لینک سازی PBN ( پی بی ان ) چیست ؟

در بحث سئو و بهینه سازی رتبه سایت در گوگل حتما اسم تکنیک سئو یا لینک سازی PBN به گوش تان خورده است . در موفقیت سئو بسیار به لینک بیلدینگ و لینک دهی داخلی و خارجی اشاره می‌شود.

کیفیت لینک ها و نحوه لینک دهی در سئو بسیار حساس و دقیق است. به این معنی که اگر درست و طبق الگوریتم های روز لینک دهی انجام شود باعث موفقیت در سئو و بهبود رتبه سایت می شود ولی وای به روزی که در سئو لینک بیلدینگ اشتباه انجام شود.

فهرست بندی

همانطور که همه می دانیم الگوریتم های موتورهای جستجو مرتب در حال تغییر و به روز رسانی هستند و بسیار مهم است که هر تکنیک سئو که بر روی وب سایت تان اعمال می‌کنید جزء تکنیک های سئو کلاه سیاه ، تکنیک های منسوخ شده و تغییر یافته نباشد، چون در غیراینصورت شامل پنالتی گوگل می‌شوید و تمام زحمات شما از بین می‌رود.

مزرعه لینک یا لینک فارمPBN یا همان Private Blog Network ،‌ به مجموعه ای از وب سایت ها و بلاگ ها گفته می شود که از قبل ساخته شده‌اند و به مرور زمان دارای اعتبار و امتیاز از موتورهای جستجو شده‌اند و حالا از آنها برای لینک دهی به سایت اصلی استفاده می‌شود.

در واقع PBN یک مزرعه لینک شخصی است. 

اما در گذر زمان تکنیک PBN‌ هم دچار تغییراتی شده است که امروز قصد داریم به تفصیل در مورد آن صحبت کنیم.

قبلا تکنیک سئو در لینک سازی PBN‌ به این صورت بود که چندین سایت و وبلاگ شخصی فقط به سایت اصلی و سودآور ما لینک می‌دادند که اصطلاح مانی سایت ( Money site ) از همانجا منتسب به سایت هایی شد که برای ما سود آور بودند یا به عبارتی سایت اصلی ما بودند. 

البته در بسیاری از مواقع این سایت ها و وبلاگ‌ها نامرتبط به موضوع سایت اصلی بودند. در آن زمان تعداد و کیفیت لینک دهی به سایت اصلی و Page Rank مهم بود. به مرور زمان و با تغییر الگوریتم های موتورهای جستجو، روند سئو PBN نیز تغییر کرد و به Private Backlink Network تغییر یافت. در حال حاضر این سایت ها و بلاگ هایی که وظیفه لینک دهی به سایت اصلی را دارند کاملا به موضوع اصلی مرتبط هستند.

روش های لینک سازی پی بی ان ( PBN )

جهت اجرای لینک سازی شبکه ای یا همان سئو PBN به طور کلی از دو روش استفاده می‌شود:

  • اجرای PBN‌ در سایت ها و وبلاگ هایی که خودتان جهت تقویت سایت اصلی و سودآور راه انداخته و پرورش داده‌اید. در این روش شما صاحب کل مزرعه لینک (Link Farm) هستید و هیچ محدودیتی وجود ندارد. نکته‌ای که بسیار باید به آن اهمیت دهید این است که در حین این فعالیت شامل سئو کلاه سیاه نشوید و در نتیجه پنالتی نشوید.
  • اجرای PBN‌ در سایت ها و وبلاگ های غیر شخصی که با پرداخت هزینه‌ای ماهیانه از آنها لینک دریافت می‌کنید. همانطور که مشخص است شما به اندازه مزرعه شخصی استقلال عمل ندارید و محدودیت هایی وجود دارد. از طرفی زحمت ساخت و گسترش مزرعه لینک شخصی را هم ندارید. این مورد می‌تواند جزء سئو کلاه خاکستری به حساب آید.

از PBN استفاده کنیم یا نه ؟

هدف لینک سازی شبکه ای قوی تر کردن سایت اصلی است. همانطور که می‌دانید سئو مانند تیغ دو لبه عمل می‌کند به این صورت که اگر با آگاهی کامل و طبق اصول حال حاضر موتورهای جستجو پیش بروید می‌توانید رتبه سایت خود را در گوگل بهبود ببخشید و اگر کمی زیاده روی به خرج دهید یا بخواهید سریعتر و بدون رعایت اصول سئو به هدف برسید متاسفانه شامل جریمه گوگل شده و رتبه سایت خود را از دست می‌دهید.

پس

در لینک سازی شبکه ای و سئو PBN رعایت اصول و صبر حرف اول را می‌زند.

برخی می‌گویند که بک لینک ها مانند ارز آنلاین هستند. این حرف نشان دهنده ارزش بالای بک لینک در دنیای سئو است. 

اگر می‌خواهید رتبه سایت شما در گوگل بهبود یابد شما نیاز به بک لینک دارید. دستیابی به بک لینک های طبیعی یک روند آهسته و نامشخص است. استفاده از بک لینک های غیر طبیعی هم مرگ سایت شماست.

اگر به‌درستی از PBN  ‌استفاده نکنیم یعنی سئو کلاه سیاه کرده ایم ، پس باید دقت کنیم تا موتورهای جستجو متوجه استفاده از لینک سازی PBN نشوند.

 الگوریتم های اخیر گوگل ارزش زیادی برای لینک دهی خارجی قائل هستند ، یعنی حتی اگر محتوای قوی تولید کنیم، سایتی که لینک خارجی با کیفیت دارد پیشرو است. اما وقتی شما محتوای ارزشمند تولید می‌کنید سایت های دیگر خودبخود به شما لینک می‌دهند و خود ارزشمند است. 

پس

ارزش تولید محتوای قوی و یکتا همیشه پابرجاست.

در کل می‌توان گفت که سئو PBN یک تکنیک سئو دل بخواه است که باید نکات مهمی در اجرای آن رعایت شود. همانطور که گفتیم مانند تیغ دو لبه عمل می‌کند. اما در واقع  PBN جزء سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری به حساب می‌آید که می‌تواند قوانین گوگل برای لینک بیلدینگ را نقض کند و گوگل همیشه به دنبال شناسایی و جریمه PBN‌ ها بود. 

اما چرا گوگل تا این حد بر روی لینک سازی PBN‌ حساس شده است ؟ 

به این دلیل که این روش لینک بیلدینگ بسیار تاثیرگذار و قدرتمند است و گاهی بر روی رتبه سایت در گوگل تاثیر می‌گذارد. نکاتی در پیاده سازی تکنیک سئو PBN‌ حائز اهمیت است که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

خلاصه ساخت بک لینک PBN

تعیین کلمه کلیدی : ابتدا باید بدانید که کلماتی که در سئو بر روی آنها کار می‌کنیم و در واقع کلماتی که می‌خواهیم در رتبه بالای گوگل باشند ،‌کدام ها هستند. 

برای لینک سازی و پیاده سازی PBN ‌ابتدا باید کلمات کلیدی سئو را تعیین کنیم. ولی در نظر داشته باشید که برای هر کلمه کلیدی که شبکه ای ایجاد کردید باید مختص خودش باشد و نمی‌توانید آن راه به شبکه کلمه کلیدی دیگری که مرتبط با آن نیست لینک کنید.

پلتفرم وبلاگ مناسب : در این مرحله باید پلتفرم مناسبی جهت فعالیت سایت خود انتخاب کنید.

 می‌تواند این پلتفرم را یک سایت مستقل در نظر بگیرید که مسلما زمان و هزینه بیشتری در بر خواهد داشت ولی اگر این راه را انتخاب کنید و به درستی و با صبر و حوصله آن را انجام دهید، نوعی لینک بیلدینگ مطمئن و  سودمند و ارزشمند برای سئو سایت شما خواهد بود.

روش دیگری برای انتخاب پلتفرم مناسب استفاده از سرویس‌های وبلاگ‌ دهی است که این روش به اندازه روش قبل محبوب موتورهای جستجو نیست. به این دلیل که این روش لینک بیلدینگ نوعی سوء استفاده از بلاگ های دیگر است و ارزش کمتری دارد.

یک راه حل میانبر هم وجود دارد که شما می‌توانید به سراغ دامنه‌های منقضی شده یا در حال انقضاء که تاریخچه و ارزشی از قبل داشته‌اند بروید. 

کسانی هستند که دامنه‌ای خریداری می‌کنند و سایتی متناسب با کسب و کار خود راه می‌اندازند. زحمت تولید محتوا را هم می‌کشند. بعد از مدتی در دنیای مجازی به آن موفقیتی که مد نظرشان بوده نمی‌رسند. بنابراین دیگر دامنه را تمدید نمی‌کنند و سایت را به حال خود رها می‌کنند. در حالی که این دامنه و سایت تاریخچه ای‌ دارد که برای گوگل ارزشمند است. 

شما می‌توانید آن ها را با قیمت کم خریداری کنید یا پس از انقضاء مجدد آن ها را تمدید کنید و کافی است زمانی بر روی آن فعالیت داشته باشید. این دامنه ها و سایت ها خیلی زودتر از یک دامنه و سایت صفر کیلومتر به ارزش لینک دهی می‌رسند. 

برای اینکه از این دامنه ها اطلاع پیدا کنید می‌توانید از سایت هایی کمک بگیرید که لیست دامنه‌های در حال انقضا را ارائه می‌دهند و یا گاهی برای فروش می‌گذارند. 

سوالی در اینجا مطرح است که :

آیا دامنه هایی که خریداری می‌کنیم حتما باید با موضوع سایت اصلی ما برای سئو PBN یکسان باشد؟ 

در جواب می‌گوییم که اگر فعالیت قبلی این دامنه با فعالیت اکنون سایت اصلی مشابه است ، برای سئو PBN بهتر است و شما می‌توانید به راحتی از رنک قبلی این سایت استفاده کنید و با کمی تلاش دوباره به همان رتبه قبلی این سایت در گوگل برگردید. 

حال اگر فعالیت قبلی این دامنه با شما متفاوت است، شما می‌توانید یک فعالیت کاملا متفاوت و جدیدی را بر روی این دامنه آغاز کنید. ولی بهترین راه این است که فعالیت قبلی دامنه را بصورت هوشمندانه‌ای به فعالیت سایت اصلی تان کم کم نزدیک کنید. 

همانطور که می‌دانید موفقیت در سئو صبر، زیرکی و هوشمندی خاصی را طلب می‌کند. برای تحقیق در مورد فعالیت قبلی یک دامنه در سالهای گذشته می توانید از برخی سایت ها مانند سایت Archive استفاده کنید تا به تفکیک بدانید در هر سال چه فعالیتی و با چه کیفیتی بر روی دامنه انجام شده است.

اگر شما لینک بیلدینگ توسط یک سایت مستقل را انتخاب کنید می‌دانید که به راحتی استفاده از لینک دهی سایت های دیگر نیست، ولی روشی بسیار تاثیرگذارتر است. 

در ابتدا باید هاست و دامنه مورد نظر را خریداری کنید. سپس می‌توانید از یک CMS آماده جهت راه اندازی سایت استفاده کنید. از پرطرفدارترین آنها می‌توانیم به وردپرس و جوملا اشاره کنیم. 

پس از نصب و آپلود CMS، باید آنرا با انتخاب پوسته مورد نظر و انجام تنظیمات داخلی شخصی سازی کنید. حال می‌توانید با قراردادن محتوای یکتا و قوی، زیر نظر تیم سئو و وصل کردن سایت به آنالیزورهای سئو مانند گوگل آنالتیک، به سایت ارزش و قدرت بدهید. 

بروزرسانی در این لینک بیلدینگ ضروری است. یعنی تولید محتوایی که بر اساس نکات سئو انجام داده‌‌اید را در ماه‌های آینده هم ادامه دهید و حتما لینک داخلی بین این محتواها ایجاد کنید.

شما می‌توانید این زحمت را چند برابر کنید و چندین سایت مستقل درست کنید که همگی موضوعی مرتبط با سایت اصلی دارند و یک شبکه گسترده تر و کاراتر در لینک دهی ایجاد کنید. 

زمان قراردادن لینک PBN در سایت ها هم نکته‌ای است که باید با زیرکی انجام شود. نباید ربات های موتورهای جستجو متوجه شوند که این سایت ها با هم هستند. پس بهترین کار این است که در زمان های متفاوت لینک ها را در سایت ها بگذارید نه همگی با هم و یک مدل. برای شناخته نشدن می‌توانید از انکرتکست های مختلفی استفاده کنید. 

اگر تکرار و زیاده روی در استفاده از یک نوع انکرتکست در پیش بگیرید فقط گوگل حساس تر شده و شما راه شناسایی تان را ساده تر کرده‌اید. نکته بسیار مهمی که باید در سئو PBN رعایت کنید این است که در تعریف این سایت ها برای گوگل آنالتیکس از یک حساب کاربری و ایمیل استفاده نکنید. چون در این صورت با دست خودتان به گوگل معرفی می‌کنید که صاحب تمام این سایت‌ها یک نفر است. 

در لحاظ کردن صفحات سایت به سئو  PBN‌ دقت کنید. مثلا گاهی برخی افراد PBN خود را یک لندینگ پیج  (Landing page) قرار می‌دهند که فقط دارای تصویر است. این کار غلطی نیست ولی تاثیری بر بهبود سئو ندارد.

 مورد دیگری که می‌تواند به شناخته نشدن شما کمک کند این است که سایت ها را روی یک هاست قرار ندهید و مالک هاست ها یک فرد نباشد. بهتر این است که حتی هاست را از شرکت های مختلف خریداری کنید. همچنین دقت کنید اطلاعات هاست و دیتا بیس ها یکسان نباشند. 

نکته قابل توجه دیگر شناسایی آی پی سایت ها می‌باشد. در  الگوریتم ‌های جدید گفته می شود که گوگل بر روی این کار زیاد حساسیت به خرج نمی‌دهد 

ولی 

اگر شما ریسک نکنید و بتوانید برای دامنه ها از آی پی های متفاوت استفاده کنید قطعا نور علی نور است.

اصول سئو PBN مشخص است ولی برخی متخصصین سئو در این روش لینک بیلدینگ پیچیدگی هایی بوجود ‌می‌آورند که اگر جزء روش های پر استفاده و معمول نباشد و شما در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید ، شناسایی آنها توسط موتورهای جستجو سخت تر می‌شود و به نسبت تاثیر خوبی بر بهبود رتبه سایت در گوگل می‌گذارد.

در نهایت اگر شما تصمیم گرفتید که از تکنیک سئو بک لینک PBN ‌استفاده کنید حتی مطمئن شوید که تمام اصول ذکر شده را رعایت کرده‌اید و صبر و تحمل لازم را به خرج داده‌اید. 

همیشه در نظر بگیرید که عبارت ” راه کج به منزل نمی‌رسد” شدیدا در پیاده سازی تکنیک‌های سئو صدق می‌کند. اگر شما متخصص در پیاده سازی سئو PBN هستید چندین قدم از همکارانی که به دنبال راه ساده تر و کوتاه‌تر هستند جلو هستید.

اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم، اگر گوگل به دنبال شناسایی و جریمه کسانی است که از سئو PBN  استفاده می‌کنند، یعنی تکنیکی است که اگر درست و طبق اصول خاص انجام شود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

آموزش ساخت PBN ( شبکه بلاگ خصوصی ) حرفه ای

باز به این مورد میپردازیم که PBN چیست ؟

شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) ، شبکه ای از وب سایت های معتبر است که برای ایجاد لینک به وب سایت (های) اصلی (سایتی که از طریق آن کسب درآمد می کنید) به منظور کسب رتبه بالاتر در موتور جستجوی گوگل استفاده می شود.

وب سایت اصلی وب سایتی است که قصد دارید رتبه ی آن را در لیست جست و جوی گوگل ارتقا دهید .

به عنوان ابتدایی ترین ساختار برای توضیح این مورد، نمودار زیر را مشاهده کنید:

money site pbn

PBNS که مخفف “سایت ” PBN است  ، اشاره به وب سایتی دارد که بخشی از شبکه وبلاگ شخصی شماست.

یک نکته بسیار مهم در اینجا این است که هر یک از سایت های PBN منفرد به هیچ وجه به یکدیگر لینک نمی دهند.

در شبکه وبلاگ شخصی هدف این است که وب سایت ها غیر مرتبط با یکدیگر به نظر بیایند که این به نوعی فریب دادن الگوریتم گوگل است ، بنابراین لینک ها طبیعی خواهند بود و به نظر نمی آید که کسی از وب سایت های دیگر خود به وب سایت شخصی اش لینک داده  باشد!

آیا این مخالف قوانین و دستورالعمل های گوگل است؟

کاملا !

تنها زمانی که گوگل به شما می گوید که چگونه رتبه بهتری دریافت کنید ، زمان تبلیغ برای AdWords است. اما برای کسب رتبه خوب به صورت طبیعی ، بدترین منبع اطلاعاتی خواهد بود .

جای تعجب نیست حتی اگر من هم در جایگاه آنها بودم همین کار را می کردم! 

چرا هنگامی که گوگل بیش از 40 میلیارد دلار در سال از طریق تبلیغ درآمد دارد ، به شما بیاموزد که چگونه به صورت رایگان رتبه بهتری دریافت کنید؟!

آیا واقعا کار می کند ؟

به عناوین زیر که برای سپتامبر 2014 است ، نگاهی بیندازید:

اخطار گوگل برای ساخت PBN

و بله ، مثل همیشه مردم همچنان در حال ساختن شبکه و کسب رتبه بالا هستند.

چرا این روش کار می کند؟

لینک ها مهمترین عامل رتبه بندی هستند.

به نظر می رسد که بک لینک ها ، حتی اگر باعث به وجود آمدن هرزنامه های زیادی شود  ، اما در بیشتر موارد هنوز هم یک پیروزی واقعاً بزرگ برای کیفیت نتایج جستجو محسوب می شود.

این یک نقل قول از مت کاتس است. هنگامی که در مورد محاسبه ارتباط بک لینک با الگوریتم از او سؤال شد وی گفت:

آنچه این استراتژی را مؤثر می کند  ، این است که وب سایت هایی که PBN ها را تشکیل می دهند توسط گوگل معتبر تلقی شوند. شما از وب سایت های جدید و همچنین وبسایت های اسپمی و غیرقابل اعتماد لینک دریافت نمی کنید ، بلکه  لینکهایی را از یک وب سایت محبوب که الگوریتم گوگل آن را دوست دارد ، دریافت خواهید کرد.

برای فهمیدن چگونگی عملکرد آن  ، یک مثال برجسته را ذکر خواهم کرد …

ابتکاری در سال 2011 برای کمک به پاکسازی خیابان های شیکاگو آغاز شد. آنها وب سایتی تحت عنوان Cleanchicagostreets.com راه اندازی کردند.

برای این ابتکار تبلیغاتی زیادی انجام شد  ، آنها در وب سایت دولتی محلی و وب سایت های خبری محلی نمایش داده شدند.

آنها تبلیغات و پول کافی برای پیگیری برنامه خود جمع آوری کردند و این کار را طی یک سال انجام شد.

اکنون دیگر وب سایت آنها مورد نیاز نیست و به یک هزینه بیهوده برای تجدید میزبانی و دامنه تبدیل شده است. بنابراین آنها آن را ترک کردند تا منقضی شود.

این دامنه ای است که از سوی وب سایت های محلی دولتی و وب سایت های خبری محلی لینک دارد و از آنجا کهاین وبسایت از این سایتهای بسیار معتبر لینکهایی دارد  ، گوگل همچنین تصور می کند این وب سایت قابل اعتمادی است.

امروزه ، سئویی که این دامنه پیدا کند ، می تواند بر اساس معیارها آن را بسنجد تا ببیند چقدر معتبر و قابل اعتماد است  ، سپس آن را از هر دفتر ثبت دامنه ای خریداری کند تا از آن به عنوان PBN استفاده کند.

این روند ، اساس چگونگی یافتن دامنه ها است.

بین 30000-50000 دامنه هر روز منقضی می شوند ، بسیاری از آنها دارای معیارهای خوبی برای PBN بودن هستند.

مقدمه ای بر معیار ها

در نسخه های قدیمی تر این مقاله ، معیارهایی مانند DA / PA (Moz)  ، TF / CF (Majestic)  ، DR / UR (Ahrefs) را معرفی می کردم – اما باید با صراحت بگویم  ، اینها بهترین روش برای تحلیل دامنه ها نیستند.

این اندازه گیری ها تنها قدرت دامنه مورد نظر شما را نشان می دهند ، اما چیزهایی که شما واقعا باید درک کنید عبارتند از:

  • دامنه های ارجاع دهنده : معیاری که تعداد وب سایت هایی را نشان می دهد که به دامنه  مورد نظر شما لینک می زنند. هر عددی بالاتر از 30 در اینجا به اندازه کافی خوب است.
  • بک لینک ها : این تعداد لینکهایی است که وب سایت در اختیار دارد. اگر یک وب سایت واحد ، 3 بار به یک دامنه لینک داشته باشد ، آنگاه 3 بک لینک اما فقط 1 دامنه ارجاع در نظر گرفته می شود. حتماً این موارد را قبل از خرید دامنه بررسی کنید.
  • چگونگی چک کردن هرزنامه : با فرض اینکه تعداد دامنه های ارجاع خوبی وجود داشته باشد و آنها لینک هایی مناسب و معقول باشند ، تنها چیزی که باید بدانید این است که دامنه هرگز برای اسپم استفاده نشده باشد.

بیایید با یک معیار واجد شرایط ساده شروع کنیم:

دامنه هایی با کمتر از 30 دامنه ارجاع ( Referring Domains ) خریداری نکنید.

{ نکته: من توصیه می کنم از Ahrefs استفاده کنید تا تعداد دامنه های ارجاع را بررسی کنید و بک لینک ها را تجزیه و تحلیل کنید. این بزرگترین فهرست از بین همه رقبا ( که شامل Moz  ، SEMRush و Majestic می شود.) را در اختیار شما می گذارد }

لینکها به طور طبیعی با گذشت زمان از بین می روند  ، بنابراین شما می خواهید تا حد امکان از خسارت دیدن جلوگیری کنید. دامنه ارجاع کمتر از 30 ریسک بالایی دارد .

اما اگر یک استثناء عالی وجود دارد ، قوانین را تغییر دهید ، شاید دامنه ای دارای 28 لینک خارق العاده باشد.

در اینجا آنچه شما باید تجزیه و تحلیل کنید که عبارت اند از:

  1. چقدر دشوار است که لینکها را replicate کنید.

آیا آنها جزو سایت های محبوب هستند؟ یا آنها فقط لینک های دایرکتوری هستند؟ هر چه replicate مشکل تر باشد ، لینک بهتر است.

شما با آزمایش کردن دامنه ، در Ahrefs این موارد را بررسی می کنید ، سپس روی تب بک لینک ها کلیک می کنید:

بک لینک های ahrefs

به اندازه کافی خنده دار است اما ، بهترین لینک های من مربوط به خود Ahrefs هستند.

این موارد از بهترین تا بدترین آنها ، رتبه بندی می شوند (با استفاده از رتبه بندی امتیاز URL Ahrefs) ، روی هر صفحه مرجع کلیک کنید و ببینید که آیا این لینک ها با کیفیت هستند یا خیر.

باز هم  ، هر چه replicate  آسانتر باشد ، لینک بدتر است. مثلا:

  • نظرات وبلاگ
  • دایرکتوری ها
  • پست های فروم
  • سازندگان رایگان وبسایت / وبلاگ ها / وب 2.0

همه لینکهای فوق را می توان به راحتی replicate کرد ، بنابراین توانایی کمی دارند.

با فرض اینکه دامنه دارای 30+ دامنه ارجاع باشد و تعداد مناسبی از این لینکها با کیفیت (replicate دشوار) باشد  ، سپس به این سمت ادامه خواهید داد.

  1. آیا متن لنگر (anchor) طبیعی به نظر می رسد؟

متن Anchor متنی است که هنگام لینک به صفحه یا وب سایت استفاده می شود.

برای دیدن جزئیات کامل به صفحه Anchors در Ahref بروید:

انکرتکست در ahrefs

در مثال های بالا می توانید ببینید که آنها اکثراً نام وب سایت من یا نام شخصی من ، یا برخی از لینک های مرتبط با محتوای من هستند. بنابراین همه چیز بسیار طبیعی است.

  1. آیا تاکنون برای سایت اسپم استفاده شده است؟

آن را در WayBackMachine بررسی کنید و ببینید که آیا قبلاً برای اسپم یا PBN استفاده شده است ، اگر پاسخ این سوال بله بود ، آن را رها کنید.

آزمایش سپم یا PBN در گذشته

سایت من 80 بار آزمایش شده است ، اما هیچکدام از آنها اسپم نبوده اند.

این سه مرحله ساده باعث می شود که سایت های ضعیف و یا اسپمی را خریداری نکنید  ، و هرچه این کار را بیشتر انجام دهید  ، بهتر و سریع تر می توانید آن ها را شناسایی کنید.

از کجا می توان دامنه پیدا کرد

دانستن اینکه باید به دنبال چه چیزی در دامنه ها باشید  ، تنها بخشی از بازی است  ، در مرحله بعد باید بدانید که از کجا آن دامنه ها را پیدا کنید.

قبل از اینکه ما به این بخش بپردازیم ، باید انواع دامنه ها را پیدا کنید.

دامنه منقضی شده در مقابل دامنه ی در حال انقضا

دامنه منقضی شده : دامنه ای که کاملاً از بین رفته و ضعیف شده و برای ثبت نام از هر ثبت نام کننده ای با هزینه های ثبت دامنه استاندارد در دسترس است. اینها ضعیف هستند و ماه ها طول می کشد تا ارزش لینک دادن را پیدا کنند.

دامنه در حال انقضا : دامنه ای که به تاریخ انقضایش رسیده اما توسط ثبت کننده برای حراج / فروش آن نگه داشته شده است. اگر صاحب قبلی آن را 5 سال پیش ثبت کرده باشد  ، آن دامنه ای است که به مدت 5 سال است که ثبت شده است.

توصیه امروز من خرید دامنه های در حال انقضا است ، مگر اینکه شما راهکاری برای استفاده از دامنه های منقضی شده و خرید ارزان آنها داشته باشید.

نقاط ضعف دامنه های منقضی شده عبارتند از:

  1. آنها رو به ضعیف تر شدن پیش می روند (دلیلی برای انقضای آنها وجود دارد و به همین دلیل است که هیچ کس دیگری سعی در خرید آن نکرده است)
  2. آنها به زمان نیاز دارند : آزمایش به ما نشان داد ، برای به دست آوردن قدرت از این دامنه ها ، باید یک سایت راه اندازی کنید و حداقل دو ماه قبل از افزودن لینک صبر کنید تا بتوانید تمام توان را از آنها دریافت کنید.

گزینه 1 – یافتن یک واسطه

لطفاً توجه داشته باشید که من از همه این واسطه ها استفاده نکرده ام  ، اما حداقل در مورد همه آنها چیزهای خوبی از دیگران شنیده ام.

  • TBSolutions
  • PureQualityDomains
  • SERPChampion
  • واسطه های ایرانی هم بیشتر به صورتی شخصی اقدام به فروش اینگونه دامین ها می نمایند

گزینه 2 – استفاده از وب سایت های مزایده

قبلا ، اکثر افراد دامنه ها را از مزایده ها خریداری می کردند. این دامنه ها در حال انقضا هستند ، و چون ثبت کننده در بازسازی مجدد آن موفق نبوده ، می خواهد آن را بفروشد.

شما معمولاً می توانید دامنه های قدرتمندتری را در حراجی ها پیدا کنید . نکته منفی در مزایده ها این است که برای اول شدن باید ، هزینه اضافی پرداخت کنید.

برخی از سایت های مزایده که می توانید به آنها نگاه کنید عبارتند از:

  • NameJet – دارای پتانسیل برای یافتن گزینه های با کیفیت بالا
  • مزایده های GoDaddy – محلی برای خرید دامنه های PBN
  • حراج های NameCheap – دارای هزاران آپشن در بازار

موارد مهمی که باید هنگام خرید دامنه به آنها توجه داشته باشید

شخصی و خصوصی بودن حرف اول را در PBN می زند.

شما نمی توانید از گوگل پنهان شوید ، شما به آنها در وب سایت خود نیاز دارید تا لینک هایتان را ببینند و به شما اعتبار و رتبه بدهند اما باید اطمینان حاصل کنید که هیچ ارتباطی بین این وب سایتها وجود نداشته باشد. آنها باید به طور مستقل به نظر برسند.

هنگام خرید دامنه ، این به معنی ادغام ثبت کننده ی دامنه و تاریخ ثبت نام است. همیشه از یک نفر خرید نکنید و نام و اطلاعات خود را برای هر دامنه در اختیار دیگران قرار ندهید.

در اینجا چند ثبت کننده ی دامنه برای امتحان کردن آورده شده است:

  • NameCheap
  • Internet.bs
  • Name
  • Dynadot
  • GoDaddy (مراقب هزینه های نوسازی گران قیمت آنها باشید)

یافتن هاست برای دامنه

اکنون که دامنه (های) خود را در اختیار دارید  ، باید هاستی را در نظر بگیرید تا بتوانید وب سایت (های) خود را به این صورت میزبانی کنید.

برای اینکه گوگل (یا هر شخص دیگری) از مالکیت تمام وب سایت ها توسط شما آگاه نشود  ، باید هر یک از آنها را در حساب هاستینگ مختلف قرار دهید.

اگر همه آنها در سرور یک میزبان باشند = ، مشخص است که همه آنها با یکدیگر در ارتباط هستند.

مشکل “هاست های سئو” این است که اکثر آنها دارای ردپا هستند که نشان می دهد همه آنها برای یک ارائه دهنده هستند.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پنهان شوید.

شما این کار را با استفاده از هاستهای محبوب که وب سایت های واقعی از آنها استفاده می کنند باید انجام دهید.

در اینجا چند مثال آورده شده است:

  • High Premium
  • ASmallOrange
  • BlueHost
  • HostGator
  • GreenGeeks
  • Hawkhost
  • DigitalOcean (فنی)
  • Amazon Web Service (فنی)
  • CloudFlare
  • Incapsula

بیشتر اینها در مقایسه با میزبان SEO یا میزبانهای ارزان قیمت ، گران هستند  ، اما خطر از دست دادن شبکه شما را کم می کنند.

خوشبختانه گزینه های ارزانتری وجود دارد.

دوست من کوین تصمیم گرفت از بین همه شرکت های میزبانی که در اینجا توصیه می شود  ، اکانت خریداری کند و سایتهای PBN را با نرخ قابل توجهی پایین تر میزبانی کند (با شروع تنها 1.82 دلار برای هر سایت). هزینه ای در رابطه با تنظیم همه اینها وجود دارد که می تواند برای مبتدیان ترسناک باشد ، اما ROI کلی برای رتبه بندی بالای سایت با چند سایت می تواند آن را توجیه کند.

در ادامه ی راهنمای ما یک استراتژی پیشرفته به نام خوشه بندی ( کلاسترینگ ) را پوشش خواهیم داد. این امر به شما امکان می دهد چندین میزبان PBN را در یک حساب میزبانی مشابه با ریسک صفر میزبانی کنید – اما تنها در صورتی که برنامه میزبانی شما اجازه این کار را بدهد.

 بنابراین اطمینان حاصل کنید که بسته هایی که خریداری می کنید چندین دامنه و پایگاه داده MySQL را مجاز بداند.

در حال حاضر ، امن ترین راه میزبانی فقط 1 وب سایت با هر دامنه و استفاده از هاست های با کیفیت بالا است.

راه اندازی وب سایت

شما دامنه و هاست دارید ، اکنون باید وب سایت را راه‌اندازی کنید.

نگران HTML بودن نباشید ، ما به سادگی می خواهیم از WordPress و تم رایگان WordPress استفاده کنیم.

اکثر میزبانهای وب با ارائه نصب خودکار Softaculous ، این کار را برای شما بسیار آسان خواهند کرد  ، در اینجا نمونه ای سریع از نحوه عملکرد آن وجود دارد …

به cPanel وارد شوید( میزبان باید جزئیات ورود به سیستم را برای این کار در اختیار شما قرار دهد) و نصب کننده ی خودکار  Softaculous را پیدا کنید  ، معمولاً به این صورت است:

وردپرس در سی پنل

سپس روی گزینه ی آبی رنگ (نصب) کلیک کنید:

نصب وردپرس در سی پنل

در مرحله بعد باید پروتکل را انتخاب کنید که در 90٪ موارد باید “http://www” باشد  ، و همچنین “In Directory” را خالی بگذارید.

برای تعیین اینکه به دنبال  چه چیزی در بخش”انتخاب پروتکل” باشید ، نگاهی سریع به Majestic.com بیندازید.

دامنه root و سپس دامنه با ‘www را در قسمت جلویی وارد کنید تا ببینید کدام یک بالاترین TF و CF را دارد. مثال سریع …

wiithout-www

بدون: WWW

with-www

با : WWW

دلیل تفاوت این است که بیشتر وب سایتها با یکی دیگر تنظیم شده اند  ، این همان چیزی است که بیشتر لینکها را دریافت می کند – بنابراین معیارهای بالاتری دارند.

به تنظیمات برگردید … پروتکل را انتخاب کنید و مطمئن شوید که قسمت “In Directory” خالی است:

wp-setup

در مرحله بعد بخش اطلاعات سایت را پر کنید  ، من مطمئن هستم که لازم نیست توضیح دهم که چگونه باید این کار را انجام دهید:

site-admin-settings

این مربوط به همه آنچه وجود دارد می باشد  ، سپس می توانید به پایین بروید و روی  دکمه “نصب” کلیک کنید .

ساخت وب سایت ها و نصب وردپرس هرگز آسان تر از این نبوده است.

قبل از انجام این کار ، باید بدانید که وب سایت در مورد چیست. این کار را Theming می نامند.

بسیاری از افراد در ابتدا سوال می پرسند که آیا یک دامنه را مجدداً re-theme کنیم یا نه.

این کار یعنی دامنه ای را بگیرید که قبلاً در مورد یک موضوع بوده  ، سپس آن را تغییر دهید تا در مورد موضوع دیگری باشد.

 re-theming  سایت کاری کاملاً عادی است و به نظر می رسد تاکنون بسیاری از  کاربران PBN گوگل آن را انجام داده اند.

دامنه ها همواره مجدداً ثبت شده اند  ، و مارک های مختلف نام های تصادفی دارند … شاید LionZeal.com قبلاً یک وبلاگ در مورد شیر ها بوده باشد.

بنابراین اجازه دهید چند روش برای theming یک سایت PBN را توضیح دهیم …

گزینه 1. وبلاگ دوباره با مضمون

افکار سال 2019: این هنوز هم کار می کند اما کمتر موثر است ، توصیه می کنم به گزینه سه بروید

این کاری است که بیشتر مردم انجام می دهند.

اینجاست که دامنه ای را ثبت می کنید که قبلاً در حدود یک موضوع بوده است  ، سپس آن را به موضوعی که مربوط به سایت های اصلی شما باشد ، تغییر دهید.

اگر مایل هستید کمی کار اضافی را وارد کنید  ، می توانید این مرحله را به یک مرحله افزایش دهید.

به عنوان مثال  ، دامنه “thecatowner.com” را می خواهید ثبت کنید که قبلاً مربوط به گربه ها بوده ، اما اکنون به به یک وبلاگ مرتبط با مسافرت نیاز دارید.

آسان است. برای حداکثر ارتباط با دامنه و سایت / مشتری  ، می توانید یک وبلاگ در مورد سفر با یک گربه ایجاد کنید. ( بسیار حرکت جالبیه مگه نه ؟ )

همچنین می توانید لینک ها را مرتبط نگه دارید. اگر با مشتری هتل ارتباط برقرار کرده اید  ، می توانید درباره پیدا کردن هتلی که با اقامت گربه ها مشکلی ندارد مقاله ای بنویسید.

بیایید چند نمونه دیگر از این قبیل را بررسی کنیم …

  • LaFerrari.com : قبلاً خبرهایی در مورد Ferrari بود ، که بعد ها در مورد انجام بازاریابی اینترنتی و هدف برای داشتن یک فراری ،شد .
  • WooDesign.com : قبلاً به عنوان یک آژانس طراحی که شما در خانه و باغ به آن نیاز دارید فعالیت می کرد. می توانید آن را تبدیل به یک وبلاگ طراحی منزل کنید.
  • TheDarkSide.com : قبلاً به عنوان یک وبسایت طرفدار جنگ ستارگان شناخته می شد  ، اما می توانید آن را به یک وبلاگ در مورد نکات منفی صنعت بهداشت و تناسب اندام تبدیل کنید.
  • LaptopBagsNow.com : قبلاً سایتی برای فروش کیف لپ تاپ بود .می توانید آن را به یک وبلاگ در زمینه ی سبک و مد تبدیل کنید . شما حتی می توانید یک پست در رابطه با “کیف های لپ تاپ رو دوشی برای زنان” ایجاد کنید.

بعضی اوقات این کار بسیار سخت است. در این حالت ، شما می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • “من واقعاً هوادار بزرگ XYZ هستم و می خواهم وبلاگم را نیز همین طور نامگذاری کنم”
  • “من فقط این دامنه را از یک سایت قدیمی XYZ داشتم و تصمیم گرفتم از این وبلاگ استفاده کنم”

این رایج ترین روش برای ایجاد سایت است. نکته منفی در این مورد این است که شما آن را با یک موضوع ایجاد می کنید  ، بنابراین لینک دادن به دیگران دشوار می شود.

چند استراتژی مختلف وجود دارد که می توانید برای غلبه بر این موارد استفاده کنید. اولین موردی که ما آن را توضیح خواهیم داد توسط جانی والترز که عضو Lion Zeal Mastermind است :

گزینه 2. Cityscaping

Cityscaping : هنر ساختن وب سایت با محتوای نیمه داستانی است.

بیایید بگوییم که شما در حال تنظیم PBN هستید و دامنه “Springfieldmoms.com” را پیدا می کنید. شما فکر می کنید  ، ” احمقانه است چون حتی در Springfield هیچ کاری ندارم تا بررسی ماهانه آن را احتیاج داشته باشم”. سایت هایی مانند اینها واقعاً پویا هستند. بیش از 30 شهر به نام “اسپرینگفیلد” در ایالات متحده وجود دارد. یکی از مواردی را که متناسب با هدف شما است را  انتخاب کنید و به وب سایت رسمی شهر بروید. شاید شما در ماساچوست چیزی را هدف قرار دهید. در آن صورت ، به http://www3.springfield-ma.gov/cos/ بروید و تمام مطالب خود را دریافت کنید. فهرست و صفحات شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

  • خانه
  • درباره (درباره مادران Springfield ، بیانیه ماموریت)
  • افسران باشگاه (نام های جعلی در باشگاه ، مکانی عالی برای قرار دادن برخی عکس ها)
  • اخبار اسپرینگفیلد (صفحه ای که خبرهای تازه شهر را شامل می شود)
  • تقویم رویداد (درج رویداد واقعی شهر)
  • تماس (فرم تماس با ما)

و در اینجا 8 نمونه پست برای شما وجود دارد:

  1. معرفی وبلاگ
  2. رویداد شهری از تقویم رسمی (جشنواره ، بازار کشاورزان و غیره)
  3. تجارت برجسته ماه – اگر موضوع شما ، کاهش وزن است ، تجارت برجسته شما در ماه ممکن است “معرفی یک مرکز تناسب اندام ” باشد. این مقاله می تواند ” 5 نکته در مورد از دست دادن وزن در تعطیلات ” به همراه لینک شما باشد.
  4. حقایق جالب در مورد شهر (لینک ویکی پدیا)
  5. رویداد شهر از تقویم رسمی (جشنواره  ، بازار کشاورزان  ، هر آنچه که باشد)
  6. فیلم یوتیوب از آن شهر
  7. تجارت برجسته ماه
  8. تصاویری از آخرین رویداد شهری
  9. و غیره …

گزینه 3. موضوع و تم قدیمی را حفظ کنید

اگر دامنه  ای که خریداری کرده اید مربوط به سایت شما است  ، پس ،  همان تم و زمینه را نگه دارید. اما حتی اگر اینطور نبود  ، بازهم می توانید این گزینه را انجام دهید (اهمیت محتوا از اهمیت کلی سایت مهمتر است).

کار را با فهمیدن موضوع دامنه خریداری شده شروع کنید.

شما اغلب می توانید موضوع و سبک قدیمی را بر اساس دامنه حدس بزنید  ، اما دو روش دیگر برای پیدا کردن آن وجود دارد.

اولین روش ، Wayback Machine است ، وب سایت / ابزاری که کپی های منظمی از وب سایت ها را ذخیره می کند و به شما این امکان را می دهد تا ببینید وب سایت قبلاً چه شکلی  بوده است.

waybacksearch

بعدا می توانید نگاه کنید و تاریخی را انتخاب کنید  ، برای این مثال من اول ژانویه 2014 را انتخاب کردم.

history

snapshotاکنون به شما نشان داده می شود که وب سایت در آن تاریخ چه شکلی بوده است.

بعضی مواقع مشکلی در بارگیری کامل آن به وجود می آید  ، ممکن است برخی از تصاویر نمایش داده نشوند یا به هم ریخته باشند  ، اما دقیقاً به شما نشان اده می شود که وب سایت قبلاً در مورد چه چیزی بوده است.

راه دیگر استفاده از Majestic یا Ahrefs است تا ببینید که به چه وب سایت هایی لینک دارند..  همچنین Majestic یک ویژگی ” Topical Trust Flow “دارد که بسیار مفید  است:

topical-trust-flow

این گزینه تلاش می کند تا موضوع یا تم وب سایت را بر اساس وب سایت هایی که به آن لینک دارد  ، به شما نشان دهد. در این مثال  ، می بینیم که این مورد برای وب سایت goodreads.com نسبتاً دقیق است  ، که دو موضوع برتر  آن کتابخانه و ادبیات است.

بعضی اوقات این گزینه دقیق نیست و شما می توانید به لینک های برتر در نزدیکی پایین صفحه نگاه کنید:

top-links

می توانید ببینید که این وبسایت دارای لینک به سایت آمازون است  ، که مرتبط است و حتی متن لنگر مورد استفاده برای لینک زدن به وب سایت یعنی “بررسی ها و توصیه هایی درباره ی کتابهای برتر” را نشان می دهد.و با استفاده از این روش بسیار آسان است که ببینید این وب سایت در مورد چه چیزی است.

بیشتر اوقات اگر لینکهای برتر از وبلاگ های درباره ی سفر باشد ، درک کردن آن بسیار آسان خواهد بود .

گزینه 4. سایت تجاری محلی

گزینه چهارم درباره ی PBN های سنتی کاملاً متفاوت است ، اما  به خوبی کار می کند.

کاری که شما انجام می دهید این است که مانند یک تجارت محلی واقعی به نظر برسد.

مثلا:

  • یک لوگوی تجاری داشته باشید.
  • لیستی از محصولات / خدمات ، ترجیحا به همراه تصاویر اضافه کنید.
  • یک صفحه برای تماس با افراد داشته باشید.
  • برای تماس با افراد ، یک آدرس محلی و شماره تلفن داشته باشید.

همه کارهایی را انجام دهید که یک تجارت محلی واقعی باید انجام دهد.

سپس می توانید لینکهای مربوط به صفحه اصلی خود را “نگاه” کنید. اگر 500-2000 کلمه در صفحه اصلی خود داشته باشید  ، انجام این کار نسبتاً آسان است.

نکته منفی این روش این است که موضوع سایت های PBN باید نسبتاً مرتبط با سایت اصلی شما باشند ، زیرا در غیر این صورت شما قادر نخواهید بود پست 500+ کلمه ای جدیدی را برای آن موضوع ایجاد کنید.

در حال حاضر ، در مورد موضوع سایت تصمیم گرفته اید و وردپرس را نصب کرده اید ، در اینجا کارهایی است که باید انجام دهید نوشته شده است:

قالب وردپرس

تعداد زیادی تم رایگان برای WP در دسترس است که بیش از اندازه کافی خواهند بود.

تنها نکته مهم برای این امر این است که آنها پست های کامل را در صفحه اصلی نشان می دهند ، نه به صورت گزیده ای. به استثناء نوع سایت تجاری محلی ، زیرا آنها نمی توانند پست های وبلاگ را در صفحه اصلی نشان دهند.

مثال ها:

content-cut-off

full-post

ما به پست کامل برای نمایش در صفحه اصلی نیاز داریم  ، بنابراین لینکهای سایت اصلی ما نیز در صفحه اصلی نمایش داده می شوند. این اغلب قدرتمندترین صفحه وب سایت است.

اطمینان حاصل کنید که مرتباً از تم های مختلف برای هر یک از وب سایت استفاده می کنید. استفاده از یک تم رد پای واضح دیگری است که نشان می دهد وب سایتها متعلق به یک شخص هستند.

افزونه های وردپرس

توصیه می شود افزونه های مختلفی را در وب سایت خود نصب کنید تا طبیعی به نظر برسد. باز هم ، اطمینان حاصل کنید که این موارد دقیقاً یکسان نیستند.

برای نگهداری لینک جویس در وب سایت ، دریافت هرگونه لینک جویس ارسال شده به صفحات قدیمی وب سایت قبلی است.

بنابراین اگر دامنه ای که خریداری کرده اید دارای صفحه ای مانند “shembull.com/cat- food.html” باشد  و آن صفحه لینکهایی به آن داشته باشد ، می توانید آن را دوباره بسازید تا قدرت آن لینکها را بدست آورید.

امن ترین راه برای انجام این کار ، تعویض دستی تنظیمات یا تغییر مسیر صفحات از وب سایت قدیمی است.

در اینجا توضیح داده شده است:

از ابزاری مانند Majestic برای یافتن صفحات برتر یک دامنه استفاده کنید ، مانند این:

top-pages

در این مرحله می توانید صفحات را دوباره ایجاد کنید  ، یا از افزونه ای از قبیل (تغییر مسیرهای ساده 301) استفاده کنید تا به صورت دستی صفحه را به یک صفحه با موضوع مشابه ریدایرکت کنید.

برای بازسازی صفحات ، می توانید به صورت دستی مطالب را با عنوان “صفحه” در وردپرس بنویسید ، یا حتی مستقیماً از WayBackMachine (همانطور که در ابتدا گفته شد) آن را کپی کنید.

اگر نشانی اینترنتی “/****/”  است  ، از آن به عنوان لینک ثابت استفاده کنید  ، اما اگر این چیزی باشد که به طور معمول نمی توانید با وردپرس ” ایجاد کنید مانند یک فایل “.html”  ، می توانید از افزونه Custom Permalinks استفاده کنید تا به شما این امکان را بدهد.

تنظیمات وردپرس

توصیه می شود نوتیفیکیشن وب سایت هایی که به آنها لینک دارید را غیرفعال کنید  ، این اعلان ها فقط شما یا مشتری هایتان را آزار می دهد.

این تنظیمات تحت عنوان  تنظیمات گفتگو می باشد:

notify-blogs

ایجاد محتوا برای وب سایت شما

اینجاست که بیشتر افراد تنبل می شوند و اشتباهات بزرگی می کنند.

محتوای اولیه ای که اضافه می کنید تفاوت بزرگی در چگونگی به نظر رسیدن وب سایت شما ایجاد خواهد کرد.

من شخصاً توصیه می کنم حداقل 2-3 صفحه و 2-3 پست داشته باشید. البته هرچه بیشتر باشد ، بهتر است.

این فرایند PBN Padding نام دارد  ، شما می توانید محتوایی را به وب سایت اضافه کنید تا این واقعیت که این وبسایت تنها  برای راه اندازی لینک است ، را مخفی کنید.

اولین قدم برای ایجاد محتوا ، تصمیم گیری در مورد شخصیت نویسنده است. چه کسی در پشت این وبلاگ قرار دارد؟

این به شما در سبک نوشتن یک وبلاگ واحد کمک می کند.

یک وبلاگ ممکن است توسط یک جهانگرد نوشته شده باشد که تجربیات و سفرهای خود را به اشتراک می گذارد و دیگری توسط یک انجمن برای به اشتراک گذاری اخبار صنعت و .. نوشته شده باشد.

شما می خواهید این نویسندگان را به نوعی معرفی کنید ، عکسی از آنها به اشتراک بگذارید و هدف آن ها برای دلیل شروع این بلاگ  را بگویید. اساساً اگر این یک سایت قانونی باشد  ، این کاری است که هر کسی انجام می دهد.

مراقب YMYL ها ( پول یا زندگی خود ) باشید. این شامل موارد زیر می شود:

  • صفحات درخواست کننده اطلاعات شخصی ، مانند شماره  شناسایی  ، شماره حساب بانکی ، شماره گواهینامه رانندگی و غیره که می توانند برای جعل عنوان استفاده شود.
  • صفحات مورد استفاده برای معاملات پولی ، که در آن کاربران ممکن است اطلاعات کارت اعتباری یا حساب بانکی خود را ارائه دهند. به عنوان مثال هر صفحه ای که به شما امکان می دهد چیزی بخرید.
  • صفحات ارائه اطلاعات پزشکی یا بهداشتی که می توانند بر سلامت جسمی شما تأثیر بگذارند.
  • صفحات ارائه دهنده ی مشاوره در مورد تصمیمات مهم زندگی ، مانند صفحات مربوط به فرزندپروری  ، خرید خانه  ، وسیله نقلیه و غیره.
  • صفحات ارائه مشاوره در مورد مسائل عمده زندگی که می تواند در شادی و آینده مالی شما تأثیر بگذارد ، مانند صفحات ارائه مشاوره حقوقی یا مالی.
  • اگر وبلاگی در مورد فرزندپروری دارید یا مسائل مالی دارید ، وانمود نکنید که متخصص هستید. در غیر اینصورت آنها به آدرس و اطلاعات تماس ، واقعی بودن شما ، اعتبار سایت شما و غیره شک می کنند.

به جای اینکه وانمود کنید که متخصص هستید  ، بگویید نویسنده ای معمولی هستید و تجربه شخصی خود را ارائه می دهید ، به عنوان مثال:

کیم جونز خانه دار و مادر “الکس و جسیکا” است که در کارولینای شمالی زندگی می کنند. او بچه ها را دوست دارد و او وبلاگی را ایجاد کرده است تا تجربیات شخصی خود را در زمینه مراقبت از بچه ها به اشتراک بگذارد .

در این مثال، کیم تظاهر نمی کند که دارای مهارت بالایی است یا یک متخصص در زمینه آموزش بچه ها یا هر یک از این موارد باشد. او فقط یک مادر است که آنچه را که از تربیت فرزندانش یاد گرفته است به اشتراک می گذارد.

ایجاد پست

در گذشته  ، این روش  ، نوشتن سریع 300 کلمه به همراه یک تصویر بود.

این روزها ما آن را به سطح بعدی می بریم در حالی که در واقع این کار را برای خودمان ساده تر می کنیم. اکنون پنج نوع پست وبلاگ را شرح می دهیم.

  1. پست های اینفوگرافیک

جایی که یک اینفوگرافیک را به اشتراک می گذارید  ، یک مقدمه اضافه می کنید و نتیجه گیری یا خلاصه ای از آنچه آموخته اید را می نویسید.

  1. بررسی فیلم

جایی که یک ویدیو را به اشتراک می گذارید و فیلم ها را خلاصه / مرور می کنید.

  1. گالری عکس

جایی که یک گالری تصویر به اشتراک می گذارید و تصاویر را توضیح می دهید.

  1. مقاله استاندارد

500-700 کلمه به همراه تصویر یا فیلم

  1. پست مقدمه

داشتن ترکیبی از  فیلم ها  ، گالری تصاویر و اینفوگرافیک ها که از نظر بصری جذاب تر می شود.

به علاوه این که آنها نوشتن مطالب را ساده تر می کنند  ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که اینفوگرافیکی را بکشید و افکار خود را به آن اضافه کنید که بسیار ساده تر از تحقیق و نوشتن یک مقاله کاملاً جدید است.

نکته : در مورد برخی از کلمات کلیدی بلند تحقیق کنید و محتوای بهینه سازی شده ای برای SEO ایجاد کنید تا به خوبی رتبه بندی شود و باعث ایجاد ترافیک و لینکهای بیشتر شود. آزمایش ما نشان داده است  که این کار باعث افزایش اثربخشی لینکهای PBN می شود.

ایجاد صفحات

انواع بسیاری صفحه وجود دارد که می توانید ایجاد کنید  ، صفحه های مرتبط با موضوع ایده خوبی هستند  ، اما در صورت نیاز به برخی موارد استاندارد زیر نیز می توان پرداخت :

  • درباره ی ما – درباره وب سایت ، تیم ، نویسنده یا سایر موارد بنویسید
  • با ما تماس بگیرید – توضیح دهید که چرا مردم باید با شما تماس بگیرند و فرم تماس را درج کنید.
  • رویدادها / کارگاههای آموزشی – وقایعی را که “در 2 هفته آینده “یا “یکشنبه” قرار است اتفاق بی افتند ، توضیح دهید
  • تبلیغات – اطلاعاتی در مورد تبلیغات در سایت قرار دهید.
  • چرا ما XYZ را ایجاد کرده ایم – درباره ی ایجاد وبلاگ توضیحاتی بدهید.
  • سؤالات متداول – به سؤالات متداول در مورد موضوع / وب سایت پاسخ دهید.
  • نکات – فرمی برای بخش تماس با ما به همراه اطلاعات مربوطه و نحوه ارسال یک مقاله را در وبسایت تان قرار دهید.
  • منابع – مشاوره ، لینک به سایتها / فیلم های دارای اعتبار ، توصیه هایی درباره ی کتاب
  • شرایط و ضوابط

به نحوه نامگذاری این موارد در وب سایتهای مختلف خود توجه کنید .

چگونه می توان محتوای رایگان به دست آورد!

همانطور که همین حالا هم در حال شکستن قوانین هستیم  ، یک روش غیر اخلاقی (و غیرقانونی؟)وجود دارد که مردم برای به دست آوردن محتوای رایگان برای سایت های خود ار آن استفاده می کنند. از این روش می توانید در صورت تمایل استفاده کنید.

ماشین Wayback را که قبلاً به آن اشاره کردیم به خاطر دارید؟ این یک روش عالی برای تعیین این است که وب سایت قبلاً در مورد چه چیزی بوده است.

خوب  ، همچنین با انجام این کار می توانید محتوای وب سایت قبلی [دامنه خود] را کاملاً کپی کنید. شما می توانید این کار را با کپی کردن کامل وب سایت و جای گذاری در وبلاگ خود  انجام دهید.

دلیل این کار این است که این محتوا دیگر استفاده نمی شود ، بنابراین در لیست جستجو جوی موتورهای جستجو نمایش داده نمی شوند.

به هر حال ، پس از این کار ، باید قبل از آماده شدن برای شروع لینک زدن ، کار های نهایی را انجام دهید …

ساختار سایت

حتی با افزودن مطالب ، وبلاگ شما  پیش فرض به نظر می رسد. شما باید آن را مانند یک وب سایت واقعی شخصی تنظیم کنید.

این بخش به 3 قسمت تقسیم می شود:

  1. آرم(لوگو)
  2. نوار پیمایش
  3. نوار کناری

لینک به سایت اصلی شما

Recap – سایت اصلی ، وب سایتی است که شما قصد ارتقای رتبه آن را دارید .یعنی همان وبسایتی است که در واقع درآمد شما از طریق آن است.

پس از راه اندازی سایت های PBN ، می توانید لینک دادن از آنها به سایت اصلی خود را شروع کنید.

ابتدا مطمئن شوید که آنها را آزمایش کرده اید. من خبر بدی برای شما دارم:

بعضی اوقات دامنه شما سمی خواهد بود ، به این معنی که آنها نه تنها باعث هیچ پیشرفتی نمی شوند ، بلکه باعث می شوند رتبه های شما نیز کاهش یابد.

این امر معمولاً اتفاق نمی افتد اگر دامنه با کیفیتی را خریداری کنید ، اما به هر صورت  ، قبل از افزودن کامل آن به شبکه خود ، حتماً آن را آزمایش کنید.

در اینجا یک راهنمای جالب در مورد چگونگی انجام این کار در Diggity Marketing وجود دارد.

اکنون بیایید در مورد ایجاد لینکها صحبت کنیم …

استراتژی اساسی

چندین نوع لینک بر اساس موقعیتی که در آن قرار دارند، وجود دارد:

  • فوتر = لینکهایی در پاورقی یک وب سایت
  • نوار کناری یا سایدبار = لینکهایی در نوار کناری یک وب سایت
  • تصویری = لینکهایی در یک تصویر
  • متنی = لینکهایی از درون یک محتوا

با استفاده از PBN ، ما منحصراً روی لینکهای متنی متمرکز هستیم ، به این معنی که هر زمان که بخواهیم لینک ایجاد کنیم ، باید مطالب جدیدی (یعنی پست) را در وب سایت منتشر کنیم.

در حالت ایده آل، این محتوا باید مربوط به سایت اصلی شما باشد .

داشتن یک سایت PBN مربوط به لوله کشی به این معنی است که می توانید به راحتی به یک وب سایت لوله کشی لینک دهید. اما اگر یک سایت PBN در مورد طراحی وب داشته باشید و بخواهید به یک وب سایت با موضوع  لوله کشی لینک بدهید ، چه می کنید؟

باید از مرتبط ساز موضوع یا ” Niche Matching ” استفاده کنید.

به سادگی محتوا را با هر دو موضوع مطابقت دهید ، برای مثال ، بگذارید بگوییم شما پنج دامنه دارید که قبلاً از آنها استفاده می شده است:

  • سایت ژورنال کاهش وزن شخصی
  • وبلاگ طراحان وب
  • سایت مشاوره حقوقی
  • وبلاگ مالی
  • سایت مربوط به ساخت و ساز

و سایت اصلی شما یک سایت وابسته به کاهش وزن است. شما می توانید مقاله ای را ایجاد کنید که مربوط به همه ی موضوع های سایت های فوق باشد ، مانند این:

  • هر چیز مربوط به کاهش وزن
  • طراحی سایت کاهش وزن
  • در هنگام ارائه توصیه های کاهش وزن مراقب باشید
  • در هنگام تلاش برای سلامتی بیشتر، چگونه مراقب حساب بانکی خود باشیم؟
  • هر اتاق را بدون صرف هزینه ی زیاد به یک سالن ورزشی خانگی تبدیل کنید.

از همه مهمتر ، این استراتژی هنوز بسیار مؤثر است ، تا زمانی که محتوای شما مرتبط با موضوع است لازم نیست کل سایت شما مرتبط باشد.

توجه: نکته ی منفی انتشار مطالب جدید این است که محتوای قدیمی را به صفحه دوم منتقل می کند. به همین دلیل ، علاوه بر این که کمتر اسپم به نظر می رسد ، شما محدود به 8 لینک خواهید بود.

همچنین می خواهید لینکهایی به سایتهای فوق العاده معتبر (نه ویکی پدیا) که مربوط به موضوع شما هستند بدهید ، به این طریق سایت شما قابل اعتماد تر و طبیعی تر به نظر می رسد.

URL هدف

با این محتوای جدید ، شما می خواهید یک لینک به سایت اصلی خود داشته باشید.

یکی کافی است، با هر لینک اضافی بازده کاهش می یابد.

اولین عنصری که باید در نظر بگیرید URL هدف است. این لینک به کجا اشاره خواهد کرد؟

به طور کلی ، بهترین روش ، لینک دادن به صفحه خاصی است که می خواهید رتبه اش را ارتقا دهید. این مزیت PBN ها است ، ما روی این امر کنترل داریم.

اما چند عامل را به یاد داشته باشید:

  1. بیشتر وب سایتها نسبت به هر صفحه دیگری لینکهای بیشتری به صفحه اصلی خود دارند.
  2. اگر فقط یک صفحه در وب سایت شما لینکهای زیادی دارد ، بسیار غیر طبیعی است.

بنابراین شما باید لینکها را گاهی اوقات مخلوط کنید ، حتی از انواع دیگر لینکها یا PBN ها برای اشاره لینک به صفحات دیگر سایت اصلی خود استفاده کنید .

انکرتکست

پس از مشخص کردن اینکه به کدام صفحه لینک بزنید، باید انتخاب کنید که چه متنی را برای استفاده انتخاب کنید. اینجاست که بیشتر افراد اشتباه می کنند.

AnchorText متنی است که به URL هدف شما لینک می دهد. این یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است.

متأسفانه ، بیشتر افراد در این مرحله بیش از حد بهینه سازی می کنند و برای خود مشکلات جدی ایجاد می کنند. بنابراین بیایید نحوه جلوگیری از این مسئله را توضیح دهیم.

ابتدا باید 5 نوع متن لنگر را بدانید:

  • هدف
  • نام تجاری
  • موضوع
  • URL
  • متفرقه

بگذارید برای شما مثالی بزنم اگر ما به joesplumbing.com که در تلاش برای کسب رتبه خوب برای “لوله کشی لندن” است لینک می دهیم:

  • هدف: لوله کشی لندن
  • نام تجاری: لوله کشی جو
  • موضوع: لوله های نشتی
  • URL: joesplumbing.com
  • متفرقه: اینجا کلیک کنید…

هر وب سایت با لینک کافی برای ارتباط آماری ، ترکیبی طبیعی از هر یک از این انواع متن لنگر خواهد داشت.

نحوه تقسیم این ترکیب برای هر کلمه کلیدی متفاوت است ، می خواهید رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید؟

اما فلسفه اساسی در مورد شبکه های وبلاگ خصوصی این است که شما فقط باید از Target Anchors استفاده کنید. فقط به این دلیل که آنها قدرتمندترین لینکهایی هستند که می توانید بدست آورید ، بنابراین بهترین متن لنگرهای خود را برای بهترین لینکها ذخیره کنید.

مهمترین مسئله این است که شما باید لینک های دیگری را ایجاد کنید. اگر چنین نیست، باید متن های لنگر را با PBN های خود متنوع کنید.

نکته: نوع متن لنگر را با نوع / مکان لینک مطابقت دهید، دیدن این که کسی از متن لنگر URL در مقاله استفاده می کند بسیار معمول نیست.

با فرض اینکه از 100٪ لنگرهای هدف سایتهای PBN خود استفاده کنید (و با انواع دیگر لینکها آن را متنوع می کنید)، سه قاعده وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

  1. 1.هرگز متن لنگر را تکرار نکنید (به طور کلی برای کلیه لینکها این یک قانون خوب است)
  2. به روش طبیعی بنویسید (به بزرگنمایی توجه کنید ، این یک روش خوب دیگر برای همه لینکها است.)
  3. متون لنگر را به شدت متنوع کنید.

قانون شماره دو عقل سلیم است، هر کسی که به مقاله خود اهمیت می دهد، از کلمه سرمایه گذاری غافل نخواهد شد، زیرا این یک کلمه کلیدی مناسب است و نگران نباشید  ، گوگل به اندازه کافی باهوش است تا اهمیت کلمات کلیدی را مشاهده کند.

سرانجام ، قانون شماره سه جایی است که حتی برای متخخصین سئو با تجربه تر غلبه بر آن پیچیده است.

متن لنگر هدف جایی است که کلمه کلیدی یا هر کلمه از کلمه کلیدی در لینک درج شده است.

توجه کنید که در این توضیحات ، ما نمی گوییم که متن لنگر کلمه کلیدی است ، فقط این که کلمه ی کلیدی یا بخشی از آنرا شامل می شود .

این زیر مجموعه کاملاً جدیدی از متن لنگرها را باز می کند:

  • کلمه کلیدی دم بلند یا Longtail
  • برند + هدف
  • متفرقه + هدف

بیایید این دو رویکرد را با کلید واژه “بررسی صندلی بازی” مقایسه کنیم.

بهینه سازی بیش از حد و غیر طبیعی:

  • بررسی صندلی بازی
  • بهترین بررسیهای صندلی بازی
  • بررسی صندلی بازی
  • بررسی صندلی های بازی
  • بررسی صندلی بازی های برتر

توجه می کنید که چگونه تک تک متن های لنگر بسیار مشابه است و کلمه کلیدی کامل را شامل می شود؟

متن لنگرهای هدف طبیعی:

  • بررسی صندلی بازی
  • بررسی دالی از بهترین صندلی های بازی
  • ده صندلی بازی برتر
  • آیا باید از صندلی های خاص برای بازی استفاده کنید؟
  • بررسی صندلی جدید DXRacer

در مثالهای بالا ، ما هنوز کلمات کلیدی را در بر می گیریم ، اما سبک را عوض می کنیم و معمولاً آن را به عنوان بخشی از یک جمله در می آوریم.

ما حتی با ذکر یک نام تجاری صندلی بازی موفق شدیم کلمه کلیدی دیگری را نیز در این زمینه وارد کنیم.

نکته اینجاست که باید در نظر بگیریم که اگر شخصی در حال نوشتن مطالب با اهمیت و مرتبط با شما است ، به طور طبیعی به صفحه سایت شما لینک می زند

دستورالعمل Recap

  • یک لینک جدید در وبلاگ ایجاد کنید تا به هر سایت اصلی لینک دهید.
  • بیش از 1 لینک به هر سایت اصلی ندهید.
  • کلیه لینکها را به طور دائم در صفحه اصلی نگه دارید (معمولاً شما محدود به 8 لینک هستید ، اگر هر پست در سایت شما یک لینک را شامل نشود)
  • سعی کنید در کل حدود 4 لینک به سایتهای دارای مجوز بدهید.

استراتژی های پیشرفته

خوشه بندی شبکه ای

در اوایل این راهنما ، هاستینگ را تحت پوشش قرار دادم و به طور خلاصه ذکر کردم که می توانید چندین وب سایت را با یک هاستینگ منفرد با ریسک صفر میزبانی کنید. این کار با خوشه بندی انجام می شود.

این نمودار بسیار حرفه ای است که مخالف خوشه بندی به نظر می رسد…

no-clusters

می بینید که شبکه ادغام شده فقط به هر سایت اصلی وصل می شود. هر سایت PBN به هر سایت اصلی لینک نمی زند  ، اما ردپای لینک دهنده در سراسر شبکه وجود خواهد داشت. مثال در اینجا:

pbn-linking-footprint

PBNS مخفف “سایت شبکه وبلاگ خصوصی” است.

اگر گوگل درباره سایت کاهش وزن یا PBNS1 اطلاعاتی کسب کند ، ممکن است به کل شبکه نفوذ کند. مانند این:

pbn-link-footprinting

در اینجا یک مثال سریع از خوشه بندی آورده شده است. معمولاً مردم این کار را درباره ی موضوعاتی انجام می دهند که سایتهای PBN در آن قرار دارند. این به شما امکان می دهد از بک لینک های مربوطه استفاده کنید ، اما یک نقص وجود دارد…

multi-linked-clusters

بار دیگر ، خطر اینجاست که اگر یک مانی سایت یا سایت PBN نفوذ کند  ، ممکن است آنها بتوانند کل شبکه شما را از هم جدا کنند.

در عوض باید اطمینان حاصل کنید که هیچ سایتی از بیش از یک خوشه لینک ندارد. مثلا:

pbn-clusters

با استفاده از مثال بالا ، اگر 25 سایت در هر خوشه داشته باشید. بدترین سناریو این است که شما یک خوشه را از دست دهید. اگر سایتهای خوشه ای به صورت دستی مورد بررسی قرار گیرند ، فقط می توانید سایتهایی را که بخشی از آن خوشه هستند از دست دهید نه همه ی آن.

شما می توانید با هر تعداد سایت که دوست دارید در یک خوشه واحد لینک برقرار کنید  و می توانید به همان تعداد دلخواه سایت های PBN را در یک خوشه واحد داشته باشید  ، اما این به شما یک احتیاط امنیتی می دهد تا به طور بالقوه کل شبکه خود را از دست ندهید.

همچنین پول کمتری را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین به شما امکان می دهد تا میزبان سایت های PBN از خوشه های مختلف با یک حساب میزبانی یکسان باشید  ، زیرا آنها هرگز به همان وب سایت ها لینک نخواهند داشت.

اگر تازه کار را شروع کرده اید ، اکنون زمان مناسبی برای یادگیری خوشه های شبکه است. هنگامی که شبکه شما به اندازه کافی بزرگ است برای به دست آوردن سایت (های) اصلی که در حال حاضر روی آن کار می کنید  ، می توانید آن را به عنوان یک خوشه جدا کنید و ساختار بعدی را شروع کنید.

به یاد داشته باشید که می توانید حداکثر برای 8 سایت اصلی را با یک سایت PBN کسب رتبه کنید ، این فقط برای کاهش ریسک شما تا حد ممکن است.

اگر با مشتریانی با سطح بالا کار می کنید ، حتی می توانید تا آنجا پیش بروید که باعث ایجاد خوشه های جداگانه برای هر مشتری خاص شوید.

همچنین یک خوشه لازم نیست که به موضوع مرتبط باشد فقط کافی است که مناسب باشد.

مسدود کردن Bot

یک شبکه وبلاگ شخصی برای گوگل شخصی نیست!

ما برای دیدن لینکهایی که به سایت هایمان ایجاد می کنیم به گوگل نیاز داریم. در عوض  ، ایده شبکه خصوصی این است که این موارد برای سایر نقاط جهان خصوصاً رقیبان شما خصوصی باشد.

اگر می خواهید ببینید که چگونه رقیب شما در رتبه بندی قرار می گیرند، باید به لینک های آنها نگاه کنید. برای این کار باید از همان ابزارهایی استفاده کنید که قبلاً در این راهنما (برای تجزیه و تحلیل دامنه) اشاره کرده ایم:

Majestic.com  ، OpenSiteExplorer.org یا Ahrefs.com

اما با مسدود کردن ربات، می توانید سایت های PBN خود را به طور کامل از نمایش در این ابزارها پنهان کنید. این بدان معنی است که رقبای شما هیچ تصوری از نحوه رتبه بندی شما نخواهند داشت و هرگز سایت های PBN شما را نمی بینند.

این کار با افزودن کد زیر به فایل htaccess شما قابل انجام است:

SetEnvIfNoCase User-Agent .*rogerbot.* bad_bot
SetEnvIfNoCase User-Agent .*exabot.* bad_bot
SetEnvIfNoCase User-Agent .*mj12bot.* bad_bot
SetEnvIfNoCase User-Agent .*dotbot.* bad_bot
SetEnvIfNoCase User-Agent .*gigabot.* bad_bot
SetEnvIfNoCase User-Agent .*ahrefsbot.* bad_bot
SetEnvIfNoCase User-Agent .*sitebot.* bad_bot
SetEnvIfNoCase User-Agent .*spbot.* bad_bot

Order Allow,Deny
Allow from all
Deny from env=bad_bot

در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است …

وارد cPanel شوید و کلیک کنید تا File Manager باز شود:

file-manager

اگر بیش از یک دامنه در این حساب cPanel وجود دارد  ، اطمینان حاصل کنید که دامنه صحیح در کادر نشان داده شده است (من آن را در این اسکرین شات حذف کرده ام).

“نمایش پرونده های مخفی” را علامت بزنید و روی گزینه ی GO  کلیک کنید

directory-selection

پرونده “HTML” را پیدا کنید  ، کلیک راست کرده و سپس روی گزینه ی “ویرایش” را کلیک کنید.

edit-htaccess-file

برای باز کردن ویرایشگر دوباره روی گزینه ی ویرایش کلیک کنید.

click-edit

اکنون بالاتر از خط #BEGIN WordPress  ، کل کد بالا را پیست کنید. تغییرات را ذخیره کنید و تمام!

new-htaccess

هر گونه سوالی در مورد انواع شبکه سازی PBN داشته باشید می توانید از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *