25 افزونه برتر وردپرس

موتورهاى جستجو منبع اصلى حجم ترافيک براى وبسايت ها و وبلاگ ی متعدد هستند. اين مسئله باعث اهميت زياد بهينه سازى سئو در موفقيت سايت ها مى شود. البته این موضوع آنقدرها هم كه به نظر مى رسد، آسان نيست.

حال كه به اهميت روز افزون سئو پى برده ايد و مى دانيد كه اغلب مردم با اين مسئله درگير هستند، براى راحت تر كردن كار شما، مى توانيد از برخى از بهترين پلاگين هاى وردپرس استفاده كنيد.

ما تا به حال از ابزارهاى متنوعى براى سئو مثل  Pro Rank Tracker, SEMRush, Moz و Google Adwords براى افزايش ترافيک سايت استفاده كرده ايم. با اين حال، علاوه بر اين برنامه ها، پلاگين هاى سئوى مفيدى برا وردپرس هم وجود دارند كه تمام نيازهاى سئوى ما را تامين مى كنند.

25 پلاگين برتر وردپرس

در این مقاله تعداد 25 پلاگين برتر وردپرس را جمع آورى كرده ايم. اميدوارم كه اين پلاگين ها به سئوى بهتر سايت شما كمک كنند.

1. افزونه A3 Lazy Load

اين پلاگين سرعت سايت شما را بالا مى برد و در نتيجه يكى از مفيد ترين پلاگين هاى وردپرس است. نصب اين برنامه آسان است و به راحتى روى سايت هایى با حجم بالاى محتوا كار مى كند.

تنظیمات اصلى پلاگين وردپرس سئو براى تعيين المان هاى ليزى لود قابل استفاده است و باید مشخص كنيد چه بخش هايى از سايت به كندى لود مى شوند. وقتى كاربر سايت را بالا و پايين (اسكرول) مى كند، المان هايى كه براى ليزى لود انتخاب كرده ايد، تنها زمانى بارگيرى مى شوند كه در ويوپورت برای كاربر قابل مشاهده باشند. به این ترتیب کارایی سایت با کمک این پلاگین سایت بهبود خواهد یافت و تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان ایجاد می شود.

a3rev

2. افزونه All In One Seo

پلاگين فايروال و امنيتی WP آل اين وان به راحتی قابل استفاده بوده و دارای امنيتی پايدار است و به همين دليل است كه يكی از بهترين پلاگين های سئوی وردپرس است. اين پلاگين آسيب پذيری و اجرای ابزارهای سايت را بررسی و آخرين تكينک ها و روش های امنيتی را برقرار می كند.

اين پلاگين از سيستم درجه بندی نقاط امنيتی استفاده می كند تا شما را مطمئن كند كه ويژگی های امنيتی لازم را فعال می كند. اين پلاگين امنيت حساب كاربری، امينت Log In، امنيت ثبت نام كاربر، امنيت پايگاه داده و غيره را تضمين می كند.

All-in-One-SEO-Pack

3. افزونه All In One WP Security & Firewall

پلاگين فايروال و امنيتی WP آل اين وان در واقع یک پلاگین امنیتی جامع، آسان ، پایدار و دارای پشتیبانی قوی می باشد. این پلاگین امنیتی، امنیت وردپرس شما را به یک سطح کاملاً جدید برده، به شدت بر روی حملات نرم افزاری تمرکز و طیف وسیعی از ویژگی‌ های دیگر را نیز دارد.

در واقع این پلاگین امنیتی شما کمک می‌ کند تا از رایج‌ ترین حملات به وب‌سایت خود جلوگیری کنید. اين پلاگين امنيتی از حساب های كاربری، امينت Log In، امنيت ثبت نام كاربر، امنيت پايگاه داده و غيره پشتیبانی می كند.

All-In-One-WP-Security-Firewall

4. افزونه Broken Link Checker

پلاگین Broken Link Checker يكی از مهم ترين پلاگين های سئوی وردپرس لست و به شما كمک می كند تا يک بررسی كلی از سايت خود داشته باشيد. درواقع پلاگین Broken Link Checker به شما كمک می كند كه سايت خود را از لینک های خراب پاكسازی كنيد. شما می توانيد با استفاده این پلاگین لينک های ناقص و خراب را پيدا و حذف کرده و لينک های با مسير اشتباه را بازسازی كنيد.

در واقع این پلاگین تمام لینک های سایت شما را بررسی و در صورت باز نشدن و یا شکسته بودن لینک ها به مدیر وبسایت هشدار داده تا نسبت به تعمیر آن اقدام کند. حتی اگر تصاویر هم مشکل داشته باشند و در سایت شما به علت پیوند نادرست نمایش داده نشوند، این پلاگین به شما اطلاع خواهد داد.

Broken-Link-Checker

5. افزونه CDN وردپرس

این پلاگین به شما كمک می كند تا به راحتی و به سرعت، يک CDN را در سايت وردپرسی خود بگنجانيد. اين پلاگين محتوای سایت شما را به URLهای CDN لينک می دهد.

با استفاده از این افزونه هر کاربر محتوای درخواستی خود را از نزدیکترین سرور دریافت کرده و در نهایت منجر به افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات می شود. به اين روش، به شكل راحت تری می توانيد سايت خود را اداره كنيد. بنابراين، اين پلاگين يكی از بهترين افزونه های سئوی سایت وردپرس شماست.

CDN-Enabler

6. افزونه بهنيه ساز تصوير EWWW

پلاگين بهينه ساز تصوير EWWW با بهينه سازی تصاوير موجود در سايت شما، به افزايش سرعت لود سايت كمک می كند. از نظر بازارياب ها، اين پلاگين يكی از بهترين های سئوی وردپرس است. وبسايتی كه با سرعت بالاتری لود شود، رتبه بالاتری هم در صفحه نتايج گوگل خواهد داشت.

پلاگين بهينه ساز تصوير EWWW هيچ گونه محدوديت سرعتی ندارد و می تواند فايل های بزرگ و با حجم بالا را با استفاده از بهينه سازی خودكار پس زمينه و بهينه سازی موازی انتخابی، مديريت كند. گزينه هوشمند تبديل اين پلاگين، تصويری با فرمت درست در اختيار قرار می دهد.

EWWW-Image-Optimizer

7. افزونه Glue for Yoast SEO & AMP

Glue for Yoast SEO & AMP كمک می كند تا سئوی يوآست را در AMP خود (صفحات شتاب دهنده موبايل) بگنجانيد. همچنين انجام و اجرای تكنيكی و فنی ؛ ويژگی های خاص AMP را هم فراهم می كند.

متاديتای شما بايد به درستی اجرا شود و اين پلاگين به شما اطمينان می دهد كه اين اتفاق حتما خواهد افتاد. همچنين این پلاگین به ترافیک بهتر سایت كمک می كند. در واقع این پلاگین به سايت وردپرسی شما كمک می كند تا در صفحه نتايج گوگل رتبه بالاتری داشته باشيد. بنابراين این افزونه يكی از جالب ترين پلاگين های سئوی وردپرس است.

Glue-for-Yoast-SEO-AMP

8. افزونه گوگل آنالیتیکس در وردپرس به وسيله MonsterInsights

گوگل آنالیتیکس در وردپرس به وسيله MonsterInsights يكی از بهترين پلاگين های سئوی وردپرسی است كه سايت شما را به بخش تحليل های گوگل متصل می كند. اين پلاگين تحليل را راحت تر می كند و به شما كمک می كند تا بازديدكنندگان سايت را راحت تر دنبال و پيگری كنيد.

شما می توانيد داشبورد گوگل آنالیتیکس را در داخل قسمت ادمين وردپرس روی صفحه خود ببينيد و می توانيد تبليغات ادسنس (AdSense) گوگل را دنبال كنيد و كليک های لينک را با اين پلاگين افزايش دهيد.

Google-Analytics-for-WordPress-by-MonsterInsights

9. افزونه Google XML Sitemaps

شما می توانيد از يكی از بهترين پلاگين های سئوی وردپرس يعنی سايت Google XML Sitemaps استفاده كنيد تا مطمئن شويد كه گوگل به درستی و به شكلی مناسب، سايت وردپرس شما را شاخص گذاری می كند. اين پلاگين رايگان به شما كمک می كند تا يک نقشه سايت خاص و ويژه ايجاد كنيد. همچنين، هرگاه هر محتوایی در سايت شما به روزرسانی شود، به موتور جستجو اطلاع می دهد.

اگر روی وبسايت خود صفحه ای داشته باشيد كه با چند كليک از صفحه اصلی قابل دسترسی نباشد، يا صفحه ای به درستی به صفحات ديگر لينک داده نشده باشد، گوگل احتمالا در شاخص گذاری اين صفحات دچار گمراهی و اشتباه می شود. Google XML Sitemaps به شما اطمينان می دهد كه چنين اتفاقی نمی افتد.

Google-XML-Sitemaps

10. افزونه کش LiteSpeed Cache

پلاگین LiteSpeed Cache يک پلاگين يكجای شتاب سايت است. اين پلاگين بر مبنای PHP يک راه حل بسيار كارگشا برای كشينگ ارائه می دهد. ويژگی های بهينه سازی این افزونه به شما اطمينان می دهد كه سايت شما نياز به زمان كمتری برای لود دارد.

اين پلاگين فرايندهای كشينگ سريع تری نسبت به سطح سرور وب ارائه می دهد و شما را قادر می سازد تا برای نسخه های دسکتاپ و موبايل تنظیمات را شخصی سازی كنيد.

LiteSpeed-Cache

11. افزونه Pretty Links

پلاگین Pretty Links يكی از بهترين پلاگين های سئوی وردپرس است كه مديريت لينک های اجتماعی، اصلاح مسيرها و لينک های افليت را راحت تر می كند. اين لينک ها به راحتی از طريق صفحه ادمين سايت وردپرسی شما قابل دسترسی است. لينک ها نام ادمين شما را خواهند داشت و درنتيجه كنترل كاملی روی ظاهر لينک ها و تغيير مسير آنها خواهيد داشت.

اين پلاگين همچنين به شما كمک می كند تا كليک های مرتبط با لينک های خود را جستجو، مرتب و پيگری كنيد. بنابراين می توانيد متوجه شويد كه عملكرد لينک های شما چگونه است.

pretty-links

12. افزونه Rank Tracker Pro

پلاگین Pro Rank Tracker به سئوی وردپرس به شما كمک می كند تا رتبه بندی سئوی خود را تحليل كنيد. همچنین این افزونه اطلاعات زيادی درباره SERP (صفحه نتايج موتور جستجو) در اختيارشما قرار می دهد. اين پلاگين موقعيت صفحات سايت شما را برای كلمات كليدی بخصوص در گوگل بررسی می كند و شما را در رتبه بندی سايت ها و و ويديوهای تان به روز رسانی می كند.

همچنين گزينه های قدرتمندی برای پيگيری رتبه بندی در بين موتورهای جستجوی مختلف فراهم می كند. به همين دليل این افزونه جزء يكی از بهترين پلاگين های سئوی وردپرس است.

Pro-Rank-Tracker

13. افزونه Redirection

اگر شما به دنبال يک برنامه مديريتی تعيين مسير برای وردپرس هستيد، پلاگين Redirection را ببينيد. اين پلاگين خطای 404 شما را پيگیری می كند و ریدایرکت 301 را به خوبی اداره می كند. همچنين این افزونه به شما كمک می كند تا خطاهايی را كه به سئوی سايت شما آسيب می زنند را كاهش دهيد.

اين پلاگين سيستم ورود و خروج كاملا دقيقی دارد و به همين دليل به عنوان يكی از پلاگين های مهم توصيه می شود.

Redirection

14. افزونه Rel Nofollow Checkbox

پلاگین Rel Nofollow Checkbox يكی از پلاگين های برتر در زمينه سئوی وردپرس برای اضافه كردن لينک های آنفالو (رد دنبال كردن) است. این افزونه يک راه حل بسيار ساده برای غير كدرزها است. شما بايد Rel Nofollow Checkbox را به جعبه لينک ويرايشگر تصويری اضافه كنيد و بعد ، پلاگين چک باكس شروع به عمل می كند.

يک چک باكس ساده در لينک ويرايش يا درج پاپ آپ برای گنجاندن ويژگی نوفالو اضافه شده است. وقتی عنكبوت های موتور جستجو لينک های نوفالو را می بينند، آن را لينک را دنبال نمی كنند.

Rel-Nofollow-Checkbox

15. افزونه SEO Editor

آيا شما صفحه داده سئوی سايت خود را بوسيله خود صفحه ويرايش می كنيد؟ اگر اينطور است، احتمالا با اين مسئله موافق هستيد كه این يک روند وقت گير است. پلاگين ويرايش سئو برای وردپرس، درزمان شما صرفه جويی می كند و به شما كمک می كند تا داده های سئوی چندين صفحه را ويرايش كنيد.

اين پلاگين وردپرس عنوان های متا، توضيحات و كلمات كليدی را از صفحات مختلف بيرون می كشد و يک جا به تصوير می كشد. به همين دليل پلاگین SEO Editor يكی ازبهترين پلاگين های سئو است.

SEO Editor

16. افزونه SEO Optimized Images

آيا به فكر اين هستيد كه چطور هر كدام از تصاوير موجود در سايت وردپرس خود را بهينه سازی كنيد؟ جواب اين مسئله، پلاگين SEO Optimized Images است. اين پلاگين ويژگی های ALT و TITLE را مطابق با سئو را در تصاوير شما می گنجاند.

تمام چيزهايی كه شما نياز داريد اين است كه پلاگين را فعال كنيد و الگوهايی فراهم كنيد كه به همان طريق می خواهيد برچسب ها نوشته شوند. پلاگين به طور خودكار ويژگی های بهينه سازی شده را اضافه می كند و به شما كمک می كند تا ترافيک بيشتری از موتورهای جستجو دريافت كنيد. درنتيجه بهينه سازی تصاوير را ساده می كند و يكی از بهترين پلاگين ها برای سئوی وردپرس است.

SEO-Optimized-Images

17. افزونه SEO Smart Links

SEO Smart Links يكی از بهترين پلاگين های سئوی وردپرس است. اين پلاگين با لينک گذاری درونی خودكار، رتبه سايت شما را در رنكينگ موتور جستجو بهتر می كند. همچنين به كلمات كليدی و عبارت ها هم لينک می دهد.

اين پلاگين رتبه هر صفحه را به ديگری منتقل می كند و نظرها را به صفحات متناظر، پست ها، گروه بندی ها و برچسب های مرتبط لينک دهد. همچنين این پلاگین می تواند لينک های بازاريابی افیلیت بسازد.

SEO Smart Links

18. افزونه SEO Squirrly

SEO Squirrly يكی از جالب ترين پلاگين های سئوی وردپرس است. این پلاگین به شما كمک می كند تا محتوای خود را در حين نوشتن  بتوان ويرايش و بهينه سازی کنید. همچنين این پلاگین كمک می كند تا كلمات كليدی و موضوعات درست را برای اهداف سئوی خود پيدا كنيد.

اين پلاگين استراتژی محتوای شما را بررسی می كند و به مديريت آن كمک می كند. علاوه بر این می توانيد برای استراتژی تجارت الكترونيک و تبليغات سئوی خود كمک بگيريد و اطلاعات را در متا ديتا مديريت كنيد.

SEO Squirrly

19. افزونه SEO Ultimate

پلاگين SEO Ultimate يک پلاگين بسيار قدرتمند است و به عنوان يكی از موثرترين پلاگين های سئوی وردپرس به حساب می آيد. اين پلاگين با برچسب های عنوان سفارشی که دارد كه به سئوی بهتر سایت كمک می كند. این پلاگین بر نرخ کلیک تاثیر گذاشته و از طريق SERP و با تاثير بر روی قسمت های نتيجه موتور جستجو، میزان بازدید و رتبه سایت را افزايش می دهد.

با استفاده از ویژگی Deeplink Juggernaut می توان کلید واژه های خود را تعریف کرد. همچنین با کمک ویژگی Code Inserter می توان در هدر، فوتر سایت و همچنین قبل و بعد از محتوا کد اضافه کنید. امکان ویرایش فایل های txt به طور مستقیم و در خود داشبورد وردپرس با این پلاگین میسر است و خطاهای 404 وبسایت را می توان با این پلاگین مانیتور کرد.

SEO-Ultimate

20. افزونه سئو پرس

سئو پرس يكی از پلاگين های پرمحتوا و پر باری است كه بازارياب ها آن را به عنوان يكی از بهترين پلاگين های سئوی وردپرس می دانند. اين پلاگين می تواند سئوی وبسايت شما را بهتر كند، ترافیک را افزايش دهد، و نقشه های سايت XML و بردكرام های مسيريابی را بسازد.

اين پلاگين به شما كمک می كند تا عنوان های صفحه و اطلاعات متا را كنترل کرد. این پلاگین از تحليل های گوگل پشتيبانی می كند و به شما اجازه می دهد كه Robot.txt و همچنين فايل های .htaccess را ويرايش كنيد. اين پلاگین سئوی وردپرس ليست بلندی از ساير ويژگی های مفيد و موثر ديگر هم دارد.

SEOPress

21. افزونه Simple URLs

پلاگین Simple URLs يک سيستم مديريت URLs است كه به شما این امكان را می دهد تا یو آر ال های خارجی را روی سايت وردپرس خود، ويرايش، ايجاد و کوتاه كنيد. پلاگین Simple URLs برای اصلاح ریدایرکت 301 استفاده می شود و به شما کمک می کند تا از اصلاح مسيرهای بر پايه صفحه اجتناب کرده و از بروزمسائلی متناقض با لينک های موجود جلوگيری كنيد.

پلاگین Simple URLs برای پيگيری لينک داخلی، بنر، تبليغات لينک متنی، لينک های داده شده به صفحه فيسبوک يا توييتر و غيره مفيد است. این پلاگین كنترل و مديريت URLs را ساده می كند و درنتيجه يكی از بهترين پلاگين های سئوی وردپرس است.

Simple-URLs

22. افزونه W3 Total Cache

W3 Total Cache يكی از بهترين پلاگين های سئوی وردپرس است كه معيار سايت وردپرسی شما را می سنجد. این پلاگین به سايت شما اين قابليت را می دهد كه حجم های بالای ترافيک را بدون مشكل و زحمت پشتيبانی كند.

در واقع این افزونه سبب افزایش سرعت لود سایت می شود. وبسايت های سازگار با موبايل و سايت هايی كه از SSL استفاده می كنند، می توانند رتبه بندی خود را بالا ببرند. همچنين این افزونه به ذخيره پهنای باند هم كمک می كند.

W3-Total-Cache

23. افزونه WPTouch

پلاگين WPTouch يكی از برترين پلاگين های سئوی وردپرس در رابطه با بهينه سازی برای موبايل است. اين پلاگين به طور خودكار، تم موبايل را برای بازديد كنندگانی كه به وسيله موبايل از سايت شما بازديد می كنند، به سايت اضافه می كند. به عبارتی يک نسخه سازگار با موبايل برای سايت شما ايجاد می كند كه سئوی شما را بهينه می كند. گوگل سايت هايی را كه نسخه سازگار با موبايل ندارند را جريمه می كند.

البته تم دسکتاپ شما به همان شكل باقی می ماند. پنل مديريتی WPTouch  بسياری از جنبه های سايت را برای بازديدكنندگان شما و دسترسی آنها به سایت با موبايل را سفارشی می كند.

WPtouch

24. افزونه Yet Another Related Posts Plugin

پلاگينYARPP يک پلاگين بسيار مفيد و موثر برای كاربر در سايت وردپرس شماست. اين پلاگين صفحات و پست های مربوط به انتری (entry) كنونی شما را نشان می دهد.

در واقع پلاگین Yet Another Related Posts فهرستی از سایر نوشته‌ها یا موضوعات مرتبط با نوشته جدید ایجاد کرده و باعث می شود که بازدید کنندگان سایت شما از سایر نوشته‌ های مرتبط با این پست مطلع گردند. همچنین در این پلاگین این قابلیت وجود دارد که برچسب‌ ها یا دسته‌ های خاصی را از لیست نمایش افزونه حذف کنید.

اين پلاگين از الگوريتم های پيشرفته و چندكاره برای نمايش پست های مرتبط استفاده می كند. چيزی كه اين پلاگين را به يكی از برترين ها تبديل كرده اين است كه مدت زمان حضور كاربر در سايت شما را افزايش می دهد.

Yet-Another-Related-Posts-Plugin-YARPP)

25. افزونه Yoast SEO ( یوآست )

پلاگين Yoast SEO يکی از برترين پلاگين های سئوی وردپرس است. اين پلاگين پيشرفته ترين عملكرد نقشه های سايت XML را فراهم آورده و به شما كمک می كند تا URLهای استاندارد و متعارف را برای جلوگيری از محتوای تكراری، ايجاد كنيد. اين پلاگين پست شما را برای كلمه كليدی مدنظر تان بررسی می كند. علاوه بر اين، الگوهای كمكی برای عناوين و توضيحات متا دارد.

همچنين به شما اين امكان را می دهد تا روی بردكرامب های سايت خود كنترل كامل داشته باشيد. همچنین این پلاگین به راحتی با كنسول جستجوی گوگل يكی می شود و تا حد زيادی، زحمت شما را برای مديريت سئو وبسايت تان كم می كند. اين ويژگی ها باعث می شود كه اين پلاگين، يكی از ضروری ترين پلاگين ها برای سايت شما باشد.

Yoast-SEO

نتيجه گيری

اين مقاله یک ليست کامل از 25 پلاگين برتر سئو وردپرس است که به شما کمک می کنند تا سئوی سايت خود را بهينه كنيد. تمام آنها را می توانيد امتحان كنيد و هر كدام كه بهترين نتيجه را داشت، را برای سايت خود به كار بگيريد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *