نحوه ساخت یک تبلیغ موفق

تبلیغ موفق نیازمند این است که محصول شما برای یک مصرف کننده بالقوه جذاب به نظر برسد. برای موفقیت، باید مصرف‌ کننده مناسبی را هدف قرار دهید. با چند قدم کلیدی می توانید یک تبلیغ عالی برای محصول یا خدمات خود بسازید. 

بخش اول: طرح یک استراتژی برای داشتن تبلیغ موفق

1- مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

فکر کنید که چه مدل مشتری را می‌خواهید جذب کنید و تبلیغات خود را متناسب با آن مشتری بسازید. جنسیت، سن، تحصیلات و سرگرمی‌های گروه هدف خود را در نظر بگیرید. 

* اینکه سعی کنید همه را جذب خود کنید باعث می‌شود تا تلاش شما کم و ضعیف شود. انتخاب مخاطب هدف خاص می‌تواند بودجه تبلیغات شما را به حداکثر برساند و نتایج موثرتری کسب کنید. 

* تبلیغات پپسی ” انتخاب نسل جدید” نمونه خوبی برای هدف گذاری است. پپسی تصمیم گرفت تا بر روی مصرف کنندگان جوان متمرکز شود، بنابراین تبلیغاتی را ساختند که پپسی را نوشیدنی نسل جدید و جوان توصیف کرد.

2- رقابت خود را در نظر بگیرید.

در مورد رقبای خود فکر کنید، چه چیزی محصول آن‌ها را خوب یا نه چندان خوب می‌کند. سپس بر روی آنچه محصول شما را از رقیبتان متمایز می‌کند تمرکز کنید. این امر به برجسته کردن مواردی که محصول یا خدمات شما را خاص می‌کنند و مزایای شما را تقویت می‌کند، کمک خواهد کرد. 

* به تبلیغات ” من MAC هستم، من PC هستم”  اَپل فکر کنید. آن‌ها درباره تفاوت بین مک‌ها و رقابت آن‌ها  استدلال واضح و روشنی میاورند و از مشتری می‌خواهند تا به خاطر تفاوت; مک پسند باشد. 

نحوه ساخت یک تبلیغ موفق

3- برای داشتن تبلیغ موفق، تصویری سازگار و پایدار را ایجاد کنید.

تبلیغات به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی محصول شما و آنچه باعث بهتر شدن آن می‌شود را شناسایی کنند، اما تبلیغات باید یک تصویر و پیام مداوم و سازگار را برای این کار ارائه دهند. مطمئن شوید که تبلیغات شما بنا بر تبلیغات قبلی شما ساخته شود و پیامی را برای محصول تان تبلیغ کند که می‌خواهید مشتری شما به مدت طولانی آن را بشناسد.  

بخش دوم: نقش توسعه‌ی تبلیغات در تبلیغ موفق

1- نوع تبلیغات را انتخاب کنید.

تبلیغات می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند از جمله:

* پیام‌های الکترونیکی
* چاپ در نشریات یا روی سطوح در فضای باز
* تبلیغات صوتی برای رادیو یا پادکست‌ها
* ویدیوهای آنلاین و تبلیغات تلویزیونی

2- یک تیتر (عنوان) بنویسید.

عنوان باید توجه را جلب کند و ایده اصلی تبلیغ را منتقل کند. اگر بر روی تبلیغ ویدیویی یا صوتی کار می‌کنید با توضیحات اصلی محصول (نمونه) شروع کنید. 

* عنوان کوتاه بنویسید.

*برای یک تبلیغ موفق سعی کنید خلاق باشید، اما مراقب باشید که از ایده اصلی و واضح تبلیغ فاصله نگیرید.

* یک نمونه از عناوین تبلیغاتی عالی تبلیغ نایک با عنوان ” فقط انجامش بده ” می‌باشد که عنوانی کوتاه و به یاد ماندنی است، اما همچنین یک پیام واضح در مورد تناسب اندام و ورزش بر اساس نام تجاری خود منتقل می‎کند. 

نحوه ساخت یک تبلیغ موفق

* یک نمونه عالی از یک تبلیغ موفق، عنوان ” الماس‌ها ابدی هستند.” از شرکت الماس دبیرز (De Beers diamond) ( نام شرکت و مجموعه شرکت‌هایی با همین نام است، که در زمینه استخراج الماس، تراش الماس، تجارت الماس از سال ۱۸۸۸ میلادی فعالیت دارد) می‌باشد. این عنوان در تبلیغات د بیرز کمک کرد تا مردم بتوانند الماس را به عنوان گزینه استاندارد حلقه‌های نامزدی انتخاب کنند که یک عنوان ساده و واضح است، اما ایده بزرگی را درباره محصول منتقل می‌کند. 

3- برای داشتن تبلیغ موفق روی متن اصلی کار کنید.

برای آگهی چاپی ” کپی متن” را بنویسید (متنی که بخش اصلی تبلیغات را تشکیل می دهد). برای یک تبلیغ صوتی یا تصویری، روی یک فیلمنامه کار کنید.

* در یک تبلیغ موفق؛ متن اصلی ایده کلی تبلیغ شما را شامل می‌شود. 

* برای داشتن تبلیغ موفق، نسخه کپی نیز باید مختصر و مفید بماند. برای جلب توجه مخاطبان خود، جزئیات را مختصر بنویسید. 

* تبلیغ  “Got Milk? (شیر خریدی؟) ”  نشان می‌دهد که متن اصلی تبلیغ چقدر می‌تواند مهم باشد. این تبلیغات یک تیتر کوتاه و واضحی را تحت عنوان “Got Milk? (شیر خریدی؟)” و تصاویر عالی‌ای (افراد مشهور با سبیل‌های آغشته به شیر) را نشان می‌دهد، اما نسخه کپی آگهی مزایای نوشیدن شیر را توضیح داد. 

4- برای تبلیغ خود تصویر بکشید.

برای جلب توجه مخاطبان از گرافیک‌های(تصاویر) تبلیغاتی و چاپی استفاده کنید. 

* برای داشتن تبلیغ موفق، گاهی اوقات گرافیک بیشترین ایده آگهی‌ها را تشکیل می‌دهد. اَبسُلوت وُدکا (نوعی از ودکا است که در اسکونه و اوهوس در کشور سوئد تولید می‌شود) فقط از شکل بطری ودکا استفاده کرده تا در تبلیغات مشهور مورد توجه قرار گیرد. 

5- یک نمایه ایجاد کنید.

تصمیم بگیرید که چگونه می‌توانید گرافیک و عنوان را ترتیب دهید و آن را در آگهی چاپی کپی کنید. برای تولید یک ویدیو تعیین کنید که بر طبق نقش و حرکت روی صفحه و بر طبق فیلمنامه، گرافیک در چه جاهایی باید ظاهر شود. 

6- تبلیغ خود را آزمایش کنید.

برای داشتن تبلیغ موفق، سعی کنید تبلیغات خود را بر روی یک گروه متمرکز، گروه کوچکی از مخاطبان هدف خود آزمایش کنید. تبلیغات را به گروه نشان دهید و در مورد واکنش‌های آن‌ها سؤال کنید. 

* آیا پیام موجود در آگهی را درک می کنند؟

* آیا ظاهر تبلیغ به نظر آن‌ها جذاب می‌باشد؟

* آیا آنها محصول یا خدمات را امتحان می‌کنند؟

* آیا در مورد آگهی یا محصول به دوستانشان می‌گویند؟

بخش سوم: نقش پخش تبلیغات درتبلیغ موفق

1- مکان تبلیغ را انتخاب کنید.

برای داشتن تبلیغ موفق دریابید که مخاطب مورد نظر شما علاقه به خواندن و تماشا کردن چه چیزی دارد و چه کاری را برای تفریح ​​انجام می‌دهد، سپس تبلیغات را در جایی قرار دهید که احتمال دیدن آن‌ها زیاد باشد. 

* شناخت عالی از مخاطبان خود کمک می‌کند تا بهترین روش‌های توزیع تبلیغ خود را مشخص کنید.  

نحوه ساخت یک تبلیغ موفق

2- هزینه‌ها را در نظر بگیرید.

هزینه‌های مربوط به روش‌های مختلف تبلیغ را در نظر بگیرید. برای اطلاع از روش‌های افزایش حداکثر دلار تبلیغاتی خود، مانند بخش‌های ویژه در رسانه‌های چاپی، خروجی رسانه‌های مختلف را بررسی کنید. 

3-برای داشتن تبلیغ موفق، روش‌های مختلف را با هم ترکیب کنید.

مخاطبان مختلف به طور متفاوتی یاد می‌گیرند و پذیرای رویکردهای مختلف می‌باشند. برای دسترسی به گروه‌های هدف و فروش محصول یا خدمات خود از رسانه‌های متنوعی استفاده کنید. 

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *