چگونه امنیت وب سایت بر سئوی شما تأثیر می گذارد؟

با گذشت زمان، مردم در مورد نحوه استفاده از اینترنت باهوش تر شده اند. آنها حالا می دانند که چگونه از اینترنت استفاده کنند.

اما این یادگیری کافی نیست. همیشه مشکلات و ترفند های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران ایجاد می شوند و باید راه حل های جدید تری پیاده شوند تا دوباره امنیت اطلاعات کاربران را به آن ها برگردانند.

بسیاری از مردم گمان می کنند با استفاده از یک فایروال اینترنت و یا یک آنتی ویروس، اطلاعات آن ها در امنیت کامل است و می توانند از هر سایتی بازدید کنند و اطلاعات شان را در این سایت ها وارد نمایند.

اما هکرها در کمین شما هستند. آنها بسیار زرنگ تر از این حرف ها هستند. آن ها همیشه راه هایی پیدا می کنند تا به وبسایت ها و اطلاعات مردم دسترسی داشته باشند.

به عنوان یک دیجیتال مارکتر، امنیت وب سایت اولین چیزی است که شما باید آن را حائز اهمیت بدانید. چرا که کاربران از سایت هایی خرید می کنند که امنیت داشته باشد.

در حال حاضر امنیت سایت به یکی از فاکتورهای سئو تبدیل شده است و اگر می خواهید رابطه تان را با گوگل بهتر کنید باید امنیت سایت تان را بالاتر ببرید. در این مقاله به بررسی اهمیت امنیت سایت در سئو خواهیم پرداخت.

1. HTTPS یک سیگنال رتبه بندی است.

هر دیجیتال مارکتر می داند که یک وب سایت باید رتبه بندی جستجوی ارگانیک خود را به دست آورد. پیدا کردن اینکه چه ساختاری مدنظر گوگل است کار آسانی است.

شما می توانید هر آنچه را که گوگل می خواهد در وب سایت های سطح بالا پیدا کنید. اما هدف اصلی و نهایی شما به عنوان یک سئوکار جلب رضایت گوگل نیست.

بلکه هدف شما این است که نیازهای کاربران را بررسی کنید و هر آنچه را که کاربران می خواهند، در اختیارشان قرار دهید. به بیان دیگر، شما باید علاوه بر ارائه محتوای معتبر و درست به کاربران خود، امنیت آنها را در برقراری ارتباط ایمن تضمین کنید.

یک وب سایت ناامن امنیت آنلاین کاربران را به خطر می اندازد و بر روی سئوی شما هم تاثیر بگذارد.

اگر کاربران در سایت شما احساس امنیت نداشته باشند گوگل هم سایت شما را در نتایج اولیه جستجو نشان نمی دهد، تا کاربران کمتر به آن دسترسی داشته باشند.

امنیت وب سایت

برای اینکه امنیت داده ها را در وب سایت خود تامین کنید و به کاربران نشان دهید که این کار را انجام داده اید، شما باید دامنه خود را به دامنه HTTPS تغییر دهید.

در حال حاضر HTTPS به عنوان یک پروتکل امن در دنیای وب شناخته شده است. یک گواهی امنیتی که باید حتما خریداری شود و روی سایت پیاده شود تا امنیت آن توسط این گواهی حفظ گردد.

تمام سایت های مطرح دنیا از HTTPS استفاده می کنند. اگر سایت شما این SSL را نداشته باشد در نوار جستجوی کروم یا موزیلا یک بنر قرمز رنگ ظاهر می گردد و به کاربر می گوید که این وبسایت امن نیست.

HTTPS یک سیگنال رتبه بندی است. اگر از این گواهی امنیتی استفاده نکنید، هر چقدر محتوای شما با کیفیت و قدرتمند باشد؛ احتمال رتبه گرفتن وب سایت تان کمتر است.

2. سعی کنید در بلک لیست یا لیست سیاه نباشید.

داشتن یک وب سایت با امنیت پایین به معنی سوء نیت شما نیست. با این وجود، اگر شما از سایت خود محافظت نکنید در معرض حمله هکرها قرار دارید.

شما و تیم تان وقت و تلاش زیادی را صرف تهیه سئوی خود کرده اید. مهم نیست که چه مدتی است که شما این سایت را دارید و یا اینکه محتوای آن چه چیزی است، شما باید از داشته هایتان محافظت کنید.

هیچ کس دوست ندارد ببیند که تمام زحماتش به هدر رفته است. اگراز هیچ روشی برای حفظ امنیت وب سایت خود استفاده نمی کنید بدانید که در معرض خطر هستید.

چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند این است که دلیل هک کردن بسیاری از وب سایت ها سئو است.

صرفا هدف یک هکر صرفا برداشتن اطلاعات شخصی نیست. ممکن است هدف آنها ضربه به سئو یک سایت و آلوده کردن آن باشد. لینک هایی در قسمت های مختلف صفحات قرار گرفته می شوند و این بک لینک ها به عنوان اسپم شناسایی می شوند.

هنگامی که وبسایت شما این لینک های اسپم را داشته باشد ، گوگل آن لینک ها را در بلک لیست قرار می دهد.

با قرار گرفتن در بلک لیست گوگل شما درصد بسیاری از ترافیک تان را از دست می دهید و شاید هیچوقت نتوانید دوباره این نرخ ترافیک را به دست بیاورید.

شما باید با استفاده از ابزارهای مختلف از بروز این نوع حملات هکری جلوگیری کنید.

اگر هم در بلک لیست قرار گرفته اید می توانید با پاک سازی لینک ها و یا معرفی لینک های خطرناک به گوگل ازبلک لیست خارج شوید.

حتی اگر بعد از قرارگیری در بلک لیست سایت خود را پاک کنید باز هم مدتی طول می کشد تا به رتبه قبلی تان برگردید.

3. کاربران به سایت های امن و معتبر توجه بیشتری دارند.

بسیاری از افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، احتمالاً با هشدارهای قرمزی مواجه می شوند که نشان می دهد سایت شما امن نیست.

اگر آنها ببینند که شما در URL خود HTTPS ندارید بلافاصله سایت شما را ترک می کنند. اگر صفحات وب شما نرخ تغییرات بالایی دارند، عدم امنیت شما می تواند به همین دلیل باشد.

حتی اگر گوگل را کنار بگذاریم و تاثیر امنیت را روی گوگل بررسی نکنیم همچنان پای کاربران وسط است. سایتی که از پروتکل امنیتی استفاده نمی کند، توسط کاربرانی که امنیت برای آن ها مهم است بازدید نمی شود.

امنیت وب سایت

وقتی سایت شما امن نباشد طبیعتا بانس ریت سایت پایین می آید. کاربران از صفحات وب سایت شما خارج می شوند و این عوامل سیگنالی منفی برای سایت شما محسوب می شود.

حتی اگر این مشکلات امنیتی را برطرف کنید همچنان نمی توانید اعتبار از دست رفته را برگردانید. برگرداندن اعتبار کار سختی است.

شما زمان و هزینه زیادی را برای بهینه سازی سئوی کلی وب سایت خود اختصاص داده اید، بنابراین چرا نباید به کاربران نشان دهید که امنیت آنها در هنگام بازدید از سایت برای شما مهم است؟

نتیجه گیری

امنیت سایت یک فرایند بلند مدت و ادامه دار است. باور داشته باشید که این امر باعث تغییرات مهمی در سئوی شما خواهد شد.

در هر لحظه و در هر موقعیتی باید امنیت سایت را به طور کامل بررسی کنید و تمامی ایرادات سایت را برطرف کنید. حتی اگر مجبور به پرداخت هزینه برای برخی از این ایرادات هم شدید، حتما این کار را انجام دهید.

تاثیر مستقیم و غیرمستقیم امنیت وب سیابت روی گوگل و سئو سایت کاملا مشخص است.

همچنین امنیت پایین مستقیما روی نرخ تبدیل سایت هم تاثیر می گذارد. اگر به رقبایتان نگاه کنید، احتمالا اولین چیزی که می بینید استفاده از پروتکل های امنیتی است.

پس اولین الویت شما باید امنیت وب سایتتان باشد. این امنیت می تواند شروع منحصر به فرد برای شروع دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان باشد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *