تغییرات نمای ظاهری صفحه نتایج گوگل در سال 2020

گوگل بیانیه رسمی خود را پس از گذشت زمان یک‌ هفته‌ ای در رابطه با تغییرات ظاهری ایجاد شده در نتایج جستجوی ارگانیک و تبلیغات برای دسکتاپ‌ ها ارائه داد.

تغییرات نمای ظاهری صفحه نتایج گوگل مبحثی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم.

طی هفته گذشته Google ظاهر نتایج جستجوی ارگانیک و تبلیغات را در مرورگر های دسکتاپ تغییر داد که قابل‌ توجه‌ ترین تغییر در رابطه با نمایش جستجو های تبلیغاتی بوده است. در این به‌ روزرسانی لینک‌ هایی که تبلیغات گوکل محسوب می‌ شوند با یک برچسب ساده از سایر نتایج که همان نتایج ارگانیک است، جدا شده‌ اند. در تصویر ذیل می‌ توانید ظاهر جدید و قدیم نتایج گوگل را برای دستکاپ مشاهده نمایید.

تغییرات نمای ظاهری صفحه نتایج گوگل در سال 2020

همانطور که در تصویر بالا می بینید، کلمه Ad  در گوگل کاملا همرنگ با URL سبز رنگ می باشد و خیلی جلب توجه نمی‌ کند. ممکن است تاکنون خیلی از کاربران متوجه این به روز رسانی نشده باشند. در تصویر ذیل نمای جدید نمایش تبلیغات در نتایج جستجو نشان داده شده است. همانطور که در تصویر ذیل می بینید، شاهد پررنگ شدن نماد تبلیغات برای صفحات تبلیغاتی هستیم.

تغییرات نتایج جستجوی گوگل

در به روز رسانی جدید گوگل کلمه Ad به رنگ مشکی در آمده تا تشخیص آن در صفحه سرچ گوگل راحت‌ تر باشد. در تغییر جدید گوگل شاهد آن هستیم که تبلیغات مشخص تر شده‌ اند و راحت‌ تر دیده می‌ شوند. همه چیز به رنگ مشکی در آمده است و تنها تیتر‌ها هستند که با رنگ آبی همانند گذشته نمایش داده می شوند. به‌ نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد صفحه نتایج جستجو را تا حد ممکن یکدست نماید.

در این مقاله به بررسی  تغییرات نمای ظاهری صفحه نتایج گوگل پرداختیم اما در ادامه می خواهیم به توضیحات گوگل در این زمینه هم اشاره کنیم:

گوگل در اکانت رسمی توییتر درباره این به روز رسانی گفت:

” ما درحال پردازش تمام بازخوردهایی هستیم که در این مدت دریافت کرده ایم و هم‌ اکنون نیز درحال بررسی روی جایگاه جدید Favicon شامل فاوآیکن‌ های وب‌ سایت‌ ها و فاو‌آیکن مخصوص نتایج تبلیغاتی هستیم. همچنین قصد داریم تا بهترین طرح را برای نتایج لیست شده در دسکتاپ‌ ها و موبایل‌ ها عرضه کنیم. لازم به ذکر است که بازخورد اولیه‌ ی ما از کاربران بسیار مثبت بوده است.”

همچنین گوگل ادعا کرده‌ است که برخی از کاربران ممکن‌ است هیچ فاو‌آیکنی را در صفحه نتایج مشاهده نکنند و برخی از افراد ممکن است فاو‌آیکن‌ها را در محل‌های به‌ خصوصی مشاهده نمایند. اگر همین الان شما در دسکتاپ خود در گوگل چیزی را جستجو کنید احتمالا یکی از این 2 حالت بالا را مشاهده خواهید نمود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *