نحوه شخصی سازی محتوا برای مشتریان بالقوه (2019)

محتوای با کیفیت بر روی روند تصمیم گیری مخاطبان شما تاثیر می گذارد. کیفیت محصول شما در مرحله اول اهمیتی ندارد و مخاطبان هدف شما؛ خرید را براساس محتوای آنلاین شما انجام می دهند.

با این حال، یک قالب برای همه محتواها مناسب نمی باشد و محتوای مشابه توجه مخاطبان هدف شما را جلب نمی کند. برای اینکه از رقبای خود پیشی بگیرید، باید محتوای شخصی سازی شده را به مخاطبان خود تحویل دهید.

88 درصد بازاریابان اظهار داشتند که مشتریان آنها انتظار شخصی سازی محتوا دارند. شخصی سازی محتوا به سفر مشتری بستگی دارد.

سفر مشتری دارای 5 مرحله می باشد : آگاهی،علاقه،توجه، خرید و وفاداری. زمانی که مشتریان شما در سفر خود پیش می روند، شما نیز باید مطابق با رفتار و مرحله ای که قرار دارند، محتوای شخصی سازی شده ای را به آنها تحویل دهید.

در این پست با نحوه تحویل محتوای شخصی سازی شده در طول سفر مشتری آشنا می شوید.

1. مرحله آگاهی

سفر مشتری شما از این مرحله شروع می شود. زمانی که مشتری متوجه وجود مشکلی شود، سعی می کند که در مورد آن تحقیق کند.

آنها سعی می کنند که در مورد مشکل و راه حل های ممکن آگاهی پیدا کنند. بنابراین هدف شما در این مرحله ،آگاهی دادن به مشتریان خود از طریق شخصی سازی محتوا می باشد.

برای دستیابی به مشتریان خود از پست های رسانه های اجتماعی ، تبلیغات چاپی ، ویدیوهای YouTube یا وبلاگ ها استفاده کنید. اگر شخصی سازی محتوا انجام شود، هدف گیری بهتری انجام می شود. همچنین می توانید از افراد تاثیر گذار حرفه خود بخواهید که پست های وبلاگ شما را بنویسند. این اقدام باعث می شود که توجه مشتریان بالقوه خود را جلب کنید.

با این حال ، اطمینان حاصل کنید افراد تاثیرگذاری که انتخاب می کنید ، دارای تخصص کافی در حرفه شما باشند. شما برای صرفی جویی در زمان می توانید از ابزارهای بازاریابی تاثیرگذار برای جستجوی بهتر در زمینه حرفه خود استفاده کنید. ابزارهایی مانند Grin این امکان را برای شما فراهم می کند که با استفاده از فیلترهایی مانند مکان و نوع تخصص و حرفه ، مناسب ترین تاثیرگذار را انتخاب کنید.

به عنوان مثال ، اگر”how to shave someone else” یا ” نحوه ریش تراشی شخص دیگر” را جستجو کنید ، اولین نتیجه ای که مشاهده می کنید مربوط به ویدیوی یوتیوب طرز استفاده از ژیلت می باشد. چنین محتوایی باعث می شود که کاربران به بازدید و خرید از سایت شما بپردازند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به مشکل خریدار اشاره می کند و راه حل مناسبی را برای آن ارائه می دهد.

این ویدیو یک راهنمای گام به گامی را برای تراشیدن ریش شخص دیگر ارائه می دهد. در این ویدیو ، برند موردنظر به تبلیغ محصول خود می پردازند که این محصول ، ژیلتی است که فقط برای ریش تراشی طراحی شده است.این فیلم موفق به دریافت بیش از 35 هزار بازدید شد.

The-Awareness-Stage-Personalized-Content2. مرحله علاقه

محتوای ویدیویی یا پست های وبلاگ باعث ایجاد ترافیک برای پروفایل های شبکه اجتماعی یا وبسایت های شما می شوند. شما در این مرحله باید به مشتری فرصت بدهید تا اطلاعات بیشتری در مورد برند شما کسب کند. ممکن است مشتری پس از تحقیق و مقایسه زیاد ، علاقه خود را نسبت به برند و محصول شما نشان دهد.

زمان آن رسیده است که پیام های هدفمندتری را به مشتریان خود ارائه دهید و با استفاده از محتوای شخصی سازی شده، راه حل هایی را برای نقاط ضعف آنها ارائه دهید. بنابراین برای جلب توجه مشتریان باید از چه نوع محتوایی استفاده کنید؟

شما می توانید از کتاب های الکترونیکی ، راهنماها ، پست های وبلاگ و برگه های راهنمای کسب و کار استفاده کنید. محتوای شما باید نقاط فروش منحصربه فردی را برای مشتریان برجسته کند. هدف شما در این مرحله باید هدایت افراد به سمت صفحه فرود و تشویق آنها به ثبت نام در وبسایت باشد.

بار دیگر ، شما باید از محتوای شخصی سازی شده استفاده کنید تا مخاطبان موردنظر خود را براساس سلیقه آنها ، مورد هدف قرار دهید. اگر یک کاربر با محتوای شما درگیر است ، پیشنهاداتی را برای محتوای مشابه به او نشان دهید. اگر کاربری قصد ترک وبسایت شما را دارد ، بهتر است با ارائه پیشنهاد جدید توجه او را جلب کنید.

به عنوان مثال ، زمانی که “how to create a Facebook landing page” یا نحوه ایجاد صفحه فرود در فیسبوک را جستجو می کنید ، اولین نتیجه در موتور جستجو مربوط به وبلاگ Instapage می باشد. زمانی که این وبلاگ را باز کنید و به سمت پایین پیمایش کنید ،می توانید در انتهای این وبلاگ یک lead magnet را مشاهده کنید. هنگامی که خریدار روی آن کلیک می کند ، به صفحه فرود منتقل می شود و در ادامه مشتری باید برای دانلود برگه راهنما ، فرم موجود در آن صفحه را با شناسه ایمیل خود پر کند.

Instapage-Personalized-Content

همچنین می توانید محتوای شخصی سازی شده خود را در شبکه های اجتماعی پست کنید تا مشتریان خود را مورد هدف قرار دهید و آنها نیز از صفحه فرود شما بازدید کنند. پس از ثبت نام می توانید فرآیند جلب توجه لید خود را شروع کنید. شما حتی می توانید لیست ایمیل خود را بخش بندی کنید و بر اساس علایق و ترجیحات هر بخش ، اقداماتی در جهت جلب توجه لید های خود انجام دهید.

3. مرحله توجه

اکنون شما مرحله lead generation یا لید سازی پشت سر گذاشته اید ، شما در این مرحله باید این توجه را تقویت کنید و بازدیدکنندگان را به مشتری خود تبدیل کنید. در این مرحله ، هم مشتریان بالقوه و هم صاحبان کسب و کار سعی می کنند که اطلاعات بیشتری در مورد همدیگر کسب کنند.

صاحبان کسب و کار باید اطلاعات بیشتری جمع آوری کنند، مانند: شرکت چقدر بزرگ است؟ نقش مشتری بالقوه شما در شرکت چیست؟ آیا شرکت می تواند از عهده ارائه راه حل مناسب برای شما بربیاید؟ برای پاسخ به این سوال ها باید از طریق تجزیه و تحلیل ایمیل ها ، محتوای مورد علاقه ای مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید.

شما بر اساس این تجزیه و تحلیل ها می توانید لیدهای خود را تقسیم بندی کنید و محتوای شخصی سازی شده را بر اساس هر دسته و علایق هر کدام ارائه دهید. شما می توانید از طریق صفحات فرودی که دارای فرم های لازم برای دریافت اطلاعات مورد علاقه لیدها هستند ، منابع مرتبط تری ارائه دهید. این فرم ها جزئیات خاص تری را درخواست می کنند که به تیم بازاریابی شما کمک می کند که لیدهای شما را به مشتری تبدیل کنند.

همچنین مشتریان جدید یا همان لیدها اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما جمع آوری می کنند. آنها می خواهند بدانند که می توانند به شما اعتماد کنند و منبع معتبری برای آنها محسوب می شوید؟

برای همین، آنها به دنبال منابعی هستند که عملکرد شما را تصدیق کند. شما می توانید از محتوای شخصی سازی شده ای مانند مطالعه موردی ،وبینار ، برگه های سفید ،گزارشات و صفحات فرود ثبت اطلاعات کاربر استفاده کنید تا آنها را با کار خود آشنا کنید.

گزارشات می توانند نشان دهند که شما در حرفه و صنعت خود رهبر هستید. برگه های سفید قادر به انعکاس عمق دانش شما می باشند. وبینارها می توانند در جلب توجه مشتریان علاقمند به شما یا همان لیدها کمک کنند. مطالعات موردی ثابت می کنند که راه حل های شما با ارائه مثال هایی از زندگی واقعی ، موفق می شوند. بنابراین می توانید نوع محتوا را براساس مخاطب مورد نظرانتخاب کنید.

به عنوان مثال ،Leadpage دانش خود را از طریق وبینارها به نمایشمی گذارد و خود را متخصص صنعت خود نشان می دهد.
Leadpage-Personalized-Content

4. مرحله خرید

شما به مرحله ای رسیده اید که مشتری شما در آستانه خرید محصول یا خدمات شما قراردارد. بنابراین، برای قانع کردن مشتری باید محتوای کاملاً شخصی سازی شده ای را ارئه دهید تا ثابت شود که می توانید نیاز های آنها را برآورده کنید.

شما می توانید برای شخصی سازی ارتباط خود با مشتری، فرم های محتوایی مانند یک آزمایش رایگان (free trial) ، استوری های مشتریان ،صفحه فروش ، نسخه نمایشی یا سوالات متداول را انتخاب کنید. شما باید در این مرحله ،از محتوای شخصی سازی شده ی قانع کننده ای برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار استفاده کنید.

شما برای ارائه ی چنین محتوایی ، نیاز به شناسایی مشکلی دارید که از خرید محصول شما توسط خریدار جلوگیری می کند. این اقدام به شما کمک می کند که یک نوع محتوا انتخاب کنید و صفحه ای ایجاد کنید که فروش بالایی داشته باشد.

به عنوان مثال ،Five9 برای تشویق مشتریان برای خرید محصول خود از قالب محتوای نسخه نمایشی استفاده می کند.

Five9-Personalized-Content

تصویر زیر از Jon Loomer Digital می باشد ، آنها از صفحه فروش شخصی سازی شده برای متقاعد کردن خریدار استفاده کرده اند که اقدامی جهت راضی کردن آنها برای خرید محصولاتشان می باشد. در ادامه چند مورد از استوری های موفق مشتریان ذکر شده است.

Jon-Loomer-Digital-Personalized-Content5. مرحله وفاداری

اگر فکر می کنید که سفر مشتری شما به این دلیل به پایان رسیده است که شما موفق شده اید که آنها را به مشتری خود تبدیل کنید؛ سخت در اشتباهید. پس فرصت را از دست ندهید و از این به بعد ، دیگر دچار اشتباه نشوید.

کسب و کار شما زمانی رشد می کند که مشتری خود را متقاعد به خرید دوباره محصولات خود بکنید. مشتریان پایدار باعث رشد کسب و کار شما می شوند.

شما می توانید از مطالب شخصی سازی شده مانند پیام های درون برنامه ای ،محتوای رسانه های اجتماعی ، ایمیل های Onboarding  یا میز راهنما استفاده کنید تا مشتریان خود را راضی نگه دارید.

به عنوان مثال ، تصویر زیر یک ایمیل Onboarding از Groove است.

onboarding-email-from-Groove-Personalized-Contentبرندهایی مانند Nike از پیام های درون برنامه ای برای هدایت مشتری به سمت خرید محصول خود ، استفاده می کنند. پیام های تشویق کننده می توانند عملکردی مشابه پیشنهادات تبلیغاتی ، تخفیفات اولین خرید ، کوپن های تخفیف داشته باشند.

Nike-gift-voucher-Personalized-Content

نتیجه نهایی

محتوا تنها محدود به کتاب های الکترونیکی و پست های وبلاگ نمی باشد. وبینارها، پوش نوتفیکیشن، پادکست ها و ویدیوها نیز شکل های مختلفی از محتوا می باشند. در صورت استفاده صحیح ، این نوع محتوا نیز می توانند به شما کمک کنند که توجه مشتریان بالقوه خود را جذب کنید.

سفر مشتری شما را به سمت بهینه سازی و ایجاد محتوای شخصی سازی شده بسیار تاثیرگذار،راهنمایی می کند. همچنین به شما کمک می کند که مجموعه صحیحی از مشتریان را در زمان درست مورد هدف قرار دهید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *