - در 4 می 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ جزئیاتی در مورد 52 بروزرسانی مربوط به ماه آوریل را ارائه داد ، از جمله تغییراتی که با بروزرسانی الگوریتم پنگوئن پیوند خورده است. سایر نکات برجسته شامل شاخص “base” 15 درصد بزرگتر ، بهبود بررسی صفحه گذاری و تعدادی از بروزرسانی های مربوط به لینک های سایت بود.

Panda 3.6 (شماره 14) - 27 آوریل 2012

تایید شده و برقرار

گوگل تقریباً یک هفته پس از Panda 3.5  ، یک نسخه جدید دیگری از داده های پاندا عرضه کرد. پیامدهای این بروزرسانی نامشخص بود و به نظر می رسد که دارای تاثیر کمی بوده است.

Penguin (پنگوئن) - 24 آوریل 2012

تایید شده و برقرار

گوگل بعد از هفته ها بررسی و تفکر ، بالاخره بروزرسانی Webspam را عرضه کرد که کمی بعد این بروزرسانی “Penguin” نام گذاری شد. پنگوئن تعدادی از فاکتورهای اسپم مانند انتخاب بی هدف کلمات کلیدی را تنظیم کرد و این اقدام تقریباً 3.1 درصد پرس و جو های انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.

Panda 3.5 (شماره 13) - 19 آوریل 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در اواسط هفته ی مربوط به تحلیل این الگوریتم ، کاملاً بی سروصدا یک نسخه از بروزرسانی داده الگوریتم پاندا ارائه داد. تداخل تغییرات باعث شد که اندازه گیری تاثیر این اقدام سخت شود ، اما به نظر می رسد که این بروزرسانی نسبتاً عادی با حداقل تأثیر بوده است.

باگ پارک دامنه - 16 آوریل 2012

تایید شده و برقرار

بعد از اینکه تعدادی از وب مستر ها تداخلات رتبه بندی را گزارش دادند ، گوگل تأیید کرد که یک باگ داده باعث شده است برخی از دامنه ها به اشتباه به عنوان دامنه های پارک شده ( و کاهش ارزش آنها) رفتار کنند. این تغییر الگوریتم عمدی نبود.

March 50-Pack - در 3 آوریل 2013

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ دسته ای دیگر از بروزرسانی های برجسته که شامل 50 تغییر در ماه مارس بود ، منتشر کرد. این دسته شامل تغییر انکر تکست ( امتیازدهی یا scoring) ، بروزسانی جستجوی تصویری و تغییر در نحوه تفسیر پرس و جوهایی با هدف تعبیر محلی بود.

Panda 3.4 (شماره 12) - 23 مارس 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ یک بروزرسانی جدیدی را برای الگوریتم پاندا اعلام کرد و این کار به محض پایان بروزرسانی از طریق توییتر انجام شد. بر اساس بیانیه های عمومی تخمین زده می شود که این بروزرسانی حدوداً 1.6 درصد نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار داد.

ویدیوی جستجوی با کیفیت - 12 مارس 2012

تایید نشد

این اقدام یک بروزرسانی الگوریتمی نبود ، اما گوگل جزئیات نادری در مورد این اقدام منتشر کرد. این ویدیو زمینه ای را برای آشنایی با پردازش الگوریتم و اولویت های آن فراهم می کند (مخصوصاً این اقدام برای افراد علاقمند به این الگوریتم ، بسیار خوب است).

Venice - در 27 فوریه 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ نام رمز Venice را به عنوان بخشی از بروزرسانی ماهانه خود ذکر کرد. این بروزرسانی ، محلی سازی تهاجمی تر نتایج ارگانیک و تکمیل محکم تر داده های جستجوی محلی را نشان داد. تاریخ دقیق این اقدام نامشخص بود.

February 40-Pack (شماره 2) - در 27 فوریه 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در اواخر این هفته ، دومین مجموعه ی مربوط به “نکات برجسته کیفی جستجو” را منتشر کرد و ادعا کرد که در ماه فوریه بیشتر از 40 تغییر انجام شده است. این تغییرات شامل چندین بروزرسانی جستجوی تصویری ، چندین بروزرسانی جدید و بروزرسانی الگوریتم پاندا بود.

Panda 3.3 (شماره 11) - 27 فوریه 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ بروزرسانی دیگری را برای الگوریتم پاندا منتشر کرد که به نظر می رسد این تغییر نسبتاً جزئی است. این اقدام درست 3 روز پس از اولین سالگرد الگوریتم پاندا انجام شد.

February 17-Pack - در 3 فوریه 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ بسته 17 تایی دیگری از نکات برجسته جستجو منتشر کرد. بسیاری از این بروزرسانی ها مربوط به سرعت ، Freshness و spell-checking می باشد ، اما یک اطلاعیه ی مهمی در مورد ادغام پاندا با شاخص اصلی جستجو وجود داشت.

تبلیغات بالای صفحه - 9 ژانویه 2017

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ ، الگوریتم های page layout خود را برای کاهش ارزش سایت هایی که فضای تبلیغاتی بیش از حدی دارند ، به روزرسانی کرد. البته این اقدام به خاطر شباهت با اقدامات مربوط به پاندا ، مشکوک بود. اگرچه این بروزرسانی توسط برخی از انجام های سئو به عنوان الگوریتم Top Heavy ارجاع داده شده ولی نام رسمی ندارد.

Panda 3.2 (شماره 10) - 18 ژانویه 2012

تایید شده و برقرار

با این که گوگل اظهار داشت که تغییری در الگوریتم پاندا رخ نداده است اما وجود یک بروزرسانی داده را در پاندا تایید کرد. مشخص نیست که این بروزرسانی چگونه با شمای “Panda Flux” مربوط به بروزرسانی های داده ، متناسب است.

Search + Your World - در 10 ژانویه 2012

تایید شده و برقرار

گوگل در این تاریخ ، تغییر شخصی بزرگی را در عمل شخصی سازی اعلام کرد و داده های اجتماعی Google+ و پروفایل کاربری را به صفحات نتایج جستجو اضافه کرد. همچنین گوگل دکمه جدیدی برای غیرفعال سازی شخصی سازی اضافه کرد.

January 30-Pack - در 5 ژانویه 2012

تایید شده و برقرار

گوگل بیش از یک ماه قبل ، 30 تغییر اساسی را گزارش داد که شامل تشخیص کیفیت صفحه جستجوی تصویری ، snippet های غنی تر و بهبودهای مربوط به پرس و جو بود. با این اقدام مرز بین بروزرسانی الگوریتم و اضافه کردن یک ویژگی جدید کم رنگ تر شد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *