سئو چیست؟

روش بهینه سازی موتور جست و جو ( SEO ) الگویی برای دریافت میزان ورود و خروج افراد به وب سایت ها بر اساس آمار اصلی موتور جست و جو می باشد.

وظایف معمول تعریف شده برای سئو شامل موارد: ایجاد محتوای با کیفیت بسیار بالا، بهینه سازی محتوا حول کلمات کلیدی ویژه و ساخت لینک های پشتیبان می شود.

سئو هر سال در حال تغییر است و گوگل هم هیچ‌گاه از قوانین و معیارهای خود برای رتبه‌بندی سایت‌ها پرده بر نمی‌دارد. پس این کارشناسان سئو هستند که باید به دنبال راهی برای ارتقا رتبه‌ی سایت باشند. آن‌ها باید با تخصص خود الگوریتم‌ها و قوانین رتبه‌بندی گوگل را پیدا کنند. در این صورت با اجرای این قوانین می‌توان رتبه‌ی صفحات سایت را ارتقا داد.

در ادامه سعی داریم با زبانی ساده به آموزش رایگان سئو 2020 بپردازیم. این مطلب در چندین فصل و همراه با دسته‌بندی تهیه شده است. هدف از آن بررسی تمامی نکات ریز و درشت سئو سایت است. در صورتی که تمامی این نکات را در مورد سایت خود رعایت کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که سایت شما در مدت زمان کوتاه رتبه بالایی کسب کند.

همه‌ی این اطلاعات براساس تجارب چندین کارشناس سئو در طی 7 سال گذشته بدست آمده است. تلاش ما، ارائه‌ی آموزش درست سئو برای کمک به وبمسترها و مدیران مبتدی سایت‌هاست. در این صورت می‌توانید بازدید صفحات سایت خود را در مدت کوتاه افزایش دهید.

 

به عبارت دیگر:

سئو تمام موارد مرتبط با آمار سایت را در بخش اصلی (رایگان) نتایج جست و جو اصلاح می نماید.

سئو در مورد افزایش رتبه های ارگانیک سایت می باشد

مزیت اصلی از رتبه بندی برای کلمات کلیدی این است که، شما می توانید ماه به ماه حجم ورود و خروج رایگان به سایت خود را دریافت کنید.

ترافیک ارگانیک طبق 30 روز گذشته

در اینجا موضوعاتی که راهنمایی کاملی برای نحوه کار با سئو را پوشش می دهند، ارائه شده اند:

موتورهای جست و جو چگونه کار می کنند

حال که پاسخ سوال “چگونه سئو کار می کند؟” را دادیم، نوبت یادگیری نحوه عملکرد موتورهای جست و جو و مشخصاً گوگل می باشد.

هنگامی که شما چیزی را در گوگل (یا سایر موتورهای جست و جوگر) جست و جو می کنید، یک الگوریتم در زمان واقعی فعال شده تا شما را به “بهترین” نتایج مورد نظر هدایت کند.

به ویژه، گوگل عمل بررسی را از بین “هزاران از میلیون ها” صفحه برای یافتن نتایجی انجام می دهد تا بهترین پاسخ ها  برای شما بیابد.  

گوگل چگونه “بهترین” بودن نتیجه را ارزیابی می کند؟

حتی در صورتیکه گوگل عملکرد داخلی برای خود الگوریتم تعریف نکرده باشد، بر اساس امتیازات و آمارهای ارائه شده توسط گوگل، ما می دانیم که رتبه بندی سایت ها و صفحات وب بر این اساس انجام می شوند:

مرتبط بودن

در صورتی که شما “دستور پخت کیک شکلاتی” را جست و جو کنید، تمایلی برای دیدن صفحاتی در مورد تایرهای کامیون ندارید.

به این علت است که گوگل به دنبال صفحاتی می گردد که بیشترین نزدیکی را با کلمه کلیدی شما داشته باشد.

با این حال، گوگل به سادگی رتبه “بالاترین صفحه مرتبط” را به سایت ها ارائه نمی دهد. به این دلیل که هزاران (یا حتی میلیون ها) صفحه مرتبط در هر مرحله از جست و جو وجود خواهند داشت.

بطور مثال، کلمه کلیدی “دستور پخت کوکی” بالای 349 میلیون نتیجه را به همراه خواهد داشت.

نتایج جستجوی رسیپی کوکی

بنابراین برای قرار دادن نتایج در بالاترین نقطه، باید سه عنصر اصلی را مطابق  الگوریتم تعریف شده داشته باشند:

اعتبار

اعتبار به این معنی می باشد که: روش گوگل ارزیابی میزان تاثیر و قابل اعتماد بودن محتوای مورد نظر می باشد.

سوال این است: گوگل چگونه می داند که صفحه معتبر است؟

آن ها به تعداد صفحاتی که به صفحه مذکور لینک می شوند، نگاه می کنند:

لینک های سایت

(لینک هایی که از سایر صفحات هستند، بعنوان “صفحات پشتیبان” شناخته می شوند.)

به طور کلی، هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشد، رتبه صفحه مذکور نیز بالاتر می رود:

لینک های بیشتر رتبه بهتری به وجود می آورد

(در حقیقت، گوگل قابلیت سنجش اعتبار را بوسیله لینک هایی که از موتور جست و جو جدا می شوند را همچون یاهو، که پیش از این عمل مذکور را انجام می داد، دارد.)

بیهودگی

محتوا می تواند مرتبط و معتبر باشد. اما نباید بی فایده باشد، در واقع گوگل نمی خواهد صفحه ای را که دارای چنین محتویاتی است، در بالاترین نقطه نتایج جست و جو قرار دهد.

در حقیقت، گوگل علناً اعلام می کند که بین “بالاترین کیفیت محتوا” و “مفید بودن” آن مرزبندی قائل می شود.

((مرزبندی بین با کیفیت ترین محتوا و محتوای مفید))

تفاوت میان محتوای با کیفیت و محتوای مفید

گوگل: داشتن بالاترین کیفیت ضروری تر از محتوای با کیفیت نیست

بطور مثال، بیایید نتیجه جست و جو در مورد “رژیم پالئو” را بررسی کنیم.

نتیجه ابتدایی که بر روی آن کلیک می کنید (نتیجه A) کلمه ای که در درجه نخست به پالئو مرتبط است، می باشد. و بدلیل این که صفحه دارای مقادیر قابل توجهی محتوای با کیفیت می باشد، تعداد زیادی از افراد به آن لینک شده اند.

محتوای غیر سازمان یافته

اما، محتوا کاملا نامرتب است. و مملو از اصطلاحات نامفهومی می باشد که اغلب افراد آن ها را درک نمی کنند.

بررسی نتیجه دیگر (نتیجه B).

این صفحه توسط افرادی که اخیراً با رژیم پالئو آشنا شده اند، تهیه شده است. و وب سایت آن ها هیچ قرابتی با لینک هایی که به آن متصل شده اند، ندارد.

اما، محتوای آن ها در بخش های مشخص سازمان دهی شده اند. و به روشی نوشته شده اند که برای همگان قابل فهم باشد:

محتوای مفید

بسیار خب، آن صفحه در بالاترین رتبه “معیار بیهودگی” قرار خواهد گرفت. حتی با وجود این که نتیجه B دارای اطمینان و اعتبار کمتری نسبت به نتیجه A می باشد، با این حال همچنان عملکرد بهتری در گوگل خواهد داشت.

(در حقیقت، حتی ممکن است رتبه بالاتری از نتیجه A داشته باشد.)

معیارهای بیهودگی گوگل انطباق بی نظیری با “تجربیات کاربر” دارند.

به عبارت دیگر: چگونه کاربران به نتایج جست و جو جذب می شوند؟ در صورتی که گوگل متوجه شود افراد به نتیجه جست و جوی بخصوصی بسیار علاقه مند هستند، صفحه مذکور رتبه فوق العاده ای بدست خواهد آورد:

تجربه کاربری مثبت ، رتبه بندی را تقویت می کند

توصیه شماره 1 من برای بالاترین رتبه ها

وب سایتی ایجاد کنید که مردم عاشق آن شوند! موتورهای جست و جو بر اساس معیارهای علائم متفاوتی که می توانند میزان علاقه مردم به وب سایت ها را دریافت کنند، طراحی شده اند. سیگنال های واقعی دریافتی نقش بسیار مهم تری را در نتیجه گیری آن ها بازی می کنند نه سیگنال های مصنوعی.

و حال وقت آن رسیده که این مطالب را با آموزش گام به گام سئو عملی کنید.

سئو چگونه کار می کند

سئو بر اساس بهینه سازی سایت شما برای موتور جست و جویی که شما قصد دارید در رتبه بالای آن قرار داشته باشید، چه گوگل، بینگ، آمازون و یا یوتیوب.

به ویژه، مسئولیت شما حصول اطمینان از دیده شدن سایت در بالاترین نقطه بهترین جست و جو از نظر جست و جوی اشخاص، توسط موتور جست و جوگر می باشد.

نحوه تخمین  “بهترین” بودن نتیجه را بر اساس الگوریتمی که از معتبر بودن حساب کاربری، نظر سنجی های مرتبط، سرعت بالا آمدن سایت و غیره  انجام می شود.

(بطور مثال، گوگل دارای بیش از 200 عامل رتبه بندی بر اساس الگوریتم آن ها می باشد).

در بسیاری موارد، مردم فکر می کنند “بهینه سازی موتور جست و جو”، همان “گوگل سئو” می باشد. به همین علت در این راهنما ما قصد داریم بر بهینه سازی سایت شما برای گوگل متمرکز شویم.

نتایج جست و جوی پولی در مقابل نتایج پولی

نتایج بدست آمده از جست و جو دارای دو بخش مجزا می باشند: نتایج رایگان و پولی.

نتایج پولی و ارگانیک

نتایج جست و جوی رایگان

نتایج جست و جوی رایگان (برخی موارد بعنوان نتایج “طبیعی” ارجاع داده می شوند) نتایجی هستند که بر اساس الگوی 100% شایستگی رتبه بندی می شوند.

به عبارت دیگر، هیچ راهی برای پرداخت پول به گوگل یا سایر موتورهای جست و جو به منظور رسیدن به بالاترین نتایج جست و جو در موتورهای رایگان وجود ندارد.

رتبه نتایج بدست آمده توسط موتور جست و جوی رایگان بر اساس هزاران فاکتور رتبه بندی متفاوت انجام می شود. اما در واقع، صفحات وب یا وب سایت هایی که بعنوان نتایج رایگان توسط گوگل بدست می آیند، بسیار مرتبط، معتبر و مورد اطمینان فرض می شوند.

نتایج ارگانیک کیفیت بالاتری دارند

بطور کلی نتایج رایگان دارای کیفیت بالاتری هستند.

من جزئیات بسیاری برای نحوه عملکرد الگوریتم های موتور جست و جو دارم که بعدا به آن ها خواهم پرداخت. اما حال، مهمترین چیز این نکته می باشد:

هنگامی که ما از “سئو” صحبت می کنیم، در حقیقت راجع به قرار گرفتن وب سایت شما در بالاترین نقطه جست و جوی موتور رایگان بحث می کنیم.

نتایج پولی

نتایج پولی تبلیغاتی هستند که در بالا یا پایین نتایج رایگان قرار می گیرند.

رتبه بندی نتایج پولی بر اساس مبلغ پرداختی است

نتایج پولی بر اساس میزان پولی که پرداخت می کنید رتبه بندی می شوند.

تبلیغات پولی کاملا مستقل از فهرست بندی های رایگان می باشند. مبلغان در بخش نتایج پولی “رتبه بندی شده”  بر اساس میزان تشویق آن ها برای پرداخت پول به منظور جذب بازدید کننده واحد از بخشی از نتایج ویژه کار می کنند.

چرا سئو اهمیت دارد؟

بطور خلاصه: جست و جو منبع بزرگی از ورود و خروج می باشد.

در حقیقت، اینجا جاییست که اغلب حجم ورود و خروج به یک وب سایت از آن نشأت می گیرد:

اطلاعات ترافیک ارجاعی

همانطور که ملاحظه می کنید، نزدیک به 60% از حجم ورود و خروج به وب از طریق جست و جوی گوگل انجام می شود. و در صورتی که شما سایر حجم های ورود و خروج سایر موتورهای جست و جوگر مشهور (نظیر بینگ، یاهو و یوتیوب) را اضافه کنید، 70.6% از کل ورود و خروج به سایت از موتور جست و جو نشأت می گیرد.

منابع ترافیک سایت

اجازه دهید اهمیت سئو را با ذکر مثالی نشان دهم:

بطور مثال شما یک شرکت برگزار کننده مهمانی را اداره می کنید. طبق طراح کلمات کلیدی گوگل، چیزی حدود 110000 نفر ماهیانه به دنبال “برگزار کنندگان مهمانی” هستند.

تعداد جستجو

110000 جست و جو برای برگزارکنندگان مهمانی در هر ماه

توجه داشته باشید که با قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل، حدود 20% از کلیه کلیک ها را بدست خواهید آورد، و در صورتی که وب سایت شما در بالاترین نقطه در هر ماه قرار داشته باشد، به معنی داشتن 22000 بازدید کننده، خواهد بود.

تعداد کلیک

اولین نتیجه در گوگل که حدود 20% تمام کلیک ها را دریافت کرد.

اما بیایید تعیین کنیم که این مقدار بازدید کننده چه مقدار ارزش خواهند داشت؟

بطور میانگین تبلیغ کننده برای جست و جوی یک عبارت حدود 1 دلار با هر کلیک پرداخت می کند. به این معنی که سایتی با حجم 22000 بازدید کننده، ارزش تقریبی 22000 دلار در ماه خواهد داشت.

ارزش هر کلیک

و تنها برای همین عبارت. در صورتی که سایت شما منطبق بر سئو باشد، می توانید چیزی حدود صدها (و برخی مواقع هزاران)کلمه کلیدی متفاوت داشته باشید.

در سایر صنایع، نظیر بیمه یا املاک، ارزش موتور جست و جوگر برای تخمین حجم ورود و خروج به سایت به طور فوق العاده ای بالاتر است.

بطور مثال، تبلیغ کنندگان برای هر کلیک بر روی عبارت “نکاتی در مورد هزینه بیمه خودرو” حدود 45 دلار پرداخت می کنند.

ارزش ترافیک موتور جستجو در بین صنایع

موتورهای جست و جو ارزش صنایع گوناگون را  تعیین می کند.

مشتریان و کلمات کلیدی

پیش از این که در جزئیات عناوین تگ شده و HTML غرق شوید، ضروریست که مهمترین مرحله را فراموش نکنید:

مشتری و جست و جوی کلمه کلیدی.

اینجا جاییست که متوجه خواهید شد مشتری شما به دنبال چه چیزیست …. و دقیقا از چه کلمات و عباراتی برای جست و جو استفاده می کنند. آن راهیست که شما می توانید به سایت خود بر اساس چیزهایی که مشتری شما روزانه جست و جو می کند، رتبه دهید.

خوب به نظر می رسد؟ در اینجا دقیقا شرح می دهیم که چگونه آن کار را انجام دهید.

بررسی مشتری

اگر در حال حاضر یک تجارت آنلاین را اداره می کنید، احتمالا نظر خوبیست که بدانید مشتری هدف شما چه شکلی است. 

(همچنین به عنوان “شخصیت مشتری” شناخته می شود).

در اینجا مثالی می زنیم:

پرسونا بسکتبال

شخصیت: خانواده بازیکن بسکتبالیست دبیرستانی

شخصیت بسکتبالیست

این مدل از مشتریان تنها به شما کمک نمی کنند تا محصولاتی را که مردم می خواهند تولید کنید. این مهمترین بخش سئو و بازاریابی محتواست.

من توضیح خواهم داد …

برای موفقیت در سئو، شما نیاز دارید محتوا را حول موضوعاتی که مشتریتان جست و جو می کند، ایجاد کنید.

و اگر چه شما می دانید که مشتریتان چه کسی است، اما اغلب درک انواع چیزهایی که آن ها به دنبالشان هستند (بیش از قبل)  غیر ممکن خواهد بود.

بهترین راه برای دقیق شدن در مشتری هدف شما چیست؟ هاب اسپات* ابزار شخصی من را ایجاد می کند.

ابزار ساختن پرسونای من

*(نکته اضافه شده توسط مترجم): تعریف HubSpot’s : توسعه دهنده و بازاریاب محصولات نرم افزاری برای بازاریابی داخلی و فروش. (منبع: ویکی پدیا)

این ابزار جذاب و رایگان به شما کمک خواهد کرد تا مشتری شخصی خود را مرحله به مرحله ایجاد کنید. در انتهای فرآیند شما آواتار دقیقی خواهید داشت که می توانید بارها و بارها به آن مراجعه کنید.

بازبینی پرسونا

بسیار خوب!

یافتن کلمات کلیدی

حال که شما مشتری شخصی خود را دارید، نوبت به مرحله بعدی می رسد: جست و جوی کلمه کلیدی.

اینجا جاییست که شما داخل عبارات و کلمات دقیق (جست و جوی نظر سنجی ها) و بر اساس نوع مشتریان در داخل جعبه جست و جو نفوذ خواهید کرد.

در کل، کلمات کلیدی به دو صورت طبقه بندی می شوند: افرادی که عادت دارند بفهمند شما چه چیزی می فروشید (کلمه کلیدی تولید).

شما همچنین دارای کلمات کلیدی ملاقات کنندگانی را دارید که بطور خاص به دنبال چیزی که شما می فروشید نیستند (کلمات کلیدی اطلاعاتی).

محصولات در مقابل کلمات کلیدی اطلاعاتی

کلمات کلیدی تولیدی در مقابل اطلاعاتی

نظرتان در مورد یک مثال چیست؟

اجازه دهید بگویم شما وب سایتی تجاری که کفش های تنیس می فروشد را اداره می کنید.

کلمات کلیدی سبد محصول شما چنین چیزهایی می توانند باشند:

  • ارسال رایگان کفش های تنیس
  • کفش های تنیس نایک
  • کفش های تنیس برای پاهای صاف

در طرف مقابل، کلمات اطلاعاتی چیزهایی هستند که بازدید کنندگان شما به آن ها علاقه نشان می دهند در حالی که برای جست و جوی کفش ها ضروری نمی باشند:

  • آموزش سرویس زدن
  • چگونه خطاهای ناخواسته را متوقف کنیم
  • شکل صحیح ضربه بک هند
  • چگونه سرویس چرخشی بزنیم

و به منظور موفقیت با سئو، شما باید سایت خود را حول هر دو مدل کلمات کلیدی بهینه سازی کنید.

به این صورت، هنگامی که مشتری محصول شما را جست و جو می کند، شما در موتور جست و جو ظاهر خواهید شد.

و برای کلیمات کلیدی که مشتریان شما هنگامی که آن ها به دنبال محصول یا خدماتتان نمی باشند، ظاهر می شوند.

توصیه های بررسی کلمه کلیدی

اینجا تعدادی توصیه برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارند.

ابتدا، از تکمیل کن خودکار(Google Autocomplete)  گوگل استفاده کنید.

احتمالا پیش از این با چنین قابلیتی برخورد کرده بودید.

هنگامی که شما شروع به نوشتن چیزی در گوگل می کنید، تعدادی زیر شاخه به شما پیشنهاد می شود:

تکمیل خودکار گوگل

توصیه من به شما این است که نظرات خود را در گوگل تایپ کرده و هر پیشنهادی که می آید را با آن ترکیب کنید.

دوم، کلمات و عبارات را در Answer The Public تایپ کنید.

answer-the-public

این ابزار رایگان برای یافتن کلمات کلیدی اطلاعاتی بسیار عالی است.

بطور مثال، در صورتی که شما قصد داشته باشید جست و جو در مورد رژیم پالئو را اجرا کنید، باید عبارت “رژیم پالئو” را در نوار جست و جو وارد کنید.

نتایج جستجو رژیم پالئو در answer the public

و موتور جست و جو سوالاتی که حول آن موضوع پرسیده اند را برای شما فهرست خواهد کرد.

بطور مثال، یکی از سوالاتی که من پیدا کردم “آیا رژیم پالئو کلسترول را افزایش خواهد داد؟” بود.

کلسترول رژیم پالئو در answer the public

سوالی فوق العاده در مورد یک بلاگ یا ویدئو.

بعد، از ابزار بررسی کلمه کلیدی استفاده کنید.

ابزار کلمه کلیدی می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید چه تعداد افراد هر کلمه کلیدی را جست و جو کرده و چقدر دشوار خواهد بود تا آن را در صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل قرار دهد.

به عبارت دیگر، آن ها به شما کمک می کنند تا بهترین کلمات کلیدی را از فهرست خود انتخاب کنید. در آنجا یک میلیون و یک ابزار بررسی کلمه کلیدی وجود دارد.

در اینجا چندین مورد وجود دارد که پیشنهاد می دهم بررسی کنید:

اما بهترین ابزار رایگان برنامه طراح کلمه کلیدی گوگل می باشد.

google keyword planner

حتی با وجود این که طراحی کلمه کلیدی برای کمک به افراد با استفاده از گروه های تبلیغاتی گوگل برنامه ریزی شده، با این حال همچنان می تواند برای یافتن کلمات کلیدی در سئو به شما یاری برساند.

تمام چیزی که شما نیاز دارید وارد کردن عبارت تولید کلمه یا کلمه کلیدی اطلاعاتی داخل آن می باشد.

جستجوی رژیم پالئو در گوگل کیوورد پلنر

سپس داده هایی با عبارات دقیق (نظیر حجم کلمات مورد جست و جو) و فهرست کلمات کلیدی مرتبط را دریافت خواهید کرد.

کلمات گوگل کیوورد پلنر

اگر چه حجم کلمات مورد جست و جو نوعی دردسر محسوب می شود، با این حال حداقل تعدادی نظریه در مورد این که کلمه کلیدی مورد نظر چند مرتبه در ماه جست و جو می شود را به شما ارائه می دهد.

در صورتی که تمایلی به استفاده بیشتر از حجم داده کلمات مورد جست و جو ندارید، نیازمند اجرای برنامه تبلیغاتی گوگل هستید.

استارت کمپین گوگل کیورد پلنر

اولین مرتبه ای که با سئو کار می کنید، می توانید هدف خود را بیشتر بر روی کلمات کلیدی رقابتی بگذارید. اما هنگامی که قصد شروع به کار را دارید، در جملات یا عبارات طولانی گیر می افتید.

بطرو مثال، هنگامی که من شروع به ایجاد وبلاگ خودم نمودم، تقریبا 100% محتویاتی که من مورد استفاده قرار می دادم جزو عبارات طولانی طبقه بندی می شدند، کلمات کلیدی اطلاعاتی نظیر “چگونه لینک های پشتیبان با کیفیت بسیار بالا بدست بیاوریم”:

کلمات کلیدی دم بلند اطلاعاتی

چگونه در سال 2019 لینک های پشتیبانی با کیفیت بالا دریافت کنیم. (7 استراتژی جدید)

 

محتوای منطبق بر سئو

هیچ رازی برای کار کردن با سئو وجود ندارد و تنها باید مرتبط با محتوا باشد.

بطور کل، بهترین محتوایی که شما می توانید از آن استفاده کنید، محتواییست که بالاترین رتبه را داشته باشد. که (واضح است) کار چندان ساده ای نیست. اما اگر مطابق با قوانین سئو مطالب را بنویسید، نتیجه مناسبی بدست خواهید آورد.

در اینجا جزئیات بیشتری برای چگونگی ایجاد یک محتوای منطبق بر سئو را شرح می دهیم.

ایجاد محتوا برای صفحات خدماتی و تولیدی

محتوای متناسب با صفحات تولیدی و خدماتی باید همچنان بسیار با کیفیت باقی بمانند. با این حال به معنی تمایل شما برای تبدیل شدن سایتتان به یک وبلاگ نمی باشد.

در حقیقت، هدف اصلی صفحات محصول شما می تواند تبدیل شدن از یک مرورگر به رهبران و مشتریان باشد. به همین دلیل شما می خواهید صفحه محصولتان بر روی ویژگی ها و مزایایی که محصول شما پیشنهاد می دهد، متمرکز باشد.

بطور مثال، به صفحه اصلی شرکت بارماتیک Baremetics  نگاه کنید.

صفحه اصلی baremetrics

در بسیاری موارد، حتی با وجود این که این یک وبلاگ یا مقاله نیست، اما همچنان یک محتوای با کیفیت بسیار بالاست. همانطور که مشاهده می کنید، صفحه شرکت طراحی بسیار خوبی داشته و ویژگی های کلیدی محصول به خوبی معرفی شده اند.

ویژگی های baremetrics

بنابراین ممکن است شخصی در مورد کلمه کلیدی “نرم افزار پیش بینی نوآوری” جست و جویی انجام دهد، بر این اساس او می تواند موارد با ارزشی از این صفحه پیدا کند حتی در شرایطی که هدف اصلی صفحه ورود بعنوان یک تاجر است.

نتیجه کل؟ تا آنجایی که ممکن است محتوای مفید برای صفحه محصول خود تولید کنید. اما نباید فراموش کنید که تغییرات هدف شماره 1 شما هستند.

ایجاد محتوای وبلاگ بسیار با کیفیت

هنگامی که افراد در مورد چیزهایی نظیر “محتوا شاه است” صحبت می کنند، آن ها در خصوص نوعی از محتوای مفید بحث می کنند که در باگ ها منتشر می شوند.

(بعبارت دیگر: ممکن است شما محتویاتی پیدا کنید که چندان مرتبط با محصول یا خدمات نمی باشند.)

و هیچ شکی وجود ندارد که تولید محتوای فوق العاده می تواند به بهبود رتبه گوگل شما کمک شایانی نماید.

در حقیقت، هاب اسپات دریافت که محتوای منتشر شده بر اساس استاندارد چیزی حدود 350% بیش از سایت هایی که تلاش چندانی برای مناسب بودن محتویات با بازاریابی نمی کنند، حجم ورود و خروج بدست می آورند.

ترافیک hubspot

تاثیر ماهیانه پست های بلاگ

بر روی حجم ورود و خروج

من قصد دارم عملکرد این دیدگاه را اثبات نمایم.

به لطف محتوای بسیار با کیفیت، سایت من هر ماه حدود 175.868 هزار بازدید کننده دارد.

ترافیک ارگانیک جستجو

و اگر تنها صفحات مرتبط با محصول را جمع می کردم گوگل هرگز حجم ورود و خروج بیشتری به من ارائه نمی داد. اکنون این نحوه عملکرد سئو در سال 2019 است.

امروز به منظور موفقیت در بهینه سازی موتور جست و جو، سایت شما نیاز دارد تا موضوعات جذابی را بر اساس یک اصل ثابت قرار دهد.

در حقیقت، آخرین آمار ثبت شده از وردپرس نشان می دهد که 70 میلیون بلاگ ماهیانه بیرون می آنید:

70 میلیون مقاله جدید

و تنها بر اساس آمار وردپرس، افراد میلیون ها پست بر اساس پلتفرم های متوسط و تجاری منتشر می کنند.

نتیجه کل؟ برای قرار گرفتن محتوای شما (و رتبه) در 2019 ، سایت شما نیاز دارد تا انتظارات را برآورده سازد. از طرفی، صفحه شما ممکن است توسط میلیون ها پست که روزانه بیرون می آیند، دفن شود.

مثال هایی برای محتویات بسیار با کیفیت

حال من قصد دارم تعدادی مثال از محتویات بسیار با کیفیت که در سال 2019 بسیار خوب عمل کرده اند را مثال بزنم.

فهرست های کامل

یک فهرست کامل می تواند شامل لیستی از توصیه ها، عناوین، تکنیک ها، دستورالعمل ها … یا هر چیزی که شما در مورد آن فکر می کنید، باشد.

این ها بسیار با ارزش هستند زیرا شما از میان منابع متعدد عناوین مفیدی را قرار داده اید. پس بجای این که افراد  مجبور باشند یک پست از 20 نکته و سایر پست ها با 12 نکته را مطالعه کنند، محتوای شما همه چیز را به آن ها تنها در یک صفحه خواهد داد.

بطور مثال، من فهرستی از 175 استراتژی ساخت لینک را در بلاگ خودم قرار دادم:

استراتژی لینک سازی

به لطف فهرست کاملم، شما اکنون می توانید با یک توقف تمام مواردی که برای ساخت لینک نیاز دارید را پیدا کنید.

و بدلیل ارائه محتوای بسیار ارزشمند، 935 سایت متفاوت به آن لینک شده اند.

استراتژی لینک سازی - دامین های ارجاع دهنده

این پست همچنین حدود 4500 بازدیدکننده در طول ماه برای من به ارمغان آورد.

ترافیک استراتژی لینک سازی

بسیار عالی.

راهنمای گام به گام

راهنماهای گام به گام به قدمت خود اینترنت می باشند. و آن ها همچنان می توانند عملکردی عالی داشته باشند.

بطور مثال، راهنمای استراتژی سئو در وبلاگ من همچنان بسیار خوب عمل می کند.

استراتژی سئو 2019

استراتژی گام به گام سئو برای سال 2019

بر این اساس من مطمئن شدم که بطور فوق العاده ای به عمق هر مرحله می روم.

مراحل استراتژی لینک سازی

به این ترتیب، محتوای من از تعداد بسیار زیادی استراتژی سئو که جزئیات کلیدی ایجاد کرده بودند، متمایز شد.

پس بنابراین، شما در هر مرحله می خواهید کاملا دقیق باشید. به این ترتیب، محتوای شما باید از سایر راهنماهای مرحله به مرحله متمایز باشد.

این صفحه واحد در هر ماه 2771 بازدیدکننده حاصل از جست و جوی رایگان دارد:

ترافیک استراتژی سئو

محتوای همراه با داده

بازسومو بعنوان بخشی از “گزارش تجاری محتوا”  اخیرا 100 میلیون پست را بررسی کرده است.

اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی buzzsumo

آن ها دریافتند که به اشتراک گذاری لینک دادن به محتوا  برای افراد بسیار سخت تر می باشد. چرا؟ از سال 2015 انفجار میزان انتشار محتوا سبب شده تا تمایز قائل شدن بین آن ها دشوارتر شود.

یکی از نکات مثبتی که آن ها متوجه شدند، “اعتبارجست و جو و ارجاع دائم به محتوا جهت دسترسی به لینک ها بود.”

به عبارت دیگر: محتوای همراه با داده همچنان عملکرد بسیار مطلوبی دارد.

من به این نکته مطابق با محتوای وبلاگم توجه کردم.

بطور مثال، در سال 2016 من این دو پست را منتشر کردم:

ساید بای ساید

چگونه 260.7% بیشتر حجم ورود و خروج در 14 روز دریافت کنیم.

ما 1 میلیون نتایج جست و جو را تجزیه و تحلیل کردیم.

یک مورد مطالعه این بود:

بازنویسی محتوای صفحه اصلی

چگونه 260.7% بیشتر حجم ورود و خروج در 14 روز دریافت کنیم.

 مطلب دیگر تکه ای از یک مطالعه اصلی ترکیب شده با داده بود:

رتبه بندی موتور جستجو

ما 1 میلیون نتایج جست و جو را تجزیه و تحلیل کردیم. این چیزیست که از سئو یاد گرفته ایم.

فکر می کنید کدام یک از آن ها بهتر بودند؟

در آن تاریخ، مورد مطالعه من 782 لینک دارد:

لینک های محتوای بازسازی شده

با این حال برنامه راهنمای داده های من تعداد لینک ها را K10.6 نشان داد:

لینک های رتبه بندی موتورهای جستجو

این یک خبر خوب بود. اما خبر بد این است که ایجاد این نوع محتوای داده محور می تواند واقعا گول زننده باشد.

اما در صورتی که علاقه مند به مواجه شدن با چالش داشته باشید، این مقاله می تواند به شما نشان دهد که چگونه با یک محتوای مطالعه اصل شروع به کار کنید.

راهنماهای کامل

راهنماهای کامل بسیار مشابه فهرست های کامل هستند که پیش از این در موردشان بحث کردیم.

تفاوت مهمی که با راهنمای کامل ایجاد می شود این است که، لزومی ندارد شما فهرست سنگینی از توصیه ها یا مثال ها را بیان کنید. در عوض، شما هر گوشه ای که در مورد موضوع تعریف شده اثری وجود دارد را پوشش می دهید.

بله، شما همچنان می خواهید استراتژی های عملگرا را پوشش دهید. اما هدف اصلی ارائه تمام چیزهایی که یک شخص نیاز دارد تا در مورد موضوع از یک صفحه واحد دریافت کند، می باشد.

بطور مثال:

اخیرا من فهرست کامل خود را برای ایجاد لینک استراتژی ها تهیه کردم.

استراتژی لینک سازی 2

استراتژی های ایجاد لینک: فهرست کامل

برای برخی افراد که به دنبال فهرستی پربار از تکنیک های عملی می باشند، این بهترین تکه از یک محتوا می باشد. اما در مورد کسانی که می خواهند درک کنند تا ایجاد لینک چگونه است چه؟ و یا چرا ایجاد لینک های پشتیبان برای سئو با اهمیت است؟

فهرست من نمی توانست به آن ها کمک کند.

دلیل این که من فهرست کاملی از راهنمای ایجاد لینک تهیه کردم.

لینک سازی 2019

ایجاد لینک برای سئو: راهنمای کاربردی (به روز رسانی سال 2019)

بله، این راهنما دارای تعدادی استراتژی می باشد. اما تمرکز بر روی افرادی است که درک کاملی از عنوان “ایجاد لینک” داشته باشند.

محتوا های لینک سازی

توصیه حرفه ای: موضوعات جدید و پرطرفدار را پوشش دهید تا راهنمای شما را تقویت کنند.

بطور مثال، راهنمای استفاده از رژیم کتوژنیک که در سال 2013 منتشر شد، تنها حرکتی بود برای بدست آوردن جذابیت.

مقاله محرک کتوژنیک

به دلیل این که راهنمای مذکور  یکی از اولین ها در نوع خود بود، هزاران بلاگر که در زمینه پالئو فعالیت می کردند به آن لینک داده و مطالبشان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

محتوای بصری

یکی از مطالعات صنعتی که اخیرا انجام شده نشان داده محتوای بصری (اینفوگرافی ها)، شیوه ای مناسب برای دریافت لینک ها می باشد.

چارت محتوای اینفوگرافیک

البته، اینفوگرافی ها تنها راه ایجاد محتوای بصری نمی باشند. روش های دیگری نظیر ویدئوها، فلوچارت ها، اسکرین شات ها و غیره نیز وجود دارند. و یا حتی شما ممکن است انواع محتویات بصری را باهم ترکیب کنید، نظیر “نمودارهای ساختاری”.

اگر برای شروع آماده هستید، من مطالعه فهرست ایده ها و مثال های محتویات بصری را به شما پیشنهاد می دهم.

مبای سئو داخلی

صفحه سئو روشی است برای حصول اطمینان از این که گوگل بتواند صفحات وب شما را پیدا کرده و آن ها را در نتایج نمایش دهد. نتایجی که باید دارای ارتباط کامل، جزئیات و محتویات مفید برای جست و جوی عباراتی که شما در تلاش هستید تا آن ها را نشان دهید، باشند.

سئو داخلی

به ویژه، گوگل در صفحات شما به دنبال کلمات و عبارات ویژه می گردد.

فاکتور های رتبه بندی

و هنگامی که به نظر می رسد چندین بار موضوعی مشابه یافت شده، گوگل اعلام می کند: “این صفحه با کلمه کلیدی مطابق است!”

به همین دلیل است که استفاده از کلمه کلیدی هدف در صفحه شما، بدون رفتن به بالای صفحه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

(بسیار بیشتر از قبل)

و حال اجازه دهید تا نحوه بهینه سازی صفحه سئوی شما را پوشش دهیم.

راه اندازی یوست (Youst)

در صورتی که سایت شما بر روی ورد پرس اجرا می شود، بهترین پیشنهاد استفاده از پلاگین یوست سئو می باشد.

خیر، یواست دکمه ای جادویی که بطور خودکار سایت شما را بهینه سازی کند، نمی باشد.

اما یوست تنظیم موضوع سایت شما و ایجاد تگ توضیحی را برای شما ساده تر می سازد.

عنوان و توضیحات سئو در یوآست

بطور کلی این برنامه دارای ویژگی های دیگری برای بهینه سازی سایت شما می باشد.

ویژگی های یوآست

در صورتی که سایت شما بر روی پلتفرم دیگری اجرا می شود (نظیر شاپیفای یا ویکس)، آن ها دارای امکاناتی مطابق با ویژگی های برنامه سئوی یوست می باشند.

از کلمه کلیدی خود در برچسب عنوان استفاده کنید

قانون شماره یک در صفحه سئو این است:

از کلمه کلیدی خود در برچسب عنوان خود استفاده نمایید.

چرا چنین چیزی اهمیت دارد؟

خب، هنگامی که در صفحه بهینه سازی صورت می گیرد، برچسب عنوان شما، مهمترین بخش صفحه شما محسوب خواهد شد.

چارت کلمات کلیدی در تگ عنوان

ظاهر شدن کلمه کلیدی در برچسب عنوان (تنظیم دقیق)

به این صورت در مورد آن فکر کنید:

برچسب عنوان شما، خلاصه ای از موضوعات کلی صفحه شما را ارائه می دهد. و هنگامی که شما از کلمه کلیدی خودتان در برچسب عنوان استفاده می نمایید، به گوگل می گویید موضوع صفحه شما در مورد کلمه کلیدی می باشد.

بطور مثال، من فهرستی از 17 توصیه سئو را چند ماه پیش منتشر کردم.

17 نکته سئو

و کلمه کلیدی هدف من برای این صفحه “توصیه های سئو” بود.

چیزی که من را مجبور می کرد تا از دقیق بودن برچسب عنوانم اطمینان حاصل کنم این بود:

کلمات کلیدی در تگ عنوان

بهینه سازی توضیحات متای شما برای کلیک ها

توضیحات متای (Meta Description)  شما به اندازه برچسب عنوانتان اهمیت ندارد.

در حقیقت، گوگل می گوید آن ها توجه چندانی به توضیحات شما (یا کلمات کلیدی متا) ندارند.

کلمات کلیدی متای گوگل

پس چرا شما باید برای ایجاد یک شرح به زحمت بیافتید؟

زیرا افراد از شرح شما به منظور فهمیدن این که آیا بر روی نتایج شما کلیک بکنند یا نکنند، استفاده می نمایند.

بطور مثال، این شرح را از یک صفحه با اهمیت سایت من بررسی کنیم:

توضیحات ابزار سئو در نتایج جستجو

ملاحظه می کنید که من واقعا چگونه محتوای خود را می فروشم؟ شرح فریبنده “دزدها” که مطالبی را از سایت هایی که دارای رتبه های بالاتری از من هستند، بدست می آورم.

توصیه حرفه ای: از کلمه کلیدی اصلی در شرح خود استفاده نمایید. هنگامی که شخصی در مورد یک موضوع جست و جو می کند، گوگل کلمه کلیدی شما را پر رنگ خواهد کرد… این عمل به سایت شما کمک خواهد کرد تا بسیار بیشتر در The Serps متمایز شود.

توضیحات رژیم پالئو در نتایج جستجو

استفاده از کلمات کلیدی در محتوای شما

مرحله بعد، شما می خواهید کلمه کلیدی خود را در صفحه خود قرار دهید.

به این ترتیب، گوگل شما را از این که صفحه شما واقعا منطبق بر موضوع می باشد، مطمئن می نماید.

بطور مثال، برای توصیه های سئو که پیش از این در مورد آن ها بحث نمودم، ملاحظه می کنید که من کلمه کلیدی حاوی 150 حرف را وارد نمودم:

نکات سئو در استفاده از کلمات کلیدی

همچنین من کلمه کلیدی را چندین مرتبه در کل محتوا پخش کردم.

نکات سئو در محتوا

بطور کل، من از کلمه اصلی خودم 6 مرتبه در محتوا استفاده کردم. و توجه داشته باشید که محتوای من تنها شامل 3000 کلمه می شد که نشان می دهد کلمه کلیدی چندان طویلی نیست. با این حال همین مقدار برای گوگل کافیست تا موضوع اصلی محتوای من را تحلیل کند.

یک موضوع مهم که باید به آن توجه کنید این است، شما قصد ندارید به بالای صفحه رفته و از کلمه کلیدی با x100 حرف در هر صفحه استفاده کنید.

این عمل سیاهیست که در استراتژی سئو “بیش از حد بودن کلمه کلیدی” نام داشته و با استفاده از آن سایت شما مجازات خواهد شد.

استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی

نتیجه کلی؟ کلمه اصلی خود را تنها برای چند مرتبه وارد نمایید. مشکل بزرگی نیست چنانچه شما مقداری از اندازه کلمه کلیدی موردتان را کاهش دهید. اما، در صورتی که برخی کلمات کلیدی را عمداً در محتوای خود قرار داده اید، شما دقیقا کاری کرده اید که به سایت شما ضرر بیشتری وارد شود.

استفاده از کلمات هم خانواده و متفاوت

مطمئن شوید که از کلمات هدف متفاوت و هم خانواده در کل محتوای خود استفاده کرده اید.

این عمل می تواند به هزاران کلمه کلیدی متفاوت در صفحه واحد شما کمک کند.

بطور مثال، این پست را از سایت من بررسی کنید.

15 ابزار لینک سازی

    بدلیل این که من کلمه کلیدی خودم را در برچسب عنوان و محتوا وارد نموده ام، جای هیچ شگفتی نیست که در این بخش سایت من جزو 5 رتبه برتر قرار گرفته باشد:

رتبه بندی ابزار لینک سازی

همچنین من تعداد زیادی کلمه کلیدی که به نام کلمات کلیدی LSI ( کلمات کلیدی دم بلند ) شناخته می شوند را وارد کردم.

(کلمات کلیدی LSI دارای بخش های پایه ای بسیار مرتبط با کلمه کلیدی اصلی من می باشند.)

برای مثال، من کلمه کلیدی نظیر “ابزار توسعه” و “تجزیه و تحلیل لینک پشتیبانی” را در پست وارد کردم.

کلمات کلیدی دم بلند

در مورد سایر مثال ها چه؟

اجازه دهید تنها در مورد مقاله ای منتشر شده که کلمه کلیدی “توصیه های بازاریابی دیجیتال” را بهینه سازی کرده، صحبت کنیم.

خب، تنها چیزی که شما می خواهید استفاده از بخش های متغیر در محتوایتان می باشد:

  • توصیه هایی برای بازاریابی دیجیتال
  • توصیه هایی برای نوشتن بلاگ
  • توصیه های برای بازاریابی تازه کار

حدس های گوگل

آیا متوجه تغییری در محتوای خود شدید؟

بهینه سازی تصاویر

برعکس مقاله های متن محور، موتورهای جست و جوگر اوقات سختی را برای درک این که چه چیزهایی داخل یک عکس وجود دارد، صرف می کنند.

پس آن ها بر اساس نام فایل تصویر شما، متن یا عنوانی که بتوانند مفهوم کلی عکس مورد نظر را درک کنند، بررسی را انجام می دهند.

و در صورتی که شما سایتی با تعداد زیادی تصویر راه اندازی کرده اید، سئوی عکس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد شد. بنابراین، همانطور که پیش از این ذکر شد، گوگل اوقات سختی را برای درک موضوعات صفحه شما خواهد داشت.

با توجه به این موضوع، اینجا نحوه بهینه سازی تصاویرتان را شرح خواهیم داد:

ابتدا، نام مشخصی برای فایل تصویر خود انتخاب کنید. بطور مثال، اسکرین شات گرفته شده از اعداد ثبت شده یکی از راهنماهای ما را بررسی کنید.

361 کامنت

برای این منظور ما از این نام را برای فایل انتخاب کردیم: موبایل-سئو-راهنما- نظرات. Png.

نمونه.

مرحله بعد، از عکس به همراه متنی که تصویرتان را شرح دهد، استفاده کنید.

متن alt

بلاخره، برای عکستان یک موضوع انتخاب کنید. من قصد ندارم در این مرحله جندان غرق شوم. بلکه تنها متن خودم را اینجا کپی و جای گذاری می کنم.

تجربه کاربر

شما می توانید از صفحه وبی استفاده کنید که بسیار عالی برای سئو بهینه سازی شده است.

اما این شبیه به چه چیزیست؟

وبسایت زشت

برای یک سایت نمی شود برای  مدت بسیار طولانی رتبه را حفظ کرد.

حتی با وجود این که تجربه کاربر بسیار تعیین کننده است (در حالی که برای موتورهای جست و جوی مهم نظیر گوگل، بینگ و یاهو بررسی این معیار بسیار مشکل است)، موضوع مذکور تاثیر غیر مستقیمی بر سئوی شما خواهد داشت.

با تمام این احوالات، در صورتی که کار با امکانات سایت شما مشکل باشد، مردم تمایل چندانی در به اشتراک گذاری آن نخواهند داشت. و بدون لینک ها و اشتراک گذاری ها، شانس های شما برای قرار گرفتن در بالاترین رتبه های گوگل نزدیک به صفر می باشد.

در صورتی که علاقه داشته باشید تا در مورد UX یاد بگیرید، این راهنما یک نقطه شروع بسیار عالیست.

کیفیت محتوا

احتمالا این جلمه را شنیده اید که “محتوای بسیار با کیفیت” اهمیت بالایی دارد.

و چنین است.

اما مساله مهم همانطور که پیش از این گفتم این است، بالا بودن کیفیت محتوا کافی نیست.

در صورتی که بخواهید محتوایی متناسب با رتبه سال 2019 داشته باشید، تنها چیزی که به آن نیاز دارید کم نشدن جذابیت سایتتان است.

همچنین شما نیاز دارید نیازهای مردمی که کلمه کلیدی هدفتان را جست و جو می کنند، در نظر بگیرید.

بطور مثال، این چک لیست ممیزی گام به گام سئو را در وبلاگ من بررسی کنید.

وضعیت نهایی سئو

موضوع مذکور شامل مراحل فوق العاده دقیقی می باشد:

قدم های وضعین نهایی سئو

ده ها تصویر با وضوح بالا:

اسکرین شات از وضعیت نهایی سئو

و در کل، این دقیقا همان چیزیست که افراد در “ممیزی سئو” علاقه دارند مطالعه کنند.

در این بخش من تعدادی از مبانی صفحه سئو را پوشش داده ام. اما در  صورتی که احساس می کنید فرصت چندانی برای وقت گذاشتن در مبانی ندارید و می خواهید پیشرفت کنید، ویدئوی اموزشی سئو را مشاهده کنید:

معرفی سئوی فنی ( تکنیکال )

سئوی فنی یک موضوع بسیار عظیم است. هدف اصلی سئوی فنی این است که موتورهای جست و جوگر بتوانند به سادگی محتویات صفحه وب شما را بر روی صفحات مختلف پیدا کنند. اما در سال های اخیر، سئوی فنی گسترش بیشتری یافته و در موضوعاتی نظیر سرعت بارگذاری سایت، بهینه سازی موبایل و غیره ورود کرده است.

صادقانه باید بگوییم که اغلب مالکان سایت ها نیازی به نگرانی در مورد سئوی فنی ندارند.

(به ویژه اگر سایت شما در ورد پرس اجرا می شود.)

اما این به معنی رد کردن کامل سئوی فنی نمی باشد. یک حرکت اشتباه می تواند باعث حذف شدن کامل سایت شما شود.

مقاله no index ماز

به این ترتیب، در ابنجا خلاصه ای از نحوه کار با سئوی فنی (بدون نیاز به مهارت کد نویسی) را ملاحظه می کنید.

صحه گذاری سایت خود بوسیله ابزار جست و جوی گوگل

ابزار جست و جوی گوگل امکاناتی است برای حفظ سلامت و عملکرد سایت در گوگل.

(حقیقت جالب: بینگ دارای ابزار مشابهی به نام ابزار وب مستر بینگ می باشد.)

شما نیاز دارید تا مالکیت وب سایت خود را صحه گذاری کنید (که در گوگل نام این ابزار “جزئیات دامنه” نام دارد)، برای این منظور از GSC استفاده کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، به ابزار فوق العاده ای که به شما تعداد افرادی را که سایت شما را در نتایج بدست آمده گوگل مشاهده می کنند، دسترسی پیدا خواهید کرد:

 

کلیک های وبسایت backlinko

اما این فقط یک آسیب جزئی است.  

GSC دارای ویژگی های مفیدی است که به شما اجازه می دهد تا نقشه سایت خود را مستقیما در گوگل تایید کنید، در شکل زیر تعداد صفحات فهرست شده و سایر موارد را ملاحظه می کنید.

ایندکس گوگل سرچ کنسول

استفاده از ساختار URL منطبق بر سئو ( سئو فرندلی )

برخی از مردم تعداد زیادی موضوع را در URL خود قرار نمی دهند.

و به همین دلیل URL ظاهر عجیبی مانند این پیدا می کند:

نمونه ای از url بد

همانطور که به نظر می رسد، آدرس های اینترنتی بخش مهمی از سئوی سایت شما محسوب می شوند.

هنگامی که بحث آدرس اینترنتی در میان است، باید اطمینان حاصل کنید که:

  • ساختار URL شما پایدار باشد. به این ترتیب، گوگل متوجه خواهد شد که صفحه شما را در کدام دسته قرار دهد. بطور مثال، در صورتی که دسته بندی شما آدرسی نظیر com/coffee داشته باشد، باید از این که سایت شما در تمام جست و جوهای مرتبط با کافه در دسته بندی: website.com/coffee/French-press قرار گرفته باشد،یا خیر،اطمینان حاصل کنید. در صورتی که از صفحات طبقه بندی شده استفاده نمی کنید، می توانید تمام آدرس های سایت خود را به این صورت داشته باشید: website.com/page-name.
  • از کلمات کلیدی در آدرس سایت خود استفاده نمایید. نیازی به کلمه کلیدی طویل نمی باشد. تنها باید از نشان داده شدن کلمه کلیدی هدف خود در آدرس سایتتان، اطمینان داشته باشید. بطور مثال: com/your-keyword.
  • جلوگیری از موارد اضافه.آدرس های سایت کوتاه تر می توانند بهتر توجه گوگل را در رتبه بندی جلب نمایند.

چارت طول url

سوال این است:

آیا باید بازگشته و آدرس سایت فعلی خود را تغییر دهید؟

این کاملا به خودتان بستگی دارد. اما من معمولا به مردم پیشنهاد می دهم که آدرس سایتشان را همانطور که هست باقی بگذارند… حتی در صورتی که چندان ایده آل نیستند. در عوض، تنها به منطبق بودن آدرس سایت خود برای صفحات آینده که قصد انتشارشان را دارید، تمرکز کنید.

اما در صورتی که قصد دارید آدرس قدیمی سایتتان را بهینه سازی کنید، از تغییر صفحات قدیمی به آدرس سایت جدید اطمینان حاصل کنید. و در صورتی که صفحات چندگانه با محتوای مشابه داشته باشید، آدرس های سایت متعارف را اجرا کنید.

اندازه گیری و بهینه سازی سرعت صفحه

کند بودن سرعت بارگذاری سایت نه تنها باعث عصبانیت کاربران شده،  بلکه می تواند به سئوی شما نیز آسیب وارد کند.

در سال 2018 گوگل ابزار جدید “بروزرسانی سرعت” را معرفی کرده است.

آپدیت سرعت گوگل

همچون نام های پیشنهادی، این بروز رسانی می تواند صفحات وبی که سرعت پایینی بر روی گوشی های همراه دارند را مجازات می کند.

آپدیت سرعت موبایل

خوشبختانه، گوگل حدس نمی زند که آیا سایت شما کند است یا خیر.

در حقیقت، آن ها فقط یک نسخه بروز شده از ابزار page speed insights را راه اندازی کرده اند.

page speed insights

ابزار مذکور به سرعت صفحه شما از 0 تا 100 امتیاز می دهد.

نتایج سنجش سرعت اینسایت گوگل

اما با برخی ترفندها شما می توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

تصحیح سرعت سایت

همانطور که مشاهده می کنید، من باید کارهایی را انجام دهم.

(نکته: بر اساس پیشنهاداتی که دریافت می کنید، ممکن است قادر باشید تا سرعت بارگذاری سایت خود را با تعدادی از پلاگین ها افزایش دهید. اگر نشد، ممکن است به ابزار توسعه HTML احتیاج پیدا کنید.

راه اندازی HTTPs

گوگل در نتایج جست و جو برای سایت هایی که با پروتکل HTTPs ایمن شده اند، حاشیه اندکی در نظر می گیرد.

در حقیقت، بر اساس آمار Mozcast، 93.6% از نتایج صفحه ابتدایی از طریق رمزگذاری HTTPs ایمن شده اند.

نتایج https

پس در صورتی که سایت شما ایمن نشده است، من پیشنهاد می دهم در اولین فرصت ممکن این کار را انجام دهید.

تنها مشکل برای جا به جایی در HTTPs ایجاد تغییر ناگهانی در آدرس سایت می باشد. پس این نکته واقعا اهمیت دارد که صفحات شما کاملا به آدرس سایت مشابه منتقل شود.

وبسایت نا امن

اگر به این فرآیند نیاز داشتید، توصیه می کنم این چک لیست را بررسی کنید.

یکی از سوالاتی که افراد اغلب از من می پرسند این است: “آیا رفتن به پروتکل HTTPs به بهبود رتبه بندی گوگل کمک می کند؟”

ورژن های مختلف آدرس های یک سایت

پاسخ من: شاید.

من تصور نمی کنم که HTTPs فاکتور فوق العاده مهمی در رتبه بندی باشد. در حقیقت، گوگل بعنوان یک “راه حل فوری” به HTTPs ارجاع می دهد.

google https tiebreaker

پس در صورتی که در رتبه 8 قرار داشته باشید، HTTPs ممکن است شما تا رتبه 7 بالا بیاورد.

بطور مثال، ما سایت خود را بطور کامل در اواخر سال 2017 با HTTPs جا به جا کردیم.  

و حجم ورود و خروج رایگان ما در ماه بعدی دقیقا مشابه ماه پیش از تغییر آدرس بود:

تغییر ترافیک https

معماری سایت و لینک دهی داخلی

هنگامی که سایت شما تنها دارای 5 صفحه جدید می باشد، معماری سایت از اهمیت زیادی برخوردار نخواهد بود.

اما در صورتی که تعداد صفحات شما به بیش از صدها و یا حتی هزاران صفحه افزایش می یابد، نحوه تنظیم معماری سایت تفاوت بزرگی خواهد داشت.

ابتدا، شما قصد ایجاد یک ساختار سازمان دهی شده (که بعنوان “زنجیره” شناخته می شود) که صفحات شما مطابق دسته بندی ها، سازمان دهی می کند.

فهرست بندی معماری داخلی سایت

سپس، شما به استفاده از لینک های داخلی برای صفحات با بالاترین اولویت تمایل پیدا می کنید.

لینک دادن به صفحات مهم

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، لینک داخلی شما باید زنجیره ای از متن های قوی را داشته باشد.

بنابراین اگر بر روی یکی از صفحات سایت خود به مطلبی در مورد قهوه سرد لینک می دهید، از متن رابطی نظیر “اینجا را کلیک کنید” استفاده کنید. در عوض، باید اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی شما حاوی عبارتی نظیر “راهنمای تهیه قهوه سرد” باشد.

بهینه سازی سایت برای موبایل

بهینه سازی موبایل باید از “یک توصیه خوب” به “یک ضرورت مطلق” تبدیل شده است.

بنابراین به دلیل اینکه الگوریتم گوگل “اولین برنامه از نوع موبایل” می باشد، موضوع مذکور به معنی دیده شدن نسخه موبایل سایت به عنوان نسخه “اصلی” توسط گوگل می باشد.

پس در صورتی که سایت شما بر روی دسکتاپ به سرعت بارگذاری می شود، اما بر روی موبایل با سرعت کندتری بالا می آید، گوگل سرعت سایت شما را کند ارزیابی خواهد کرد.

در صورتی که سایت خود را در کنسول جست و جو صحه گذاری کرده اید، می توانید مشکلات قابل استفاده بودن یا نبودن نسخه موبایل سایتتان را مشاهده نمایید.

توانایی موبایل گوگل سرچ کنسول

در صورت مورد تایید نبودن، شما می توانید از “ابزار مناسب موبایل” گوگل  استفاده نمایید. 

تست موبایل فرندلی

و در صورتی که متوجه شدید سایت شما نسخه مناسب برای موبایل ندارد، این مشکلی است که باید آن را در بالاترین نقطه لیست اولویت های خود قرار دهید.

توصیه حرفه ای: از استفاده نکردن از “تبلیغات پاپ آپ ناهمگون” برای جست و جوی نسخه موبایل استفاده نکنید. با عمل مذکور گوگل می تواند این نوع از پاپ آپ ها را دارای تاثیر منفی در رتبه بندی شما ارزیابی کند.

پاپ آپ های بینابینی

مثال هایی از مشکلاتی که سبب کاهش قابلیت در دسترس بودن محتوا می شود

الف- مثالی از خطای بوجود آمدن ناخواسته پاپ آپ

ب- مثال هایی از باز شدن ناخواسته برنامه های اضافه

ج- مثال دیگری از باز شدن ناخواسته برنامه های اضافه 

ردیابی نتایج در آمارهای گوگل

از کجا می دانید که آیا تلاش هایی که برای قرار دادن سایت خود در سئو انجام داده اید، واقعا کار می کند؟

باور کنید یا نه، اما تنها با استفاده از یک ابزار می توانید پاسخ سوال خود را پیدا کنید: گوگل آماری.

در اینجا گوگل می تواند از طریق آمارهای ارائه شده به سئوی شما کمک نماید:

  • شما می توانید به سادگی تغییرات حجم ورودی و خروجی رایگان کل را ردیابی (قابل رویت) کنید. در صورتی که نموداری نظیر شکل زیر مشاهده کردید، احتمالا در مسیر صحیحی قرار دارید.

چارت ترافیک ارگانیک

  • شما می توانید صفحاتی که بیشترین میزان حجم ورود و خروج از موتورهای جست و جوگر را مشخص کنید. به این ترتیب، تعداد مواردی را که کار کرده اید، دو برابر کنید.
  • گوگل آماری پیگیری نحوه تعامل بازدیدکنندگان را با وب سایت شما، تسهیل می کند. معیارهایی نظیر میزان بیرون پریدن ها و بازدید از سایت، به شما کمک می کنند تا متوجه محتوای مورد نیاز کاربران گوگل شوید.

بعلاوه، شما حتی می توانید تغییر مسیر را نیز در GA تنظیم کنید. به این ترتیب، شما می توانید حجم ورود و خروجی را که از سئو حاصل می شوند دقیقا به رهبرها و فروش ها تبدیل کنید.

تکمیل هدف

اصول لینک سازی

هدف اصلی از ایجاد لینک یادآوری سایت خود(و پیوند به)  به سایر وب سایت ها می باشد. به این عمل “سئوی خارج از صفحه” گفته می شود.

سئو خارجی

حتی با وجود این که لینک های پشتیبانی بجای مانده از الگوریتم های پیشین گوگل می باشد، اما آن ها همچنان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند.

در حقیقت، مشاوران استون تمپل تجزیه و تحلیل مشابهی را بر روی نتایج سال 2016 انجام داده اند.

و آن ها دریافتند که لینک ها همچنان ارتباط مستحکمی با رتبه بندی صفحه اول گوگل دارند.

همبستگی رتبه بندی گوگل با لینک ها

نمودار میله ای درجه دوم برای عوامل رتبه بندی لینک ها

نتیجه کلی؟لینک ها یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی موتور جست و جو محسوب می شوند. و بنظر نمی رسد که موضوع مذکور بزودی تغییر کند.

به این ترتیب، در اینجا یک لینک ساز سریع وجود دارد.

معتبر بودن لینک

تمام لینک های ایجاد شده یکسان نیستند.

به ویژه، لینک هایی معتبر هستند که بتوانند معیارهای رتبه بندی صفحه بیشتری را نسبت به وب سایت هایی که اعتبار پایینی دارند، با موفقیت بگذرانند.

تاثیر بسیار زیاد صفحات دارای اتوریتی بالا

تاثیر بسیار زیاد صفحات دارای اتوریتی بالا

لینک ایجاد شده توسط صفحه بسیار معتبر به طرز شگفت آوری دارای توان بدست آوردن رتبه های بالاتر را در مقایسه با صفحات با اعتبار پایین تر دارند.

دو روش اصلی برای ارزیابی میزان اعبتار وجود دارند: معتبر بودن دامین و صفحه.

معتبر بودن دومین اصلی ترین معیار ارزیابی سایت محسوب می شود. بنابراین، در صورتی که حتی اگر یک صفحه دارای لینک نباشد، معتبر بودن دامین همچنان می تواند باعث حفظ اعتبار کلی سایت شود.

اعتبار سایت یکی از ویژگی های معتبر بودن صفحه وب می باشد.

در صورتی که بخواهید در معیارهای ارزیابی دقیق تر شوید، پیشنهاد می کنم ویدئوی منتشر شده در رابطه با ماز (Moz) را تماشا کنید.

واضح است که شما به لینک های معتبر منتشر شده از سایت های دارای بالاترین سطح اعتبار نیاز داشته باشید. تنها مشکلی که وجود دارد، دشواری بسیار بالای دریافت چنین لینک هاییست.

تمرکز بر روی لینک های مرتبط به وب سایت ها

از آنجایی که شروع به ایجاد لینک در سایت خود می کنید، همواره یک قانون کلی را در نظر داشته باشید:

لینک های مرتبط با وب سایت ها را دریافت کنید.

چرا که لینک های مرتبط با سایت ها می توانند ارزش بالاتری را در سئو در مقایسه با لینک های دریافتی از سایت نایع کسب نمایند.

بک لینک های متنی

بعلاوه، لینک های استخراج شده از سایت های مرتبط به گوگل اثبات می کنند که لینک هایتان مجاز هستند، در حالی که ایجاد لینک از بلاگ های تهیه شده از بازی های ویدئویی واقعا غیر طبیعی است.

بطور مثال، در اینجا لینک مرتبط با وب سایت من از ماز را ملاحظه می کنید:

moz youtube seo link

محتوا

  • سئوی یوتیوب: راهنمای کامل
  • 100 عدد از بهترین اینفوگرافی ها
  • محتوا، اشتراک گذاری ها و لینک ها: تجزیه و تحلیل 1 میلیون مقاله

ماز سئو را پوشش می دهد. بنابراین سایت من نیز منطبق بر سئو می باشد، و این لینکی است که از یک سایت فوق العاده مرتبط استخراج شده است.

ماز اعلام می کند:

مرتبط بودن لزوما به معنای این که سایت باید موضوعی دقیقا مطابق با نظر شما داشته باشد.

بطور مثال، من اخیرا لینکی از یک سایت مرتبط با طراحی سایت دریافت کرده ام

(نکته: استفاده از لینک های نامرتبط با وب سایت ها کاملا درست است. اما در صورتی که لینک های مذکور باعث سنگین شدن لینک معرفی شما شوند، دچار مشکل خواهید شد.)بطور مثال، در اینجا لینک مرتبط با وب سایت من از ماز را ملاحظه می کنید:

طراحی جادویی لینک

از چشم انداز علمی، داده های مبتنی بر زمان به عنوان عامل موثر در رتبه بندی سایت نشان داده می شوند. (بلاگ برایان بالغ بر 200 عامل موثر در رتبه بندی را بر اساس داده های تجربی نشان داده اند). نکته شگفت آور این که، اغلب افراد به کمتر از 8 ثانیه برای صرف زمان بیشتر که با یا بدون محتوای شما باشد، نیاز به تصمیم گیری دارند. نمودار گرافیکی نمایه ساده ای از بهترین راه دستیابی را نمایش داده است.

چگونه سایر افراد به سایت شما لینک شوند؟

پیش از غرق شدن در این تکنیک ها، نیاز دارم که موضوع کلاه سفید و کلاه سیاه در سئو را شرح دهم.

تکنیک های سئوی کلاه سفید در برابر کلاه سیاه

یکی از اولین نکاتی که شما به آن توجه خواهید کرد:

در حقیقت، هنگامی که من در سال 2019 کار با سئو را آغاز کردم، تکنیک سئوی کلاه سیاه همان سئو بود. روش های ایجاد لینک های مشکوک بدلیل عملکردی که داشتند، کاملا مورد غضب قرار داشتند.

اما امروزه این نوع از روش های ایجاد لینک های نامعتبر تقریبا کارآیی سابق را ندارند. بعلاوه، آن ها سایت شما را کاملا از نتایج جست و جوی گوگل دور می کنند.

سایت اسپم

در صورتی که باور دارید سایت دیگری کیفیت راهنمای گوگل را کاهش می دهند، لطفا با پر کردن گزارش هرزنامه، به ما اطلاع دهید. گوگل ترجیح می دهد از راه حل های معیارپذیر و منطقی جهت حل مشکلات استفاده کند، پس بنابراین ما تلاش داریم تا انتشار هرزنامه ها را به حداقل برسانیم. با این حال ممکن است ما نتوانیم به تمام گزارش ها پاسخ دهیم، چرا که بخش گزارش های هرزنامه بر مبنای تاثیر کاربر، اولویت بندی می شوند، و در برخی موارد، گزارش ممکن است منجر به حذف کامل سایت منتشر کننده هرزنامه شود.

بنابراین بدلیل خطر بالای استفاده از آن، من سئوی کلاه سیاه را پیشنهاد نمی دهم.

چگونه تشخیص دهم که روش ایجاد لینک مورد استفاده سئوی کلاه سفید است یا سیاه؟

  • فهرست ارائه شده گوگل در این خصوص را مطالعه کنید. فهرست مذکور بطور استاندارد مواردی را که گوگل بعنوان مشکوک تشخیص داده، بروز رسانی کرده است.
  • آیا مبلغی برای لینک پرداخت کرده اید؟ مهم نیست که چقدر برای آن هزینه کرده اید، پرداخت مستقیم به اشخاص برای دریافت لینک، همواره بر خلاف دستورالعمل های گوگل می باشد.
  • آیا لینک را بدست آورده اید؟ به عبارت دیگر، آیا شخصی که به سایت شما لینک داده، تصور می کند لینک دادن به آن ارزش دارد؟ اگر چنین است، سایت شما در شرایط مناسبی قرار دارد.

سئوی کلاه سیاه تنها به عمل ایجاد لینک اطلاق نمی شود. بلکه تعداد بیشتری رویکرد کلاه سیاه وجود دارند که هیچ کاری با لینک ها انجام نمی دهند.

اما در اغلب موارد هنگامی که افراد از “سئوی کلاه سیاه” صحبت می کنند، در واقع به لینک ساز کلاه سیاه ارجاع می دهند.

به این منظور، اجازه دهید تا شما را با تعدادی از استرتژی های کلاه سفید که مورد استفاده قرار داده ام صحبت کرده و موارد مناسب را به شما پیشنهاد دهم.

روش آسمانخراش

در صورتی که به تازگی با سئو و بازاریابی محتوا آشنا شده اید، من روش آسمانخراش را به شما پیشنهاد می دهم زیرا مدل های آماده بسیاری برای ایجاد محتوایی که بلاگرها و روزنامه نگاران ارائه می دهد که کاربران احتمالا به آن علاقه پیدا خواهند کرد.

این گفته به معنای سادگی کار با روش مذکور نیست. اما دلیلی که من برای شروع به کار روش آسمانخراش را پیشنهاد دادم بعلت سادگی ایجاد محتوا و انتشار آن هاست.

در حقیقت، با یک بار استفاده از روش آسمانخراش من تعداد 927 لینک دریافت کردم.

بک لینک های جدید

در صورتی که تمایل به امتحان آن دارید، یک مورد مطالعاتی را به شما معرفی می کنم که مرحله به مرحله شما را راهنمایی خواهد کرد:

پست گذاری مهمان

پست گذاری مهمان یک نو استراتژی ایجاد لینک بسیار بحث برانگیز است.

علت بحث برانگیز بودن روش فوق، به دلیل قابل ردیابی بودن حجم ورود و خروج دریافتی بوده و موتورهای جست و جوگر ممکن است آن ها بعنوان رویکرد کلاه سیاه شناسایی کنند.

اما در صورتی که از راه صحیح وارد شوید، روش پست گذاری مهمان مدل بسیار مناسبی برای بدست آوردن اولین لینک ها و قرار دادنشان در وب سایت شماست.

به این ترتیب، من در اینجا تعدادی توصیه برای شروع پست گذاری مهمان برای شما خواهم داشت:

  • تنها پست هایی را که مربوط به سایت های معتبر هستند قرار دهید. انتشار تعداد زیادی پست مهمان که از سایت های معتبر نیستند، همچون پرچم قرمز بسیار عظیم به نظر می آیند.
  • از قرار دادن متن هایی که کلمات کلیدی آن ها قابل کلیک کردن است، خودداری کنید. در عوض لینک ها را نام تجاری خود در سایت قرار دهید.
  • پست های مهمان هرگز نباید بیش از 5% صفحه معرفی شما را اشغال کنند. در غیر اینصورت ممکن است با گوگل دچار دردسر شوید.

در صورتی که تمایل به یادگیری نحوه معتبرسازی سایت ها در صنعت مورد نظر خود را دارید، این راهنما را مطالعه کنید.

دارایی های قابل لینک دادن

“دارایی های قابل لینک دادن” به اصطلاحی اطلاق می شود که برای هر موضوعی افراد با رضایت خاطر به آن ها متصل می شوند.

و این یک ویژگی فراتر از “محتوای عالی” است.

بدلیل داشتن “محتوای عالی” در وب سایتتان تعداد بازدیدکنندگان افزایش می یابد.

اما با قرار دادن پستی با عنوان “10 توصیه برای کاهش وزن” نمی توانید کسی را وادار کنید تا به صفحه شما لینک دهد.

در عوض، من به شما پیشنهاد می دهم، محتوایی تولید کنید که بطور ویژه برای جذب لینک ها طراحی شده باشند.

در اینجا تعدادی مثال کاربردی برای داشتن یک دارایی قابل پیوند به شما معرفی می کنم:

  • مطالعات صنعتی
  • مقاله هایی در مورد ورشکستگی های افسانه ای
  • منابع یا راهنماهای بصری
  • ابزار رایگان
  • ایجاد فهرستی از توصیه ها، مثال ها یا منابع

بطور مثال، من چنین عنوانی را منتشر کردم: ابزار سئو: فهرست کامل

ابزار سئو 2019

من می دانستم که چنین عنوانی می تواند منبع مفیدی برای خوانندگان باشد. همچنین متوجه شده بودم که پست اخیر می توانست بعنوان یک دارایی قابل پیوند که بلاگرهای فعال در سئو علاقه داشته باشند، آن را با بازدیدکنندگانشان به اشتراک بگذارند.

و تصور من درست بود، چرا که محتوای من حدود  40.2k دیده شد.

بک لینک های ابزار سئو

 (نیازی به توضیح ندارد که پست من در شبکه اجتماعی نیز 19k مرتبه دیده شد.)

بطور واضح:

لزومی به داشتن دارایی قابل پیوند حاوی فهرست بسیار عظیم یا راهنما وجود ندارد.

بطور مثال، این اینفوگرافی ساده و کاملا مرتبط که من سال ها پیش ایجاد کرده بودم دارای 19.2k لینک پشتیبانی است.

بک لینک های سئو داخلی

چرا چنین چیزی اتفاق افتاد؟ برخلاف سایر راهنماهای مورد استفاده برای بهینه سازی محتوا، پست من یک محتوای با کیفیت بسیار بالای بصری بود.

اینفوگرافی سئو داخلی

چیزی که باعث شده بود افراد بیشتری از لینک دادن به سایت من احساس رضایت کنند.

و در صورتی که تمایل داشته باشید بیشتر در مورد ایجاد لینک پشتیبان بدانید، در اینجا ویدئویی قرار داده شده که شامل استراتژی های محبوب من در سال 2019 هستند.

نیت جست و جو 

نیت جست و جو  (که برخی آن را “نیت کاربر” نامیده اند) یکی از ابتدایی ترین دلایلی است که افراد اقدام به جست و جو می کنند.

و درک نیت جست و جو بخش مهمی از موفقیت سئو را در سال 2019 شامل می شود.

انواع محتوای کاربر

بطور مثال، شما قصد دارید تعدادی قضای تایلندی برای شام انتخاب کنید.

خب، ممکن است شما این عبارت را جست و جو کنید “قضای تایلندی در بوستون”.

نیت شما معامله است. زیرا به دنبال مکانی برای خوردن غذا هستید.

اما بگذارید این چنین صحبت کنیم که شما به دنبال مقداری مرغ سوخاری هستید. پس احتمالا شما عبارت “دستور پخت مرغ سوخاری تایلندی” را جست و جو کنید.

در این مورد نیت جست و جوی شما مبتنی بر اطلاعات است. زیرا شما به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه تهیه غذای مذکور هستید.

بنابراین بهترین پیشنهاد این است که محتوای خود را بر اساس نیت جست و جو تنظیم کنید، تا رتبه بالاتری در گوگل بدست بیاورید.

مورد مطالعاتی: چگونه موتور جست و جو حجم ورود و خروج سایت من را بالا برد؟

اخیرا من حجم ورود و خروج رایگان یکی از سایت هایم را به میزان 219% اصلاح کرده ام.

افزایش ترافیک طبیعی

و هیچ لینکی برای آن صفحه ایجاد نکردم. با این حال افزایش 219 درصدی نشان دهنده تنظیم بسیار خوب سایت من بر اساس نیت های جست و جو بود.

این یک داستان کامل بود.

در سال 2019 من راهنمای مطالعه کلمه کلیدی  را منتشر کردم.

راهنمای تحقیق کلمه کلیدی

بعلت  پیچیده بودن مطالعه کلمه کلیدی، من راهنمای خود را به چندین فصل محتلف تقسیم کردم:

سرفصل ها

هر فصل دارای صفحات متفاوت در سایتم بودند. این یک ساختار بسیار عالی برای هر کسی بود که قصد داشت از طریق “صفحه اصلی” مستقیما به راهنمای من دسترسی داشته باشد.

اما بگذارید بگویم شما عبارت “ابزار کلمه کلیدی” را جست و جو کردید و در این صفحه فرود آمدید:

بخش 6 بک لینکو

شما احتمالا به چنین چیزی فکر خواهید کرد: “فصل 6″؟ من تنها قصد دارم فهرست ابزار را برای شما ارائه دهم … نه یک راهنمای چند فصلی.

و این تنها یکی از دلایلی است که آن صفحه در بالاترین رتبه های گوگل قرار نگرفته بود.

بنابراین سال پیش تصمیم گرفتم بهترین تنظیمات صفحه را مطابق نیت جست و جو را انجام دهم.

ابتدا، من نتایج اولین صفحه را برای کلمه کلیدی هدفم جست و جو کردم.

نتایج ابزار تحقیق کلمه کلیدی

ابتدا، من نتایج اولین صفحه را برای کلمه کلیدی هدفم جست و جو کردم.

همچنین متوجه شدم که صفحه من دارای فهرست کاملی از ابزار ندارد. اغلب مردمی که عبارت “ابزار مطالعه کلمه کلیدی” را جست و جو می کنند، به دنبال چیزی حدود +10 ابزار هستند. اما صفحه من تنها X ابزار موجود بود.

سپس، من صفحه را به نحوی که با سلیقه کاربر مطابقت داشته باشد، تنظیم کردم.

به ویژه، من از صفحه ای که تنها حاوی یک فصل راهنما بود، به یک پست تمام عیار تبدیل کردم.

15 ابزار برتر

و تعداد ابزارها را به 15 عدد افزایش دادم.

چنین تغییرات نسبتاً ساده به طرز چشمگیری باعث افزایش حجم ورود و خروج از طریق نتایج جست و جوی رایگان شده و سایت من را به رتبه اول رساند:

رتبه ابزار تحقیق کلمه کلیدی

علائم کاربری

شاید شما در مورد چنین مواردی کنجکاو شده باشید:

گوگل چگونه متوجه مناسب بودن نیت کاربر می شود؟

همانطور که پیش از این گفته شد، گوگل تعامل نزدیکی با نتایج جست و جو شده توسط کاربران دارد.

و در صورتی که کاربران از محتوای شما عبور کرده و بر روی دیگر نتایج کلیک کنند، گوگل متوجه خواهد شد که محتوای شما مرتبط با نتایج جست و جو نبوده و رتبه سایت شما را کاهش خواهد داد.

در حقیقت، بازاریاب هایی نظیر لری کیم قادر خواهند بود تا لینک های رایگان را بر اساس رتبه بندی های گوگل با یک کلیک ایجاد کنند.

نرخ کلیک در مقایسه با پوزیشن جستجوی طبیعی

از نظر من، CTR تقریبا به اندازه ای که “بالا و پایین بردن نتایج جست و جو” گفته می شود، از اهمیت بالایی برخوردار نیست.

من دقیقا یک راهنمای کامل از نحوه جست و جوی پیشرفته را در اینجا نوشته ام.

اما در صورتی که قصد داشته باشید یک بررسی سریع و دقیق داشته باشید، جست و جوی پیشرفته هنگامی که کاربران به دنبال موضوعی بخصوص می گردند، می تواند به آن ها کمک کند.

پوگواستیکینگ

و در صورتی که گوگل متوجه شود افراد تمایل دارند از محتوای شما رد شوند، این علامت بدی برای سایت شما محسوب می شود.

در صورتی که قصد داشته باشید متوجه شوید چگونه علامت های کاربران می تواند در رتبه بندی موتورهای جست و جوگر تاثیرگذار باشد، ویدئوی زیر را تماشا کنید:

نحوه بهینه سازی سایت بر اساس علامت های کاربران

اولین قدم شما حصول اطمینان از هماهنگی محتوای شما با کلمه کلیدی مورد نظرتان می باشد.

چنانچه محتوای شما متناسب خواسته های افراد نباشد، گوگل متوجه خواهد شد.

با یک مرتبه قرار دادن محتوای خود در موقعیت مناسب، در اینجا چند روش را به شما معرفی می کنیم که با انجام دادن آن ها، کاربران عاشق سایت شما خواهند شد:

  • در معرفی از کلمات صحیح استفاده کنید. پس به جای “این موضوع به دلیل همراهی X، Y و Z با آن همراه شده اند اهمیت دارد” امروز من به شما نشان خواهم داد که چطور X از چنین اهمیتی برخوردار است.
  • از تصاویر و علائم گرافیکی استفاده کنید. تصاویر دارای جذابیت بصری بیشتری در مقایسه با مقاله ای با محتوای کامل متنی می باشند. همچنین استفاده از روش فوق برای محتوای با حجم بالا اهمیت ویژه ای دارند.
  • به صفحه خود لینک های داخلی و خارجی اضافه کنید. به این ترتیب، مردم می توانند از موضوعاتی که شما آن ها در مقاله خود پوشش داده اید، بدون نیاز به عبور از محتوای شما در صفحه نشان دهنده نتایج، بیاموزند.
  • سرعت بارگذاری سایت خود را اصلاح کنید. سایت های با سرعت بارگذاری پایین= درصد عبور بالاتر. در حقیقت، Pingdom رابطه مستقیمی بین سرعت بارگذاری سایت و نرخ عبور از سایت یافته است.

چارت افزایش سرعت سایت

  • محتوای خود را به نحوی تهیه کنید که کاملا قابل خواندن باشد. از فونت های بزرگ استفاده کنید (من شخصا فونت 17px را پیشنهاد می دهم). در صورت داشتن فهرستی از توضیحات از نقطه های تر و عدد گذاری استفاده کنید. از هدرهای H2 و H3 برای رفتن به بخش های جدید استفاده کنید.                                                                                       
  • محتوای خود را به روز نگه دارید. من دریافته ام که به روز رسانی نتایج قدیمی نقش مهمی در “ایجاد تازگی” در سایت ایفا می کند. بعلاوه، کاربران همواره تمایل دارند مطالب جدید و 100% مرتبط را مطالعه کنند.

گرایش های نوظهور سئو

اجازه دهید آموزش ابتدایی تئو را همزمان با پدیدار شدن تعداد بیشماری گرایش های نوظهور در بازاریابی دیجیتال کنار بگذاریم.

برای بیشتر واضح شدن موضوع: من تنها توصیه می کنم جهت داشتن تعادل در اصول اولیه سئو، که یک بار بر روی این موضوعات کار کنید. اما در صورتی که برای پیشرفت بیشتر آماده هستید، این بخش متناسب با ذائقه شماست.

الگوی افزایش

مطالعه اخیر بر روی عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی نتایج موتورهای جست و جوگر، نشان داده است که رابطه ای بین استفاده از الگوی افزایش و قرار گرفتن صفحه در رتبه اول وجود ندارد.

درصد اسکیما

بعضی افراد نتیجه بدست آمده را چنین تفسیر می کنند: “طرحواره عمل نمی کند!”

و مطمئناً، در صورتی که تصور می کنید الگوی افزایش به سایت شما کمک می کند تا رتبه بندی رایگان خود را افزایش دهید، باید به شما هشدار دهم که دچار اشتباه شده اید.

با این حال یک موضوع را باید در نظر بگیرید که استفاده از طرحواره در مسیر صحیح، می تواند سبب افزایش نرخ بازدیدهای شما شود. پس حتی در صورتی که رتبه شما تقویت نشده باشد، طرحواره می تواند به شما کمک کند تا حجم ورود و خروج رایگان بیشتری تولید کنید.

بطور مثال، به نتایج جست و جوی زیر نگاه کنید:

ستاره های نظرات نتایج جستجو

کدام یک متمایزتر هستند؟ واضح است، یکی که ستاره مطالعه بیشتری دریافت کرده!

دریافت ستاره های مطالعه (و سایر انواع روش های “افزایش نتایج”) تنها در صورتی که از داده های ساختارمند در HTML سایت خود استفاده کنید، امکان پذیر می باشد. پس اگر می خواهید سایت شما همچنان در SERP متمایز به نظر برسد، پیشنهاد می دهم که یک الگوی شات داشته باشید.

E-A-T

E-A-T (خلاصه ای برای عبارت خبرگی، اعتبار و قابل اعتماد بودن) موضوعی است که گوگل در سال های اخیر به آن بیش از پیش تاکید می کند.

چرا؟

ساده است: گوگل قصد دارد کاملا از مورد اطمینان بودن محتوای بدست آمده از نتایج جست و جو مطمئن باشد.

در حال حاضر بحث جنجال برانگیز زیادی بر سر E-A-T در دنیای سئو جریان دارد. اما نکته اصلی این است که، برای دریافت بالاترین رتبه E-A-T از طرف گوگل، صنعت شما نیاز دارد تا اعتبار خود را از یک مرجع معتمد دریافت نماید.

بطور مثال، ویکی پدیا احتمالا در مقایسه با بسیاری از سایت ها دارای رتبه E-A-T بالاتری است. چرا که محتوای تولید شده همواره در حال ویرایش شدن توسط هزاران نفر (افرادی که در حوزه تخصص خود خبره هستند) می باشد.

وقتی بحث بهبود رتبه E-A-T پیش می آید، در این مورد هیچ میانبری وجود ندارد. در صورتی که سایت شما محتوای عمومی را توسط نویسندگان گوناگون منتشر می کند، بهبود رتبه E-A-T برای شما بسیار دشوار خواهد بود.

بعلاوه، همچون بسیاری از موارد مرتبط با سئو، حتی E-A-T نیز باید با لینک ها همخوانی داشته باشد. در حقیقت، گوگل اخیرا این موضوع را تایید کرده که رتبه صفحه بخش مهمی برای دست یابی به E-A-T می باشد.

الگوریتم گوگل

گوگل الگوریتم هایی دارد که توانایی تشخیص ارتباط بین قابل اعتماد بودن و معتبر بودن را دارا می باشد. شناخته شده ترین روش مورد استفاده گوگل Pagerank می باشد که لینک ها را از نظر میزان اعتبار بررسی می کند.

سئو در جست و جوی صوتی

هیچ رازی وجود ندارد، امروزه افراد بسیاری جست و جو را به روش صوتی انجام می دهند.

گوگل گزارشی ارائه داده که نشان می دهد همه روزه نیمی از جوانان از جست و جوی صوتی استفاده می کنند.

گفتگو با تلفن

ما هرگز از یافتن چنین نوجوانانی شگفت زده نشده ایم، زیرا آن ها همواره در استفاده از فناوری های جدید پیشگام هستند – و زمان بیشتری را صرف حرف زدن با تلفن های همراهشان می کنند. بیش از نیمی از نوجوانان (18-13) روزانه از جست و جوی صوتی استفاده می کنند، و برای آن ها استفاده از چنین قابلیتی مثل کار کردن با شبکه های اجتماعی و یا انداخنتند عکس های سلفی طبیعی می باشد. 

و این مقدار همواره در حال رشد است.

هنگامی که من در مورد جست و جوی صوتی صحبت می کنم، مردم می پرسند: “چه نکته ای در بهینه سازی جست و جوی صوتی وجود دارد؟ حتی در صورتی که رتبه 1 را در اختیار داشته باشم، هیچ کس از این طریق سایت من را بازدید نمی کند.”

و این یک سوال بسیار خوب است.  

اما پاسخ من چیست؟

جست و جوهای صوتی تنها برای سخنگوهای هوشمند، نظیر آمازون الکسا کاربرد ندارند.

در حقیقت، بر اساس نتایج بررسی موتورهای جست و جو، از هر 5 جست و جو یکی از آن ها توسط دستیار صوتی تلفن های همراه انجام شده اند.

جستجوی صوتی

به عبارت دیگر: بسیاری از افراد بدلیل استفاده از دستیار صوتی، صفحه کلیدهای خود را دور می زنند. و موضوع مذکور حتی بر روی جست و جوهای انجام شده از طریق کامپیوترهای شخصی نیز تاثیر داشت.

نتیجه کلی؟ جست و جوی صوتی یکی از مهم ترین گرایش ها در دنیای سئو و بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. همانطور که بسیاری از افراد جست و جو را از طریق صدا انجام می دهند، انتشار دهندگان به دنبال راه هایی برای بهینه سازی محتوا به ویژه برای کاربرانی که از طریق صدا جست و جو می کنند، هستند.

در صورتی که شما قصد شروع بهینه سازی سایت خود برای جست و جوی صوتی را دارید، من مطالعه “جست و جوی صوتی: راهنمای نهایی” را به شما پیشنهاد می دهم.

بهینه سازی ویدئوهای یوتیوب

یوتیوب اخیراً فیس بوک را به عنوان دومین وب سایت پرطرفدار جهان پشت سر گذاشت.

جستجوی در یوتیوب

بر خلاف سایر سایت های شبکه اجتماعی (نظیر توییتر)، یوتیوب یک موتور جست و جوگر بسیار قدرتمند نیز محسوب می شود. به این معنی که سئو برای رتبه بندی محتوای شما در یوتیوب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بعلاوه، بر اساس آمار سیستریکس، ویدئوهای یوتیوب در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین نتایج جست و جوی گوگل می باشند.

مطمئناً، برای سال های متمادی نتایج جست و جوی گوگل بعنوان مرجع دسترسی به ویدئوهای یوتیوب مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نتایج جستجوی سرچ سگ

موضوع بالا به این معنی است که داشتن سئو در سال 2019 برای محتوای انتشار یافته در یوتیوب امری کاملا ضروریست.

در صورتی که به تازگی با سئوی یوتیوب آشنا شده اید، این ویدئو می تواند اصول آن را به شما آموزش دهد.

 

نتیجه گیری

امیدوارم از مطالعه راهنمای سئو برای مبتدیان لذت برده باشید. من تنها می خواستم پاسخ سوال “سئو چیست” را داده باشم، و با یک راهنمایی دقیق به شما کمک کنم گام های استواری برای آغاز به کار بردارید.

همانطور که می توانید مشاهده کنید، موارد زیادی برای بهینه سازی موتور جست و جوگر وجود دارد. اما توجه به این نکته که با کمک سئو چقدر می توانید میزان ورود و خروج به سایت خود را افزایش دهید، سبب می شود که استفاده از آن کاملا موثر و با ارزش باشد.

لذا من به شما پیشنهاد می دهم کار خود را با مبانی سئو آغاز کنید: ابتدا از این که موتورهای جست و جو سایت شما را کاملا تحت پوشش قرار داده اند، اطمینان حاصل کنید. سپس یک محتوای بهینه شده را بعنوان کلمه کلیدی ایجاد کنید. در نهایت، از لینک های پشتیبان دریافت شده، استفاده کنید.

این ها سه مرحله اساسی سئو محسوب می شوند.

و هنگامی که احساس کردید آن ها را بخوبی فرا گرفته اید، تلاش کنید تا روش ها و ابزارهای پیشرفته تر نظیر یوتیوب و سئوی جستوی صوتی را دنبال کنید.

مزیت تسلط بر سئو و بهینه‌سازی سایت

در علم دیجیتال مارکتینگ، کارشناس سئو به کسی گفته می‌شود که قادر است یک صفحه را با هر کلمه‌ی کلیدی به صفحه‌ی اول گوگل بکشاند. منظور از صفحه‌ی اول گوگل، همان صفحه‌ی نتایج جستجو است که در نتیجه تایپ یک عبارت، در برابر کاربران قرار می‌گیرد.

برای مثال وقتی یک کاربر عبارت «کاشت مو» را در گوگل تایپ و جستجو می‌کند، در برابر او یک صفحه با چند سایت قابل مشاهده است. البته این صفحه تنها یکی از ده‌ها صفحه‌ای است که گوگل برای کاربران نشان می‌دهد. اما بیش از 90 درصد از کاربران فقط سایت‌هایی را مشاهده می‌کنند که در صفحه‌ی اول گوگل قرار دارند. البته تعداد اندکی از کاربران ممکن است به سراغ صفحات دوم، سوم، چهارم نیز بروند.

هر چه سایت در صفحات دورتری نمایش داده شود، احتمال ورود بازدیدکننده در آن کمتر می‌شود. به هر حال یک کاربر ترجیح می‌دهد سایت‌های صفحه اول یا نهایتاً دوم و سوم را مشاهده کند. پس شانس باز شدن سایت‌هایی که در صفحات بالاتر نمایش داده می‌شوند، کمتر است.

با این توصیفات، آموزش سئو مبتدی (Beginner SEO training ) می‌تواند برای بسیاری از مدیران سایت‌ها مفید واقع شود. به طوری که آموزش‌های ساده و گام به گام به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند صفحات سایت خود را به صفحه‌ی اول نتایج جستجو برسانند. در این رابطه تاکنون تعداد زیادی فیلم آموزش سئو (SEO Training Videos ) توسط شرکت‌های مختلف منتشر شده است که مشاهده‌ی آن‌ها خالی از لطف نیست.

گوگل بر چه اساسی سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، گوگل هیچ‌گاه معیارهای رتبه‌بندی خود را برملا نمی‌کند. دلیل آن جلوگیری از سوءاستفاده‌های برخی از افراد در مدیریت سایت. برای مثال در گذشته برای گوگل تکرار کلمات کلیدی یکی از الگوریتم‌های رتبه‌بندی محسوب می‌شد. برای مثال اگر یک کاربر کلمه کلیدی «ترمیم دندان پوسیده» را جستجو می‌کرد، گوگل به سراغ محتواهایی می‌رفت که از این کلمه‌ی کلیدی بیشترین استفاده را کرده باشند.

اما اکنون گوگل به این نتیجه رسیده‌ است که تکرار بیش از حد کلمات کلیدی آسیب زیادی به محتوا وارد می‌کند. از سوی دیگر برخی از افراد با اطلاع از این معیار، محتواهایی تولید می‌کردند که در آن کلمات کلیدی بیش از حد تکرار می‌شدند. این موضوع باعث آزار کاربران می‌شد. حتی در برخی از وب‌سایت‌ها، کلمات کلیدی به طور کامل یک محتوا را پر می‌کردند. این موضوع باعث به اشتباه افتادن گوگل می‌شد. به همین دلیل گوگل الگوریتم‌های دیگری را جایگزین کرد.

  • سئوی داخلی سایت

سئوی داخلی سایت یا On-Page SEO به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که در درون صفحات و بر روی محتواها انجام می‌شود. برای مثال می‌توان به لینک‌سازی داخلی اشاره کرد. در این صورت صفحات مختلف سایت به یکدیگر پیوند داده می‌شود. همچنین تکنیک‌های دیگری مثل استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، کاهش حجم تصاویر و … نیز جزئی از سئوی داخلی سایت محسوب می‌شود.

  • سئوی خارجی سایت

سئوی خارجی به تکنیک‌های دیگری گفته می‌شود که در خارج از سایت اتفاق می‌افتند. از جمله‌ی این تکنیک‌های می‌توان به لینک‌های خارجی، شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ و … اشاره کرد.

فصل اول: سئو محتوا

برای اینکه کاربران اینترنت از بازدید سایت شما لذت ببرند، باید محتواهای سایت خود را در چند فرمت تهیه کنید. این فرمت‌های تصاویر، متن، موشن گرافی و ویدئو است. حتی می‌توانید با صدای خودتان هم پادکست تولید و در سایت منتشر کنید. البته آموزش سئو فقط به تولید قالب‌های محتوا خلاصه نمی‌شود. بلکه باید هر یک از این فرمت‌های محتوا سئو شوند. در ادامه به نحوه‌ی سئوی این فرمت‌های می‌پردازیم.

بخش اول: سئوی محتوای متنی در سایت

اکنون محتوای متنی یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتوا در هر سایتی محسوب می‌شود. بسیاری از وبمسترها سعی می‌کنند با تولید محتواهای متنی، کاربران را به سمت سایت خود بکشانند. اول از هر چیز بگوییم که محتواهای متنی نباید کپی‌شده باشند. زیرا گوگل به شدت به محتواهای کپی شده حساسیت نشان می‌دهد. از سوی دیگر سایت‌های منبع هم می‌توانند علیه سایت شما به گوگل شکایت کنند. در این صورت سایت شما امتیاز منفی دریافت می‌کند.

اگر قصد دارید با تولید محتوای متنی سایت خود را Seo کنید، اول به سراغ بهترین روش‌های تولید این نوع محتوا بروید. به طور کلی مراح استراتژی تولید محتوای متنی به صورت زیر است:

آگاهی: تحقیق درباره نیازهای مخاطبان و رقبا و همچنین شناخت کافی فرصت‌ها

بینش واقع بینانه: این کار به شناخت نقاط ضعف و قوت کمک می‎کند

عملگرایی یا پراگماتیسم: برای تولید محتوای متنی باید برنامه ریزی دقیق و گام به گامی داشته باشید

عمل بر اساس دادهها: طرح مطالب باید بر محور داده‎ها‎ و شواهد قابل اندازه‌گیری پیش رود.

چرا به محتوای متنی نیاز دارید؟

در سال 2018 یک موسسه بازاریابی در آمریکا تحقیقاتی را بر روی تاثیر بازاریابی محتوای متنی (Content Marketing) انجام داد. نتیجه این تحقیقات نشان داد که 80 درصد از کاربران اینترنتی ترجیح می‌دهند پاسخ سوالات خود را در مدت زمان کوتاه بدست آورند. پس به یک متن کوتاه اکتفا می‌کنند.

استراتژی تولید محتوا (Content Production Strategy ) را قبل از هر چیز در نظر بگیرید. استراتژی تولید محتوای مداوم، به افزایش رتبه سایت کمک زیادی می‌کند. وقتی هر روز محتواهایی تولید می‌کند که پاسخگوی سوالات مختلف کاربران است، شک نکنید که می‌توانید آن‌ها را با این ترفند به سمت سایت خود بکشانید.

استراتژی تولید محتوای مداوم باید بتواند به سوالاتی از قبیل، هدف از تولید محتوا چیست و شما چه انتظاری از محتوا دارید؟ مخاطب محتواهای تولید شده چه کسانی هستند؟ رقبای شما در چه رتبه ای قرار دارند و موقعیت شما نسبت به آنها چگونه است؟ فرم و قالب محتوا چیست و چگونه می‎توان آن را ایجاد نمود؟ محتوای تولید شده را چگونه باید به اشتراک گذاشت؟ سرمایه شما برای تولید محتوای مؤثر به چه میزان است؟ چه کسی تولید، انتشار و ترویج مطالب و محتواها را بر عهده دارد؟ آنالیز و سنجش میزان موفقیت محتوا به چه صورت انجام می‎شود؟

برای تنظیم استراتژی حداقل 90 روز فرصت مورد نیاز می‎باشد. در این مدت باید بتوان به 8 سوال ذکر شده پاسخ داد. در پایان شما قادر خواهید بود پیش نویس استراتژی محتواهای خود را تهیه و بر روی آن حرکت کنید.

چرا بازاریابی محتوا را انجام میدهید؟

همه کسانی که به کسب و کارهای اینترنتی مشغول هستند باید بتوانند محتواهای خود را بطور مستقیم حمایت نمایند. هدف اصلی از محتوا باید بر بازاریابی و تبلیغات معطوف شده باشد. محتواها می‎توانند ارزش و اعتبار نام تجاری را ارتقا دهند. اگر هدف شما تبدیل شدن به شرکت معتبر در میان رقبا باشد، نیازمند یک محتوای جامع، واضح و آموزشی هستید. محتوا می‎تواند با فرمت‌های مختلفی تهیه شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، هر قطعه از محتوای متنی باید بر هدف و کسب و کار شما متمرکز شده باشد. برای این کار می‎توانید با سرمایه‌گذار و گذاشتن زمان، طرح استراتژیک را در نظر بگیرید و دستیابی به محتوای مؤثر را از طریق استراتژی دنبال نمایید.

برای تولید محتواهای سئو محور در سایت به نکات زیر توجه داشته باشید:

استفاده از مقالات داده محور

یکی از رویکرد‌های بسیار مهم که موجب افزایش ترافیک سایت می‎شود، استفاده از مقالات داده محور می‎باشد. مطالب معتبر و اطلاعات علمی سنگ بنای محتوای سایت را تشکیل می‎دهد. همچنین فراموش نکنید محتوای متنی که در وب سایتها منتشر می‎کنید باید ساده و با نثری سلیس بیان شود. بطوری که خواننده با هیچ مشکلی مواجه نشود و به راحتی آن را درک کند. هیچ کاربری وقت خود را برای خواندن مجدد محتواهای متنی صرف نمی‌کند.

داستان‌سرایی و بیان تجارب شخصی در محتوا

داستان سرایی یکی از جدیدترین تکنیک‎ها‎یی که در این اواخر مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. همچنین تجاربی که در زندگی کسب نموده ای می‎توانند به عنوان محتوا بیان شوند. این تکنیک‌ها باعث جذب بیشتر کاربران می‌شود و او را مدت بیشتری در صفحه نگه می‌دارد. هر چه کاربران مدت زمان بیشتری در صفحه‌ی شما بمانند و برای خواندن محتوا وقت صرف کنند، گوگل آن را در رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد.

امکان اظهار دیدگاه کاربران

زمانی که یک محتوا بیان می‎شود باید خوانندگان اجازه اظهارنظر، نقد و پیشنهاد داشته باشند. بنابراین در پایان هر متن باید به خواننده اجازه برقراری تماس داده شود. هر چه دیدگاه‌های کاربران در سایت بیشتر باشد، گوگل آن را نشانه‌ی مثبت تلقی می‌کند و یک امتیاز به سایت شما می‌دهد. کاربران معمولاً برای محتواهایی دیدگاه (خوب یا بد) می‌نویسند که از اعتبار بالایی برخوردارند.

سئوی محتواهای متنی چگونه انجام می‌شود؟

برنامه‌ریزی برای تولید محتوا به تنهایی کافی نیست. بلکه در کنار آن باید به آموزش سئو نیز توجه داشته باشید. زیرا تولید محتوای متنی بدون توجه به روش‌های بهینه‌سازی هیچ منفعتی برای سایت به همراه ندارد و فقط وقت و هزینه‌ی شما را به هدر می‌دهد.

از جمله روش‌هایی که برای سئوی متن در نیاز دارید، عبارتند از:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی

یکی از اصول مهم در آموزش SEO (SEO Training ) پیدا کردن کلمات کلیدی است. گوگل متن شما را از طریق کلمات کلیدی شناسایی و آن را برای کاربران نمایش می‌دهد. یکی از قدیمی‌ترین و پایدارترین الگوریتم‌های گوگل، وفاداری به کلمات کلیدی است. از دیرباز تمامی موتورهای جستجو به کلمات کلیدی حساسیت زیادی نشان می‌دادند. اکنون هم برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد که کلمات کلیدی را در متن خود استفاده کنید.

یک متن بدون کلمه‌ی کلیدی مثل یک محصول بدون نام می‌ماند. تا زمانی که برای یک محصول نامی انتخاب نشود، مشتریان قادر به پیدا کردن آن نیستند. وقتی هم برای محتوای متنی کلمات کلیدی انتخاب می‌کنید، گویی به آن کد شناسایی می‌دهید تا گوگل بتواند آن را شناسایی و رتبه‌بندی کند.

روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی (Find keywords) می‌تواند به دو صورت انجام شود:

  • کمک گرفتن از پیشنهادات گوگل

در این روش کلمه‌ی مورد نظر خود را در قسمت نوار جستجوی گوگل تایپ می‌کنید. سپس گوگل به شما پیشنهادات خود را ارائه می‌دهد. این کلماتی که توسط گوگل در زیر عبارت مورد نظر شما ظاهر می‌شوند، کلماتی هستند که توسط کاربران اینترنتی جستجو می‌شوند. در واقع گوگل با دیدن عبارت مورد نظر شما، طیفی از پرکاربردترین کلمات کلیدی را برای شما نمایش می‌دهد.

این کلمات را باید برحسب نیاز سایت و محتوا انتخاب کنید. سپس متناسب‌ترین کلمه‌ی کلیدی را مجدداً در قسمت نوار جستجو تایپ و به کلمات مرتبط با آن را پیدا کنید.

  • کمک گرفتن از سایت io

یکی دیگر از راه‌های پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی (Find keywords)، رفتن به سایت keywordtool.io/google است. در این سایت می‌توانید کلمه‌ی کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید. سپس این سایت لیست بلندی از کلمات کلیدی مرتبط با آن را برای شما نمایش می‌دهد. در این لیست به ترتیب می‌توانید کلماتی که با محتوای مورد نظر همخوانی دارد، انتخاب و در متن استفاده کنید.

keywordtool.io در دو نسخه‌ی رایگان و پرمیوم ارائه می‌شود. در نسخه‌ی پولی آن کلمات کلیدی دقیق‌تری ارائه می‌شود. اگر از نسخه‌ی رایگان استفاده می‌کنید، باید همزمان از روش پیشنهادات گوگل هم استفاده کنید. با دو روش همزمان کلمات کلیدی مورد نظر تکمیل می‌شود.

  • استفاده از سایت گوگل ترندز

یکی دیگر از روش‌هایی که با آن می‌توانید کلمات کلیدی مناسب را برای تولید محتوای متنی پیدا کنید، استفاده از سایت trends.google.com است. در این سایت می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را به راحتی مقایسه کنید. برای مثال اگر بین دو عبارت «افزونه سئو سایت» و «پلاگین سئو سایت» تردید دارید، می‌توانید آن را در این سایت وارد و میزان سرچ هر یک را مشاهده کنید.

هر کلمه‌ی کلیدی که جستجوی بیشتری داشته باشد، به رنگ آبی و کلمه‌ای که جستجوی آن کمتر باشد، با رنگ قرمز نشان داده می‌شود. در این ابزار می‌توانید مکان‌هایی که بیشتر این کلمات را جستجو می‌کنند، مشخص می‌شوند. حتی مدت زمان کم یا زیاد شدن جستجوی کلمات نیز براساس ماه و سال مشخص می‌شود.

  • نکات مهم برای انتخاب کلمات کلیدی

از این سه افزونه‌ با هم استفاده کنید تا بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید. در دوره آموزش سئو نکات مهمی نیز برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی وجود دارد. همچنین نحوه‌ی استفاده از کلمات کلیدی هم اهمیت زیادی دارد. این نکات مهم عبارتند از:

  • انتخاب کلمات کلیدی پرطرفدار

فراموش نکنید هر چقدر کلمات کلیدی بیشتر جستجو شوند، امکان دیده شدن شما نیز بیشتر است. برای مثال وقتی یک کلمه‌ی کلیدی پرطرفدار مثل (سئو سایت) را انتخاب می‌کنید، احتمال دیده شدن شما بیشتر می‌شود.

اما وقتی به سراغ عبارتی می‌روید که کمتر کسی به دنبال آنست، تعداد بازدیدهای سایت نیز کاهش می‌یابد. کاربران همیشه به دنبال پاسخی برای نیازهای خود هستند.

  • استفاده از کلمات کلیدی دم بلند

هر چقدر طول کلمات کلیدی کوتاه‌تر باشد، رقابت در آن بیشتر است. پس باید دوره آموزش سئو را به طور کامل پشت سر گذاشته باشید تا بتوانید در بین خیل عظیمی از رقبا محتوای متنی خود را به صفحه‌ی اول بکشانید. اما اگر آموزش سئو مبتدی (Beginner SEO training ) را پشت سر گذاشته باشید و در کار خود آنقدرها هم حرفه‌ای نباشید، مجبورید که به سراغ کلمات کلیدی دم بلند یا LSI بروید که رقابت کمتری در آن‌ها باشد.

برای مثال در کلمه کلیدی «اعتماد به نفس» رقابت زیادی وجود دارد. اما وقتی به سراغ عبارت «افزایش اعتماد به نفس در زنان باردار» بروید، بدون شک میزان رقابت در آن کمتر می‌شود. عبارت‌های طولانی‌تر برای سایت‌های تازه راه‌اندازی شده و مبتدی مناسب‌تر هستند. زیرا به دیده شدن آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

  • استفاده از مترادف‌ها در محتوای متنی

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده از مترادف‌ها و کلمات کلیدی هم خانواده است. اکنون برای گوگل اهمیتی ندارد که شما یک کلمه‌ی کلیدی را چند مرتبه در سایت استفاده می‌کنید. بلکه این موتور جستجو به مترادف‌ها و هم خانواده‌های این کلمات هم توجه می‌کند.

برای مثال در عبارت «خواص عرق نعنا» عبارت دیگری مثل «خاصیت دمنوش نعنا» و «خاصیت عرق نعنا» هم قابل استفاده هستند. با وجود مترادف‌ها و هم‌خانواده‌ها در محتوای متنی مجبور نیستید یک عبارت را بیش از حد در سایت خود تکرار کنید. پس کیفیت محتوای شما حفظ می‌شود. کاربران از کلمات تکراری و بی‌مفهوم در سایت فراری هستند.

  • پراکندگی کلمات کلیدی در محتوا

یکی دیگر از اصول مهم در آموزش رایگان سئو (Free SEO Training ) توجه به پراکندگی و تراکم کلمات کلیدی است. در گذشته گوگل به استفاده از حجم زیادی از کلمات کلیدی اهمیت زیادی می‌داد. اما این موتور جستجو رفته‌رفته به این نتیجه رسید که استفاده‌ی بیش از حد از کلمات کلیدی کیفیت محتوای متنی را کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر اگر کلمات کلیدی در یک قسمت از محتوا بیش از حد استفاده شود و در قسمت دیگری استفاده نشود، کیفیت آن کاهش می‌یابد. اکنون برای گوگل اهمیت زیادی دارد که زمان نوشتن محتوای متنی کلمات کلیدی را به طور متناسب در کل متن پراکنده استفاده کنید.

همچنین مترادف‌های کلمات کلیدی هم باید به یک اندازه در متن پراکنده شوند. عبارات و کلمات کلیدی را در یک نقطه متمرکز نکنید. بلکه سعی کنید در هر پاراگراف تنها یک بار آن را تکرار کنید. همچنین حجم عبارت کلیدی کانونی را نسبت به قبل کم‌تر کنید. اگر تاکنون برای یک متن هزار کلمه‌ای، عبارت کلیدی را 8 بار تکرار می‌کردید، اکنون دفعات تکرار آن را به 3 بار کاهش دهید.

  • لینک‌سازی در محتوا

در آموزش سئو مبتدی لینک‌سازی در محتوا اهمیت زیادی دارد. با کمک روش پیوند لینک می‌توان صفحات پربازدید را به صفحات با بازدید کم، پیوند زد. وقتی بازدیدکنندگان وارد یک صفحه می‌شوند، می‌توانند لینک سایر صفحات را بر روی عبارت‌های مختلف محتوای متنی مشاهده کنند.

لینک‌سازی در محتواهای متنی به دو صورت پیوندهای خارجی و داخلی انجام می‌شود. در آموزش رایگان سئو یا Free SEO Training پیوندهای خارجی همان لینک‌های html هستند که به یک وب‌سایت دیگر اشاره دارند. اهمیت پیوندها را با ذکر یک مثال برای شما توضیح می‌دهیم. وقتی به یک شهر ناآشنا می‌روید، از سه نفر به طور مجزا و متفاوت بپرسید بهترین رستوران شهر کجاست. اگر همه‌ی آن‌ها یک رستوران را به شما معرفی کنند، مطمئن می‌شوید که این رستوران از همه بهتر است.

گوگل هم نسبت به پیوند لینک چنین نظری دارد. وقتی چندین سایت به یک سایت صفحه‌ی خود را پیوند می‌دهند، برای گوگل روشن می‌شود که حتماً این سایت از ارزش بالایی برخوردار است. لینک‌ها به یک سایت ارزش و اعتبار می‌دهند.

  • اهمیت لینک‌های داخلی برای محتواها

براساس تکنیک‌های آموزش سئو مبتدی باید از لینک‌های داخلی صفحات استفاده کنید. در این صورت صفحات داخلی سایت را به هم متصل می‌کند. برای این کار باید صفحاتی که از نظر موضوعی به هم شبیه هستند، به یکدیگر متصل شوند. هر چه تعداد لینک‌های داخلی بیشتری در سایت استفاده کنید، برای گوگل یک سیگنال ارسال می‌شود که اهمیت سایت شما را نشان می‌دهد.

اگر لینک‌ها را به طور غیرطبیعی استفاده کنید، گوگل آن را اسپم در نظر می‌گیرد. برای مثال اگر موضوع سایت در مورد «ورزش یوگاست» شما این صفحه را به «اعتماد به نفس» لینک می‌دهید. این دو موضوع ارتباطی با هم ندارند. هر چند از واژه در صفحه استفاده شده باشد، اما گوگل آن را نشانه‌ی خوبی در نظر نمی‌گیرد.

در تکنیک‌های آموزش رایگان سئو یا Free SEO Training شما می‌توانید به راحتی یک محتوای متنی را به تعداد بی‌شماری از صفحات سایت خود لینک دهید. اکنون الگوریتم‌های گوگل برای ارزیابی سایت‌ها توجه زیادی به پیوندها و لینک‌های داخلی دارند.

هدف از لینک‌های داخلی دادن آدرس صفحات بیشتر در مورد سایت است. برای مثال وقتی کاربر در مورد «ترمیم دندان» به دنبال محتوا می‌گردد، در این متن می‌توان لینک صفحات دیگری مثل «چطور دندان پوسیده را ترمیم کنیم»، «مراقبت از دندان پوسیده»، «عصب کشی دندان پوسیده»، «روش‌های پر کردن دندان پوسیده » و …. در مقابل دید کاربر قرار داد. شباهت بین موضوعات لینک‌های داخلی با عبارتی که کاربر به دنبال آن می‌گردد، باعث باز کردن این صفحات می‌شود.

مطمئناً وقتی شما به دنبال خرید خودروی دست دوم هستید و در همان صفحه لینک «محصولات آرایشی» را مشاهده کنید، بر روی آن کلیک نمی‌کنید. پس گوگل آن را یک اسپم تلقی می‌کند.

  • قدرت لینک‌های خارجی برای سایت

شما می‌توانید از لینک‌های سایر صفحات برای سایت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید آدرس صفحات سایت خود را نیز به سایر سایت‌ها بدهید. به این روش بک‌لینک‌سازی گفته می‌شود. بسیاری از سایت در ازاء دریافت مبلغ مشخص، لینک سایت شما را در سایت خود قرار می‌دهند. اگر یک فیلم آموزش سئو یا SEO Training Videos را هم مشاهده کنید، حتماً در آن برای شما در مورد خرید بک‌لینک صحبت می‌شود.

اگر از چند سایت مرتبط با سایت خود درخواست کنید که لینک صفحات سایت شما را در سایت خود قرار دهند، تاثیر زیادی در سئوی سایت دارد. شاید دیده باشید بسیاری از وبمسترها از سایت ویکی‌پدیا برای بک‌لینک سازی استفاده می‌کنند. در این کار باید با احتیاط قدم بردارید. به سراغ هر صفحه‌ای از این سایت نروید.

برای بدست آوردن اعتماد موتورهای جستجو باید به سراغ وب‌سایت‌هایی بروید که در صفحه اول گوگل هستند. اگر سایت‌ها اعتبار بالاتری داشته باشند، گوگل نیز به سایت شما اعتماد بیشتری می‌کند. به سراغ سایت‌های سطح پایین مثل ویکی‌پدیا نروید. بلکه باید به سراغ سایت‌های قابل اعتماد و معتبر بروید.

سایت Moz در این زمینه دارای معیارهای اختصاصی برای کمک به شما ست. به طوری که می‌توانید در این سایت سایت‌هایی را که دارای اعتبار بالاتری نسبت به سایت شماست، پیدا کنید.

اگر به صفحات سایت خود لینک خارجی بدهید، می‌توانید این لینک‌های خارجی را nofollow کنید. در این صورت به موتورهای جستجو می‌گویید که این لینک‌ها را دنبال نکند. البته برخی از موتورهای جستجو برای پیدا کردن صفحات جدید به دستور nofollow توجهی ندارند. گوگل از دستور شما پیروی می‌کند. این روش زمانی مؤثر است که حدس می‌زنید برخی از سایت‌های غیرمرتبط به سایت شما لینک دهند. همچنین در قسمت دیدگاه‌ها لینک سایت خود را برای تبلیغ ارائه می‌دهند.

  • تولید منظم محتوا

یکی از نکات مهم در دوره آموزش سئو تولید منظم محتواست. خزنده‌های گوگل به مرور زمان ساعات و روزهایی که محتوا در سایت تولید می‌شود، عادت می‌کند. پس در همان زمان و ساعات وارد سایت می‌شوند. این موضوع تاثیر زیادی روی سئوی محتواهای متنی دارد.

حال اگر شما در تولید محتواهای متنی بی‌نظم شوید، بعد از مدتی خزنده‌های گوگل کمتر به سایت سر می‌زنند. این عامل باعث افت بازدیدکننده‌های سایت می‌شود. اگر وب سایت خود را به گوگل کنسول متصل کنید، در قسمتی از این سایت متوجه ورود خزنده‌های گوگل به سایت خود می‌شوید.

زمانی که تعداد صفحات سایت در نتیجه‌ی تولید محتوا افزایش می‌یابد، به همان اندازه‌ هم ربات‌های هوشمند گوگل وارد سایت می‌شوند. پس این موضوع نشان می‌دهد که نظم و انتشار مداوم محتوای متنی چقدر در سئوی سایت مؤثر است.

بخش دوم: سئوی ویدئوها در سئو چگونه انجام می‌شود؟

قسمت دیگری از آموزش سئو مبتدی (Beginner SEO training) به بهینه‌سازی ویدئوها اختصاص دارد. از همین ابتدا بگوییم که ویدئو تاثیر زیادی در افزایش بازدیدکننده‌ دارد. هر چه محتواهای شما جذاب‌تر و مفیدتر باشد، کاربران اینترنتی بیشتر به آن جذب می‌شوند. ویدئوها از جمله محتواهایی هستند که قدرت بیشتری در نگه داشتن کاربرها درون صفحه دارند. تا زمانی که یک ویدئو به طور کامل دانلود نشود، کاربر درون صفحه می‌ماند. بعد از دانلود هم کاربر زمان هر چند اندکی را برای تماشای ویدئو در سایت می‌گذراند. حضور هر چه بیشتر کاربر در صفحه باعث تاثیر آن بر سئوی سایت می‌شود.

یکی از اصول مهم در آموزش رایگان سئو انتشار ویدئوهای کوتاه و کم حجم در سایت. همچنین باید با کمک افزونه‌ی سئو مدت زمان ویدئو را برای کاربران مشخص کنید. آن‌ها باید بدانند که ویدئو چقدر حجم دارد و چند دقیقه طول می‌کشد تا آن‌ها را مشاهده کنند. در ادامه قصد داریم به روش‌های مفید برای سئوی ویدئو بپردازیم.

  • نصب بهترین افزونه سئو ویدیو

قبل از هر چیز باید بگوییم که برای سئوی ویدئوها در سایت به یک افزونه‌ی مناسب سئو نیاز دارید. در حال حاضر Yoast Video SEO به عنوان یکی از بهترین افزونه‌های سئو شناخته شده است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا ویدئوهای خود را متناسب با قوانین گوگل بارگذاری کنید.

برای مثال در قسمتی از این افزونه می‌توانید زمان ویدئو را مشخص کنید. زمانی که ویدئو در گوگل برای کاربران نمایش داده می‌شود، مدت زمان نیز بر روی آن قابل مشاهده است. در این صورت کاربر می‌داند که قرار است فایل با چه زمانی را دانلود و مشاهده کنید.

در قسمت دیگری از این افزونه می‌توانید برچسب‌های ویدئو را مشخص کنید. سایر اصول سئو نیز به ترتیب در این افزونه مشخص شده است. البته ما در اینجا قصد نداریم برای یک افزونه تبلیغات انجام دهیم. شما می‌توانید از هر افزونه‌ی دیگری برای سئوی ویدئوهای خود استفاده کنید.

  • انتخاب عنوان مناسب برای ویدئوها

یکی دیگر از تکنیک‌های مهم در آموزش رایگان سئو انتخاب نام برای ویدئوهاست. عنوان باید محتوای ویدئو همخوانی داشته باشد. به طوری که کاربر را در مورد محتوای ویدئو راهنمایی کند. برای مثال وقتی ویدئو در مورد «موفقیت شغلی» است، عناوینی مثل «با دیدن این فیلم ثروتمند شوید» و یا «با این ویدئو موفقیت را با آسانسور طی کنی» و …. می‌تواند مؤثر واقع شود.

فراموش نکنید که عناوین مهم‌ترین نقش را در تماشای ویدئوها ایفا می‌کنند. اگر عناوین جذاب انتخاب کنید می‌توانید کاربران بیشتری را ترغیب کنید تا محتواهای ویدئویی را تماشا کنند. اما توجه داشته باشید اگر این عناوین جذاب هیچ ارتباطی با محتوای ویدئو نداشته باشد، آن‌ها خیلی زود صفحه را می‌بندند که تاثیر منفی بر روی سایت دارد.

هر چه کاربران بیشتر بر روی محتوا بمانند و وقت بیشتری را برای تماشای ویدئو در سایت صرف کنند، گوگل آن را یک امتیاز برای سایت در نظر می‌گیرد. زیرا خزنده‌های گوگل به این نتیجه می‌رسند که محتواهای شما جذاب و باکیفیت هستند. به طوری که کاربران را جذب خود می‌کنند. پس در رتبه‌بندی خود تجدیدنظر می‌کند و صفحه‌ی سایت شما را به صفحات اول نتایج جستجو می‌کشاند.

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای ویدئوها

یکی دیگر از راه‌های افزایش بازدید صفحات ویدئویی در دوره آموزش سئو (SEO Training Course ) در سئو سدان انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. فرض کنید به سراغ کلمات بدون سرچ بروید که هیچ کاربری به سراغ این دست از کلمات نمی‌رود. مطمئناً باعث کاهش بازدیدهای سایت می‌شود. برای انتخاب عنوان ویدئو باید کلمات کلیدی پربازدید را انتخاب کنید.

در عین حال به رقابت میان کلمات کلیدی دقت داشته باشید. وقتی وب سایت شما نوپاست و شما هم فقط آموزش سئو مبتدی را مشاهده کرده‌اید، نباید به سراغ کلمات کلیدی با رقابت بالا بروید. انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغات ویدئویی اهمیت زیادی دارد. اما قبل از هر چیز باید در مورد کلمات کلیدی تحقیقات کاملی انجام دهید.

عنوان فیلم‌های شما باید شامل کلماتی باشند که کاربران به دنبال آن می‌گردند. از سوی دیگر گوگل هم باید بداند که آیا فیلم شما با همان کلماتی که جستجو می‌شوند، مرتبط هستند یا خیر؟ با کمک کلمات کلیدی دقیقاً همین موضوع را برای گوگل مشخص می‌کنید.

  • ویدئوهای باکیفیت تولید کنید

ویدئوهایی که در سایت منتشر می‌شوند باید سازماندهی خوبی داشته باشند. به طوری که به نیاز جستجوگران (کاربران) پاسخ دهند. اما هیچ کاربری دوست ندارد وقت و حجم اینترنت خود را برای فیلم‌های بدون صدا، یا با صدای ضعیف و نمای بی‌کیفیت فیلم‌ها صرف کند. قبل از اینکه ویدئوها را منتظر کنید از کیفیت تصویر و صدای آن‌ها مطمئن شوید.

اگر ویدئوها را خودتان تهیه می‌کنید، برای صداگذاری بهتر از یک میکروفون استفاده کنید. بعد از اتمام ساخت و تولید محتوا آن‌ها را با نرم‌افزارهای مطمئن ویرایش کنید. برخی از نرم‌افزارها به کیفیت ویدئو آسیب می‌رسانند.

برای اینکه کاربران بتوانند با حجم متفاوت ویدئو را دانلود کنند، بهتر است سه کیفیت تصویر (خوب، متوسط و پایین) را برای آن‌ها در نظر بگیرید. در این صورت کاربر با سلیقه و انتخاب خود یکی از کیفیت‌های دانلود را انتخاب می‌کند. برای مثال می‌تواند محتوای ویدئویی را با کیفیت 1080p (عالی) و یا با کیفیت 720p (متوسط) منتشر کنید.

  • تصویر بر روی فیلم

یکی از نکات مهم در دوره آموزش سئو انتخاب تصویر برای فیلم است. وقتی فیلم بدون دانلود در صفحه نتایج جستجو و در قسمت ویدئوها قرار می‌گیرد، فقط یک تصویر از آن دیده می‌شود. باید قبل از انتشار ویدئو یک تصویر بر روی آن قرار دهید که زمان نمایش، کاربر این تصویر را مشاهده کنید.

یکی از تکنیک‌های بهینه‌سازی محتواهای ویدئویی ترغیب کاربر برای باز کردن ویدئوهاست. اگر همان تصویر روی ویدئو سیاه و تار باشد، کاربر از دیدن آن چیزی متوجه نمی‌شود. انتخاب یک تصویر جذاب و مرتبط با موضوع محتوا بر روی ویدئو باعث جذب کاربران میشود و نرخ CTR (کلیک‌های کاربران) را افزایش می‌دهد.

  • محتواها را بر روی هاست‌های مختلف منتشر کنید

برای اینکه ویدئوهای شما بازدید بیشتری داشته باشند، از هاست‌های بیشتری برای انتشار آن‌ها استفاده کنید. برای مثال یوتیوب، آپارات، میهن وب و … هاست‌های اشتراکی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید محتواهای ویدئویی خود را منتشر کنید. اما وب سایت یک هاست اختصاصی است که از آن برای انتشار ویدئوها استفاده می‌کنید. در هر صورت تنها به یک گزینه اکتفا نکنید.

اگر از هاست‌های اشتراکی (یوتیوب یا آپارات) استفاده می کنید، آدرس وب سایت خود را در گوشه‌ای از ویدئو قرار دهید تا کاربران بدانید سایت شما را چگونه دنبال کنند.

  • از بک لینک‌ها استفاده کنید

محتواهای ویدئویی نیز مثل محتواهای متنی به بک لینک نیاز دارند. در واقع یکی اصول مهم در آموزش سئو مبتدی پافشاری بر روی بک‌لینک‌هاست. از این طریق می‌توانید صفحه‌ی محتوای ویدئویی خود را بهینه‌سازی کنید. برای لینک‌سازی به سراغ صفحات داخلی سایت با موضوعات مرتبط بروید. بهتر است چندین صفحه با موضوع مرتبط بسازید و سپس همه‌ی آن‌ها را به‌هم پیوند دهید. این کار تاثیر زیادی در افزایش رتبه‌ی سایت دارد.

حتی اگر محتواهای ویدئویی خود را در یکی از سایت‌هایی مثل یوتیوب، آپارات، میهن وب و … منتشر کرده‌اید، می‌توانید URL همان صفحه را به این صفحه‌ی سایت خود پیوند دهید. در این صورت هم لینک خارجی برای سایت خود استفاده کرده‌اید و هم به سئوی سایت کمک می‌کنید.

  • با محتواهای ویدئویی مثل محتوای متنی رفتار کنید

هر صفحه‌ی ویدئویی که به سایت اضافه می‌کنید باید همان بهینه‌سازی محتواهای متنی را داشته باشید. محتواهای ویدئوی باید در صفحات سازمان یافته منتشر شوند. برای آن‌ها از برچسب‌های مرتب با محتوا استفاده کنید. با یک متن کوتاه می‌توانید به راحتی ویدئوهای خود را سئو کنید. در این صورت استفاده از h2 هم ضرورت دارد.

در چندین فیلم آموزش سئو در سایت سئو سدان نیز بر این موضوع تأکید شده است. به طوری که توضیحات متا، عنوان حاوی کلمه‌ی کلیدی، برچسب‌ها، توضیحات نوشتاری کوتاه و تصاویر به سئوی محتواهای ویدئویی کمک می‌کند.

  • فیلم‌ها را رونویسی کنید

اگر چه خزنده‌های موتورهای جستجو به قدری هوشمند هستند که بتوانند محتواهای ویدئویی را ایندکس کنند، اما نباید به این موضوع بسنده کنید. در کنار هر ویدئو از مطالب و توضیحات کوتاه مرتبط با محتوای آن استفاده کنید. در این صورت خزنده‌های موتورهای جستجو راحت‌تر می‌تواند محتوای ویدئویی شما را شناسایی و برای کاربران نمایش دهند. حتی کاربران هم قبل از دانلود ویدئو می‌توانند از طریق توضیحات کوتاه متوجه شوند که چه چیزی در ویدئو انتظار آن‌ها را می‌کشد.

  • نقشه سایت XML

برای محتواهای ویدئویی از نقشه سایت XML استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا ربات‌های موتورهای جستجو راحت‌تر بتوانند محتواهای ویدئویی را پیدا کنند. کاربران زمان باز کردن صفحه هیچ ردی از نقشه سایت XML را مشاهده نمی‌کنند. این تکنیک در آموزش رایگان سئو سایت به طور مخفیانه باعث بهینه‌سازی سایت می‌شود.

  • از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

اگر محتواهای ویدئویی کوتاه بسازید به راحتی می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را دست به دست کنید. بسیاری از کاربران به محتواهای ویدئویی بیشتر از محتواهای متنی علاقه نشان می‌دهند. اگر ویدئوهای شما جذاب باشد، خیلی زود توسط کاربران از یک کانال یا صفحه به کانال‌ها یا صفحات دیگری انتقال می‌یابد. همین موضوع تاثیر زیادی در افزایش بازدید و سئوی سایت دارد.

بخش سوم : سئوی تصاویر در سایت چگونه انجام می‌شود؟

یکی دیگر از بخش‌های آموزش سئو مبتدی به بهینه‌سازی تصاویر مرتبط می‌شود. تصاویر و عکس‌هایی که در سایت منتشر می‌شوند، نقش زیادی در افزایش بازدید و رتبه‌ی سایت دارند. انتشار محتواهای متنی طولانی بدون تصاویر جذاب، کمی خسته کننده است. وقتی در لابه‌لای متن‌ها از تصاویر استفاده می‌کنید، کاربران با تمرکز بر روی عکس‌ها، انرژی بیشتری برای خواندن ادامه‌ی مطلب پیدا می‌کنند. حافظه‌ی بسیاری از ما قادر است تصاویر را به خاطر بسپارد اما به یاد آوردن محتوای متنی کمی دشوار است. گوگل با توجه به تاثیر تصاویر بر روی ذهن کاربران، به وجود آن در سایت اهمیت زیادی می‌دهد.

اما حالا که وجود تصاویر در SEO سایت اهمیت زیادی دارد، چطور می‌توان این عکس‌ها بهینه سازی کرد. مطمئناً تصاویر سئوشده تاثیر بیشتری بر روی ارتقاء رتبه‌ی سایت دارد. برای سئوی تصاویر راه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین تکنیک‌ها می‌پردازیم.

  • از تصاویر باکیفیت و مرتبط با متن استفاده کنید

اگر در زمان پیدا کردن تصویر، به یک تصویر زیبا و باکیفیت برخورد کردید، سریع آن را بر روی صفحه‌ی محتوا قرار ندهید. از ارتباط این تصویر با محتوای خود اطمینان پیدا کنید. یکی از هدف‌های اصلی انتشار تصاویر در متن، فهماندن بهتر محتوا به کاربران است. اینفوگرافیک یکی از تکنیک‌های طراحی تصاویر حرفه‌ای است که برای همین منظور طراحی می‌شود. یک تصویر اینفوگرافیک به نحوی طراحی می‌شود که کاربر با دیدن آن می‌تواند اطلاعات زیادی را بدست آورد.

تصاویر شما باید حاوی اطلاعات مهم محتوا باشد. برخی از کاربران فرصتی برای خواندن یک محتوای طولانی را ندارند. پس ترجیح می‌دهند با نگاه کردن به تصاویر، خلاصه‌ای از اطلاعات محتوا را درک کنند.

کیفیت هم در تصاویر اهمیت زیادی دارد. نباید به سراغ تصاویر کوچک بی‌کیفیت بروید. درست است که حجم پایین تصاویر مانع از کاهش سرعت سایت می‌شود. اما نباید کیفیت تصاویر را فدای سرعت سایت کنید. تصاویر زیبا جذاب‌ترند و سریع‌تر کاربران را جذب می‌کنند. تصویری که برای قسمت آیکون محتوا انتخاب می‌کنید، تاثیر بیشتری بر روی کاربران دارد.

  • نام تصاویر را شخصی‌سازی کنید

اگر تصاویر را از سایت دیگری گرفته‌اید، بهتر است نام آن را تغییر دهید. براساس نظر کارشناسان سایت سئو سدان این کار تاثیر زیادی روی سئوی تصاویر دارد. در حالیکه بسیاری نسبت به آن بی‌توجه هستند و آن را رعایت نمی‌کنند. در آموزش رایگان سئو (Free SEO Training) در سایت سئو سدان توجه به تغییر نام تصاویر اهمیت زیادی دارد. بهتر است نام عکس را یک کلمه‌ی کلیدی قرار دهید تا بیشتر به محتوا ارتباط داشته باشد.

بازدیدکنندگان نام تصویر را نمی‌بینند. اما این امکان برای شما وجود دارد که با استفاده از نام عکس، آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید. در واقع وقتی کاربر قصد دارید به دنبال یک عکس در موتورهای جستجو بگردد، در بخش تصاویر، ردی از عکس شما را مشاهده می‌کند. زیرا نام تصویر با آنچه کاربر تایپ و جستجو کرده، یکسان است.

  • از برچسب های alt استفاده کنید

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از سئوکارها و وبمسترها، استفاده نکردن از توضیحات کوتاه برای تصاویر است. بازدیدکنندگان توضیحات کوتاه شما را نمی‌بینند. اما خزنده‌های موتور جستجو توجه زیادی به این توضیحات یک جمله‌ای دارند. برای هر تصویر باید متن جایگزین یا alt انتخاب کنید. این متن باید شامل کلمه‌ی کلیدی باشد. زمانی که کاربران به دنبال یک عبارت هستند و به قسمت تصاویر می‌روند، می‌توانند به راحتی تصاویر شما را مشاهده کنند.

از متن جایگزین به عنوان یک سیگنال استفاده می‌کنید که به موتورهای جستجو علامت می‌دهد. اگر وب سایت شما وردپرس است، به طور پیش فرض یک فیلد alt متن وجود دارد که می‌توانید متن جایگزین را در آن قرار دهید.

  • نسبت کیفیت به اندازه مناسب را پیدا کنید

این قسمت در آموزش سئو مبتدی کمی مشکل است. اگر با فتوشاپ یا سایر نرم‌افزارهای ویرایش تصویر آشنایی داشته باشید، به راحتی می‌توانید تصاویر را کوچک کنید بدون اینکه کیفیت خود را از دست بدهند. هر چه تصاویر بزرگتر شوند، باعث کند شدن سرعت سایت می‌شود. فراموش نکنید که سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی سایت مهم می‌شود. اگر از تصاویر بیش از حد بزرگ استفاده کنید، کاربرانی که قصد ورود به سایت را دارند، باید مدت زیادی صبر کند تا صفحات سایت بارگذاری شوند.

اگر اندازه‌ی تصاویر بیش از حد بزرگ است، بهتر است ابتدا با کمک نرم‌افزار ویرایش عکس (فتوشاپ) آن را کوچکتر کنید. اگر با کوچک کردن تصاویر، کیفیت آن‌ها کم شد به سراغ CMS بروید. با کمک این سیستم می‌تواند اندازه‌ی تصاویر را در سایت کوچک‌تر کنید. البته این سیستم برای سایت‌های وردپرس کاربرد دارد.

برنامه پیش نمایش Mac یا Microsoft Paint نیز برای مشاهده‌ی کیفیت تصاویر قبل از انتشار مناسب هستند. اگر از Adobe Photoshop استفاده می‌کنید، بهتر است تصاویر را با فرمت «Save for web» ذخیره کنید. این فرمت باعث می‌شود تا تصاویر به کوچکترین حد خود برسند و حجم کمی داشته باشند. در نتیجه هیچ خللی در سرعت سایت ایجاد نمی‌کنند. ابزارهایی مانند TinyPNG و JPEGmini نیز برای کوچک کردن تصاویر سایت کاربر دارند

  • نوع پرونده مناسب را انتخاب کنید

اگر کارشناس حرفه‌ای در زمینه‌ی تولید محتوا باشید، حتماً می‌دانید که تصاویر با سه فرمت JPG، GIF و PNG تولید می‌شوند. دانستن تفاوت بین این سه فرمت در زمان انتشار تصاویر اهمیت زیادی دارد.

  • JPGیکی از رایج‌ترین فرمت‌های فایل است. زیرا از اندازه تصاویر در آن کوچک است و تصاویر زیادی با همین فرمت ساخته می‌شود.
  • فرمت PNG هم در طراحی تصویر کاربر زیادی دارد. کیفیت تصاویر با این فرمت نسبت به JPG بیشتر است. اما این تصاویر بدون زمینه هستند و فقط تصویر با زمینه‌ی شفاف در داخل سایت قرار می‌گیرد. پس در مواقعی نیاز دارید که تصویر حتماً پس زمینه داشته باشد که در این صورت فرمت PNG مناسب نیست.

تصاویرPNG تصاویر را با وضوح بالایی نشان می‌دهد و می‌تواند از توضیحات متنی تصویر برای SEO پشتیبانی کند. اما یکی از ایرادات این فرمت حجم بالای تصاویر است که باعث کند شدن سرعت سایت می‌شود. از این فرمت می‌توانید برای تصاویر و عکس‌های ضروری در برگه‌های سایت استفاده کنید.

  • یکی دیگر از فرمت‌های قابل استفاده برای تصاویر سایت، GIF است. این فرمت با حجم بیشتری نسبت به دو فرمت قبلی ساخته می‌شود. برای تصاویر متحرک قابل استفاده است. لازم به ذکر است که گیف از پس‌زمینه‌ی شفاف و تصاویر کوچک پشتیبانی نمی‌کند.

با توجه به توضیحاتی که در مورد سه نوع فایل تصویری دادیم برای محتواهای سایت باید یک مورد مناسب را انتخاب کنید.

  • تصاویر را به نقشه سایت اضافه کنید

در دوره آموزش سئو ویدئو گفتیم که باید این نوع محتوا را به نقشه سایت اضافه کنید. در مورد تصاویر نیز همین تکنیک را انجام دهید. Google یکی از موتورهای جستجو است که تلاش زیادی می‌کند با کمک نقشه سایت خزنده‌های خود را به داخل صفحات سایت بفرستد. پس اگر برای تک تک محتواهای خود (تصویر، ویدئو، پادکست و …) نقشه‌ی سایت تهیه کنید، مطمئناً در ورود خزنده‌های گوگل به سایت مؤثر است.

گوگل این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تصاویر خود را به صورت متناوب در نقشه‌ی سایت ایجاد کنید. اگر وب سایت وردپرس دارید، افزونه‌هایی وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید برای تهیه‌ی نقشه‌ی سایت تصاویر استفاده کنید. برای مثال نقشه سایت Google XML برای تصاویر و نقشه سایت Undira All Image برای همین منظور کاربرد دارد.

با دادن اطلاعات واضح به گوگل در مورد تصاویر، احتمال نمایش آن‌ها را در قسمت «تصاویر» در صفحه‌ی نتایج جستجو بالا می‌برید. این کار به طور کلی بر روی بهینه سازی سایت تاثیرگذار است.

با دادن اطلاعات واضح به Google در مورد تصاویر موجود در وب سایت خود ، احتمال نمایش آنها در جستجوی تصویر Google را افزایش می دهید ، و این باعث می شود که کلیت وب سایت شما افزایش یابد.

  • تصاویر منحصر به فرد تولید کنید

شاید باورش برایتان سخت باشد که بگوییم ربات‌های گوگل آنقدر هوشمند هستند که می‌توانند به راحتی کپی بودن یک تصویر را تشخیص دهند. اگر در قسمت نوار جستجوی گوگل و در قسمت بارگذاری تصویر یک عکس به دلخواه خود بارگذاری کنید، گوگل قادر است صدها تصویر شبیه به آن را برای شما نمایش دهد. این موضوع نشان می‌دهد که گوگل تا چه حد هوشمند عمل می‌کند.

ما در قسمت Upload an image و سپس گزینه‌ی Choose File کلیک کردیم و یک تصویر گل سرخ (در بالا سمت چپ) به آن دادیم. نتیجه‌ی آن را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. تمامی تصاویر داده شده شبیه به همان تصویری است که ما به گوگل داده بودیم.

این قابلیت گوگل نشان می‌دهد که باید از کپی کردن تصاویر برای محتواگذاری منصرف شوید و به فکر طراحی تصاویر جدید و اورجینال باشید.

فصل دوم: بک لینک سازی برای سئو

یکی دیگر از قسمت‌های مهم در دوره آموزش سئو (SEO Training Course ) در سایت سئو سدان، توجه به لینک سازی یا بک‌لینک است. این کار با کمک صفحات داخلی سایت و یا از طریق سایر سایت‌ها انجام می‌شود. لینک‌سازی به این معناست که بر روی یک عبارت یا تصویر لینک سایت یا صفحه‌ی دیگری قرار می‌گیرد. با این کار صفحات مختلف سایت را به یکدیگر مرتبط می‌کنید.

لینک‌سازی یا کسب بک‌لینک به فرآیندی گفته می‌شود که از سایر سایت‌های اینترنتی برای سایت خود، لینک دریافت می‌کنیم. منظور ما از لینک، متن یا تصاویری هستند که با کلیک بر روی آن‌ها، کاربر به صفحه‌ی دیگری منتقل می‌شود. ربات‌های گوگل زمان بررسی یک صفحه، لینک‌های موجود در آن را نیز بررسی می‌کنند و به این صفحات می روند. به همین شکل مسیر حرکتی ربات گوگل در اینترنت شکل می‌گیرد.

لینک دادن اکنون توسط سایت‌های بزرگ در دنیا استفاده می‌شود. در ایران اغلب از روش لینک دهی داخلی استفاده می‌شود. تنها سایت‌های مرجع هستند که به سایر سایت‌ها لینک می‌دهند. اما متأسفانه در ایران کسی به لینک دادن به رقبا علاقه‌ای نشان نمی‌دهد.

موتورهای جستجو اکنون می‌دانند که حتی بهترین وب‌سایت‌ها هم گاهی به سایر سایت‌های رقیب لینک می‌دهند. پس آن را یک امتیاز در نظر می‌گیرند. البته در لینک‌دهی باید مراقب باشید و به لینک‌های مخرب لینک ندهید. برای مثال صفحاتی که حذف شده‌ و خطای 404 دریافت کرده‌اند، برای لینک‌دهی مناسب نیستند.

اگر لینکی که در محتوای سایت‌های استفاده می‌شود با محتوای اصلی ارتباط معنای داشته باشد، باعث افزایش بازدیدها می‌شود. شواهد نشان می‌دهد وقتی کاربران بر روی لینک‌ها کلیک کنند اما باب میلشان نباشد خیلی سریع صفحه را می‌بندند. این موضوع تاثیر منفی بر روی سئوی سایت دارد و باعث کاهش رتبه‌ی سایت می‌شود. پس گوگل بر روی این موضوع به شدت حساسیت نشان می‌دهد.

بخش اول: چرا لینک‌سازی برای سایت اهمیت دارد؟

دلایل زیادی وجود دارد که استفاده بک لینک‌ها را برای سایت ضروری می‌کند. شما برای سایت خود محتواهای ارزشمند به همراه کلمات کلیدی مناسب انتخاب می‌کنید. اما هیچ نتیجه‌ای از این کار دریافت نمی‌کنید. دلیل آن چیست؟ از بک‌لینک‌ها استفاده نمی‌کنید. دلایل زیادی برای اهمیت لینک سازی برای سایت وجود دارد که عبارتند از:

  • لینک خارجی، ترافیک قابل ردیابی را ارسال می‌کند

اگر لینک سایت شما در سایت‌های خارجی قرار بگیرد که بدون شک باعث ورود بخش زیادی از کاربران آن صفحه به سایت شما می‌شود. وقتی لینک سایت‌های خارجی را در یکی از صفحات سایت خود قرار می‌دهید، ترافیک قابل توجهی از آن سایت به سمت سایت شما هدایت شود.

برای اینکه بهترین لینک‌ها را پیدا کنید، به سراغ SEOmoz بروید. در اینجا می‌توانید بهترین سایت‌ها را برحسب امتیاز صفحه و سایت پیدا کنید.

  • سایت شما به یک منبع باارزش تبدیل می‌شود

یکی دیگر از دلایل استفاده از لینک‌های خارجی، تبدیل کردن سایت به یک منبع با ارزش است. سایتی که مدام لینک صفحات پربازدید سایر سایت‌ها را در محتواهای خود قرار می‌دهد به کاربران آدرس می‌دهد که در سایت‌های دیگر اطلاعات بهتری وجود دارد. بنابراین کاربران را در پیدا کردن محتواهای مفید یاری می‌دهد.

گوگل نیز توجه زیادی به چنین سایت‌هایی دارد. وقتی یک سایت محتوایی تولید می‌کند و در آن از بک لینک‌های خارجی استفاده می‌دهد، بازدیدکننده‌های خود را به سایر سایت‌ها هدایت می‌کند. پس گوگل نتیجه می‌گیرد چنین سایتی فقط به فکر منفعت شخصی نیست و به فکر کاربران است.

برای اینکه بتوانید بهترین صفحات را پیدا کنید بهتر است به سراغ Techmeme یا Hacker News و یا SearchEngineLand بروید. در اینجا صفحاتی با رنک بالا به شما معرفی می‌شوند.

  • موتورهای جستجو رفتار سایت را به صورت الگوریتمی جواب می‌دهند

طبق تحقیقاتی که در زمینه‌ی تاثیر لینک‌های خارجی در سایت صورت گرفت، مشخص شد که خزنده‌های گوگل همیشه به دنبال لینک‌های باکیفیت و پربازدید می‌روند. برای مثال یک سایت با رنک بالا دارای صفحاتی است که بازدیدکننده‌ی زیادی دارند. این صفحات در نتایج جستجو در همان صفحه‌ی اول قرار می‌گیرند. پس وقتی لینک سایت شما در این صفحات قرار می‌گیرد، سپس کاربر بر روی آن کلیک می‌کند، توسط گوگل ردیابی می‌شوند. سپس خزنده‌ها از سایت شما سردر می‌آورند، بدون شک تاثیر زیادی بر روی SEO سایت خواهد داشت. جالب است بدانید نرخ کلیک (CTR) در این روش بالاتر از هر روش دیگری است.

  • گسترش روابط با کاربران

داشتن بک‌لینک‌های زیاد در سایت باعث ورود دوستان جدید در سایت می‌شود. وقتی کاربر مطلب سایت را می‌خواند و بعد با یک بک لینک برخورد می‌کند، به این نتیجه می‌رسد که سایت شما منبع خوبی برای پیدا کردن محتواهای مناسب است. آن‌ها روی لینک کلیک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری راجع‌ به همان عبارت بدست آورند.

 اگر محتوای شما مناسب باشد و بک لینک سازی را نیز به درستی انجام داده باشید، احتمال ورود مجدد کاربر به سایت زیاد می‌شود. پس یک لینک‌سازی ساده می‌تواند بدون کمک موتورهای جستجو باعث جذب کاربران و بازگشت مجدد آن‌ها شود.

  • راهی برای تبلیغات محصولات

بک لینک‌ها راهی برای تبلیغ وب‌سایت هستند. در این صورت می‌توانید محصولات سایت خود را از طریق بک لینک‌ در رسانه‌های اجتماعی مقتدر (تلگرام و اینستاگرام) تبلیغ کنید. همچنین اگر به سراغ سایت‌های معتبر بروید و از آن‌ها لینک خریداری کنید، می‌توانید لینک یکی از صفحات فروش خود را در سایت آن‌ها قرار دهید.

  • رتبه بندی ارگانیک

نتایج جستجوی ارگانیک به نتایجی گفته می‌شود که کلمات کلیدی استفاده شده در متن با آنچه که کاربر جستجو کرده، یکسان است. در تبلیغات لینک‌سازی ارتباط نزدیکی میان لینک‌ها و عبارت جستجو‌شده وجود دارد. برای مثال یک کلینیک دندانپزشکی می‌تواند در یکی از مجله‌های اینترنتی با صفحه‌ی «ترمیم دندان پوسیده» بک لینک بخرد.

از آنجا که کاربران به دنبال نحوه‌ی ترمیم دندان پوسیده هستند، احتمال کلیک بر روی لینک کلینیک بالاست. پس با کلیک کردن به رتبه‌بندی گوگل هم کمک می‌کنند.

  • استفاده از Juice Link

یکی دیگر از مزیت‌های لینک‌سازی در سایت استفاده از Juice Link است. این اصطلاح به مقدار یک لینک در صفحات سایت اشاره دارد. زمانی که یک سایت، محتوای خود را به سایت شما لینک می‌دهد، در واقع برای شما Juice Link را به ارمغان می‌آورد که در رتبه‌بندی گوگل کمک می‌کند.

برای مثال یک سایت طب سنتی صفحه‌ A را به سایت شما لینک داده است. در این صورت Juice Link را به سمت سایت شما هدایت می‌کند. هر چه لینک کیفیت بالاتری داشته باشد، Juice Link هم بیشتر می‌شود.

بخش دوم: چند نوع بک لینک وجود دارد؟

بخش مهمی از بک‌لینک سازی (Building Backlinks)  به این اختصاص دارد که به سراغ بهترین لینک‌ها بروید. لینک‌سازی سومین و مهم‌ترین بخش در آموزش رایگان سئو در سایت سئو سدان محسوب می‌شود. پس نباید به سادگی از کنار آن بگذرید. اگر بهترین لینک‌ها را برای صفحات و محتواهای سایت انتخاب کنید، در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) امتیاز بالاتری کسب می‌کنید.

برخی تصور می‌کنند هر چه تعداد بک‌لینک‌ها در سایت بیشتر باشد، باعث افزایش رتبه‌ی سایت می‌شود. اما تاکنون گوگل به هیچ سایتی که بک لینک بیشتری استفاده کرده، امتیاز نداده است. این موضوع نشان می‌دهد که از نظر گوگل کیفیت از کیفیت اهمیت بیشتری دارد.

  • بهترین لینک‌ها در آموزش سئو مبتدی

اگر شما هم به کیفیت لینک‌های محتواها اهمیت می‌دهید، بهتر است یکی از انواع لینک معتبر و باکیفیت را انتخاب کنید. این لینک‌ها عبارتند از:

  • لینک سرمقاله‌ها

یکی از بهترین انواع لینک‌هایی که می‌توانید برای محتواهای خود استفاده کنید، استفاده از ذکر سرمقاله‌هاست. سرمقاله به این معناست که یک وب‌سایت در یکی از صفحات خود، لینک سایت شما را قرار داده است. در این صورت لینک به شرکت و یا منبع اطلاعات شما لینک داده می‌شود.

  • لینک دهنده‌های پست مهمان

یکی دیگر از بهترین انواع لینک، استفاده از لینک سایت در سرمقاله‌ی پست مهمان است. وقتی در حال نوشتن یک مقاله برای یک سایت یا وبلاگ هستید، مجازید تا از لینک خود بر روی مقاله استفاده کنید. این نوع بک‌لینک‌ها چون از سوی خودتان و با انتخاب صفحه مشخص می‌شود، کیفیت بالاتری دارد. برای اینکه بتوانید از لینک‌های پست مهمان استفاده کنید، بهتر است به سراغ بهترین سایت‌ها و وبلاگ‌ها بروید تا پست خود را در آنجا قرار دهید.

  • لینک‌ها در پروفایل در شبکه‌های اجتماعی

اگر در شبکه‌های اجتماعی صفحه‌های پربازدید دارید، لینک سایت خود را در نمایه‌ی آن‌ها قرار دهید. اینستاگرام، پینترست و لینکدین از جمله شبکه‌هایی هستند که می‌توانید لینک سایت خود را در آن قرار دهید.

  • لینک های وبینار

وبینار به آموزش‌های ویدئویی گفته می‌شود که منبعی ارزشمند برای سایت به شمار می‌روند. این محتواها اغلب سایت‌ها را تشویق می‌کند تا لینک صفحات وبینار شما را در محتواهای خود پیوند دهند. یک محتوای ارزشمند باعث می‌شود تا سایر وب‌سایت‌ها برای لینک‌دادن ترغیب شوند. در محتواهای متنی هر سایتی قدرت تولید دارد. اما در وبینار هر کسی قدرت این کار را ندارد.

  • استفاده از لینک‌های ابزار رایگان

براساس آموزش‌های سایت سئو سدان شما می‌توانید از ابزارهای رایگان نیز برای لینک‌سازی در سایت خود استفاده کنید. یک ابزار رایگان و پرکاربرد می‌تواند آنقدر ارزشمند باشد که دیگران را ترغیب کند تا به سایت شما پیوند دهند. این نوع لینک‌ها برای گوگل ارزشمند هستند و اهمیت زیادی به آن‌ها می‌دهد.

  • بک لینک از سایت‌های مشابه

اگر در سایت خود از backlink سایت‌های مشابه خود استفاده کنید، گوگل متوجه آن می‌شود. وقتی یک سایت رقیب از نظر حجم بازدید با شما هم‌ردیف است می‌توانید با مدیرسایت صحبت کرده و با هم تبادل لینک داشته باشید. پیوندهای صفحات پربازدید شما در سایت رقیب که کاملاً شبیه به شما کار می‌کند، تاثیر زیادی در افزایش رتبه‌ی سایت دارد.

  • انواع بدلینک‌ها

در کنار لینک‌هایی که باعث بهبود وضعیت سایت می‌شوند، برخی از لینک‌ها نیز رتبه‌ی سایت را کاهش می‌دهند. شناخت این نوع بدلینک‌ها ضرورت دارد. براساس نظر کارشناسان سایت سئو سدان این بدلینک‌ها عبارتند از:

  • پیوندهای خریداری شده

اگر گوگل متوجه شود که مدام در حال خرید و فرروش بک لینک هستید، به سایت نمره‌ی منفی می‌دهد. برای لینک‌سازی نباید بیش از حد به سراغ مدیران سایر سایت بروید و از آن‌ها بک لینک خریداری کنید. خزنده‌های گوگل آنقدر قدرتمند هستند که خیلی زود متوجه بک‌لینک‌های خریداری شده می‌شوند. آن‌ها فقط به لینک‌هایی توجه دارند که از روی اعتبار و ارزشمندی محتوا پیوند زده شوند.

  • اطلاعیه‌های خبری غیرحرفه‌ای

اگر لینک توسط یک سایت دیگر منتشر شود، این سایت باید از ارزش بالایی برخوردار شود. بدترین بدلینک‌ها از نظر Google زمانی وارد سایت می‌شوند که به طور مکرر توسط سایت‌های فاقد اعتبار باشند. اگر قصد شما فقط لینک‌سازی باشد و به اعتبار صفحه فرود توجه نداشته باشید، به مرور زمان باعث کاهش رتبه‌ی سایت می‌شود.

  • لینک‌های انجمن

عضویت همزمان در ده‌ها فروم برای ارسال لینک، به سایت آسیب وارد می‌کنید. از نظر گوگل لینک‌هایی که به انجمن های بی‌کیفیت زده می‌شود، بدلینک هستند.

  • روش های دریافت بهترین بک لینک از انواع دامنه

حالا که با بهترین و بدترین بک‌لینک‌ها آشنا شدید، لازم است که تا برای صفحات خود به شکل حرفه‌ای لینک سازی کنید. لینک‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، توسط کارشناسان سئو در سایت سئو سدان تهیه شده است. استفاده از این لینک‌های این انواع دامنه، تاثیر زیادی در افزایش رتبه‌ی سایت دارد و به عنوان یکی از تکنیک‌های مهم در آموزش سئو مبتدی (Beginner SEO training ) محسوب می‌شود.

  • استفاده‌ از لینک‌های EDU

در چند سال گذشته بک لینک‌های EDU به عنوان یک روش مهم برای لینک‌سازی یا Building Backlinks محسوب می‌شد. اما اکنون مشخص شده است که لینک‌ها آنقدر هم قدرتمند نیستند. این لینک‌ها از سایت‌هایی تهیه می‌شود که دارای EDU هستند. اما اگر در آنالیز این نوع سایت متوجه شدید که اتوریتی (دامنه یا صفحه) آن‌ها بالاست، نشان می‌دهد که سایت ارزش لینک‌دهی را دارد.

دامنه EDU برای سایت‌های دانشگاهی کاربرد دارد که برای لینک‌سازی می‌توان از دانشجویان درخواست کرد پست مهمان بسازند. سپس از آن‌ها بخواهید تا لینک پست خود را در صفحه‌ی دانشگاه قرار دهند.

1.2 استفاده از لینک‌های GOV

دامنه GOV برای سایت‌های دولتی است که اغلب آن‌ها بازدید بالایی دارند. برای دریافت لینک از این نوع دامنه باید با سازمان دولتی ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها همکاری کنید. در این صورت این دامنه‌ها باید به صورت مستقیم لینک سایت شما بر روی محتواهای خود قرار دهند.

1.3 استفاده از لینک دامنه‌های ORG

دامنه‌های ORG هم برای لینک‌سازی در سایت مناسب هستند. در این نوع سایت‌ها هم خرید و فروش بک لینک کمتر انجام می‌شود، پس می‌تواند به ارتقاء رتبه‌ی سایت شما کمک کند.

  • بک‌لینک از راه‌ تولید محتوا

داشتن یک برنامه‌ی جامع برای نوشتن محتواهای مفید و مؤثر به لینک‌سازی در سایت کمک می‌کند. محتواهای ارزشمند در سایت را می‌توانید با سایت‌های بزرگ به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای این دست از سایت‌ها در قالب پست مهمان، محتواهای مفید بنویسید تا لینک سایت شما را در محتواها قرار دهند.

  • بک لینک از سایت‌های خبر

سایت‌های خبری بیشترین بازدید را در بین سایر سایت‌ها به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل گرفتن لینک از این نوع سایت‌ها کمک زیادی به سئوی سایت می‌کند. در این نوع سایت‌ها انواع مختلفی از محتواها منتشر می‌شود. می‌توانید یک محتوا مرتبط با صفحات این نوع سایت‌ها تولید و به آن‌ها لینک دهید و یا از آن‌ها لینک بگیرید.

1.6 استفاده از لینک‌های داخلی

یکی از راحت‌ترین روش‌ها در آموزش مبتدی SEO که در سایت سئو سدان هم به طور اختصاصی به آن پرداخته‌ایم، استفاده از لینک‌های داخلی است. این نوع لینک‌ها به سادگی و از بین صفحات سایت استفاده می‌شوند. برای اینکه بهترین لینک‌ها را در سایت خود پیدا کنید، افزونه‌هایی را انتخاب کنید که در این زمینه به شما کمک کنند. یکی از این افزونه‌ها related post plugin است. این افزونه قدرت لینک‌سازی دارد و به سئوی سایت کمک می‌کند.

7.1 دریافت لینک از سایت‌های همکار

از طریق موتورهای جستجو به دنبال سایت‌هایی باشید که فعالیت آن‌ها به زمینه‌ی کاری شما شباهت زیادی دارد. این سایت‌ها رقیب شما نیستند. اما فعالیت‌ آن‌ها به فعالیت شما نزدیک است. کاربران این نوع سایت‌ها همان‌هایی هستند که به کسب و کار شما هم علاقه‌ی زیادی دارند. پس باید به سراغ آن‌ها بروید و با دریافت لینک این نوع سایت‌ها، رتبه‌ی سایت خود را افزایش دهید.

8.1 دریافت لینک از سایت رقبا

یکی دیگر از روش‌های لینک‌سازی (Building Backlinks) در دوره آموزش سئو همکاری با رقباست. شاید فکر کنید لینک دادن به رقبا باعث بالا رفتن آن‌ها و افت رتبه‌ی سایت شما می‌شود. اما وقتی با هم تبادل لینک داشته باشید، همزمان با هم رشد می‌کنید.

9.1 استفاده از لینک‌ها از فروم

اگر فروم‌های فعال و مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید، قادرید لینک خود را در این نوع سایت‌ها قرار دهید. ابتدا باید یک صفحه‌ی ارزشمند بسازید و سپس لینک همان صفحه را در فروم‌های فعال قرار دهید.

10.1 استفاده از لینک‌های Nofollowو Dofollow

اگر برای در سایت تنظیمات لینک‌های خارجی را بر روی گزینه‌ی Nofollow قرار دهید، موتورهای جستجو هیچ لینک خارجی را دنبال نمی‌کنند. پس اگر یک کاربر در قسمت دیدگاه، لینک صفحات سایت خود را قرار دهد، گوگل به آن‌ توجهی نمی‌کند. در این مورد لینک‌های نوفالوو مؤثر هستند و از ورود لینک‌های شکسته و یا مضر به سایت جلوگیری می‌کنند.

اما به این قضیه هم فکر کنید که اگر قرار باشد با یک سایت تبادل لینک داشته باشید، باید تنظیمات را به حالت Dofollow قرار دهید.پس از سایت مقابل هم بخواهید که تنظیمات را بر روی این گزینه قرار دهد. طبق نظر کارشناسان سئو سدان اگر حالت تنظیمات دوفالوو باشد، خزنده‌های گوگل با دیدن لینک شما در سایت‌ خارجی، وارد صفحه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو چیست؟

سئو در واقع علم و دانش هدایت ترافیک و کاربران به وب سایت خودتان از موتورهای جستجو میباشد.توجه داشته باشید برای آموزش سئو میتوانید به صفحه اصلی سایت که در مورد ” آموزش سئو ” بحث کرده است مراجعه کنید.

چرا سئو مهم است؟

به طور خلاصه : جستجو منبع بزرگی از ترافیک است

در زیر عکس می توانید میزان ترافیک دریافتی وب ها را مشاهده فرمایید:

ترافیک داده‌های ترافیک

همانطور که میبینید ، حدود 60 درصد ترافیک موجود در وب با جستجو از گوگل شروع میشود.  اگر شما بتوانید از دیگر موتورهای جستجوگر همانند بینگ ، یاهو و یوتیوب نیز ترافیکی را جذب کنید میتوانید تا 70.6 درصد ترافیک را به صورت طبیعی و ارگانیک جذب خواهید کرد.

منابع ترافیک وب

بیایید با اهمیت جستجوگرها بیشتر آشنا بشیم…

فرض کنید شما یک شرکت برای اجرای مهمانی ها راه اندازی کرده اید. به گفته ی گوگل هر ماه 110.000 نفر کلمه تدارکات مهمانی را جستجو میکنند

تعداد جستجوها

با توجه به اینکه رتبه اول همیشه چیزی حدود 20 درصد کلیک ها را به خود اختصاص میدهد ، در واقع اگر شما در رتبه 1 باشید هر ماه 22000 کاربر را به سایت خود هدایت میکنید

تعداد کلیک

اما بیایید محاسبه کنیم ، چقدر از بازدید کنندگان ارزش دارند؟

اگر بخواهید از تبلیغات گوگل استفاده کنید برای هر کلیک حدود 1 دلار صرف می شود ، پس زمانی که سایت شما 22000 ورودی داشته باشد در واقع ماهانه بایستی 22000 دلار بپردازید

هر کلیک چقدر ارزشمند است

این مبلغ فقط برای این کلمه کلیدی است ، اما اگر سایت شما سئو مناسبی داشته باشد شما میتونید در صد ها کلمه کلیدی رتبه خوبی داشته باشید

در حوضه های دیگر همانند مشاور املاک یا بیمه مقدار ترافیک موتور جستجو به طور قابل توجهی بیشتراست

به طور مثال در کله بیمه تبلیغ کنندگان برای هر کلید در حوضه قیمت بیمه خودرو حدود 45 دلار میپردازند

مقدار ترافیک موتور جستجو در سراسر صنایع

نتیجه سئو طبیعی و تبلیغات پولی

نتایج موتور جستجوگر گوگل به دو بخش جدا از هم متمایز می شوند ، نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یا همان پولی

آلی . در مقابل نتایج مالی

نتایج جستجوی ارگانیک (طبیعی)

نتایج طبیعی (نتیجه های معرفی شده توسط گوگل به عنوان یک نتیجه مناسب برای جستجو) در واقع نتایجی هستند که 100% شایستگی آن را داشته اند.

به معنای دیگر هیچ راه طبیعی برای اینکه سایت شما بالاتر از نتایج پولی گوگل باشد وجود ندارد

رتبه بندی طبیعی گوگل برای اینکه شما را به صورت ارگانیک بالا آورد به صدها مورد بستگی دارد ، اما به طور کلی اما این نتایج توسط گوگل از معتبرترین و البته مورد اطمینان ترین سایت ها انتخاب میشوند تا در نتایج نمایش داده شوند.

نتایج آلی کیفیت بالاتری دارند.

من اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کارکرد الگوریتم های موتور جستجوگر گوگل در اختیارتان قرار خواهم داد ، اما حالا مهمترین چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که :

زمانی که من در مورد “سئو” صحبت میکنم در واقع در مورد رتبه سایت شما در نتایج سئو طبیعی و ارگانیک است.

نتایج پولی :

توصیه میشود بخوانید:   سئو معنایی چیست و نحوه اعمال آن در سایت

نتایج پولی به صورت ADS و تبلیغاتی ظاهر در بالا یا پایین نتایج طبیعی ظاهر دیده میشوند

با پرداخت مبلغی که پرداخت شده‌اس

قسمت نتایج تبلیغاتی کاملاً از نتایج طبیعی متفاوت است. در واقع به این نوع از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک گفته میشود

موتور جستجوگر چطور کار میکند؟

زمانی که شما چیزی را در گوگل یا هر جستجوگر دیگری جستجو میکنید ، نتایج بر اساس آلگوریتم هایی به شما نمایش داده میشود ، الگوریتم برای این است که بهترین و دقیق ترین نتایج برای شما نمایش داده شود.

در اصل گوگل آن چیزی که شما جستجو کرده اید را از بین صدها میلیون صفحه بر اساس آلگوریتم هایی جستجو میکند تا به شما بهترین و گزینه ها را پیشنهاد بدهد.

گوگل چگونه بهترین نتایج را نمایش میدهد؟

گوگل هیچگاه الگوریتم هایش را عمومی نمی کند تا افراد سودجو از این قابلیت استفاده نمایند و دستکاری در نتایج ایجاد نمایند. اما همه ما می دانیم که گوگل بر اساس مواردی همچون موارد زیر در مورد نتایج و رتبه بندی تصمیم گیری می نماید:

مرتبط بودن:

زمانی که شما جستجو می کنید شکلات ورقه شده و نحوه پخت شکلات در واقع شما نمی خواهید صفحاتی در مورد تایر کامیون ببینید

به همین خاطر است که گوگل سعی میکند نزدیک ترین صفحه به کلمه کلیدی شما را در این جستجو نمایش دهد.

با این حال گوگل یک صفحه را به عنوان نزدیکترین و بهترین نتیجه برای شما ارائه نمیکند و به همین خاطر است که هزاران یا حتی میلیون ها صفحه مرتبط را به شما نمایش میدهد.

به طور مثال در کلمه “cookie recipes” نزدیک 349.000.000 نتایج در گوگل وجود داشت

توصیه میشود بخوانید:   نرم افزار IPTS روی کامپیوتر و سرور مجازی

پس برای نمایش نتیجه های بهتر و دقیق تر موتورهای جستجو بر 3 عنصر یا الگوریتم دیگر نیز تکیه میکنند:

قدرت :

قدرت درست مثل صدای آن است : روش گوگل برای تعیین اینکه آیا محتوای دقیق و قابل‌اعتماد است .

سوال این است : گوگل چگونه می‌داند که آیا یک صفحه معتبر است ؟

آن‌ها به تعداد صفحات دیگر که به آن صفحه لینک می‌دهند ، نگاه می‌کنند :

مقامات در مورد تعداد صفحات مربوط به آن قضاوت کردند.

( پیوندها از صفحات دیگر به عنوان ” backlinks ” شناخته می‌شوند )

به طور کلی هرچه لینک‌های بیشتری یک صفحه دارد ، بالاتر می‌رود :

backlinks بیشتر ؛ رده‌بندی بالاتر

( در واقع ، توانایی گوگل برای اندازه‌گیری قدرت از طریق پیوندها ، چیزی است که آن را از موتورهای جستجو مانند Yahoo ! که پیش از آن آمده بود جدا می‌کند .

کارآیی

محتوا می‌تواند مرتبط و معتبر باشد . اما اگر مفید نباشد ، گوگل قصد ندارد که محتوای آن را در بالای نتایج جستجو قرار دهد .

در حقیقت گوگل به طور عمومی گفته‌است که تمایزی میان ” محتوای باکیفیت ” و ” محتوای مفید ” وجود دارد

تمایز بین محتوای با کیفیت بالا و محتوای مفید

برای مثال ، بیایید بگوییم که در جستجوی ” رژیم Paleo ” هستید .

اولین نتیجه شما بر روی ( ” نتیجه A ” ) نوشته می‌شود . و به این دلیل که این صفحه ، محتوای بسیار زیادی در مورد آن دارد ، بسیاری از مردم با آن ارتباط دارند .

محتویات unorganised

اما محتوای آن کاملا ً نامنظم است . و این پر از اصطلاحات حرفه‌ای است که بیشتر مردم درک نمی‌کنند .

در مقابل با نتیجه دیگری ( ” نتیجه b ” ) .

این کتاب توسط فردی نسبتا ً جدید به رژیم پالو نوشته شده‌است .

با این حال , محتوای آن‌ها در بخش‌های مجزا سازماندهی شده‌است یعنی و به روشی نوشته شده‌است که هر کسی بتواند درک کند:

مطالب مفید

خوب ، این صفحه به شدت در ” مقیاس سودمند ” قرار خواهد گرفت . حتی اگر نتیجه B به اندازه نتیجه A اعتبار نداشته باشد ، در گوگل عملکرد خوبی خواهد داشت .

( در واقع ، ممکن است بالاتر از نتیجه A باشد )

گوگل سودمندی را تا حد زیادی براساس ” سیگنال‌های تجربه کاربر ” ارزیابی می‌کند .

به عبارت دیگر ، چگونه کاربران با نتایج جستجو تعامل دارند . اگر گوگل به این نتیجه برسد که افراد واقعا ً یک نتیجه جستجو خاصی را بیشتر از دیگر نتیجه ها دوست دارند ، افزایش قابل‌توجهی پیدا خواهد کرد :

تجربه مثبت کاربر , رتبه‌بندی را افزایش می‌دهد

دو بخش کلیدی SEO

توصیه میشود بخوانید:   آلگوریتم Florida 2 آپدیت شد

سئو داخلی

در واقع سئو داخلی راهی مطمئن برای شناختن صفحات سایت شما توسط گوگل است تا گوگل بتواند وب سایت شما را شناخته و در بین نتایج جستجو جای دهد . همچنین شما بایستی محتوای مرتبط ، مفصل و مفید برای عبارت‌های جستجو که می‌خواهید در آنها ظاهر شوید داشته باشید .

SEO در صفحه

سئو خارجی

این بخش در واقع برای این است که وب سایت های دیگر به سایت شما اشاره کنند (لینک دهند)

در سئو خارجی تمرکز بر روی لینک گرفتن از سایت های دیگر می باشد که با نام لینک سازی از آن یاد می شود.

SEO خارج از صفحه

توصیه # ۱ برای رده‌بندی بالاتر

یک وب سایت ایجاد کنید که مردم آن را دوست دارند ! موتورهای جستجو برای اندازه‌گیری سیگنال‌های مختلف در سرتاسر وب طراحی شده‌اند تا بتوانند وب سایت‌هایی را پیدا کنند که بیشتر مردم آن را دوست دارند

با لینک سازی درست (طبیعی نه مصنوعی) شما هم میتوانید در رتبه بندی های صفحه 1 گوگل حضور داشته باشید.