لینک سازی کلاه خاکستری

لینک سازی سئو کلاه خاکستری، ترکیبی از کارهای سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. در سئو کلاه خاکستری، غالبا از روش های سئو کلاه سفید استفاده می شود. اما برای سرعت بخشی به کارها از راهکارهای سئو کلاه سیاه، البته به صورت محدود و با دقت و زمانبندی شده می توانید استفاده کنید.

دقت انجام این کار رابطه بسیار مستقیم با رشد و یا سقوط کلمه های کلیدی سایت ما و حتی کل سایت ما دارد. پس اگر در رابطه با انجام این کار مهارت نصفه و نیمه ای نداریم ، انجام ندادن آن بهتر از انجام اشتباه آن است. البته شما را از این روش نمیترسانم چون واقعا ترسی ندارد ولی ترجیح شخص من بر این است که اگر قرار است ندانسته لینک سازی کلاه خاکستری انجام دهیم ، همان سئوی کلاه سفید خود را بدون هیچگونه لینک سازی ای انجام دهیم.

در آخر نیز اگر قرار بر این باشد که سئو سایت به اتمام برسد، همه ی کارهایی که به عنوان سئو کلاه سیاه روی سایت انجام می شود را به مرور از آن حذف می نمایید. ما در مقاله ی زیر به بررسی لینک سازی کلاه خاکستری می پردازیم.

به طور کلی این را بدانید :

لینک سازی یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است

بعضی از تکنیک ها و روش های سئو کلاه خاکستری عبارتست از:

  • لینک سازی به شکل آگهی
  • گذاشتن لینک در ایمیل خبرنامه ی سایت های دیگر
  • لینک سازی داخلی که البته این نوع لینک سازی سفید هم محسوب می شود
  • خرید ورودی گوگل
  • ایجاد پروفایل در سایت های معروف
  • استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با متن
  • بالا بردن کاربران در شبکه های مختلف اجتماعی
  • ایجاد کامنت
  • باز طراحی سایت
  • به کارگیری دامنه هایی که منقضی شده اند.

همانطور که در بالا دیدید ، لینک سازی و ساخت لینک و بک لینک یکی از روش های سئوی کلاه خاکستری است.

لینک سازی به شکل آگهی

از لحاظ موتورهای جستجو، خرید بک لینک خطاست. اما بد نیست بدانید که این کار اعتبار شما را بالا می برد. در خرید بک لینک باید به چند نکته توجه نمایید. این نکات عبارتند از:

  • به صورت تدریجی بک لینک بدهید. نهایت شما می توانید روزانه ، 5 بک لینک ایجاد نمایید.
  • نوفالو و فالو بودن بک لینک ها
  • باید توجه کنید که موضوع سایتی که شما می خواهید از آن بک لینک بگیرید با سایت شما مرتبط باشد.
  • باید دقت کنید که از سایت هایی که پر بیننده و پر بازدید هستند، بک لینک بگیرید.
  • چنانچه قصد دارید، لینک سازی نمایید، بهترین شیوه، ریپورتاژ آگهی است.

گذاشتن لینک در ایمیل خبرنامه ی سایت های دیگر 

شما می توانید برای جذب مشتری از خبرنامه ی سایت های پربازدید استفاده کنید. گفتنی است این روش یکی از بهترین  و راهبردی ترین شیوه های تبلیغاتی است. چرا که هم باعث می شود شما بازدید زیادی را برای این تبلیغ بگیرید و هم این که می تواند باعث جذب مشتری به سایت شما بشود.

لینک سازی داخلی

زمانی که می خواهید لینک سازی داخلی را انجام بدهید، حتما لینک هایی را بسازید که کاربران بتوانند روی آن ها کلیک نمایند. شما می توانید برای این کار دکمه ای بسازید یا این که در متنتان بنویسید که حتما برای درک بهتر موضوع فلان مقاله ی ما را مطالعه نمایید. گفتنی است لینک سازی داخلی زمانی جواب می دهد که کاربران سایت به روی آن کلیک نمایند.

خرید ورودی گوگل

خرید ورودی گوگل از دیگر روش های سئو کلاه خاکستری می باشد. تصور کنید به جایی از سال رسیدیم که تعطیلات پشت سر هم دارد. چنانچه سایتتان روزانه 300 بازدید داشته باشد، ممکن است در چنین مواقعی افت شدیدی پیدا بکند.

سایت موفق، سایتی است که ورودی هایش نسبت به قبل تر بیشتر یا مساوی باشد. چنانچه ورودی های سایتی افت کرده باشد، یعنی این که کاربران از سایتتان خوششان نیامده و گوگل تصور کرده که علاقه ی آن ها نسبت به سایتتان پایین آمده است.

در این مواقع باید بازدیدی را به اندازه ی افت احتمالی خریداری نموده تا پس رفت نکنید. شما می توانید از خرید ورودی گوگل یا تبلیغ در گوگل استفاده نمایید.

ایجاد پروفایل در سایت های معروف

شما می توانید در سایت هایی مثل ترلو پروفایل ایجاد نمایید. این کار می تواند برای شما لینکی را ایجاد کند. شما با این کار پروفایلی را ایجاد کردید که می توانید داخل آن در مورد خودتان و فعالیت هایتان صحبت نمایید. شما همچنین می توانید در قسمت تماس، آدرس سایت خودتان را وارد کنید.

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با متن

سعی نمایید از کلمات کلیدی مرتبط با متن خود استفاده کنید. این امر باعث می شود که گوگل بفهمد که در چه رابطه ای شما دارید صحبت می کنید. مثلا زمانی که شما دارید در رابطه با سئو مطلبی را می نویسید، سعی نمایید چندین بار از بهینه سازی، طراحی سایت و موتور جستجو صحبت نمایید تا بار مطالبتان بیشتر گردد.

بالا بردن کاربران در شبکه های مختلف اجتماعی

شما همچنین می توانید در شبکه های مختلف اجتماعی، صفحه ای را ایجاد نموده و لینک های خودتان را به آنجا انتشار دهید. چنانچه این صفحات کاربرانی را داشته باشد که به روی لینک هایتان کلیک نماین، ارزش کاریتان چند برابر خواهد شد.

شما برای این کار بایستی اصول فعالیت در سئو را بیاموزید و با کمک آن اصول اقدام به جذب فالوور یا همان مشترک نمایید.

ایجاد کامنت

درج نظرات کاربران می تواند صفحاتتان را به روز رسانی کند. بنابراین حتما سعی نمایید در سایت خود درج نظرات را اضافه نمایید. همچنین برای پاسخ دادن به مخاطبان، چنانچه پاسختان به صفحه ی دیگری ربط دارد، لینکش را در کامنت قرار بدهید. شما می توانید در سایت هایی که پربازدید هستید، از نام و خدماتتان استفاده نمایید تا بتوانید برای خود جایگاه بهتری را رقم بزنید.

باز طراحی سایت

باز طراحی سایت منجر به این می شود که کدهای سایتتان از نو نوشته بشوند. گفتنی است این کار از لحاظ گوگل، به روز رسانی محسوب می شود و جایگاه شما را بالا می برد.

به کارگیری دامنه هایی که منقضی شده اند

روزانه سایت های زیادی ایجاد می شوند و سایت های زیادی نیز از فعالیت می افتند. شما به وسیله ی ابزارهای Domain expire می توانید لیست دامنه هایی را که اکسپایر شده اند را ببینید. سپس با بررسی های ساده، دامنه هایی را که موضوعشان با موضوع کاری شما یکسان است را بخرید و سایت کوچکی را تولید نمایید. سپس با نوشتن چندین مقاله ی مرتبط، آن را به سایتتان لینک دهید.

بهترین منبع برای گرفتن لینک با کیفیت

به لینک هایی که سایتتان از منابع دیگر می گیرد، بک لینک می گویند. هر چه قدر کیفیت و تعداد لینک های دریافتی شما طبیعی تر و بیشتر باشد، تأثیر بهتری را به روی کسب و کارتان می گذارد. بهترین منبع برای گرفتن لینک خوب و با کیفیت عبارتست از:

  • سفارش ریپورتاژ آگهی داخل سایت های ایرانی
  • ساخت وبلاگ و همچنین ایجاد بک لینکی به دیگر لینک ها پس از 3 ماه
  • اجاره ی بک لینک از سایت های ایرانی
  • ایجاد بک لینک در PBN ها یا به اصطلاح ساخت بک لینک PBN

روش های مختلف لینک سازی به شکل کلاه خاکستری

برای لینک سازی به شکل کلاه خاکستری روش های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  • روش اول : شما در این شیوه، می توانید از روش مقایسه بدون درج کردن لینک استفاده نمایید. شما در این جا از کلمه ی کلیدی خود به همراه نام برندتان استفاده می نمایید. مثلا شما می توانید از راهنمای خرید روکش صندلی از وب سایت دیجی کالا استفاده نمایید و سپس آن را با دیگر سایت های فروش مقایسه نمایید و نام برندهای دیگر را نیز در محتوایتان بیاورید.

گفتنی است این شیوه، سیگنال طبیعی بودن زیادتری را نسبت به دیگر روش ها دارد. با گذشت زمان، این امر می تواند تأثیرات مثبتی را در پیشنهاد های موتور گوگل داشته باشد. گوگل پس از تایپ نمودن چند کلمه از برندتان، بعضی از خدماتتان را به کاربرانش نشان می دهد.

  • شما در این روش در منابعی که قصد لینک سازی دارید از برند سایت با موضوع تبلیغاتی نیز می توانید استفاده نمایید. تصور نمایید که شما مالک سایت دیجی کالا هستید و قصد دارید که به مناسبت روز مادر، برای خرید لباس یک ریپورتاژ آگهی درج نمایید، شما برای این موضوع متنی مناسب را می نویسد و در آن محتوا از هدایای هیجان انگیز و مختلفی که می تواند پسند مادران باشد، سخن می گویید و چندین لینک نیز به محصولات سایتتان می زنید و لینکی نیز به سایتی می زنید که در مورد بهترین کادو برای روز مادر صحبت می کند. شما بدین ترتیب یک زنجیره ی محتوایی مرتبط ایجاد نموده اید. این کار علاوه بر این که باعث طبیعی جلوه دادن بک لینک های شما می شود، باعث می شود ارزش لینک های شما بیشتر بشود.
  • شما در این روش به رقبا و برندهای مختلف خودتان اشاره می نمایید، اما بهشان لینکی نمی دهید. این روش، روشی مناسب و ایمن بوده تا شما بتوانید بک لینک های خوب و با کیفیتی را دریافت نمایید.

لینک سازی pbn چیست؟

یکی از بهترین و قدرتمندترین روشهای لینک سازی، pbn  ( لینک سازی شبکه ای ) می باشد. در این روش، ما مجموعه ای از سایت های با کیفیت و با ارزش را به هم وصل می کنیم. هر چقدر وب سایت ها اعتبار بیشتری داشته باشند، لینک سازی با کیفیت تر خواهد بود و تأثیر بهتری را به روی سایتتان خواهد گذاشت.

در حقیقت شما در این روش، تعدادی سایت را که اعتبار و کیفیت بالایی را دارند، در اختیار می گیریم و از آن ها برای افزایش رتبه ی سایتمان استفاده می کنیم.

چنانچه شما این روش را درست انجام ندهید، باعث پنالتی شدن سایت شما به وسیله ی گوگل می شود. بنابراین شما باید در هنگام پیاده نمودن تکنیک نهایت دقتتان را به کار بگیرید.چرا که در غیر این صورت باعث پنالتی شدن سایت شما به وسیله ی گوگل می شود. پس در لینک سازی بایستی نهایت دقتتان را به کار بگیرید و تکنیک را پیاده نمایید. در غیر این صورت سایت شما از طرف گوگل جریمه می شود.

روش های لینک سازی PBN

این نوع لینک سازی به 2 نوع کلاه خاکستری و کلاه سیاه تقسیم می شود. چنانچه شما از روش کلاه خاکستری استفاده نمایید، خطر پنالتی شدن سایت خود را کاهش داده اید. همان طور که در بالا نیز بدان اشاره کردیمف در لینک سازی شبکه ای، شما باید یکسری سایت ها را برای خودتان جمع آوری نمایید. برای ایجاد این نوع روش 2 راه وجود دارد. این 2 راه عبارتند از:

  • اجرای لینک سازی pbn در سایت خودتان
  • اجرای لینک سازی در سایت های دیگران

مزایا و معایب لینک سازی شبکه ای

برخی مزایای لینک سازی شبکه ای عبارتست از:

  • یکی از مزایای این روش این است که تمام وبلاگ ها و سایت هایی را که ایجاد نموده ایم، به خودمان تعلق داشته و در رابطه با لینک سازی آن هیچ گونه محدودیتی را نداریم.
  • در این روش شما نیاز ندارید که تعداد زیادی وبلاگ ایجاد نمایید. بلکه فقط می توانید در سایت های دیگران اقدام به لینک سازی نموده و آن ها را مدیریت نمایید.

در حقیقت شما در سایت های دیگران، امپراطوری می کنید که این روش بسیار ساده تر از روش اولی بوده و به انرژی و زمان زیادی نیز نیاز ندارد. گفتنی است این تکنیک جزء روش های کلاه خاکستری به حساب می آید.

 

اما چنانچه ما بخواهیم در رابطه با معایب این روش صحبت کنیم باید بگوییم که این شیوه محدودیت هایی را دارد. یعنی این که شما نمی توانید در دیگر سایت ها به شکل نامحدود لینک سازی نمایید.

 چگونه در pbn پنالتی نشویم؟

خیلی از افراد، اصول لینک سازی شبکه ای را رعایت نمی کنند و با این کار سایتشان را پنالتی می کنند. ما برای پیشگیری از پنالتی شدن، روش کلاه خاکستری را بهتان توصیه می نماییم. چنانچه خودتان بخواهید این شبکه را ایجاد کنید، ممکن است زمان زیادی طول بکشد. برای این که روش شما تأثیر زیادتری را داشته باشد باید اعتبار همه ی سایت های خود را بالا ببرید.

مثلا اگر شما بخواهید 30 سایت را با هم بالا بیاورید، کار بسیار مشکلی است. بنابراین در این مواقع بهتر است از سایت های دیگران به علت این که اعتبار زیادی را دارند، استفاده نمایید.

آموزش لینک سازی شبکه ای

برای لینک سازی شبکه ای شما بایستی لیستی از وب سایت ها و وبلاگ هایی را که اجازه ی درج لینک دارند را جمع آوری نموده و لیست نمایید. شما بایستی آن ها را به صورت شبکه ای به همدیگر لینک بدهید. یعنی این که از همه ی سایت ها به همدیگر لینک بدهید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *