Ahrefs چیست؟

Ahrefs یک ابزار بسیار مناسب و کاربردی برای بررسی بک لینک ها است. اگر بخواهیم این موضوع را به صورت دقیق تر بررسی کنیم باید گفت اصول لینک سازی نسبت به گذشته تغییر بسیاری کرده است، اما همچنان یکی از پایه های ضروری سئو شناخته می شود. پس اگر به دنبال این هستید که سایت های بزرگ به محتوای سایت شما لینک دهند و در جایگاه بهتری قرار بگیریند، از ابزار Ahrefs استفاده کنید.

Ahrefs چیست؟

در واقع Ahrefs یکی از قدرتمندترین مجموعه ابزارهای سئو شناخته می شود که با استفاده از آن می‌توانید رشد ترافیک ، لینک‌های دریافتی و … وب‌سایت خود را به دقت بررسی کنید. با استفاده از این ابزار متوجه خواهید شد که چرا رقبای شما در رتبه بهتری از شما قرار دارند و راه حل اینکه سایت شما در رتبه بهتری نسبت به رقبا قرار بگیرید چیست؟

آشنایی با واژه های ahrefs

در ابن بخش قصد داریم در رابطه با واژه های Ahrefs آشنا شویم.

  • (URL Rating (UR: نمایشگر نرخ اعتبار یا authority یک URL است و اعداد آن بین 0 و 100 متغیر است.
  • (Domain Rating (DR: معیار دیگر ahrefs برای نمایش کمیت و کیفیت لینک های کل یک دامنه است.به بیان دیگر این بخش نشان دهنده نرخ اعتبار (authority) یک دامنه است و اعداد آن بین 0 و 100 متغیر می باشد.
  • Ahrefs Rank: رتبه ahrefs از رتبه یک دامنه نسبت به تمام دامنه های دیگر است.
  • Backlinks: این قسمت نمایشگر تعداد بک لینک هایی است که به کل وب سایت شما اشاره می کنند.
  • Referring Page: این قسمت نمایشگر تعداد صفحاتی است که به یک URL اشاره می کنند. توجه داشته باشید که یک صفحه می تواند چندین لینک داشته باشد.
  • Referring Domains: نمایشگر تعداد دامنه های منحصر به فردی که به دامنه شما لینک دارند.
  • Anchors: نمایشگر متنی که در درون بک لینک های یک URL استفاده می شود.
  • Fresh Index/Live Index: نقش این قسمت حفظ لینک ها و ایندکس های تاریخی است.
  • Live Index: نمایشگر تمام لینک هایی است که در آخرین خزیدن ahrefs زنده بودند.
  • Fresh Index: این قسمت حاوی تمام لینک هایی است که در 3 ماه گذشته، ahrefs آنها را به صورت زنده مشاهده کرده است.
  • Top Pages: نمایشگر صفحات برتر یک URL که براساس معیارهای کاربر مرتب می شوند.

Ahrefs چند ابزار اصلی دارد که در این مقاله به معرفی هر یک از آنها می پردازیم.

آشنایی با ابزارهای Ahrefs

1. بررسی لینک ها در Ahrefs

در زمینه بررسی و شناسایی لینک‌ها، ابزار Ahrefs یکی از بهترین و شناخته شده ترین ابزارهای بررسی سئو سایت بوده است. اگر قصد دارید بدانید رقبای شما از کجا لینک می گیرند و یا اطلاع یافتن از بک لینک های بی کیفیت خود می توانید از بخش Backlink profile در ابزار Ahrefs استفاده کنید.

با استفاده از این بخش شما به راحتی می توانید لینک های سایت خود یا وبسایت رقیبتان را بررسی و اطلاعات مربوط به هر دامین که به URL موردنظر شما بک لینک داده یا از آن گرفته است را مشاهده نمایید.

علاوه بر آن شما می توانید یک نمودار لینک بیلیندگ URL را ببینید. این نمودار نمایشگر تعداد دامین هایی است که به آن در طی زمان لینک داده اند. یکی دیگر از مهمترین قابلیت های این ابزار، نمایش ترافیک وارد شده بر صفحاتی که از آن بک لینک گرفته اید، است.

Ahrefs

2. تعیین رقابت کلمات کلیدی Keyword Difficulty

از آنجایی که کلمات کلیدی نقش بسزایی را در سئو دارند، ابزار Ahrefs در این زمینه بسیار کاربردی است. Keyword Difficulty در ابزار Ahrefs نتایج جستجو یک کلمه کلیدی را بررسی و همچنین با بررسی لینک بیلدینگ این رتبه ها، یک امتیاز کلی از سایت می دهد.

پس می توان نتیجه گیری کرد که هرچه دامین های بیشتری این صفحات را لینک کرده باشند، وب سایت در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت.

در این ابزار امکان نمایش تعداد دفعاتی که کلمه‌ی ‌کلیدی مورد نظر در گوگل جستجو شده است و یا رتبه کلمات کلیدی، سختی کلمات کلیدی، میزان ترافیک و… وجود دارد. همچنین در این قسمت امکان بررسی رتبه صفحات وب‌ سایت شما و رقبایتان در کلمات کلیدی وجود دارد.

Ahrefs

3. آنالیز محتوا Content Explore

این قسمت در ابزار Ahrefs قابلیت بررسی امتیاز هر مقاله را بر اساس اعتبار دامنه، تعداد اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی، ترافیک صفحه بک لینک های معتبر آن را دارد.

در واقع با استفاده از این قسمت شما می توانید رتبه بندی ها را بر اساس ترافیک وارد شده یا محبوبیت در شبکه اجتماعی مشخص کنید. با استفاده از این قسمت می‌توانید واژه‌ی مورد نظر خود را که درباره‌ی آن محتواهایی تولید شده است را پیدا و بررسی کنید که رقبای شما در محتوای مورد نظر شما چگونه عمل می کنند.

در واقع ابزار بررسی آنالیز محتوای Ahrefs به شما کمک می ‌کند محتواهای با کیفیت را برای یک کلمه کلیدی مشخص پیدا و با استفاده از آن میزان اشتراک‌گذاری یک محتوا در شبکه‌های اجتماعی، میزان لینک ‌های دریافتی و میزان دریافت کلیک از جستجوی ارگانیک را بررسی کنید.

Ahrefs

4. بهینه سازی سایت Rank Tracking

ابزار Ahrefs یک بخش دیگر بنام Rank Tracking نیز دارد. این بخش روند کلی سایت تان را در یک ماه گذشته نمایش می دهد. یکی از مهمترین امکانات این قسمت‌ بررسی وضعیت رتبه در یک کلمه کلیدی طی زمان یک ماه است.

شما تنها با وارد کردن کلمه کلیدی خود را در این سیستم می توانید تغییرات رتبه سایت تان را در آن مشاهده کنید. علاوه بر آن می توانید روند وبسایت خود را در مقایسه با سایر رقبا مشاهده کنید.

این ابزار رتبه‌بندی‌های شما را در گوگل به صورت مرتب بررسی کرده و گزارش‌های تحلیلی و منظم را به ایمیل شما ارسال می‌کند.

این قسمت از ابزار Ahrefs قابلیت تقسیم‌بندی رتبه صفحات وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل را دارد و به شما می‌گوید چند درصد از صفحات شما در رتبه‌های 1 تا 3 و یا دیگر رتبه ها قرار دارند.

Ahrefs چیست؟

5. تحلیل و آنالیز رقبا Competitive Analysis

ابزار Ahrefs دارای یک بخش بنام تحلیل و بررسی رقبا است. این بخش به شما کلمات کلیدی که رقبایتان از آن استفاده می کنند را نمایش می دهد.

در واقع این ابزار بخشی از ابزار Site Explore می باشد که به شما این امکان را می دهد تا به بررسی وضعیت ترافیک وب‌ سایت و بک لینک‌های خارجی آن بپردازید.

از این ابزار می‌توان برای سایت خود و سایت‌های رقبا استفاده کنید. ابزار تحلیل ترافیک وب سایت کمک می ‌کند تا بدانید سایت شما و رقبا چقدر بازدید دارد.

این ابزار اطلاعات زیادی را از جمله آدرس صفحه دریافت لینک، فالو یا نوفالو بودن، کلمه کلیدی، نوع و کیفیت بک لینک به ما خواهد داد.

Ahrefs

6. سئو آدیت SITE AUDIT

احتما خطا همیشه وجود دارد. این قسمت از ابزار Ahrefs به حسابرسی سایت بسیار کمک می کند. با استفاده از ابزار حسابرسی Ahrefs، دیگر لازم نیست که به صورت مداوم سایت خود را بررسی نمایید چرا که این بخش به راحتی سایت شما را تجزیه و تحلیل کرده و به حل مشکلات شما کمک می کند.

Ahrefs

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *