در نهایت گوگل به فعال سازی گزارش پرطرفدار سرعت صفحه در موتور جستجو پرداخت

گوگل  حالا اقدام به نمایش گزارش سرعت صفحه در موتور جست و جوی خود کرد که در اوایل امسال از آن رونمایی شده بود کرد .

گوگل به طور رسمی از پیش نمایش صفحه جدید برای گزارش سرعت صفحه در ماه می گذشته رونمایی کرد. ولی اولین بار در ماه فوریه دیده شد . به طور تقریبی ۹ ماه فعال سازی این صفحه به طول انجامید .

اکنون که فعالیت عمومی شروع شده است ، بیایید نگاهی بیندازیم و ببینیم که در این گزارش چه چیزهایی وجود دارد و صاحبان سایت چگونه می توانند از این مزایا استفاده کنند.

گزارش سرعت صفحه موتور جستجوی گوگل

گزارش جدید گوگل سرچ کنسول ( سرعت صفحه ) ، داده ها را از گزارش تجربه کاربری کروم جمع آوری می کند و به طور خودکار URL ها را در دسته های “سریع” ، “متوسط” و “کند” گروه بندی می کند. به نظر می رسد دقیقاً مانند سایر موتور های جستجو گزارش می دهد و URL ها را با توجه به میزان مطابقت با معیارهای خاصی می سنجد (مانند داشتن ساختاری معتبر داده ها)

سرعت صفحه در سرچ کنسول

این گزارش همچنین به تشخیص مشکلات پیش آمده که منجر به کاهش سرعت شده اند از طریق دسته بندی url هایی که مشکلات مشابه دارند، پرداخته است .

ما به ابزار جستجوی کلمات کلیدی خود یک تغییر و تحول اساسی داده ایم . هم اکنون شاهد اطلاعاتی باشید که هرگز شاهد آن نبوده اید. مثلا کلمات کلیدی بیشتر ، دیدگاه بهتر ، ROI بالاتر .

می توانید به صورت رایگان  آن را امتحان کنید.

با کلیک کردن  بر روی یکی  از مشکلات شناسایی شده برای دریافت اطلاعات بیشتر ، کاربران را به ابزار آگاهی دهنده سرعت صفحه گوگل انتقال می دهد . در آنجا  صاحبان سایت ها می توانند اطلاعاتی برای چگونگی بهینه کردن صفحه خود برای رفع مشکلات پیش آمده کسب کنند .

به علاوه با بررسی صفحه های دارای سرعت متوسط و کند میتوانید اطلاعات دقیق تری درباره ی نحوه عملکرد صفحات سریع بدست آوردید

سرعت صفحه در گوگل

گوگل پیشنهاد می کند که از این گزارش هم برای زیر نظر گرفتن نحوه عملکرد در طی زمان و هم تحت نظر داشتن تغییرات سایت استفاده کنید. هنگامی که یک مشکل رفع می شود صاحبان سایت ها می توانند به صفحه گزارش سرعت خود برگردند که ببیند آیا کاربران تغییری در نحوه عملکرد سایت احساس می کنند یا خیر؟

گوگل میگوید این گزارش در حال حاضر به صورت یک پروژه آزمایشی مشغول به کار است به این معنی که در طی زمان و به مرور پیشرفته تر خواهد شد. هرچند که بر خلاف آزمایشات معمولی گوگل این گزارش به دست همگان خواهد رسید .

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *