9 ترفند سئو که کسی از آن باخبر نیست

در این مقاله قصد دارم  9 ترفند سئو را برای شما بگویم که کمتر کسی درباره ی آنها می داند. اخیرا یکی از کاربران سایت، با استفاده از تکنیک های من توانسته به رتبه ی اول جستجو گوگل دست پیدا کند.

بنابراین اگر از خواندن استراتژی های قدیمی خسته شده اید، می توانید استراتژی هایی را که در ادامه آورده ام را بخوانید.

چگونه کارم را شروع کردم

حقیقت را به شما خواهم گفت. وقتی اولین وبسایتم را راه اندازی کردم، هیچ ایده ای نداشتم که قرار است چه کاری انجام دهم. بنابراین یک آژانس سئو را به طور اتفاقی انتخاب کردم که کار سئوی وب سایت را انجام می داد. این کار اصلا فایده ای نداشت و همان زمان بود که تصمیم گرفتم خودم انجام سئو را یاد بگیرم.

این کار سه سال به طول انجامید اما سرانجام یاد گرفتم که چطور سئو را به درستی انجام دهم. علی الخصوص استراتژی های بسیاری را کشف کردم که کس دیگری آنها را نمی دانست.

1: از این 7 کلمه در عناوین خود استفاده کنید تا ترافیک بیشتری جذب کنید

سال پیش “رز هادجنس” متخصص سئو تصمیم گرفت تا بررسی جالبی انجام دهد. رز 7,999 صفحه که در صفحه ی اول جستجوی گوگل رتبه بندی شده بودند را بررسی کرد. او چه چیزی پیدا کرد؟

رز دریافت که صفحاتی که در رتبه ی های بالا قرار دارند از این 7 کلمه در عناوین خود استفاده می کنند.

  • بهترین
  • اخبار
  • بازبینی ها
  • برترین
  • راهنمایی
  • اطلاعات
  • جامعه

این جا چه اتفاقی رخ می دهد؟ گوگل، به وبسایت هایی که به دفعات بیشتری روی آن ها کلیک می شود، رتبه ی بالاتری می دهد. طبق گفته ی رز، این عبارات کاربران زیادی را متقاعد می کند که روی آن ها کلیک کنند. پیج هایی که این کلمات را در عنوان خود استفاده می کنند به دفعات بیشتری روی آن ها کلیک می شود و در نتیجه رتبه ی بالاتری نیز کسب می کنند.

علاوه بر عباراتی که رز پیدا کرد، تعدادی کلمات دیگر نیز در این قسمت هستند که من خودم به شخصه برای بالا بردن رتبه ی سایتم استفاده می کنم:

  • امروز
  • درست همین الان
  • سریع
  • به سرعت نتیجه می دهد
  • راحت
  • ساده
  • سریع
  • قدم به قدم
  • جدید

 2: کلمات کلیدی طولانی مرتبط با “جستجو های مشابه…” پیدا کنید

ابتدا یک کلیدواژه را در گوگل تایپ کنید. سپس صفحه را به سمت قسمت انتهای نتایج جستجو پایین ببرید تا زمانی که روی گزینه ی”جستجوهای مربوط به…”کلیک کنید.

در این قسمت، گوگل کلماتی را به شما نشان می دهد که با کلید واژه ای که جستجو کرده اید مطابقت دارد، لذا با توجه به اینکه این کلمات را خود گوگل پیشنهاد می دهد می توانید روی آن ها حساب کنید.

 3: از منابع کمتر شناخته شده‌ی کلید واژگان استفاده کنید

احتمالا شما هم برای پیدا کردن کلیدواژه های طولانی، از پیشنهاد های گوگل استفاده کرده اید. در همین قسمت است که شما عبارتی را در گوگل تایپ می کنید تا ببینید گوگل چه کلید واژه هایی پیشنهاد می دهد.

این روش حرف ندارد. اما یک مشکل دارد. همه آن را بلدند.

به همین دلیل است که برای پیشنهاد کلیدواژه، توصیه می کنم منابعی را استفاده کنید که کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند.

منظورم یوتیوب، آمازون، ویکی پدیا و بینگ است. به عنوان مثال بیاید تصور کنیم شما قصد نوشتن مقاله ای راجع به رژیم سنتی داشتید. اما کلیدواژه ای برای آن نداشتید. به جای تایپ عبارت رژیم سنتی در گوگل، یوتیوب را امتحان کنید.

و یک عالمه پیشنهاد به شما ارائه می شود. همین کار را می توانید در بینگ هم انجام داده و حتی ایده های به مراتب بهتری را نیز داشته باشید.

 4: نرخ پرش را کاهش و رتبه ی بالاتری بدست آورید

اخیرا یک میلیون نتایج جستجوی گوگل را بررسی کردم تا ببینم چرا یک سری پیج های خاص، رتبه ی بالاتری نسبت به بقیه کسب می کنند. یکی از یافته های ما این بود که صفحاتی که نرخ پرش پایینی دارند بالاتر از صفحاتی قرار می گیرند که نرخ پرش بالاتری دارند.

کاملا واضح است که گوگل مستقیما از نرخ پرش برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند. به عنوان مثال صفحاتی که نرخ پرش کمتری دارند دارای محتوایی بهتر نیز باشند و به همین دلیل است که گوگل آنها را در رتبه های بالاتری قرار می دهد، به همین دلیل در وب سایت خود به دنبال صفحاتی با نرخ پرش بالاتری باشید و مشکل آنها را حل کنید.

 5: از گوگل اَدز برای بهینه سازی نرخ کلیک استفاده کنید

از تبلیغات گوگل استفاده کنید تا CTR یا نرخ کلیک را بهبود بخشید. خب، به شما نشان داده ام که چگونه CTR بالاتر، به بالا بردن رتبه تان نیز کمک می کند. و الان زمان آن است که یکی از روش های مورد علاقه ام برای CTR را به شما نشان دهم.

اگر با گوگل ادز آشنا نیستید باید بگویم که گوگل ادز یک سیستم فروش بسیار بزرگ است که بر خلاف دیگر سیستم های تبلیغاتی به شدت روی نرخ کلیک تمرکز دارد. اگر یک تبلیغ واقعا دارای نرخ کلیک بالایی باشد، قیمت هر کلیک به تناسب بالاتر می رود.

هر تبلیغی که در گوگل می بینیم به رسیدن به حداکثر کلیک ها، بهینه شده است. خب اجازه دهید تا فرآیند این کار را نیز باهم مرور کنیم.

  • ابتدا کلید واژه ی خود را در گوگل جستجو کنید.
  • سپس به تبلیغات متنی که در ابتدا و انتهای صفحه ی نمایش داده می شوند توجه کنید.
  • قطعا متوجه یک سری کلمات خواهید شد که زیاد تکرار شده اند.
  • شما می بایست از این کلمات در عناوین و تگ های خود استفاده کنید.
  • در نهایت متوجه افزایش نرخ کلیک و ترافیک سایت خواهید شد.

6: از “Roundup لینک”، بک لینک بگیرید

اکنون زمان این رسیده تا اولین تکنیک ساخت لینک را توضیح دهم. هنوز هم بک لینک ها جزء لاینفک سئو می باشند. یکی از کارمندان گوگل به این موضوع اشاره داشته که بک لینک ها جزء سه فاکتور اصلی برای رتبه بندی سایت ها هستند.

اکنون می خواهم یکی از دوست داشتنی ترین استراتژی های خود را برای شما توضیح دهم.

Roundup در واقع لینک هایی هستند که به صورت هفتگی یا ماهانه از پست های قبلی و پربازدید به پست های جدید پیوند داده می شوند. به مثال زیر توجه نمایید:

اجازه دهید تا مراحل کار را باهم مرور کنیم:

ابتدا باید لینک Roundup مربوط به خود را در حوزه ی کاری خودتان پیدا کنید. تمام کاری که باید بکنید این است که رشته های زیر را جستجو کنید:

  • کلید واژه + لینک Roundup
  • کلید واژه + Roundup
  • کلید واژه + بهترین در …
  • کلید واژه + این هفته

برای این کار می بایست حداقل به تعداد انگشت دست، سایت هایی برای این کار پیدا کنید.

سپس افرادی که کار لینک Roundup را اداره می کند را پیدا کنید. بهتر است از سایت های Hunter.io یا Voila Norbert برای پیدا کردن ایمیل این افراد استفاده کنید و اجازه دهید تا در مورد محتوای شما بدانند.

7: ساختمان پیوند صفحات منبع

این استراتژی شبیه به Roundup است اما با یک تفاوت عمده، لینک Roundup صفحات منابع به صفحاتی که محتوای خوب دارند لینک می دهد اما برخلاف Roundup ها، صفحات منابع بهترین محتوای تمام دوران را شامل می شود.

به تصویر ذیل دقت نمایید.

اکنون برای شما توضیح خواهم داد که چگونه در صفحات منبع لینک بسازید. ابتدا از رشته های زیر برای جستجوی صفحات منبع در حوزه ی کاری خود استفاده نمایید:

  • تناسب اندام + صفحات منبع
  • تناسب اندام + منابع
  • تناسب اندام + وب سایت های پیشنهاد شده
  • تناسب اندام + لینک ها

اگر صفحه ای را که پیدا کردید به نظرتان به حوزه ی کاری شما می خورد، ایمیل بزنید و موضوع را با آنها در میان بگذارید. بخاظر داشته باشید که اگر محتوای شما عالی باشد خواهید دید که افراد هیچ مشکلی برای افزودن لینک شما به صفحات منبع نخواهند داشت.

.8: مقالات مناسب منتشر نمایید

سال گذشته از شخصی به نام “Emil Shou” یک ایمیل دریافت کردم که گفته بود توانسته با تکیه بر انتشار یک محتوای عمیق به رتبه ی اول نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کند. 

او چگونه این کار را کرد؟ 

او قسمتی از محتوای عمیق خود را منتشر کرده بود.

پس یکی از فاکتورهای اصلی موتور جستجوی گوگل که تاثیر به سزایی در رتبه بندی دارد، محتوای عمیق است.

به عنوان مثال من پارسال قصد داشتم راجع به ابزار سئو مطلبی را پست کنم.

ایده ی اصلیم این بود که 12 ابزار مورد علاقه ام را لیست کنم. پست خوبی خواهد بود. اما محتوای کاملی نبود که در صفحه ی اول گوگل رتبه بندی شود. همان زمان بود که تصمیم گرفتم هر کدام از ابزار سئو را در اینترنت بازبینی کنم. بیش از هفتاد ساعت زمان برد اما در نهایت محتوای بسیار جامع و کاملی داشتم. محتوایی که الان برای کلیدواژه ی مقصدم، رتبه ی پنج را دارد. پس تلاش و پشتکار نتیجه بخش بود.

 9: به قابلیت های SERP توجه کنید

احتمالا توجه کرده اید که گوگل در حال اضافه کردن ابزار بیشتری به نتایج جستجو است.

چرا این موضوع مهم است؟ مساله این است که اکثر مردم کلید واژه ها را براساس دو چیز انتخاب می کنند:

  • حجم جستجو
  • و رقابت در صفحه ی اول

اما آن ها به این فکر نمی کنند که ویژگی های SERP گوگل می تواند کلیک های ارگانیک را به سمت خود بکشد.

به عنوان مثال کلید واژه ی “کاهش وزن

طبق گفته ی سایت Ahrefs، به دلیل همین ویژگی های جدید SERP گوگل، تنها 35% از جستجو های گوگل به سمت کلیک های ارگانیک هدایت می شوند.

می دانم که گفتم تنها 9 ترفند را در این پست توضیح خواهم داد… اما می خواستم یک ترفند جایزه هم به شما آموزش دهم.

  • محتواهای چندرسانه ای را بررسی کنید
  • آیا فکر نمی کنید که بهتر است از تصاویر، ویدئو و نمودارها در محتوای خود استفاده کنید؟

اجازه دهید تا نگاهی به داده ها داشته باشیم، بر اساس تحقیقات شرکت SkyWord محتواهایی که دارای تصاویر، نمودارها و ویدئوها هستند، 94% بیشتر از دیگر محتواها ترافیک و کاربران را به سمت خود هدایت می کنند.

توجه کنید که محتوای شما می بایست حداقل دارای یک یا چند تصویر، ویدئو و نمودار باشد و نحوه ی چیدمان و تاثیر بصری آن ها نیز بسیار مهم است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *