10 گرایش مهم SEO 2019 که باید بدانید

10 گرایش مهم SEO 2019 که باید بدانید

وقت آن است که سالانه نگاهی بیندازیم به آنچه که در آینده برای متخصصان سئو در 2019 وجود دارد.

چه استراتژی ها و تاکتیک های سئو کار خواهد کرد و به شما کمک می کند تا در SERP ها مسلط شوید و در سال 2019 درآمد بیشتری کسب کنید؟

با توجه به 47 نفر از متخصصان برتر SEO در اینجا ، 10 روند مهمی که باید در سال 2019 بدانید ارائه شده است.

 

1. مخاطبان و قصد کاربر خود را درک کنید

مخاطبان شما متن را ترجیح می دهند؟ تصاویر؟ فیلم؟ سمعی؟

به گفته کارشناسان ما ، دانستن این موضوع از همه بیشتر در سال 2019 مهمتر خواهد بود.

مندی واینشتین مدیر عامل Mindshift گفت: “شما باید درک کنید که چه کسی انتظار دارد وقتی یک کلمه یا عبارت را پرس و جو کند و شما باید پاسخ آنها را به ساده ترین روش ممکن بدهید.”

موتوکو هانت ، رئیس AJPR ، موافقت کرد و افزود که علایق ، سلایق و ترجیحات مخاطبان شما می توانند سریعتر از آنچه فکر می کنید تغییر کنند.

هانت گفت: “حتی اگر محتوای وب سایت شما کاملاً نوشته شده و بهینه شده باشد ، اگر این کار را برای یک مخاطب اشتباه انجام داده باشید ، باعث رشد کسب و کار نخواهد شد.”

جولیا مک کوی ، مدیر عامل شرکت نویسندگان اکسپرس گفت: وب سایت عالی رتبه فردا همه را در معرض دید مخاطبان قرار می دهد.

مک کوی گفت: “اگر سایت شما سفر مخاطبان شما را تقویت می کند ، از طرف Google پاداش می گیرید و بازدید کننده شما روی شما سرمایه گذاری می کند.”

جسی مک دونالد ، متخصص سئو و مدیر عملیات TopHatRank.com گفت: این امر به ویژه مهم است زیرا رتبه بندی ها طی یک سال گذشته در نوسان بوده اند تا به کمک معناداری در جستجوی کاربر باشد.

مک دونالد گفت: “برای SEO و متخصصان محتوا بسیار مهم خواهد بود که به شدت بر روی هدف کاربر از کلمات کلیدی مورد نظر هنگام ایجاد محتوا توجه کنند.”

Casie Gillette ، مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال در KoMarketing ، همچنین متوجه تغییر Google در قصد کلمه کلیدی شده است.

گیلت گفت: “ما باید بیشتر در مورد قیف و جایی که واقعاً می خواهیم وقت خود را صرف کنیم فکر کنیم.” “آیا می خواهم وقت و هزینه خود را صرف تلاش برای رتبه بندی برای مدت زمان طولانی کنم یا باید در عوض تمرکز خود را به سمت شرایط دیگر تغییر دهم. این در حالی است که خریداران دانش بیشتری دارند و احتمالاً علاقه مند به آنچه من می فروشم هستند؟”

چاک پرایس ، بنیانگذار سئو Measurable SEO گفت: برای تنظیم این تغییر در سال 2019 ، ممکن است شما شیوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود را تغییر دهید.

پرست گفت: “هنگام انجام تحقیقات در مورد کلید واژه ها در سال 2019 ، ضروری است که SERP ها را بررسی کنید تا ببینید وب سایت هایی مانند شما برای یک عبارت هدفمند رتبه بندی می کنند یا نه”. “اگر SERP های برتر از فهرست ها یا سایت های مرور پر شده اند و سایت شما یکی از این موارد نیست ، پس به عبارت دیگری بروید.”

جرمی كنوف ، مدیرعامل اسپارتان مدیا گفت: اکنون زمان آن است كه متناظر با عبارات كلمه های کلیدی را متوقف كنیم و مطمئن شویم كه مطالب شما به سؤالهایی كه مخاطبان از طریق جستجو از آنها سوال می كنند پاسخ دهد.

كانوف گفت: “در حالت ایده آل ، ما باید با پیش بینی و پاسخ دادن به سؤالات بعدی كه پس از دریافت پاسخ به سؤال اولیه خود دریافت می كنیم ، مطالب خود را گامی فراتر بگذاریم.”

 

2. به جستجوی Google بروید

آیا آمازون و اپل می توانند به تسلط جستجوی Google دامن بزنند؟ الی شوارتز ، مدیر SEO و رشد SurveyMonkey معتقد است.

شوارتز گفت: “من فکر می کنم که سال 2019 سالی خواهد بود که ، یک بار دیگر ، SEO فقط به چگونگی بهینه سازی گوگل نخواهد پرداخت ، بلکه ما باید این” موتورهای “دیگر را نیز در نظر بگیریم.”

همانطور که سیندی کروم ، مدیرعامل MobileMoxie خاطرنشان کرد ، SEO در هر مکان و هرچند افرادی در جستجوی هستند ، نشان می دهد – نه فقط دریافت اولین لینک آبی. بنابراین شما باید یاد بگیرید که چگونه ترافیک و تعامل را برای موارد دیگری غیر از وب سایت ها هدایت کنید.

اگر مشتریان بالقوه به دنبال برنامه هستند ، باید در فروشگاه های اپلیکیشن رتبه بندی کنید. اگر آنها در حال جستجو برای پادکست ها یا فیلم ها هستند ، شما باید درجایی که افراد در جستجوی آن چیزها هستند ، رتبه بندی کنید. “مارک های قوی تبدیل به چند وجهی می شوند و بیشتر از وب سایتها رتبه بندی می کنند. SEO های قوی باید همان کار را انجام دهند. ”

جس شولتز ، مدیر دیجیتال بین المللی برای Ringier AG ، گفت که او همچنین می بیند دامنه SEO برای گسترش دید در سیستم عامل های دیگر گسترش می یابد.

شولز گفت: “فراتر از رانندگی کاربران به وب سایت خود با رتبه بندی شماره 1 در SERP ها باشید.” “چگونه می توانید برای محتوای خود در قسمت های برجسته و در نتیجه رابط های مکالمه ، با مقالات میزبانی شده ، با جمع کننده محتوا و دیگر چنین فرصتهایی ، اطمینان حاصل کنید تا برند شما به مخاطب موردنظر شما برسد؟”

کریستین شوچینگر ، استراتژیست دیجیتال و مشاور سئو ، گفت: در سال 2019 ، شما باید حداقل بهینه سازی دستگاه ها را نیز در نظر بگیرید.

شوچینگر گفت: “برای افرادی که محصولاتی دارند که می توانند به فروش برسند یا مارک هایی که می توانند از قرار گرفتن در معرض نور بهره مند شوند ، بهینه سازی برای دستیار منزل یا دستگاه های فقط صدا نمی توان نادیده گرفت.”

در نهایت ، این همه به بهترین محتوای در سریعترین سیستم عامل هایی که برای دیدار با کاربران از هر کجا مراجعه می کنند ، نیاز دارد ، به گفته کیت گود ، مدیر ارشد SEO ، IBM ، استراتژیست SEO ، IBM.

گود گفت: “کل تجربه جستجو دامنه تخصص و کنترل ما است و هدف ما فقط ترافیک رانندگی نیست.” وی گفت: “این اطمینان است که ما تجربه جستجو را اعم از مبتنی بر وب یا مبتنی بر برنامه یا [فن آوری بزرگ بعدی] مبتنی بر را بهینه کرده ایم تا کارآمدترین و جذاب ترین تقاطع نیازهای کاربر و پیشنهادات سایت را ایجاد کنیم. ”

 

3. نشانه گذاری داده های ساختاری مهم است

مارکوس تندلر ، بنیانگذار و مدیر عامل Ryte گفت: هر زمان ممکن ، از داده های ساخت یافته استفاده کنید.

تاندلر گفت: “با توجه به اهمیت هوش مصنوعی برای Google ، داده های ساختاری نیز از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.” “اگر گوگل می خواهد از اولین موبایل به دنیای اول AI منتقل شود ، داده های ساختاری مهم هستند. مهم نیست که هوش مصنوعی شما چقدر خوب باشد ، اگر “خزیدن” اطلاعات موردنیاز خیلی طولانی طول بکشد ، هرگز عالی نخواهد بود. هوش مصنوعی نیاز به پردازش سریع مطالب و روابط آنها با یکدیگر دارد. ”

JP Sherman ، متخصص جستجوی سازمان و یافتن شرکت Red Hat ، گفت: شما باید شروع به جستجو و درک داده های ساختاری ، طرحواره ، رفتارهای جستجوی فعال و غیرفعال کنید ، و اینکه چگونه می توانند به رفتارهایی که قصد علامت گذاری دارند وصل شوند تا رفتار جستجو بسیار بدل شود. تلاش بیشتر برای یافتن

شرمن گفت: “روابط متنی بین مباحث و رفتارها ، که توسط نشانه گذاری ساختاری پشتیبانی می شود ، روند مهمی است که برای شروع درک ، آزمایش و پیاده سازی برای سال 2019 نیاز داریم.” “با استفاده از معماری اطلاعات ، برچسب ها ، ابرداده و اخیراً ، نشانه گذاری ساختاری ، ما این توانایی را داشتیم که سیگنال های موتورهای جستجو را برای درک این ساختار محتوای موضعی و حمایتی ارائه دهیم.”

علاوه بر این ، جیمی آلبريكو ، صاحب محصول SEO برای Arrow Electronics ، گفت كه شما باید “با استفاده از ادغام های قابل صحبت و بررسی علائم ساختاری داده های ساخت یافته ، محتوای موجود خود را اهرم کنید. این نشانگرها یک ارتباط کلیدی بین واقعیت واقعی و آینده بدون پرده است. ”

و بیل اسلاوسکی ، مدیر تحقیقات سئو در Go Fish Digital این نکته را اضافه کرد:

“[درک کنید] و [استفاده کنید] واژگان شمای مناسب در صفحات محصولات ، پیشنهادات ، رویدادها ، اطلاعات تماس ، انجمنهای اجتماعی و نهادها ، اطلاعات سازمانی ، رتبه بندی ها و محتوای قابل صحبت را در صفحه قرار دهید.”

 

4- محتوای استثنایی ایجاد کنید

به روزرسانی های الگوریتم گوگل در سال 2018 نشان داد که گوگل تمرکز خود را برای ارزیابی کیفیت محتوا و در عمق و وسعت محتوای وب سایت تشدید می کند.

Enge گفت: “ما عملکرد سئو تعدادی از سایت های مختلف را ردیابی کردیم.” سایت هایی که عمق استثنایی در پوشش محتوای کیفی داشتند به معنای واقعی کلمه در رتبه بندی در طول سال صعود کردند. سایتهایی که در عمق محتوای خود ضعیف تر بودند ، در مقایسه رنج می برند. ”

Enge گفت که او انتظار دارد روند سایتهای پاداش گوگل را ارائه دهد که بهترین تجربیات عمیق را در ادامه در سال 2019 ارائه می دهند.

Enge اضافه کرد: “Google به طور مداوم الگوریتم های خود را در این زمینه در طول سال تنظیم می کرد ، و من معتقدم که هنوز تنظیمات بیشتری برای انجام آنها وجود دارد.”

الکساندرا تاچالوا ، مشاور بازاریابی دیجیتال می گوید ، اگر شما هنوز هم برای زنده نگه داشتن وبلاگ خود محتوا ایجاد می کنید ، دیگر به اندازه کافی خوب نخواهید بود.

 

تاچالووا گفت: “مسئله این محتوا این است که به اندازه کافی برای به دست آوردن پیوندها مناسب نیست ، بنابراین احتمال باریکی وجود دارد که بتواند در گوگل رتبه بگیرد.” “دو بار در مورد انتشار چنین پست هایی فکر کنید ، زیرا آنها پرداخت نمی کنند. بهتر است یک پست که به طور صحیح توزیع شده در هر چند ماه انجام شود نسبت به انجام چندین کار در هر ماه که فقط چند بازدید دریافت خواهید کرد. ”

مت سیلتالا ، رئیس Avalaunch Media گفت: آنچه شما باید انجام دهید ایجاد محتوایی است که یک مشکل را حل می کند – محتوایی که حرکت می کند ، باعث ایجاد انگیزه و ارتباط با مردم می شود.

سیلتالا گفت: “اگر می توانید به یک سؤال پاسخ دهید ، صدرنشینی کنید ، فروش کنید ، با سئو (ساختمان پیوند) ، مدیریت شهرت ، اثبات اجتماعی یا اهداف جامعه سازی با یک قطعه محتوا کمک کنید ، پس برنده شوید!” “تحقیقات خود را انجام دهید ، راه حلی برای مشکلی است که مردم دارند ، و چیزی را فراهم کنید که مردم در مقابل تلاش برای جستجوی” SEO “از آن استفاده می کنند و شما همیشه در تلاشهای خود بهتر عمل خواهید کرد.”

شلی والش ، مدیر ShellShock ، انتظار دارد که سطح افزایش کیفیت محتوا را در سال 2019 مشاهده کند.

“استراتژی محتوا در سئو فقط به پاسخگویی به پرس و جو و جذب کاربران به صفحه نیست. همچنین باید از زبان استفاده کند تا کاربر را درگیر کند و کاربر را به سمت اقدامات بعدی هدایت کند. ” “هنوز تعداد صفحات بسیار کمی وجود دارد که این کار را به خوبی انجام می دهند. استفاده بیشتر از نقشه های محتوا و نقشه های تجربه به این امر کمک می کند. ”

 

5. افزایش تخصص ، اقتدار ، قابل اعتماد بودن

ایجاد و رشد تخصص ، اقتدار و اعتماد به نفس شما – معروف تر به E-A-T در رهنمودهای رتبه بندی کیفیت جستجوی Google – روند اصلی دیگری در سال 2019 خواهد بود.

دیکسون جونز ، بنیانگذار DHJ Ventures گفت: “اگرچه دستورالعمل های E-A-T برای رجیستر الگوریتم گوگل نوشته شده است ، نه خود الگوریتم Google ، به ما کمک می کند تا بفهمیم که Google در کوتاه مدت به کجا می رود.” “من فکر می کنم این به SEO ها کمک می کند تا درک کنند که” کیفیت “با متن همراه است. شما نمی توانید به راحتی نوشتن مطالب معتبر را رتبه بندی کنید ، مگر اینکه شما در حال حاضر یک مقام خاص باشید. ”

گرانت سیمونز ، مدیر بازاریابی جستجو در Homes.com ، گفت که شما باید از دیدگاه شهرت به توزیع محتوا و تبلیغ بپردازید.

سیمونز گفت: “متخصصان را برای نویسنده استخدام کنید ، از اشیاء شناخته شده اهرم کنید ، و اطمینان حاصل کنید که اعتبار و اعتبار به هردو داده می شود ، با داشتن وابستگی مناسب به مارک تبلیغی.” “چگونه می توانید تعداد بیشتری از کارمندان خود را به سمت وبلاگ ، نوشتن و صحبت کردن جذب کنید؟ چگونه می توانید (افرادی که از مارک تجاری استفاده می کنند) به عنوان منبع اصلی برای روزنامه نگاران در مورد تخصص اصلی موضوع خود استفاده کنید؟ زیرا این سطح از تخصص همان چیزی است که گوگل به دنبال قدرتمند کردن نتایج خود است. ”

مانند گوگل ، بینگ همچنین می خواهد E-A-T را پاداش دهد.

فریدریک دوبوت ، مدیر ارشد برنامه مایکروسافت ، جستجو و هوش مصنوعی گفت: “هدف اصلی تیم رتبه بندی ما ساختن الگوریتمی است که اسناد را به همان ترتیب طبق آنچه انسان ها طبق دستورالعمل ها قرار می دهند ، رتبه بندی کند.” “شما فقط می توانید این کار را در مقیاس وب انجام دهید تا بتوانید الگوریتم رتبه بندی خود را تا حد امکان عمومی کنید. به نظر می رسد که یادگیری ماشین مدرن در تعمیم دادن بسیار خوب است ، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید الگوریتم رتبه بندی اصلی ما به آن محصول ایده آل جستجوگر هوشمند ایده آل که در داخل داریم و در دستورالعمل های خودمان ضبط کنیم نزدیک شود. ”

 

6. در SEO فنی سرمایه گذاری کنید

وب سایت ها هر سال با پیچیدگی رو به رشد هستند و سئو فنی را تبدیل به منطقه اصلی سرمایه گذاری در سال 2019 و بعد از آن می کند.

برخی از زمینه های اصلی تمرکز بر روی جنبه فنی سئو عبارتند از:

Jon Henshaw ، بنیانگذار بازاریابی Coywolf بازاریاب و تحلیلگر ارشد SEO در CBS Interactive گفت: سرعت: “سایت ها بالاخره ساده تر و سریع تر می شوند زیرا SEO ها متوجه می شوند که گوگل بیشتر از زمانی که فکر می کند برای سرعت [اولین معنی رنگی] فکر می کند ، پاداش می دهد.”
JavaScript: “سال جدید بدان معنی است که حتی بیشتر وب سایت هایی که با آنها روبرو می شوید به شدت JavaScript هدایت می شوند (احتمالاً یکی از چارچوب های بزرگ مانند React ، Vue.js و Angular). پل شاپیرو ، مدیر استراتژی و نوآوری کاتالیست گفت: “این بدان معناست که وقت آن است که حداقل با جاوا اسکریپت کمی آشنا شویم ، و اینکه چگونه موتورهای اصلی جستجو بهترین عملکرد را با وب سایتهای مبتنی بر JavaScript دارند.”
برنامه های وب مترقی (PWAs): “برای سال 2019 ، باید در آینده فکر کنید که وب سایت شما چگونه می تواند در آینده به عنوان PWA زندگی کند. چگونه می توان PWA شما را تبدیل به یک تجرب keep ماندنی کرد که کاربران شما دوست دارند آن را در صفحه اصلی خود قرار دهند؟ ”

 

7. با بهینه سازی در صفحه برنده شوید

تونی رایت ، مدیر عامل و بنیانگذار WrightIMC گفت: بهینه سازی روی صفحه در سال 2019 همچنان مهم خواهد بود.

رایت گفت: “ما هنوز نتایج باورنکردنی را از چیزی غیر از تاکتیک های سئو در صفحه برای بسیاری از شرکت هایی که در می آیند ، می بینیم.” وی افزود: “پیوندها هنوز هم بسیار مهم هستند ، اما بزرگترین زنگ نزن برای شرکتهای بزرگ جستجوگرها در بهینه سازی صفحه ای در حال انجام است. زیرا SEO موجود در صفحه یک تاکتیک تنظیم و فراموش آن نیست. ”

الکسیس ساندرز ، مدیر فنی سئو در مرکل ، همچنین برخی بهینه سازی های وب سایت کلیدی را به اشتراک گذاشت:

محتوایی که به سؤالات متداول کاربر پاسخ می دهد.
اطمینان از جستجوی داخلی سایت ، نتایج مرتبط را ارائه می دهد.
کوتاه کردن روند تبدیل.
اطمینان حاصل کنید که مشتریان مکرر می توانند اقلام معمولاً خریداری شده را به سادگی بازسازی کنند.
پشتیبانی مشتری به سؤالات مربوط به تجارت پاسخ می دهد.
برای سبک تر کردن بار برای کارهای اساسی ، سوالات متداول و کارهای رویه ای ، از چت های بات استفاده کنید.
کاربران به راحتی قادر به حرکت به مکانهای فیزیکی هستند.
مرحله آماده سازی را در اختیار کاربران قرار دهید (فکر کنید: اشکال فرآیند تصویری واضح و روشن).

 

8- برای جستجوی صوتی آماده شوید

دهه گذشته ، “سال موبایل” به نوعی شوخی در حال اجرا تبدیل شد. هر سال ، کارشناسان پیش بینی می کردند که این سرانجام سال موبایل خواهد بود. سال به سال تا اینکه بالاخره هایپ در سال 2015 با واقعیت مطابقت داشت.

خوب ، آیا امسال سال جستجوی صوتی است؟ بار دیگر ، نه کاملاً.

همانطور که رایت بیان کرد:

رایت گفت: “به نظر من ،” آب ارزش آن را ندارد که فشار بیاورد “. “با این حال ، من فکر می کنم شرکت های بیشتری سال آینده به دنبال یک استراتژی بهینه سازی صدا خواهند بود. همانطور که سال گذشته گفتم ، جستجوی صوتی در حال آمدن است ، اما هنوز کاملاً در آنجا نیست. ”

اگرچه جستجوی صوتی در سال 2018 توجه بسیاری را به خود جلب کرد ، اما Aleyda Solis ، مشاور بین المللی سئو و بنیانگذار Orainti ، گفت که جستجوی صوتی فقط بخشی از یک تغییر بزرگتر است ، از “نتایج” خاص گرفته تا “پاسخ ها” به عنوان بخشی از “جستجوی مکالمه” طولانی تر. سفر.”

Solis گفت: “این تنها در سال 2019 برجستگی و اهمیت بیشتری کسب می کند – و تغییر در حال حاضر آغاز شده است.” “در حالی که” صدا “ممکن است روشی آسان تر برای درخواست پاسخ در برخی از سناریوها باشد ، مطمئناً قالب ایده آل برای تحقق هدف در پاسخهای پیچیده تر (به عنوان مثال ، هنگام مقایسه خدمات یا محصولات) نیست.”

مایکل بنفیلز ، مدیر عامل SEM International گفت ، جستجوی صوتی یک تغییر دهنده بازی برای وب سایت های چند ملیتی و چند زبانه است.

“امیدوارم که بازاریابان در سال 2019 بدانند که استفاده مؤثر از پاسخ صوتی توسط مترجمان (ماشین یا انسان) نمی تواند انجام شود. استفاده از صدا از کشور به کشور دیگر ، منطقه به منطقه ، گویش به گویش ، طبقه اجتماعی به طبقه اجتماعی و غیره متفاوت است و می تواند بسیار متفاوت باشد. ”

 

9. تماشای آموزش ماشین

دیو دیویس ، مدیرعامل بازاریابی اینترنتی Beanstalk گفت: یادگیری ماشین در حال انفجار در سال 2019 است.

وی گفت: “در حالی که ما در حال جستجو در RankBrain ، گروه بندی های Google News و غیره هستیم که در حال یادگیری ماشینی هستیم ، اما واقعاً قدرت واقعی آنچه را می توان تجربه نکرده است را تجربه کرده ایم. این سالی است که تغییر می کند. ” “ما می توانیم کار مقدماتی را با برخی از تغییراتی در طرح ارائه دهیم که موتورها از فشار خارج می شوند و درایو آنها برای پاسخ به اهداف به جای سؤالات است. این ریشه تأثیر یادگیری ماشین در جستجو است. ”

اما یادگیری ماشین فقط چیزی نیست که بتوانید در Google و موتورهای جستجو تماشا کنید ، گفت:

ماتئو گفت: “شركتها برای ایجاد محتوای منحصر به فرد برای SEO ، باید یادگیری ماشینی را اتخاذ كنند ، و این كار با مجموعه ای از داده ها مبتنی بر متغیرهای خاص آغاز می شود.” “یادگیری ماشین ، همراه با نیاز به تجزیه و تحلیل و گزارش ، زیرا آزمایش استراتژی های جدید و اجرای برای درک موفقیت ها و شکست ها ضروری است.”

 

10. برای قطعات ویژه و سایر ویژگی های SERP Google بهینه سازی کنید

n علاوه بر بهینه سازی وب سایت خود ، باید برای جستجوی Google در سال 2019 نیز بهینه شوید.

ایان لوری ، مدیر عامل و بنیانگذار Portent گفت: “جعبه های پاسخ ، دستور العمل ها ، نمودار دانش ، چرخ فلک ، و چه کسی می داند چه چیز دیگری حتی بیشتر از ترافیک ارگانیک خواهد شد.” وی افزود: “این مسئله SEO را از اهمیت بیشتری می بخشد ، زیرا میزان نوردهی به همان اندازه در مورد SERP ها قابل مشاهده است.”

این بدان معناست که بهینه سازی قسمت های برجسته (a.k.a. ، موقعیت صفر) و سایر ویژگی های جستجوی Google همچنان در سال 2019 روند مهمی – و مهم تر از همیشه – خواهد بود.

جیم بدر ، مدیر ارشد سئو در اقدامات عمودی گفت: “ما توانسته ایم به جعبه های پاسخ بسیاری برسیم. “هر بار که این اتفاق می افتد ، منجر به افزایش چشمگیر در ترافیک ارگانیک می شود.”

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *